Novinky
1,27M = není zas tak drahá... Opět novinářské brýle. Proto si ji žádný novinář nikdy nekoupí... Protože není zas tak drahá.
@rohYpnol Milión sem-milión tam. Keď to nie je drahé pre českého novinára, ty musíš kúpiť dva také vozy, aj pre manželku.
@traveldrive
A ono to je drahé? Není, jen ty na to nemáš. Co dostanu jinde za 1.2M? Usmrkanej karoq s uklepanym dieselem s nasobne horší dynamikou? Corollu cross s 2.0HSD, s horší dynamikou.
Ze na něco nemáš, neznamená ze to je drahé. Kdyz pro nekoho je druhe auto do rodiny SUV C segmentu, pak to drahé fakt neni
A ono to je drahé? Není, jen ty na to nemáš. Co dostanu jinde za 1.2M? Usmrkanej karoq s uklepanym dieselem s nasobne horší dynamikou? Corollu cross s 2.0HSD, s horší dynamikou.
Ze na něco nemáš, neznamená ze to je drahé. Kdyz pro nekoho je druhe auto do rodiny SUV C segmentu, pak to drahé fakt neni
stopel
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Krum Páč
@Mikesus
No, chápeme a víme, že neumíš číst ani myslet. Takže znovu - hezký Karoq stojí polovinu.
No, chápeme a víme, že neumíš číst ani myslet. Takže znovu - hezký Karoq stojí polovinu.
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@Mikesus ale no tak, tomu sám nevěříš 😋 Kolik takových lidí znáš? To kulhá na obě nohy, ti co peníze mají, nekoupí Škodovku a ti co ne, nekoupí Elroq jako první do rodiny, natož jako druhé 😋
@Mikesus mentální mrzáček 😁. Tvá logika je úžasná když jde o EV. Lidé si koupí dům, nebo třeba bazén nebo třeba můj syn BMW 3 litr 6 vál, ( ať ti nepraskne cévka)má na to a přesto řekne že je drahý . Kecy jako ty mají lidé co mají houno. No možná jsi zdědil, nebo šikovně přiženil protože mentálně to na vydelani peněz nevypadá u tebe 😁
@rohYpnol no, a pak se novináři diví, že jim jejich recenze nikdo nevěří. Protože jejich priority auta se o světelné roky míjejí s běžným řidičem. Tady třeba vypichují bezdrátové nabíjení jako že super a na 90% běžných aut tento standart dávno má. I ten nejlevnější H i30 za 450 tis....
Prostě- jejich priority jsou úpro ostatní totální blbosti, zato to důležité - v tomto případě tepelné čerpadlo odbudou jednou větou. Protože Škoda...
Prostě- jejich priority jsou úpro ostatní totální blbosti, zato to důležité - v tomto případě tepelné čerpadlo odbudou jednou větou. Protože Škoda...
@rohYpnol
skvarek 2,0tsi s topenim, pameti sedacek, kouli a infotaimentem je (bez strechy) za 1180, cenova parita je tady!
skvarek 2,0tsi s topenim, pameti sedacek, kouli a infotaimentem je (bez strechy) za 1180, cenova parita je tady!
@kesumb
Jasné, cenová parita. Jedno dojezd 400 km, druhé 800 km... No nic, klasický kesumb....
Jasné, cenová parita. Jedno dojezd 400 km, druhé 800 km... No nic, klasický kesumb....
@rohYpnol
Tak 2,0tsi skvarek da sotva 600km, spis ani to ne, todle da 400 zadarmo ze slunicka. A nejakej chcankovej dizlak s dsg sem ani netahej. Todle je diskuze o autech a ne traktorech
Tak 2,0tsi skvarek da sotva 600km, spis ani to ne, todle da 400 zadarmo ze slunicka. A nejakej chcankovej dizlak s dsg sem ani netahej. Todle je diskuze o autech a ne traktorech
@kesumb
odpovím ti na tvojí mentální úrovni aby jsi pochopil.
BEV sem netahej. Tohle je diskuse o autech a ne o elektrospotřebičích.
odpovím ti na tvojí mentální úrovni aby jsi pochopil.
BEV sem netahej. Tohle je diskuse o autech a ne o elektrospotřebičích.
@rohYpnol
jako myslis ze auto znamena ze do nej musis nalejt chcanky, rozdelat v nem ohen, pockat az se rozskube a pak s nim jeste nesmis k mikesusovy skolce? Aha..
jako myslis ze auto znamena ze do nej musis nalejt chcanky, rozdelat v nem ohen, pockat az se rozskube a pak s nim jeste nesmis k mikesusovy skolce? Aha..
@kreumb
Jako myslíš že auto musí mít šňůru jako mixer a musíš ho strkat do zásuvky stejně často jako mobil?? Aha...
Jako myslíš že auto musí mít šňůru jako mixer a musíš ho strkat do zásuvky stejně často jako mobil?? Aha...
@rohYpnol
nee normalni je dat 1/4 vejplaty pumpari a lejt do auta dinosaury! Protoze to je svoboda!!
nee normalni je dat 1/4 vejplaty pumpari a lejt do auta dinosaury! Protoze to je svoboda!!
@kesumb
Tak chápu, že pokud máš průměrnou mzdu/plat, tak by to při tvém nájezdu 50 tis. km/rok tj. 150 km denně při spotřebě 8 na 100 a ceně 40kc/l bylo 1/4 výplaty. Ale prostě zkus jednou vystrčit hlavu z tvojí bubliny a podívej se na život běžných lidí v téhle zemi. Budeš se hodně divit 😁😎
Tak chápu, že pokud máš průměrnou mzdu/plat, tak by to při tvém nájezdu 50 tis. km/rok tj. 150 km denně při spotřebě 8 na 100 a ceně 40kc/l bylo 1/4 výplaty. Ale prostě zkus jednou vystrčit hlavu z tvojí bubliny a podívej se na život běžných lidí v téhle zemi. Budeš se hodně divit 😁😎
@kesumb vážně si tak omezený, jak se tu prezentuješ? 🤔Docela zoufalost, i ty osobní útoky na travela…
@kesumb u aut nad milion je už min rok. Dejte vědět až bude parita u aut do 700 tisíc. A prosím auto pro rodinu, ne pidi auta s pidi baterkou. Děkuji
Čím dál tím více jsem přesvědčen, že Elroq je trefa do černého. Vlastně už jsem téměř rozhodnut, že ho koupím. Myslím, že cena je přesně tam, kde má být, a to i pro RS. Ještě počkám tak rok, až bude odladěné V2H a V2G a půjdu do toho. Snad pomůže Elroq překlenout dobu do nové elektrické Octavie (vývoj běžel, ale bohužel byl zastaven). Skoro si tipnu, že Elroq bude i úspěšnější než Epiq, který nebude myslím o tolik levnější, ale bude menší a s pohonem na předek. Elroq už z mého pohledu nemá kompromisy, typické pro první generaci EV (zdravím kok*ty manažery z VW, kteří se rozhodli, že ID.3 bude "jiná")
@ybalgin za mě je to super cena, ENY RS stával kdysi 1.8M, dnes tohle vybavené 1.34.
Lepší baterka, lepší pohon, větší výkon.
Navíc se dá nějaká ta sleva, odpočet DPH a je to na rozumné úrovni.
Jediné co mi vadí teda jsou ty nelakované černé plasty, snad se to dá něčím potáhnout.
A pak je teda otázka co ENY RS, zejména Coupé.
Bude to vypadat líp, lepší CW, ale co bude ten rozdíl, za který bude zákazník ochoten připlatit, to je mi záhada. Na nový pohon / baterku je brzy, že by sedačky jak z ID7?, lepší DCC?
Lepší baterka, lepší pohon, větší výkon.
Navíc se dá nějaká ta sleva, odpočet DPH a je to na rozumné úrovni.
Jediné co mi vadí teda jsou ty nelakované černé plasty, snad se to dá něčím potáhnout.
A pak je teda otázka co ENY RS, zejména Coupé.
Bude to vypadat líp, lepší CW, ale co bude ten rozdíl, za který bude zákazník ochoten připlatit, to je mi záhada. Na nový pohon / baterku je brzy, že by sedačky jak z ID7?, lepší DCC?
Tak jednoduché to není. Klimatizace v autě je relativně stupidní zařízení, které bylo o začátku navrženo tak, aby odolalo vibracím a nějak chladilo. Tepelko v elektromobilech potřebuje novou elektroniku, často zapojení do termomanagementu. Dalším krámem navíc je 4 cestný elektronický ventil, který navazuje na další změnu - obousměrný tok a změna kondenzátoru a výparníku. Tam vidím největší problém - bude třeba uděla řidší žebrování a celé to naroste a bude se to muset někam narvat. Pak všechny kapaliny musí nějak proudit v tom stísným prostoru. Na to budou potřeba další senzory, atd.
Jak jednoduché to je, to často slyším od některých elektrofanatiků, kteří sami sebe prohlásili za odborníky na nejmenovanou značku 😄 Ale neví o tom vůbec nic.
Ale samozřejmě, cena je vyšší než by měla být. Nicméně taková částka může být rozhodující pro fleet a tak firma nakoupí klidně EV bez tepelka, protože na konečné nabídce bude najednou třeba mínus 30 500 Kč x 500 ks.Což je 15 milionů Kč.
Jistě, co na tom že provozní náklady budou +20 milionů a cenový propad zůstatkové hodnoty mnohem vyšší že... Protože normální zákazník nechce BEV. A ten zlomek, kdo si vybere BEV, tak bude chtít TČ...
Jistě. Chybějící výbava je pro normálního mysliciho člověka nevýhoda. Ale pro BEV hujera to je výhoda...
Dokazu si predstavit, ze ve Spanelsku nebo Italii je tepelne cerpadlo zbytecne.
VE ŠPANĚLSKU NEBO ITÁLII SE PLATÍ V ČESKÝCH KORUNÁCH?!?
Přesně. Třeba malý dojezd BEV je jasná výhoda, protože máš častěji možnost obdivovat svůj vůz zvenku, že...
Krása, aspoň víme odkud vítr vane, hujere.
Možná tě ta energie navíc tak netrápí, za 30.000 Kč máš v zimních cenách elektřiny 7MWh, takže za tuto částku za tepelné čerpadlo ujedeš 35000 km (pozor při 20kWh/100km), takže si myslím, že je docela rozumné to rozhodnutí nechat na zákazníka.
A o kolik ti to prodlouží dojezd? To nikdo neví, já to auto dokonce podezřívám, že mi topí PTC a TČ zároveň v zimě a to nejen na začátku.
Ekonomicky se ti TČ nevrátí nikdy.
Musím se podívat, kolik času mé auto za necelé dva roky najelo hodin, v km je to 45000, při rychlosti 60 (tipuji) jsem strávil za volantem 750 hodin. Kdyby polovinu z toho topilo PTC na 50% tak to spotřebuje 3kWh x 375 = cca 1MW a to je při našich zimách dost pesimistická varianta.
PTC jede na začátku vždycky, protože TČ potřebuje čas, navíc TČ taky energii spotřebovává, takže můj tip je ten že ušetřím na energii díky TČ maximálně 400kWh/2 roky, takže 200kWh za rok.
Těch 30000 Kč za TČ mi tedy vyplatí za 7000/200 = 35 LET.
A když se ti po záruce rozbije, tak to bude stát pěkný ranec, PTC je oproti tomu sranda.
Takže TČ je za mě víc víra než realita, ale pro mě za mě rozčiluj se nad tím když chceš. Kdyby mi někdo nabídl blbě objednaný Elroq RS s pořádnou slevou, neváhal bych.