Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Proměnný servisní interval: Jak na chytrou výměnu oleje? Škoda to vysvětluje

16 komentářů

Avatar - Mokrous
Mokrous
Co to je zas za blábol??? On snad v roce 2020, nebo 2019, nebo 2018,...atd. neexistoval proměnný interval výměny oleje?
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Mokrous
No jo, ale k tomu AZNP nevydal tiskovou zprávu.
Mimochodem autor článku uvadi "jakém stavu motorový olej ASI je".
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Mokrous To asi jo, ale třeba moje piksla z roku 2016 má proměnný interval, ale nejde na ní ta jejich appka.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Stejsn Ta jejich appka nešla pořádně nikdy na ničem. A ještě maj drzost pořád nabízet prodloužení jejich "prémiových" funkcí (jako třeba jestli máš zamčený auto) za nechutný tisíce...
V tomhle je VW/Škoda fakt mimo.

A samozřejmě pisatel textu o "žhavé novince" jaksi stále píše jen o intervalu a poslední větu nijak neváže k aplikaci, takže o to stupidněji to celé působí.
kesumb
@Mokrous
jakykoliv dalkovy ovladani od VW je neuveritelna zumpa a jestli je na aplikaci Skoda nebo Audi je uplne jedno. Nechapu, ze s tim nejsou uz 6let co se s tim peru v ruznejch autech nic udelat. Jenze pred tema 6 lety davali aspon k nezavislymu topeni dalkac, dneska to odpovida "server prestal komunikovat"...
Avatar - Romcigan
Romcigan
Nějak mi v argumentaci chybí tlak leasingových společností na co nejdelší interval, aby to snížilo cenu operáku za provoz v prvních třech letech.
MajoMarek
Mám ročný Karoq. Nastavený som mal na 30 tis km/2 roky.
Pri prvej prehliadke, po 9 tis km, som si dal pevne nastaviť interval 15 tis km/rok
Avatar - xxc
xxc
@MajoMarek preco nie 10 000 km a pol roka?
Tycoon
"Výměna olejů na nových i starších autech je jedním z nejčastějších hospodských témat, u nichž diskutující věří, že mají lepší zkušenosti, než inženýři s miliardovým vývojem za zády."

Kolik miliard za zády měli ti, co rozhodli o používání nízkoviskózních lehkoběžných olejů v motoru HTP, ačkoliv neměl chladič oleje? Byly to ty samé miliardy, díky kterým nízkopopelné long-life oleje nahrazovaly původní specifikace olejů pro starší benzínové motory s vyšším množstvím vodního kondenzátu, což mělo za následek tvorbu šlemů?
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Tycoon
Kdyz jsem dal sveho casu do autorizvaneho servisu Kiu (ojetou), tak mi servisni technik na otazku ohledne klasifikace oleje odpovedel "dle doporuceni vyrobce". A to byla moje posledni navsteva toho autorizovaneho servisu.
johny555
@Jenik3 Co by tak mohl jiného říci. Zrovna u Kie bych se nebál řídit doporučení výrobce, protože motor musí vydržet záruku 150 tisíc km i v extrémně náročných podmínkách fleetového auta, takže u normálního řidiče 300 tisíc, reálně i víc.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon vono je tady značné riziko, že když má někdo miliardy na vývoj, chce mít ještě víc a tudíž to bude ohýbat tak, aby mu to vyšlo co nejlíp do jeho kapsy😊
a co je na světě problémových motorů od automobilek, co měly miliardy na vývoj😊
Avatar - lordlord
lordlord
u služebáku platí, že když servis nenahlásí nikdo z řidičů, tak jede i o dost déle na servis
MOJEJMENO
Prodloužený interval jsem zrušil hned od počátku. Leju schválenou specifikaci oleje, nikoliv však ten nehorázně předražený olej od ŠA. Měním po roce, či 10tkm.
ericn
Olej v jakémkoliv v autě měním max po 15tis km nebo po roce, víc je zbytečný risk...
johny555
Já to beru tak, že interval 10-15 t km je jistota, kterou se nic nezkazí. Proměnný interval (až 30t) s longlife olejem při slušném zacházení a velkým podílem delších tras nemusí motoru nijak ublížit, ale ty rizika budou časem větší. Pokud člověk má v úmyslu auto prodat po 150t km max, nemusí se ničeho bát.