Testy
Za 200 dní ujela 30000 km, tedy 150/den, to by se skoro dalo zvládnout na kole 😄
@host60
No, ale na baterky!
Kdo z nas to ma, co?
Baterkarny tlaci fakt nechutne. Ale myslim, ze marne.
Jen skoda te devastace prirody pri tezbe materialu pro baterky, nabijecky, vodice...
😒
No, ale na baterky!
Kdo z nas to ma, co?
Baterkarny tlaci fakt nechutne. Ale myslim, ze marne.
Jen skoda te devastace prirody pri tezbe materialu pro baterky, nabijecky, vodice...
😒
Tak to by me zajimalo, kudy ta zenska jela? Jak dobijela v Africe nebo Jizni Americe? Nebo to jela jen ve vyspelých zemich a zbytek trajektem a letadlem?
@Frfla jak píše hned nad tebou @host60, je to 150 km za den. Ten rekord má pravidla typu dotknout se 5 kontinentů apod. takže ono to neni že projela Afriku skrz naskrz apod. Četl jsem nějaký článek co ta ženská projela v Asii. V zásadě to bylo jet po nabíječkách, respektive místech kde půjde dobíjet, ale jako stylem někam dojet, odstavit auto a jít se fotit na Instagram u památek a druhý den jet dál. To pak samozřejmě pomalým dobíjením zvládneš i ve slumu z dieselagregátu, takže to s reálnym cestováním nemá nic společného. E😜edice kdy se naloží auto tunou vybavení a jedeš z Prahy do Ulanbataru to nebyla.
Být influencer kterému automobilka zaplatí 200 dní cestování a zajistí transfery auta mezi kontinentama tak to zkusim s BEV klidně taky 😁
Být influencer kterému automobilka zaplatí 200 dní cestování a zajistí transfery auta mezi kontinentama tak to zkusim s BEV klidně taky 😁
@adamzprahy
Zajímalo by mě, jestli jde autem jet a mít připojený dieselagregát a dobíjet za jízdy... 😉
Resp. proč to nejde... 😄
Zajímalo by mě, jestli jde autem jet a mít připojený dieselagregát a dobíjet za jízdy... 😉
Resp. proč to nejde... 😄
@Rezna
Nemuzes odjet od nabijecky, kdyz mas konektor v zasuvce.
Kvuli tomu, abys ten konektor neutrhnul!
😀
Ma to tak kazde EV.
Nemuzes odjet od nabijecky, kdyz mas konektor v zasuvce.
Kvuli tomu, abys ten konektor neutrhnul!
😀
Ma to tak kazde EV.
Chtělo by to do porovnání přidat Ford Capri...ten už délku a velikost kufru má s DI4 a Enyjakem 😊 podobnou. Spotřebu mají Fordí dvojčata, ale nižší.
Trošku nerozumim dojezdu v tabulce u Hyundaje ....
Trošku nerozumim dojezdu v tabulce u Hyundaje ....
Dobrý vtip. Cesta kolem světa. Prstem na mapě. V mapách google, při čekaání na dobíjení na Ionty... 😁
@rohYpnol
Pry prstem na mape.
Tak cestujes mozna ty.
🤣
My elektromobiliste cestujeme realne.
https😐/media.ford.com/…-the-World0.html
Adventurer Lexie Alford (@LexieLimitless) today set the official record 😉 of being the first person to circumnavigate the globe in an electric vehicle1 using the new all-electric Ford E😜lorer
👍
The E😜lorer’s incredible journey crossed six continents, drove through 27 countries and covered more than 30,000 kilometres, all on electric power alone. Battling power outages in Africa, a lack of charging infrastructure in the Atacama desert of Chile, unmade roads, mountain passes and freezing conditions, the achievement proved just what is possible in an electric vehicle.
👍👍👍
PS Proc zde tro(t)llove neustale (treba pitomymi frazemi o prstu na mape..) ohybaji pravdu jak se jim zachce?
Pry prstem na mape.
Tak cestujes mozna ty.
🤣
My elektromobiliste cestujeme realne.
https😐/media.ford.com/…-the-World0.html
Adventurer Lexie Alford (@LexieLimitless) today set the official record 😉 of being the first person to circumnavigate the globe in an electric vehicle1 using the new all-electric Ford E😜lorer
👍
The E😜lorer’s incredible journey crossed six continents, drove through 27 countries and covered more than 30,000 kilometres, all on electric power alone. Battling power outages in Africa, a lack of charging infrastructure in the Atacama desert of Chile, unmade roads, mountain passes and freezing conditions, the achievement proved just what is possible in an electric vehicle.
👍👍👍
PS Proc zde tro(t)llove neustale (treba pitomymi frazemi o prstu na mape..) ohybaji pravdu jak se jim zachce?
@DonVito problém je že si tu opět obě strany mince ohýbají pravdu na to čemu chtějí věřit. Ty jsi jedna strana. Sdílíš tu PR Fordu které shrnuje že to ujelo 30 000 km pouštěma a horama. Ale realita je že průměr 150 km / den je zoufale málo a když si najdeš reportáže z některých pasáží, tak ženská prostě výletila a zatímco se fotila u památek, tak se auto dobíjelo. Takže jako jde to, ale standardní cestování kolem světa (jako se jezdí spalovákama) to nebylo.
Mně osobně je to úplně jedno, naopak chápu iniciativu a zkoušet to je potřeba. Ale dělat z toho důkaz, že s BEV objedeš svět stejně jako se spalovákem není pravda. A opakuji, že to z mé strany není nic proti BEV.
Mně osobně je to úplně jedno, naopak chápu iniciativu a zkoušet to je potřeba. Ale dělat z toho důkaz, že s BEV objedeš svět stejně jako se spalovákem není pravda. A opakuji, že to z mé strany není nic proti BEV.
@adamzprahy
Ja to za zadny takov, dukaz nepovazuju.
Soutezit v tomto se spalkvakem je zcela zcestny! Protoze jezdit rychle kolem sveta potrebuje jeden clovek z milionu.
EV se svymi vlastnostmi stale PRIBLIZUJI spalovakum - predevsimv cene, dojezdu a rychlosti nabijeni.
Uz dnes jsou spickova EV (napr. A6) spalovakum v oraktivkem pouziti pomerne blizko.
A v nasledujicich letech se ocekava dalsi vyrazne zlepseni, napr.😒br />https😐/asia.nikkei.com/…double-EV-ranges
Honda's solid-state batteries promise to double EV ranges
Ja to za zadny takov, dukaz nepovazuju.
Soutezit v tomto se spalkvakem je zcela zcestny! Protoze jezdit rychle kolem sveta potrebuje jeden clovek z milionu.
EV se svymi vlastnostmi stale PRIBLIZUJI spalovakum - predevsimv cene, dojezdu a rychlosti nabijeni.
Uz dnes jsou spickova EV (napr. A6) spalovakum v oraktivkem pouziti pomerne blizko.
A v nasledujicich letech se ocekava dalsi vyrazne zlepseni, napr.😒br />https😐/asia.nikkei.com/…double-EV-ranges
Honda's solid-state batteries promise to double EV ranges
@DonVito
Jak se můžou BEV přibližovat, když to je přeci lepší technologie 😅😅😅???
Něco ti tam nesedí, hujere...
Jak se můžou BEV přibližovat, když to je přeci lepší technologie 😅😅😅???
Něco ti tam nesedí, hujere...
@DonVito
Ty tvrdíš, že BEV je lepší technoligie. Ty tvrdíš že spalovaci motor je pára/Nokia...
Ty tvrdíš, že BEV je lepší technoligie. Ty tvrdíš že spalovaci motor je pára/Nokia...
@rohYpnol
Nejsem zadny zaslepeny fanatik, abych tvrdil, ze EV je lepsi ve vsem.
To muzou tvrdit jen zastanci spalovaku o spalovacich...
Svet neni cernobily, jak ho vidis ty.
Nehodlam vysvetlovat nekomu neco, kdyz vim, ze nema kapacitu (kvuli sve skalopevne vire) to pochopit.
Preju moc hezky vecer, nejlepe s nastartovanym dieselem pod oknem, abys mel klid na spani a dobre se ti dychalo.
Nejsem zadny zaslepeny fanatik, abych tvrdil, ze EV je lepsi ve vsem.
To muzou tvrdit jen zastanci spalovaku o spalovacich...
Svet neni cernobily, jak ho vidis ty.
Nehodlam vysvetlovat nekomu neco, kdyz vim, ze nema kapacitu (kvuli sve skalopevne vire) to pochopit.
Preju moc hezky vecer, nejlepe s nastartovanym dieselem pod oknem, abys mel klid na spani a dobre se ti dychalo.
@DonVito ale jsi, všemi svými příspěvky to jen dokazuješ. Btw kam že to cestuješ? Tipuju, že tak z domova do práce, nějakého nákupáku a zpět maximálně. Ty a tobě podobní jen lidi odrazují od elektromobility. BEV se ani zdaleka nepřibližují standardním autům. Život s nimi je o dost složitější, hlavně ty musíš měnit své návyky a podřizuješ se autu…
@DonVito
Jo, dojezd BEV je roven vzádlenosti k nejbližší nabíjecí stanici. V tom nejlepším případě, v západní a střední Evropě. V tom celosvětovém je cestování zcela nereálné.
Jo, dojezd BEV je roven vzádlenosti k nejbližší nabíjecí stanici. V tom nejlepším případě, v západní a střední Evropě. V tom celosvětovém je cestování zcela nereálné.
@rohYpnol
nereálné cestování a přesto to reálně zvládla. Takže to reálné asi je.
nereálné cestování a přesto to reálně zvládla. Takže to reálné asi je.
Na cestu kolem světa... no jak to tak čtu, tak maximálně na cestu kolem komína.
@Stejsn samozřejmě záleží na průměru komína... 😁
@Honza Mička 150 kilometrů denně mi skutečně nepřipadá jako nějaká velká rallye.
@Stejsn
Ford E😜lorer Extended Range AWD
79.0 kWh
Useable Battery
430 km *
Real Range
184 Wh/km *
Efficiency
https😐/ev-database.org/…tended-Range-AWD
Ford E😜lorer Extended Range AWD
79.0 kWh
Useable Battery
430 km *
Real Range
184 Wh/km *
Efficiency
https😐/ev-database.org/…tended-Range-AWD
Jules Verne snil o Cestě kolem světa za 80 dní. V tehdejší době to chápali jako dobrodružnou, ne-li vědeckofantastickou literaturu.
A dnes tu máme realitu 21. století. Žádné uhlí pro lokomotivu ani zaoceánský parník není potřeba, jelikož tu máme výkonný, tichý a bezemisní elektromobil poháněný elektřinou z fotovoltaických panelů. O tom se Verneovi ani nesnilo. Dostatek dobíjecích míst a skvělý dojezd dělá z cestování pohodový zážitek pro ženu, nikoliv dobrodružství pro muže. A hlavně, elektromobilu trvala cesta 200 dní, takže je 2,5krát lepší, než Verne snil. Bravo, Forde E😜lorere.
A dnes tu máme realitu 21. století. Žádné uhlí pro lokomotivu ani zaoceánský parník není potřeba, jelikož tu máme výkonný, tichý a bezemisní elektromobil poháněný elektřinou z fotovoltaických panelů. O tom se Verneovi ani nesnilo. Dostatek dobíjecích míst a skvělý dojezd dělá z cestování pohodový zážitek pro ženu, nikoliv dobrodružství pro muže. A hlavně, elektromobilu trvala cesta 200 dní, takže je 2,5krát lepší, než Verne snil. Bravo, Forde E😜lorere.
Tóž kuci, nevim kde sa stala chyba. Ale tak nějak mi to neštymuje... Když ty BEV mají v průměru o 2 000-3 000 dílů méně než ICE (tak 20-30000 včetně instalačního materiálu), tak by to mělo být asi o 10% levnější a vlastně PHEV by měli bejt nejdražší, ne?... Tak kdy byl Capri(sun) o těch 10% třeba pod takovou CX-5 nebo jiným podobným SUV (C segmen), tak proč ne....Takhle za ty peníze z toho asi nic nebude...
@Robert Hlavaty
Cenu EV silne ovlivnuje cena baterky.
To by snad mohl chapat kazdy.
https😐/insideevs.com/…s-ev-study-2026/
EV Batteries Will Be Half Their 2023 Prices In Two Years: Study
Cheap EV batteries will drive a major rebound in electric car demand in the U.S., Goldman Sachs researchers say.
A dale by bylo fajn konecne pochopit, ze dnesni stale pomerne vysoka cena baterek se meni. 😀
Cenu EV silne ovlivnuje cena baterky.
To by snad mohl chapat kazdy.
https😐/insideevs.com/…s-ev-study-2026/
EV Batteries Will Be Half Their 2023 Prices In Two Years: Study
Cheap EV batteries will drive a major rebound in electric car demand in the U.S., Goldman Sachs researchers say.
A dale by bylo fajn konecne pochopit, ze dnesni stale pomerne vysoka cena baterek se meni. 😀
@DonVito
A taky by chtělo pochopit, že cena trakční baterie se příliš nemění. A potenciál na výrazné zlevnění BEV ani není.
Vzácné kovy jsou nedostatkové a zvýšení poptávky v důsledku výroby BEV jejich cenu zvýší. Takže žádné podststné zlevnění nepřijde. Zato vzácné kovy dojdou výrazně dřív než ropa 🤣🤣🤣
A taky by chtělo pochopit, že cena trakční baterie se příliš nemění. A potenciál na výrazné zlevnění BEV ani není.
Vzácné kovy jsou nedostatkové a zvýšení poptávky v důsledku výroby BEV jejich cenu zvýší. Takže žádné podststné zlevnění nepřijde. Zato vzácné kovy dojdou výrazně dřív než ropa 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Příklad ceny 2024 Enyaq
Vymena baterie 12x modul 25 tis. jen v modulech, takže 300.000,- Kč je jen cena modulů. Celá baterie 450.000,- 🤣🤣🤣
Jo, to je to zlevňování, hujeříčci... že?
Příklad ceny 2024 Enyaq
Vymena baterie 12x modul 25 tis. jen v modulech, takže 300.000,- Kč je jen cena modulů. Celá baterie 450.000,- 🤣🤣🤣
Jo, to je to zlevňování, hujeříčci... že?
@rohYpnol
Cena trakcni baterie se prilis nemeni?
🤣😂
To fakt nema cenu.
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Lithium-ion battery pack price dropped to 139 U.S. dollars per kilowatt-hour in 2023, down from over 160 dollars per kilowatt-hour a year earlier. Lithium-ion batteries are one of the most efficient energy storage devices worldwide. Over recent years, high-scale production and capital investment into the battery production process made lithium-ion battery packs cheaper and more efficient. This demonstrates a staggering demand for energy storage worldwide and could be attributed to the fact that the world is moving towards a renewable energy-based economy where electric vehicles play an increasingly large role.
👍👍👍
Cena trakcni baterie se prilis nemeni?
🤣😂
To fakt nema cenu.
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Lithium-ion battery pack price dropped to 139 U.S. dollars per kilowatt-hour in 2023, down from over 160 dollars per kilowatt-hour a year earlier. Lithium-ion batteries are one of the most efficient energy storage devices worldwide. Over recent years, high-scale production and capital investment into the battery production process made lithium-ion battery packs cheaper and more efficient. This demonstrates a staggering demand for energy storage worldwide and could be attributed to the fact that the world is moving towards a renewable energy-based economy where electric vehicles play an increasingly large role.
👍👍👍
No, asi takhle. BEV si koupí většina jen kvůli dotacím.
Další BEV si koupí ještě méně kupujících než dnes. A skupina early adopters se dávno vyčerpala.
https😐/www.idnes.cz/…21_automoto_dohr
Jinak řečeno - budoucnost je spalovaci motor. Otázkou je, jestli EU tu budoucnost dostupné individuální mobility díky své zelenorudé ideologii nezabije.
Další BEV si koupí ještě méně kupujících než dnes. A skupina early adopters se dávno vyčerpala.
https😐/www.idnes.cz/…21_automoto_dohr
Jinak řečeno - budoucnost je spalovaci motor. Otázkou je, jestli EU tu budoucnost dostupné individuální mobility díky své zelenorudé ideologii nezabije.
@rohYpnol
Popravde, asi uz vzdycky budou nejak podporovany elektromotorem.
Ale dobre udelanej full hybrid mi nevadi.
Proc neoptimalizovat spotrebu benzinu, kdyz to jde?
😄
Popravde, asi uz vzdycky budou nejak podporovany elektromotorem.
Ale dobre udelanej full hybrid mi nevadi.
Proc neoptimalizovat spotrebu benzinu, kdyz to jde?
😄
Ne, cesta kolem sveta nemusi byt rychla.
Ale z principu musim jet tudy, kudy potrebuju... ne od nabijecky k nabijecce.
Ona ta Tatra 815 taky nektery dny nenajela vic, nez 150 km.
Ale to se brodila piskem nebo blatem, zapadla ve snehu nebo prejizdela zhavou poust... a porad jela.
Ale z principu musim jet tudy, kudy potrebuju... ne od nabijecky k nabijecce.
Ona ta Tatra 815 taky nektery dny nenajela vic, nez 150 km.
Ale to se brodila piskem nebo blatem, zapadla ve snehu nebo prejizdela zhavou poust... a porad jela.
V zásadě mě to auto neuráží. Čudliky na stahování zadních oken by byly fajn, ale nepamatuju si, kdy jsem naposledy stahovat v autě zadní okna. Pohon mi přijde jinak naladěný než v ID.4/ID.5 - ty nemají tak rychlou reakci na plyn.