Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mazda CX-80 3.3d – Charismatický rodinný obr

62 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Rodinné auto a diesel, dobrý oxymoron. To je jako rict, ze idealni hřiště pro děti je mezi svodidly dalnice.
Kdo opravdu ma rád svoji rodinu, ten ji nebude trávit jedovatymi emisemi. Kdo kouka jen na své pohodlí, tomu je jeho rodina asi fuk.
traveldrive
@Mikesus, tebe tá zelená ideológia riadne udiera na mozog... Ale nevadí, hlavne že si inak zdravý a si šťastný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive
Chceš popřít fakta, ze diesel ma nasobne vyssi jedovaté emise nez benzin?
Na rozdíl od tebe pracuji s fakty, ne s domněnkami vycucanymi z prstu někde uprostřed pastvin někde v severním Maďarsku
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus ChatGpt : Moderní Euro 7 diesel a Euro 7 benzín jsou z hlediska jedovatých emisí (NOₓ, PM, HC, CO) na podobné úrovni díky pokročilé filtraci a řízení spalování. Diesel má výhodu v nižších emisích CO a HC, benzín má výhodu v jednodušší technice a nižším riziku NOₓ bez použití močoviny.
Avatar - praptak
praptak
@Pepa_007 Hodnoty (limity) NOx pro obě paliva nejsou stejné, norma Euro 7 ještě neplatí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Super, ze to už víš několik let dopředu, jak na tom budou motory s emisni normou euro7, která začne platit v roce 2027.
stopel
@Mikesus rodičia su surodenci? vidno 😊 u teba v Čečensku ocividne nie je povinne zakladne vzdelanie
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Mikesus Jo tak, ty už operuješ s poruchou, to jako myslíš, že ten diesel pojede bez močky?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mikesus : nemusím popírat fakta, fakta jsou jasná, diesel má jen nepatrně vyšší emise NOx než benzín. A tyto emise NOx jsou s poslední euronormou nepatrné. Lžeš a hloupě dutá hlavo.
Avatar - praptak
praptak
@traveldrive Pokud má rád někdo benzínová auta, tak je zelený?
traveldrive
@praptak Hm? Na nič takého som nereagoval. Adresoval si svoju otázku správne? Nemala smerovať na niekoho iného?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus troll.......? Jinak nevím co jiného. Zelená všude a vidím tam i zeleně-rudou. Škoda. Patříme na Západ. Raději půjdu s Trumpem než s Puťíkem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
Souhlas. Lepší usa nez Rusko. A proto každý má mít svá základní práva. Jako třeba právo na čisté prostředí
ptr078
@Mikesus Na svete je 8 miliard ludi, zabezpecit pre vsetkych pravo na ciste prostredie, rovnake pracovne prilezitosti, vzdelanie atd je nemozne, tak sa s tym zmier.
Avatar - fOE
fOE
@Mikesus Ty vozis svou rodinu za vyfukem? 😊
Avatar - praptak
praptak
@fOE Trávit sousedovi rodinu je také bezohlednost.
traveldrive
@praptak Nedýchaj. Uberáš susedovi kyslík.
Avatar - Emel
Emel
Pořádnej kus auta s pořádným motorem (po rozpačitých dojmech z benzínu) za adekvátní peníze... jo, proč ne.
Designově to za mě žádná nirvána není, ten boční profil je divnej... ale barva je super, s bílou (nota bene na černých kolech) se to vůbec nedá srovnat, tady ta vínová úspěšně maskuje určitou těžkopádnost danou lakovanými prahy.
cdn.24net.cz/…zek/ikonka-88520
Avatar - praptak
praptak
@Emel Tak tato Mazda tu nemá k dispozici šestiválcový benzín. Takže těžko to popíra nezmenšování objemu motorů.
traveldrive
@praptak Trpíš hosipou alebo stratou koncentrácie? Objem valcov 3,3 litra je podľa teba downsizing? Daj si mokrý uterák.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@praptak : si nech dovézt CX-70 nebo CX-90 z USA, to není velký problém.
traveldrive
@Emel Zdá sa, že Japonci chceli vyvolať dojem pozdĺžne uloženého motora a pohonu zadných kolies, pomerne krátky predný previs a kabína posunutá dozadu to evokujú.
stopel
@traveldrive ako to myslíš vyvolať dojem? Veď to ma motor pozdĺžne a pohon zadných kolies
traveldrive
@stopel Však o to ide, nie? 😄 Ak máš motor pozdĺžne až za nápravou, budú proporcie iné a auto bude vyzerať trochu ťažkopádne, rob čo rob. Ale máš pravdu, nepridal som smajlíka.
Avatar - Emel
Emel
@traveldrive podívej se, jak vypadá taková X5... tímhle dojmem rozhodně nepůsobí. Naopak takhle působí i jiné Mazdy s pohonem předních kol. Kdyby tě zajímalo čím to je, tak benzínové SkyActive motory potřebují delší výfukové svody
traveldrive
@Emel BMW to maskuje lepšie, má trochu oblejšie tvary a mohutnejší predok, Mazda má o niečo dlhšiu kapotu a priamejšie linky. Mne to až také divné nepríde, skôr špecifické. V dnešnej dobe automobilových príšer a nelogických mixov rozličných štýlov takáto Mazda oko poteší.
Man Ký
Tak, konec pohádek

www.auto.cz/…spotrebou-148292

7,4 je docela rozdíl proti dříve avizovaným 5,4 litrům😊
Avatar - Allo
Allo
@Man Ký jsi jouda? Cx60 je menší...
Man Ký
@Allo Jak je nová Mazda CX-80 tedy velká? Je 4995 milimetrů dlouhá, 1890 milimetrů široká, 1710 milimetrů vysoká a má rozvor náprav 3120 milimetrů. Mazda CX-80 tak je delší než výchozí CX-60, ale nejzásadnější nárůst velikosti najdeme mezi koly. Rozvor náprav se prodloužil o nezanedbatelných 250 milimetrů. Zároveň je novinka o 24 milimetrů vyšší.

...takže longová verze, to bude mít zcela zásadní vliv na spotřebu. jdu někde najít, o kolik žrala víc S-klasse v longu proti standardu😊

...jinými slovy, nic, co by ospravedlňovalo o dva litry vyšší spotřebu, obzvlášť u dieselového motoru, kde zatížení až tak spotřebu nezvyšuje.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Man Ký tady www.auto.cz/…ocekavani-150982?… zase kolega dosáhl průměru 6,8 l/100 km se stejným motorem v CX-60, a upřímně, u takhle velkého auta je cokoliv pod 8 fajn 😊
Man Ký
@Marek Bednář - těch 5,4 je možná tak při stokilometrové rychlosti na tempomat, při rovném profilu cesty. Tomu jsem se podivoval, věřil jsem v evoluci, nikoliv revoluci. Šlo mi o to, jestli je ten diesel skutečně tak zázračný, nebo jsou to trochu pohádky.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@Man Ký chlape, v CX60 mám už 85t km. Rekordní spotřeba, kterou jsem ale dosáhl už několikrát jízdou po státní, v koloně a na rovině (např. Svitavy-Brno), byla 4,1 až 4,2L. Běžně se dá okresky svižně jezdit za 5,3-5,6L. S dálnicemi (150-160 km/h), na kterých se pohybuju velmi často, a spoustou krátkých denních jízd po městě mám dlouhodobou spotřebu 6,6L. Pro srovnání, Passat B8 140kW, předokolka v automatu, dlouhodobá 6,5L. Mě je spotřeba v celku jedno, ale objektivně musím uznat, že ten motor je na tom velmi dobře. Škoda, že není v Mazdě 6.
Man Ký
@Josef-Kratochvil

www.spritmonitor.de/…/2041-CX-60.html?…

i když jedním dechem uznávám, že ani tak to není špatné.
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@Man Ký tak jsem v norme. Udal jsem i spotrebu s Passatem, pro lepsi srovnani. Mam vetsi spotrebu, nez vetsina ridicu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Man Ký : jo redaktůrek to určitě šetřil. 😄 ty jsi tak krásně naivní .-)
Man Ký
@WinDiesel asi nebyl příznivcem dieselového dunění v 1500 otáčkách😊
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@Man Ký to neni koncern. Tenhle motor krasne tise a bez vibraci tahne od volnobehu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Auto urcite super... ma to taky americko australsky styl.... tam si to viem predstavit ako rodinne auto ( a samozrejme s benzinom ) ... u nas je zase aspon prijemnym spestrenim coraz menej zaujimaveho trhu
Avatar - Flai
Flai
proboha kdo si v dnešní době koupí naftu? a ještě k tomu japonskou naftu? japonci nikdy naftu neuměli, vždycky to byl poruchový šrot kde opravy byly likvidační. Obzvlaště pak mazda kde se v záruce rosypal motor a servis oznámil že zaruka se nevztahuje,zamítá a oprava motoru je minimálně od půl milionu korun protože japonec.
Man Ký
@Flai zatím to nevypadá na žádný průser, co se týče tohoto motoru. a říkat, že Japonci naftu neuměli - to určitě není pravda.
Avatar - idam.i
idam.i
@Man Ký no tých problémov s naftou bolo dosť,narozdiel od benzínov.
Man Ký
@idam.i tak dokurwit benzínový motor, to umí snad jenom koncern😊
Avatar - lamal
lamal
@Man Ký

přesné
Koliesko
Pri všetkej úcte k redaktorovi, ale dať do tabuľky s názvom najbližší konkurenti k BMW x5 a AUDI Q7 samozrejme so šesťvalcovými motormi pre istotu Kodiaka so štvorvalcom, to je už aká konkurencia. Veď to má v porovnaní s tými ostatnými zo všetkého iba 2/3. (Počet valcov, objem, výkon, cena). A kde máte GLE 350d a WV Touareg? Čo už sa nevmestili do excelovskej tabuľky?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Koliesko : tak to je pro Auto.cz povinnost nacpat tam Kodyjáka. Příště by si Fkoda nezadala inzerci 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Velké SUV a velká nafta? Jo, ať je tu ta možnost a určitě lepší, než R4 a každý se muže rozhodnout, je super, že pořád někde ještě je možnost volby, vedle je i PHEV verze pro někoho, kdo nepotřebuje tahat přívěs a stačí mu jen velké rodinné auto s dostatečným výkonem a možností dobíjet doma (já bych určitě volil hybrid, karavan nemám a po německu s takovym SUV lítat 200+ taky asi nebudu, kde by diesel převážil asi nižší spotřebou). Nicméně auto se mne moc nelíbí, na živo působí zadek a i profil dost divně, jako by auto bylo úzké a vysoké. Jenže já osobně bych byl nejvíc skeptický k naftě z důvodu, že víme jak 2.2 SkyD měl problémy a tento motor je nový a nikdo zatím nemuže říct s jistotou, jak bude fungovat 😊
Avatar - del42sa
del42sa
@Ozzman jo ten poslední design Mazdy zvláště u těch dvou modelů (CX- 60 a CX-80) je takový nepodařený, ta auta působí otekle a mají fakt divné přední světlomety, zatímco CX- 5 nebo CX-30 jsou fakt vyloženě líbivá auta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já se tedy uplně nerozplývám ani nad CX30, CX5 asi ujde, ale více mne sedí tento styl na autech typu Mazda 6 či Mazda 3, @del42sa
Man Ký
@Ozzman a plug-in hybrid benzín je o litr níž😊

www.spritmonitor.de/…/2041-CX-60.html?…
Avatar - Ozzman
Ozzman
V kombinaci bejt může, když jezdí větší část na elektřinu, proto říkám, že je fajn mít na výběr @Man Ký
Man Ký
@Ozzman a o to právě jde, že spousta řidičů, soukromých majitelů, to auto používá pro denní ježdění do 50 km a tudíž krásně vystačí s dobíjením, a nafta je pro ně víceméně zbytečná.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych taky volil u toho auta hybrid, však to píšu 😊 Já hybrid mám... @Man Ký
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@Ozzman tak velké SUV si snad nikdo nekupuje na to, aby s tím jezdil po městě a okolo komína. Taky 70% prodejů CX60 je nafta. Když se ti baterky po 30-40km vycucaj, tak jen dalších x-set km taháš 150kg navíc se spotřebou 8-10L a proč. Ta 3.3 má úžasnou spotřebu, nižší jak benzín. A to ani nemluvím o zvuku, V6 je V6 i v naftě.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
@Josef-Kratochvil je to řadový šestiválec
Avatar - Josef-Kratochvil
Josef-Kratochvil
@kosmonaut jj, myslel jsem to obecne jako sestihrnek
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, tak to asi žijem v jiném vesmíru, protože tato velká auta pro 7 právě jezdí převážně okolo komína a jednou dvakrát za rok na dovolenou. Někdo s tím tahá vlek, ale na to jsou taky primárně asi vhodnější jiná auta, než SUV a na dálniční polykání km taktéž... Navíc jezdit za 10l benzínu po dálnici s takovým kusem auta mne nepříjde tak špatné i když se mi vybije baterka, když velkou část týdeního rádiusu udělám na elektriku či kombinaci a na požitek jízdy a zvuku jsou tu jiná auta, než SUV. Jak říkám, kdo to využije, proč ne, ale reálně ten hybrid bere z obou světů to lepší a pro drtivé většiny potřeb je to ideální a pro ty ostatní je tu ten diesel - rozuměj ,já ho nehejtuju, jen já osobně ho nepotřebuju . @Josef-Kratochvil
Man Ký
@Ozzman tak přijde na to, kde člověk žije. Ale něco mi říká, že se na dražší auta snáze vydělá ve větších městech a tam jich také jezdí víc. Na dlouhé cesty jsou většinou fleety a ty zase moc nerozhazují za velké SUV, tam stačí Superb/Passat nebo něco v tom stylu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi ano, prvokupci takových aut se pohybují většinou v nějakém týdením okruhu kolem komína a na víkendy jezdí dál, na tohle je prostě hybrid dokonalej, protože dnes už zvládá bezproblémů i dálniční jízdu s naprosto akceptovatelnou spotřebou, řada z nich i utáhne vlek. Nafta třeba vezme o 1-3 litry dle typu auta méně na té dálnici, ale to se projeví až při vyšších rychlostech či nějakém nadměrném zatížení auta. Ono když se podívám tak velká část nových i prémiových SUV jsou hybrid či PHEV. Opět opakuji, je super, že Mazda takový motor má a že se to někomu hodí, ale když už bych si takové SUV kupoval já, naftu a od Mazdy asi radši ne 😊 Mazda proslula jinými věcmi, než dieslem 😊 a navíc ho nevyužiju @Man Ký
Koliesko
@Josef-Kratochvil nemáte celkom pravdu. V Prahe ale aj v Bratislave jazdí po meste dosť vysoké percento väčších SUV alebo Crossoverov. Myslím tým aj šesťvalcové nafty od MB, BMW, AUDI alebo VW. Že jazda v mestskom cykle s takýmito autami je z hľadiska ekológie, spotreby paliva a prevádzkových podmienok nevhodná, je každému príčetnému človeku jasné, napriek tomu na nich ľudia jazdia. A súhlasím s Ozzmanom, že aj v takto veľkom aute má miesto hybridná technológia. Jazdím na hybridnom Lexuse s benzínovým 3.5 V6 práve preto, že 80% mojich jázd je po meste resp. prímestské jazdy. Nafta mi v tomto prípade nedávala zmysel. A skutočne, či mám na diaľnici spotrebu 10l neriešim. A dlhodobú spotrebu po odjazdeni vyše 120.000 km mám 7.3 l/100km.
Avatar - Emel
Emel
@Ozzman nicméně recenze nejsou vůbec nadšené z fungování té 2.5 jako PHEV, viz i starší test tady.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to je druhá věc, mne se CX80 ani nelíbí, takže je to škoda, ale né moje 😁 @Emel
Man Ký
@Emel celý ten proces byl groteskní, na začátku velké vyhlášení, přijdeme se zadokolkovým sedanem, potom k tomu přibylo šestiválcové řadové motory /bez bližšího určení, petrolheadi skákali radostí, že bude japonské BMW za pusu/, a vyšlo z toho SUV s dieselovým šestiválcem😊