Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Elroq poráží Teslu tam, kde dříve dominovala. A to se prodává jen chvíli

73 komentářů

Avatar - Dušan Trnka
Dušan Trnka
Naozaj ? Alebo je prianie otcom myšlienky !
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kazdy chvilku taha pilku... takze to je tak... navyse je elroq nepochybne daleko kvalitnejsi produkt ako tesla ... k tomu s pribudajucou konkurenciou uz bude na vacsine trhov teslacka pozicia len slabnut... suma sumarum je to uplne normalny proces a ani tesla sa tomu nevyhne
Avatar - hugino
hugino
Elroq naživo vyzerá super škoda že ho nerobia s ICE.
ericn
@hugino No asi ses nepodíval pořádně na ten vyprázdněný předek Elroqu...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ericn Oproti původnímu fejkovému rypáku je to teď skoro až krásné 😃. Jediná výtka by snad mohla být, že je faceliftovaný předek o půl generace modernější než zbytek auta, takže to spolu lehce neladí, ale není to nic strašného...
ericn
@Barry Lyndon To auto nemá žádný výraz a bohužel ani logo, prostě bezpohlavní nuda...
traveldrive
@ericn Viac ako v trojvalcový litrík asi dnes čakať nemôžeš, a ten tam snáď aj vojde.
Vít Ožana
@traveldrive spalováky končí, smiřte se s tím
Avatar - Mikesus
Mikesus
@hugino
Designově je povedený. Asi nejlepší z celého aktuálního portfolia škody.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus I Enyaq liftback je po faceliftu v pohodě, škoda povinné prosklené střechy.
Petr Kozohorský
Ač nejsem přítelem EV, tak musím uznat, že nehezká Tesla vizuálně na Elroq nemá. Elroq se mně líbí, jen škoda, že, jak tu už kdosi napsal, se nevyrábí jako spalovák.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Petr Kozohorský Spíš škoda, že má oproti Enyaqu omezenou výbavu (např. odvětrávaná sedadla v Elroqu nejsou a asi toho bude víc i ohledně materiálů...)
Mr.Murphy
Zasadni vyhodou je ze Skoda Auto je normalni firma, zatimco Tesla spolecnost rizena magorem, ktery Evropu nenavidi. Takze ukazat mu na trhu vztyceny prostrednicek je skoro povinnost kazdeho Evropana, co umi secist 1+1....
ericn
@Mr.Murphy Souhlas 😄
traveldrive
@Mr.Murphy A inak sa cítiš byť zdravý?
Mr.Murphy
@traveldrive co z toho co pisu neni pravda?
traveldrive
@Mr.Murphy Všetko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Nějaký argument? Nebo jen výkřik nejakeho maďarského pastevce?
Mr.Murphy
@Mikesus argumentace z jeho strany se nedostavila.... 😄
adamzprahy
@Mikesus @Mr.Murphy tak zkuste spíš vysvětlit proč nenávidí evropu? Naopak spíš vy přeháníte. Musk nesnáší byrokracii a regulace a tím je EU prolezlá jak rakovinou nebo snad nesouhlasíte? A na to se různě vyjadřuje. Co se týče ostrých cel, to je snad jedna z největších rozepří co má s Trumpovou administrativou a jestli se nepletu tak s tim nesouhlasí. Teslu si nekoupíte a co jako? Nechápu ten humbuk. Ale hlavně že okolo vás jsou všichni za blbce.
traveldrive
@Mr.Murphy Argumentácia má zmysel ak napíšeš vecný príspevok, čo má hlavu a pätu, ten tvoj blábol je len primitívnym prejavom pochybnej pokrivenej ideológie.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus Nemohl bys tyhle vyrazy dehonestujici ruzne okolni narodnosti trochu mirnit, prosim?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Jistě. Škoda která mává čínskými vlaječkami seč jí síly stačí, to je jiná káva než Tesla 😆😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Aproto neni schopna v Číně ani něco prodat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Čech kupuje české auta.
Němec kuouje německé auta.
Číňan kupuje čínské auta.

Takhle to běžně funguje, pokud trh nepokřivíš.
Ale chápu, že pro tebe je nadlidský úkol tohle pochopit.
Renoo
@Mr.Murphy No tak Musk to pouze dává najevo po svém psychopatickém způsobu. Nejmenovaný stát chce zničit náš průmysl a automobikly vyzývá aby se spojili a zničily evropské automobilky čili i tuhle Škodu. To je mnohem nebezpečnější než nějaký Musk s Teslou. A lidi se kupují, zdejší redaktoři vohnuli hřbet a tak je tedy testují...
Igor Albert
@Mr.Murphy pravý libtard
Hneď nazve niekoho magorom a potom mu ukáže prostredník. Musíš byť na seba hrdý 😄
Avatar - kruskar
kruskar
U běžného vozu se spalovacím motorem a s cenou do 193 400 dánských korun (tedy asi 690 000 našich) zaplatí Dánové 85 procent z pořizovací ceny na dani. Pokud bude pořizovací cena vyšší než zmíněných 193 400 DKK, připočtete k dani ještě 150 procent z rozdílu mezi pořizovací cenou a výše uvedeným limitem.....
Už začínáte tušit, v čem vězí "úspěch" BEV nejenom v Dánsku?
traveldrive
@kruskar A čo? Je to ich vec.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive No, nejen u nás máme voliče úplné idijoty...
A napsal jsem to jako idijot jen kvůli idijotské cenzuře.
traveldrive
@Mokrous Pozri, pokiaľ na to majú dostatočné príjmy, možno im to ani tak nevadí - u nás je situácia odlišná úplne diametrálne. Pokiaľ by si na BEV mal a spaľovák bol drahší ako BEV, tiež by si zvážil, či zvládneš kompromis s elektromobilom, alebo si radšej za ten spaľovák priplatíš.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Občas s tebou souhlasím, ale tohle snad nemůžeš myslet vážně...?!?
Ukaž mi jedinýho člověka na planetě Zemi, který je rád za to, že ho vláda trestá zdaněním 100, nebo 150% za to, že si chce koupit to co chce a nutí mu to co chce tím, že tam ty odporný daně platit nemusí.
Samozřejmě, že když bych si musel koupit auto a ID7 by stála 1,5 a Passat 3,3 mega, dle jejich vzorce, tak bych asi nakonec šel pro tu ID7.
Ale byl bych brutálně na.ranej.
traveldrive
@Mokrous Rád za to nie je a nebude nikto, ale je to znesiteľné. Robia sa iné svinstvá, ktoré trpíš a nekričíš proti nim. Napríklad koľko z ceny paliva je bohapustá daň štátu? Nad dane a odvody čohokoľvek iného?
Vždy lepšie, ak sa nejaká povinnosť nastaví aspoň trochu podľa tvojich možností, ako keď sa to robí bezhlavo a bezohľadne ako niektoré veci zo strany EÚ dnes.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Nemlčím skoro k žádnýmu svinstvu, nebo stupiditě. Problém je ten, že většinu to nezajímá, pokud to přímo a teď nebolí je samotné. Jinak nikdo nechce nic slyšet a všechno ignoruje a ještě se to obrátí proti tomu, kdo na to upozorní. Lidi jsou nenapravitelný stupidní howada.
psel
@Mokrous no na spotřební daně na paliva, cigára a alkohol jsi si zvykl ne?
Každý stát reguluje co uzná za vhodné a je to na něm. Očividně v těch zemích ti voliči nejsou naštvaní na to jak je tato oblast regulovaná, protože už vidí přínosy takového řešení osobní přepravy. U nás máme voliče co přínos zatím nevidí resp. těch co to vidí je v ČR zatím málo.
Méně smradu a emisí a více zelené energie pro dopravu by bylo potřeba.
A stará fosilní lobby jen straší od závislosti na Číně až po blackout. A nejen ta, hlavně politici co o problematice nemají ani ponětí a dovedou si zapamatovat jen slova, jako třeba greendeal.
traveldrive
@psel U nás je ten prínos diskutabilný, resp. voči našim peňaženkám príliš nesetrný na to, aby bol v širšom meradle akceptovateľný.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel Spotřební daň na palivo je sice vyšší, ale netrápí mne, protože náklady na palivo jsou směšné a patří mezi moje absolutně nejnižší měsíční provozní náklady.
Spotřební daně na chlast a cigára mě netrápí už vůbec, protože nechlastám a nehulím a ani to nevnímám jako alibismus, protože nikdo reálně nepotřebuje ke svýmu životu chlastat a hulit.
Takže to je trošku nepoměr. Přijít o 1,8 mega na běžném kombíku v horizontu 5 let je trošku horší, než pár desítek tisíc na daních za spotřebu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kruskar

Ano, potvrzuji se moje slova, že BEV nikdo nechce!!!

Proto je třeba klimakomoušská ideologie!!!
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol ved aj u nas by stacili 85% dane a hned by to ludia chceli 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc
Je to tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kruskar
A to je jejich věc. A chtělo by to v celé Evropě jednotně. Jen by to chtělo stanovit podle jedovatych emisi realne vypoustenych, ne podle co2 nebo čehokoliv jiného.
traveldrive
@Mikesus Zelený pomätenec sa nezaprie. Greta je nejaká príbuzná?
Krum Páč
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
psel
@traveldrive proč? Emise jsou dobré? Kdy jsi se byl naposledy projít v centru nějakého velkého města aby jsi si to mohl pořádně senzoricky užít? Nebo v zimě na vesnici kde není zaveden plyn si to lze taky ochutnat.
traveldrive
@psel To je len jedna strana mince. Revolúcia sa nedá robiť s hŕstkou prívržencov, čo sa vojdú pod vozovú plachtu...
psel
@traveldrive teda nevím, ale ty podíly na trhu už se pod plachtu nevejdou, to možná před 5ti lety. Dnes je to zcela reálná alternativa a to jak parametry tak cenou. Asi ne ve všech segmentech, ale i to se přece lepší.
Uvidíme jak se to vyvine, ale já to vidím optimisticky a jako příležitost pro nás všechny. Pokud by se dot oho nemotal stát, trval by přechod daleko déle a to zejména s ohledem na nabíjecí infrastrukturu, která zeje prázdnotou i v tom Německu. (teda až na výjimky které potvrzují pravidlo)
traveldrive
@psel Reálna alternatíva pre koho? Pre pár nadšencov, pre tých, ktorým dojazd stačí a nutnosť dlhého dobíjania neprekáža a dohromady pre tých, čo na to majú, a sú ochotní svoje peniaze za BEV utratiť.
Reálna alternatíva to bude, ak bude vyhovujúca pre väčšinu, čo rozhodne nie je.
Ak chceš zavádzať radikálne zmeny, musíš ich vedieť zabezpečiť. Prikázať niečo a čakať, že ľudia na to budú nadšene míňať svoje úspory a zakladať svoje byty a domy za úvery, je scestné.
ericn
@kruskar vždyť Norsko je stejné, v Nizozemí je taky daň jako prase = pokřivení trhu, tj. opět nařízení to, co si ty občane smíš beztrestně koupit 😄 Chceš normální auto, super, tady máš 80-100% penalizaci ve formě registrační daně, jelikož si zlý a dovolil sis chtít něco, co my, uvědomělý, ve svém zeleném náboženství nechceme... Zvracel bych...
traveldrive
@ericn A prečo? Týka sa ťa to nejako?
Hendly
@ericn
Náboženství?
Po teple zime a 14 dnech leta přicházejí ranní mrazíky.
Tusisi aspon trochu jaky dopad to ma na pěstování?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kde je ta technologická zaostalost MEB vůči Tesle?!? Co??? Hujeříčci... 🤣🤣🤣
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol predna naprava?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc

Kolik % majitelů alespoň tuší, jaký typ přední nápravy vůbec existuje...?!?
psel
@rohYpnol co to je zase za výkřik?
Kromě té přední nápravy a OTA update všech komponent je tu s námi spolehlivě už 5 let, prošla loni prvním technickým update a na spadnutí je druhý včetně baterek.
Na to, že to byl první pokus VW tak to Tesle konkuruje ve všech základních parametrech dobře a teď se to i líp prodává.
traveldrive
@psel Keby sa to predávalo za cenu Tesly, asi by Škoda taký úspech nemala, hoci je dobrá. Cena je dôležitý parameter. Pre Škodu je to veľká šanca získať dobrý medzinárodný image na poli BEV, už len udržať latku a nepokaziť si to.
Josef Vik
Za mě je Elroq (mimochodem strašný jméno) auto postavené pro "běžné" lidi. Myslím tím lidi, kteří chtějí především auto a pak počítač. Tesla je auto postavené okolo počítače. Většina lidí chce sednout a jet. Nepotřebují místo auta diskokouli, nepotřebují hry na tablet, nepotřebují imitaci prdících polštářků. Elroq skvěle zaplnil díru na trhu. Spousta lidí, co si koupila Teslu, neměla do jisté doby moc kam sáhnout. Ale konkurence se přeci jen rozrůstá a zdravě vyvíjí. No a pak k tomu ještě přidejme pošetilost mocných a kartičky se začínají otáčet...
traveldrive
@Josef Vik Hlavne sú Škoda a Tesla úplne iné kategórie, čo sa filozofie, techniky aj cien týka.
Avatar - xxc
xxc
@Josef Vik preto ako jediny update v zivote do meb platformy pridali hry 😄
psel
@xxc tak to přeháníš, update chodí na infotainment furt a moje auto si prošlo update od 3.0 na 3.07 až na 3.7 kde skončilo. OK, OTA znamenalo Over The Autoservis ale to mě nějak nerozhazuje.
Jede to dobře, sedí to, výkon to má, když nabíjím pod 7% SOC tak i rychle, je to tichý a otočím se na pětníku.
Avatar - xxc
xxc
@psel Neprehanam, moje auto bolo od 3.2 a nedoslo nic, az v servise po 2 rokoch to updatli na 3.7 a tak to ostalo. Bez zaujmu, bez podpory. Funguje to, ale svet uz je dalej. Rovnako ked prisiel facelift, dali novy hardware so 4.0 softverom. Kupil som to, ved slubili podporu, nejake vylepsenia. Za mesiac aj nieco bude rok, co je auto doma, softvare je rovnaky, teraz nejake hry akurat pridali. Uz predavaju auta so softverom 5.x, slubuju podporu, zamykanie na dialku, nove funkcie. Ako vylepsuju travel asist a pod. Ale mne nie, navzdy tam asi ostane stary softvare. Auto sa uz nema velmi kam posunut, ale prave v softveri tie auta zaostavaju a s takymto pristupom cely koncern speje do zahuby. A este ked idu vyhodit pracovnikov v Nemecku, tak zrazu zacnu byt ludia pohorseni. Nie ze vyhodit ich mali, ale aj platy mali vratit za posledne roky. Teraz kupia podiel v Riviane a slubuju, ze to urobia lepsie. Neurobia.
psel
@xxc co je bez zajmu bez podpory? Update dostávám a dokonce tam mám i nové funkce které nebyly dostupné v době kdy jsem auto kupoval.
Co je rozdíl mezi 3.7 a 5.4 reálně, tedy kromě toho čísla?
Předehřev?
Zamykání na dálku?
Avatar - xxc
xxc
@psel Ved pisem, ze ako som auto kupil so 4.x, tak to doteraz mam uz skoro rok. Ake nove updaty boli? Jedine, co zlepsili bolo nabijanie verzii s mensou baterkou, niektori si to priplacali a potom to zrazu odomkli vsetkym na plny vykon 😄 A pridali nejake autonomne parkovanie, ale to som uz v aute mal v 3.2. Ved ani ten update 3.7 neposlali, musel som ist do servisu. Ked sa bali o 12v baterku, tak preco mi nenapisali, nech to necham na wallboxe, kym sa to updatuje? A pri tych novsich autach, neviem co zlepsuje 5.4, ale viem, co by mohla zlepsit 5.5 a v autach, co mam, sa toho nikdy nedockam 😄
Avatar - xxc
xxc
@psel Ved pisem, ze ako som auto kupil so 4.x, tak to doteraz mam uz skoro rok. Ake nove updaty boli? Jedine, co zlepsili bolo nabijanie verzii s mensou baterkou, niektori si to priplacali a potom to zrazu odomkli vsetkym na plny vykon 😄 A pridali nejake autonomne parkovanie, ale to som uz v aute mal v 3.2. Ved ani ten update 3.7 neposlali, musel som ist do servisu. Ked sa bali o 12v baterku, tak preco mi nenapisali, nech to necham na wallboxe, kym sa to updatuje? A pri tych novsich autach, neviem co zlepsuje 5.4, ale viem, co by mohla zlepsit 5.5 a v autach, co mam, sa toho nikdy nedockam 😄
Mr.Murphy
Tragédie AUTO.CZ - proč si s někým nemůžu vyměnit víc než 2 zprávy a odpovědi? proč pak už odpoveď nejde vlkádat? proč máte na webu možnost diskuse když to pak takto osekáte?

ztráta času sem chodit....
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy Nejspíš je cílem odradit všechny diskutující, kteří tuší něco o autech a svojí kritikou znevažují bulvární amatérskou práci tohoto webu, aby pak masy tupých neznalých ovcí mohly číst, respektive klikat na ty jejich bláboly a vždy chybné tabulky a příjmy z reklamy byly co nejvyšší.
Mr.Murphy
@Mokrous fakt nevim, ale normalne bych se s nekym bavil ale kdyz mi jde odpovedet jen 2x tak na to kaslu....
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy to je nás většina až na pár totálních pacientů.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mr.Murphy Jo, tohle jsme kritizovali uz v dobe, kdy ten system zavedli. Resp. puvodne s nasazenim "aktualni" verze diskuzniho systemu to tu nebylo, ale dalsi odpovedi uz byly necitelne, protoze se s odsazenim nevesly do sirky stranky a staly se z nich vertikalni nudle. A tak to kdosi v CNC vyresil tim nejblbejsim moznym zpusobem - omezenim poctu odpovedi. A uz to tak zustalo.
Tomas_1988
Příspěvek podléhá schvalování.
Igor Albert
V Česku je báječne 😄
Škoda je lepšia ako Tesla...Prišiel k vám Ado Zelenskij..
No čo viac si želať? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Igor Albert

Aby odjel odkud přijel.
psel
@rohYpnol tak co by u nás dělal, má spoustu práce doma. Jsem rád za podporu které se mu zde dostává, ty rusáky vymlácené nemocnice je potřeba znovu uvést do pořádku.
Josef Vondráček
Až na ten název, hanba, humus. Nechci, ať jsem Škodovák tělem i duší, ale ty dle názvy neberu.