Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

BMW 318i, Škoda 120 GLS a VAZ 2103: Báječný život za dvojitými skly

14 komentářů

Othello
Obdivuju že u toho bavoráku dokázali udržet pohotovostní hmotnost na 1065 kg
(tedy pokud je to pravda)
Avatar - lyon667
lyon667
@Othello Podle výbavy a motorizace to mohlo být i pod tunu. Tříca byla mé první auto, rád na ni vzpomínám. Neskutečně zábavná motokára, ačkoliv pro nezkušeného řidiče poněkud zrádná kvůli lehkému zadku.

Dnes bych se vyhnul ucvakaným čtyřválcům M40 a volil buď vizuálně hezčí chromák s M10, nebo kterýkoliv z malých šestiválců M20. S velkorysým rozpočtem klidně i "big-six" od Alpiny a samozřejmě závodní S14 v podobě M3.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
BMW je úplně jiný kosmos. Bylo to tak i v porovnání s japonci. V japících byl na dálnici rambajs. Motor šlapal skvěle, ale nebyl odhlučněný. Renault to měl naopak.
šofér
Škodu 120L jsem měl a opravoval, pak se oženil, po dvou letech a dvou dětech prodal a kopil Žigula 1500S. Nebe a dudy, Děcka v zimě nezmrzly , okna se v zimě nemlžily, tašky a kočárek se vešel, auto bylo tiché (kdo tvrdí, žeŠ 105/120 dobré odhlučnění, tak s ní neujel více, než nad 50 km). Jo, bralo to o litr a půl více, ale také to o to více jelo a byl ov tom ticho.
Jinak nesouhlasím, s názorem že mechanické díly byly super, Žiguly jsem opravoval, každému nad 70 tis. hučel kardan, řešilo se to všelijak, hustším olejem, někteří pilinami, nebo šel kardan ven a měnila/ vymezovala se hruška. Byli jsme mladí a rádi jsme si hráli.
Co jsem za hru nepovažoval byly výměna kohoutu topení, to měl Žigul takovou "vlastnost", že při uzavření- na léto - pokud jste ho občas neprocvičili zatuhl a pak při otevření začal téct fridex do kabiny. Vyměnit ho, bylo o ruce, Dělal jsem to sobě i kamarádovi. Ruce doškrábané a dva šrouby jste povoloval/dotahoval celý den...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@šofér

Skodovka ale zase mala lahsie riadenie... hrebenove.. kym zigulak s obehom gulocok... my sme mali 105Lku... ujo ladu 1600 ... a tocit tam volantom bez posilnovaca chcelo normalne kus sily... kym v skode bez posilnovaca to slo celkom este v pohode... a skoda bola aj akasi pocitovo vzdusnejsia ... kazde z tych dvoch aut malo hodne svojskych pre a proti...
Arese
@3_diamanty Žádný žigulík řízení s oběhem kuliček bohužel nikdy neměl. Kdyby měl, tak by i při použití šnekového řízení bez posilovače nebyla tak velká ovládací síla na volant potřeba.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Arese

Lady nemali hrebenove riadenie ako skody ale riadenie s obehom gulocok... a nepresvedcis ma o opaku lebo mam pravdu
šofér
@3_diamanty -no, tak co se týče řízení chtělo to občas promáznout přes manžety čepy řízení, dělo se tak vpichnutím injekční jehlou a vstřiknutí oleje dovnitř.
Ale zase taková trágha to nebyla , jezdily s tím i ženy a zvládly to. A že Š 105 šla lehce, no tak jistě, když vpředu vyjma rezervy neměla v zátěži vůbec nic, zato při jakémkoliv mírném větru cestovala na silnici jak opilá. A to se nebavím o situlaci, kdy na mokré silnici nechtěla točit vůbec...
Z těch dvou aut byl jednoznačný vítěz Žigul, výkon, pohodlí, ticho na palubě, velký zavazadelník. Fakticky bezúdržbový provoz. Žádná stauferová maznice vodní pumpy, žádných 10,5 l chladící kapaliny. A jako bonus pohlednější interiér.
A škoda měla hřeben jen na konci cyklu-cca od 1986 a jen 120 LS a 130, ostatní měly vždy šnekové řízení.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@šofér Mazať čapy bolo treba aj na Škodovienke, ak to človek nerobil tak hrebeň nehrebeň išlo riadenie tuho a ťažko.
vor
@3_diamanty
Ono je hlavne rozdiel, či máš to riadenie zaťažené motorom alebo nie. Skrátka, nebo a gajdy!
Avatar - Stejsn
Stejsn
Žígo nebylo špatné auto, projeli jsme s ním za socíku kus Evropy včetně západního Německa, ale mělo tři vlastnosti, které byly napr😜 strašně těžké řízení - stojící auto byl problém urvat volant, smrděl v tom benzín (nějaká vlastnost pronikání smradu od nádrže, hlavně v létě) a opěradla předních sedaček končila v půlce zad. Bavím se o dvanáctistovce, co jsem měl po dědovi. Měla to tahle patnáctka lepší?
Škodovky proti tomu byly fakt kraksny, jejich problémy (hlavně zimní) jsou legendární, ale nějak jsem je řídil radši, přišly mi takové lehčí, líp jsem z nich taky viděl.
Bavorák jiná galaxie.
Arese
@Stejsn Ne, ani 2103 a 2106/21061 neměly opěradla delší než 2101/2102 a 21011, spíš naopak. Výhoda 2106/21061 byla jen přítomnost opěrek hlavy. Delší opěradla měly až modernizované modely 2105/21053/2104/2107.
Co se týče toho testu, tak 2103ka byla výrazně lepší, než užovka 120 GLS, proto nechápu jejich téměř shodné bodové hodnocení. No a E30 byla na konci osmdesátek ve srovnání s těmi beznadějně zastaralými komoušskými křápy opravdu úplně jiná galaxie, bodově by měla mít náskok aspoň o polovinu! 😊))
johny555
S tou tabulkou, to je nějaký vtip?
Já bych to viděl tak:
1) BMW 318... 161 bodů
.... ty dvě socialistická auta... 20,30?
Chápu nějakou nostalgii, ale ta auta jsou naprosto z jiného vesmíru a jednoznačně bych jako veterána chtěl raději BMW 318 než 120ku či Žigulíka. Proč? Protože ta socialistická auta byla technicky hrozná a v tu dobu mít BMW bych se zbláznil. Přece nebudu kupovat auto, které bylo hrozné, ale spíš které jsem obdivoval, ne?
šofér
@johny555 - kdo ty auta zná, ví, že to jer vtip, ale hodně lidí v nich už nesedělo. A jízda s "užovkou" na 14" kolech byla doslova katastrofa, mnohem šílenější, než u předcházející řady Š 100/110.