Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideotest Peugeot e-3008 vs. Renault Scenic E-Tech: Dojezd a výkon nabíjení? Nás zajímalo něco úplně jiného!
109 komentářů
DonVito
Jejda, kocarek autorova syna.
Taky to odlehcim.
Auto nedojede do Beskyd.
Auta o nicem.
Kdyz mas dite, tak jedine se spalovakem, protoze kdyz zastavis s EV, mohlo by se ti dite vzbudit!!
😀
www.auto.cz/diskuse/95365/1#…
Toto je odkaz na zminovany priblbly prispevek.
Jedna se o perlu zdejsi diskuze....
Jak sverepy ridic spalovaku oznacujici hybridy za elektroauta vysvetluje elektromobilistovi cestovani s elektromobilem.
🙂
Zdravim Honzu a jeho elektromobilni predsudky.
Taky to odlehcim.
Auto nedojede do Beskyd.
Auta o nicem.
Kdyz mas dite, tak jedine se spalovakem, protoze kdyz zastavis s EV, mohlo by se ti dite vzbudit!!
😀
www.auto.cz/diskuse/95365/1#…
Toto je odkaz na zminovany priblbly prispevek.
Jedna se o perlu zdejsi diskuze....
Jak sverepy ridic spalovaku oznacujici hybridy za elektroauta vysvetluje elektromobilistovi cestovani s elektromobilem.
🙂
Zdravim Honzu a jeho elektromobilni predsudky.
@DonVito, kdyby tam něco takového bylo řečeno, neřeknu ani půl slova. Tak ubrečeného elektromobilního trolla jsem v diskusi už dlouho neviděl, ale naštěstí už máme zpátky blokování diskutérů, tak to aspoň nebudu muset dál číst.
Pa.
Pa.
@Honza Mička
Nejak nemuzu najit, kde jsem brecel.
😉
Tak tebe urazilo moje odlehceni?
Nezamenuj prosim moji ironii s placem!
🙂
Ja nastesti zase nemusel dokoukat video o tom, jak se umyje elektromobil...
Diky za video.
Davam 2 hvezdicky z peti.
PS Kritiku necti. Uz ted vse co delas a myslis si je dokonaly.
😀
Nazyvat slusneho fanouska elektromobility trollem?
Neprekvapujes.
👎
Nejak nemuzu najit, kde jsem brecel.
😉
Tak tebe urazilo moje odlehceni?
Nezamenuj prosim moji ironii s placem!
🙂
Ja nastesti zase nemusel dokoukat video o tom, jak se umyje elektromobil...
Diky za video.
Davam 2 hvezdicky z peti.
PS Kritiku necti. Uz ted vse co delas a myslis si je dokonaly.
😀
Nazyvat slusneho fanouska elektromobility trollem?
Neprekvapujes.
👎
@DonVito
Tak zrovna tady s tou myčkou, to se Honzy musím zastat. Neni to bráno jako mytí ev, ale jako mytí moderního auta obecně. A na to můžu říct, že wapka je prostě lepší než myčka, tam jezdim jen, kdyz je to nezbytne nutné.
Tak zrovna tady s tou myčkou, to se Honzy musím zastat. Neni to bráno jako mytí ev, ale jako mytí moderního auta obecně. A na to můžu říct, že wapka je prostě lepší než myčka, tam jezdim jen, kdyz je to nezbytne nutné.
@Mikesus
No bylo to mysleno tak, ze uz me to video nebavilo.
Jinak samozrejme za kazdou osvetu ohledne EV.
👍
No bylo to mysleno tak, ze uz me to video nebavilo.
Jinak samozrejme za kazdou osvetu ohledne EV.
👍
@Honza Mička Ešte by ste mohli dať do poriadku trolla Krum Páča, na to sa už fakt nedá pozerať. Aj keď si ho bloknem v diskusiách, stále mi do očí svieti jeho priblblý nick... Snáď jediná jeho činnosť je navážanie sa do ostatných pri každej príležitosti a popravde nechápem, prečo je to u ACZ problém, inde som si takého extrému nevšimol.
@traveldrive
Ty si s ním nemáš co vyčítat. Neřeknu, kdyz by tohle napsal někdo, kdo to nedělá. Ale takhle to je jen, že "zloděj křičí, chyťte zloděje".
Ty si s ním nemáš co vyčítat. Neřeknu, kdyz by tohle napsal někdo, kdo to nedělá. Ale takhle to je jen, že "zloděj křičí, chyťte zloděje".
@Mikesus Píšeš leda o sebe. Ja neoznačujem ľudí s iným názorom za odpad ako niekto.
@traveldrive
Já je oznacuju za odpad jen tehdy, kdyz opakovaně umyslně lžou nebo jsou jako první vulgární.
Já je oznacuju za odpad jen tehdy, kdyz opakovaně umyslně lžou nebo jsou jako první vulgární.
@traveldrive
ano, pak uz tu totiz zůstane prostor jen pro x troll nicku pod jednim uctem co zde pojedou nonstop prispevky a virtualni debaty jak je EU spatna.
Kdyz vidim reakce redakce tak zacinam verit, ze to redakce minimalne toleruje, spíše podporuje.
ano, pak uz tu totiz zůstane prostor jen pro x troll nicku pod jednim uctem co zde pojedou nonstop prispevky a virtualni debaty jak je EU spatna.
Kdyz vidim reakce redakce tak zacinam verit, ze to redakce minimalne toleruje, spíše podporuje.
@Hendly Po pár banoch ho to omrzí. Schopné IT oddelenie by si s tým malo poradiť. Ako tu už niekto písal, niektoré servery využívajú spoľahlivých "strážcov poriadku" z radov diskutérov, ktorí nespratného hosťa upozornia, prípadne jeho príspevok skryjú. Možno by šlo niečo takého urobiť aj tu.
@traveldrive
Na tomto fóru působí dlouhodobě lidé, kteří mají administrátorská oprávnění a zároveň se aktivně účastní diskusí jako běžní uživatelé. Není to žádné tajemství pro ty, kdo tu nejsou první den.
Na tomto fóru působí dlouhodobě lidé, kteří mají administrátorská oprávnění a zároveň se aktivně účastní diskusí jako běžní uživatelé. Není to žádné tajemství pro ty, kdo tu nejsou první den.
@Honza Mička
Ten prispevek je myslen vazne?
Clanky plne chyb a nesmyslu, diskuse plna trollu a urazek a vy reagujete takto bez slusnosti i nadhledu?
Cekal bych od lidi kteri maji celkem zjimavou, pro mnoho lidi vysnenou, praci vetsi prehled.
Ten prispevek je myslen vazne?
Clanky plne chyb a nesmyslu, diskuse plna trollu a urazek a vy reagujete takto bez slusnosti i nadhledu?
Cekal bych od lidi kteri maji celkem zjimavou, pro mnoho lidi vysnenou, praci vetsi prehled.
@Hendly
Co je na reakci Honzy neslušného?!? Co, ty hujere???
No, aspoň redakce vidí, jak místní hujeříčci útočí a jak složité je udržet nějakou úroveń diskuse, a jak dobrý nástroj je hatelist 😉
P.S. Děkuji za jeho znovuoživení, aspoň nemusím číst prolhaného vulgárního mikeše.
Co je na reakci Honzy neslušného?!? Co, ty hujere???
No, aspoň redakce vidí, jak místní hujeříčci útočí a jak složité je udržet nějakou úroveń diskuse, a jak dobrý nástroj je hatelist 😉
P.S. Děkuji za jeho znovuoživení, aspoň nemusím číst prolhaného vulgárního mikeše.
@rohYpnol
Z tveho vystupování zde je celkem zrejme, ze rozlišovat mezi slusnosti a neslušnosti je pro tebe velky problem.
Z tveho vystupování zde je celkem zrejme, ze rozlišovat mezi slusnosti a neslušnosti je pro tebe velky problem.
@Hendly
Opět jsi neodpověděl. Opět nula argumentů!
Opět jsi neodpověděl. Opět nula argumentů!
@Honza Mička další námět na testy : Bylo by fajn udělat test několika různých plugin hybridů s vybitou baterkou, typicky když se uživatel vykašle na jakékoliv dobíjení), jak se auto bude chovat, jakou bude mít spotřebu a jak na tom bude s výkonem ( Toyota, Peugeot/Citroen, Volvo, atd. )
@DonVito Ja tedy nevim, ale tenhle prispevek mi (jako rodici) prijde naprosto pochopitelny. Take jsem nekolikrat zazil, kdy na nekolikahodinove ceste bylo potreba zastavit (semafor pri prujezdu mestem, zavory, ...) a dite se vzbudilo. A zbytek cesty byl ocistec.
Nejak nerozumim tomu, proc by ten prispevek mel byt priblbly nebo "perlou diskuse".
Nejak nerozumim tomu, proc by ten prispevek mel byt priblbly nebo "perlou diskuse".
@JirkaVejrazka no protože zmiňuje negativa elektromobility 😉
Třídní boj... na barikády!
Třídní boj... na barikády!
@JirkaVejrazka
A kolikrat se to v zivote stalo? Vzdyt je to v zivote ditete par mesicu kdy te tohle trapi.
Sorry to jsou argumenty.. stejne je vzdy nejlepsi reseni tehle situace zastavit a dat pauzu.
A kolikrat se to v zivote stalo? Vzdyt je to v zivote ditete par mesicu kdy te tohle trapi.
Sorry to jsou argumenty.. stejne je vzdy nejlepsi reseni tehle situace zastavit a dat pauzu.
@Hendly Nevim, dvacetkrat, tricetkrat? Proste v nejakem obdobi zivota je situace "nechci stavet, aby se dite neprobudilo" docela validni argument. Zvlast kdyz mas dite, kdy "zastavit a dat si pauzu" neni moc resenim, protoze uz pristich par hodin znovu neusne.
Hodne rodicu ma asi stesti. Ale pak jsou jini, kteri znaji situaci, kdy si v pul desate vecer v nejake vesnici zvonis u neznamych lidi, jestli by ti pujcili hadr a kyblik s vodou.
Hodne rodicu ma asi stesti. Ale pak jsou jini, kteri znaji situaci, kdy si v pul desate vecer v nejake vesnici zvonis u neznamych lidi, jestli by ti pujcili hadr a kyblik s vodou.
@JirkaVejrazka
To znamená, ze si v tom nekolika mesicnim obdobi 30 trasu delsi jak 350 km bez zastavení.
Opravdu je to myslis typická situace? (ale znam jeden takovou rodinu)
A nebo to je proste problem, ktery nema s pohonem nic společného?
To znamená, ze si v tom nekolika mesicnim obdobi 30 trasu delsi jak 350 km bez zastavení.
Opravdu je to myslis typická situace? (ale znam jeden takovou rodinu)
A nebo to je proste problem, ktery nema s pohonem nic společného?
@Hendly Skvely vypocet, ale trochu pomiji fakt, ze rodina muze mit vic nez jedno dite 😉 A take to, ze tech "nekolik mesicu" muze byt u nekterych deti klidne dva roky nebo i vic.
Nehlede na to, ze jsem nepsal nic o vzdalenosti, spis o dobe stravene v aute. Moje typicka vikendova trasa nema ani 200km a pritom nejsem schopny ji zajet pod tri hodiny (s rodinou v aute).
Nikde jsem se netocil na tom, ze to je min nebo nez vic, nez 350km. Ani ze to souvisi s nejakym konkretnim pohonem. Jen tvrdim, ze "jedu se spicim ditetem a nechci zastavovat" je proste normalni a validni argument, ne "blby diskusni prispevek" a "perla diskuse".
Je dost smutne, kdyz nekdo shazuje ostatni jen proto, ze se s jejich zivotni situaci nikdy nesetkal.
Nehlede na to, ze jsem nepsal nic o vzdalenosti, spis o dobe stravene v aute. Moje typicka vikendova trasa nema ani 200km a pritom nejsem schopny ji zajet pod tri hodiny (s rodinou v aute).
Nikde jsem se netocil na tom, ze to je min nebo nez vic, nez 350km. Ani ze to souvisi s nejakym konkretnim pohonem. Jen tvrdim, ze "jedu se spicim ditetem a nechci zastavovat" je proste normalni a validni argument, ne "blby diskusni prispevek" a "perla diskuse".
Je dost smutne, kdyz nekdo shazuje ostatni jen proto, ze se s jejich zivotni situaci nikdy nesetkal.
@JirkaVejrazka
Nechci nic shazovat. Sam sem si v minulosti tyhle problémy uzil. Ale nevidim zde zadne spojeni jestli jde i spalovak nebo BEV.
Snad krome toho, že BEV je obecne daleko komfortnější na cestování.
Nechci nic shazovat. Sam sem si v minulosti tyhle problémy uzil. Ale nevidim zde zadne spojeni jestli jde i spalovak nebo BEV.
Snad krome toho, že BEV je obecne daleko komfortnější na cestování.
@Hendly Tim shazovanim jsem nenarazel na tebe, ale na DonVita, ktery se tady snazil shazovat ten puvodni prispevek o probuzeni ditete kvuli zastavce.
@JirkaVejrazka
Reakce autora lanku byla naprosto neadekvátní a z meho pohledu buranska.
To o cem piseme nema s pohonem. ic spolecneho.
Reakce autora lanku byla naprosto neadekvátní a z meho pohledu buranska.
To o cem piseme nema s pohonem. ic spolecneho.
@Hendly
tohle u dětí i přes pár situací prostě řešit nechceš. to je fakt. Na druhou stranu, dnes dojedeš s EV prakticky přes celou republiku, tak nevím co se řeší. A když se bojí s dítětem zastavit, tak bude ignorovat červenou? je to ad absurdum, ale úplně stejná situace. Tohle jsem řešil s dětmi často, jezdili jsme přes půl republiky za rodinou každý víkend. Když se zastavilo na semaforu, vzbudily se a začaly brečet. tak se udělal malá pauza, trochu si pohrály a jelo se dál v pohodě. Chápu tu nechuť ustupovat ze svého komfortu, ale to obecně děti jsou, že se musí opustit svůj komfort. Tak pokud nechci, aby mi dítě řvalo v autě, tak s ním jezdit nebudu. Pokud mi tam má nějak řvát, tak mu to čímkoliv ulehčím a právě třeba krátká přestávka na pro ně neznámém místě, bylo perfektním zpestřením. A že se za rodinou dojelo kvůli tomu o 20 minut později nikdo neřešil.
tohle u dětí i přes pár situací prostě řešit nechceš. to je fakt. Na druhou stranu, dnes dojedeš s EV prakticky přes celou republiku, tak nevím co se řeší. A když se bojí s dítětem zastavit, tak bude ignorovat červenou? je to ad absurdum, ale úplně stejná situace. Tohle jsem řešil s dětmi často, jezdili jsme přes půl republiky za rodinou každý víkend. Když se zastavilo na semaforu, vzbudily se a začaly brečet. tak se udělal malá pauza, trochu si pohrály a jelo se dál v pohodě. Chápu tu nechuť ustupovat ze svého komfortu, ale to obecně děti jsou, že se musí opustit svůj komfort. Tak pokud nechci, aby mi dítě řvalo v autě, tak s ním jezdit nebudu. Pokud mi tam má nějak řvát, tak mu to čímkoliv ulehčím a právě třeba krátká přestávka na pro ně neznámém místě, bylo perfektním zpestřením. A že se za rodinou dojelo kvůli tomu o 20 minut později nikdo neřešil.
@Mikesus Zastaviť na červenú, za minútu sa pohnúť a ísť ďalej je niečo iného, ako zastaviť na 20-30 minút kvôli nabíjaniu. Každé dieťa je iné a pre niekoho to naozaj môže byť problém. Mal si malé deti, takže by si to mal chápať.
@JirkaVejrazka Praveze v elektrickych autach deti spia lepsie, nezobudia sa po zastaveni. V spalovacich sa zobudili. Len teraz
@xxc Zajimave, jak to funguje? Vzdycky jsem myslel, ze je uspava hlavne to pohupovani pri jizde a ne system pohonu.
@JirkaVejrazka neviem, moje deti celkom spali. Dokonca s elektrickym autom som chodil len tak namiesto kocika, a sme sa vozili hore dole a dieta spalo. Zvladlo dokonca aj pripojenie na nabijacku. Pamatam, ze som sa bal, ci sa nezobudi, ale nezobudila sa pocas nabijania a isli sme dalej. A ano, to pohupovanie by malo uspavat, preto je dolezite zrusit obmedzenie maximalnej povolenej rychlosti na dialnici, lebo pohupovanie plus obmedzenie a clovek spi ani nevie ako 😄
@xxc
diky.
neni nad vlastni zkusenost
namisto pochybneho hledani eventuelnich nevyhod...
diky.
neni nad vlastni zkusenost
namisto pochybneho hledani eventuelnich nevyhod...
@DonVito
mně třeba děti prospaly vždy cca půlku cesty. Co třeba byl problém, když jsem je vezl v autě s dsg, tak zvracely a nespaly vůbec. To byla jediná situace, kdy se mi za těch 8 let pozvracely v autě.
mně třeba děti prospaly vždy cca půlku cesty. Co třeba byl problém, když jsem je vezl v autě s dsg, tak zvracely a nespaly vůbec. To byla jediná situace, kdy se mi za těch 8 let pozvracely v autě.
@DonVito Vlastní zkušenost, která by mohla implikovat nevýhodu cestování s EV = pochybné hledání eventuelních nevýhod.
Vlastní zkušenost, která implikuje výhodu cestování s EV = díky, není nad vlastní zkušenost! 😁
Aspoň se člověk pobaví, když už jsou ty diskuse vesměs hnůj.
Vlastní zkušenost, která implikuje výhodu cestování s EV = díky, není nad vlastní zkušenost! 😁
Aspoň se člověk pobaví, když už jsou ty diskuse vesměs hnůj.
@DonVito Absolutně souhlasím s tebou!
@DonVito No v zimě když budu mít problém dojet z jihu na sever Čech do hor budu také naštvaný. Jo nám se také děti budily když auto zastavilo 😁, to je prostě klasika.Spíš než řešit tady spící děti, bych se chtěl tebe optat na tu paritu u aut kolem těch 700 tisíc a méně. Už to tu vykrikujes velmi dlouho že parita přijde. Jak to vidíš odborníků. Ať si to mohu poznamenat a za rok se optat znovu
@Sevca1
já mám pocit, že don to tu říká pravidelně, tuším rok 26 nebo 27. Už teď tu máme paritu elroq a karoq.Elroq 125kw za 790, karoq benzin 110kw za 770 nebo nafta 110kw za 820. A ano, můžeme najít levnější karoq, ovšem jak už jsme viděli u vedlejšího článku, o levnější variantu EV není zájem, takže srovnatelně výkonné varianty jsou cenově srovnatelné. Beru standardní ceny.
já mám pocit, že don to tu říká pravidelně, tuším rok 26 nebo 27. Už teď tu máme paritu elroq a karoq.Elroq 125kw za 790, karoq benzin 110kw za 770 nebo nafta 110kw za 820. A ano, můžeme najít levnější karoq, ovšem jak už jsme viděli u vedlejšího článku, o levnější variantu EV není zájem, takže srovnatelně výkonné varianty jsou cenově srovnatelné. Beru standardní ceny.
@Mikesus 😁😁😁s baterií s kapacitou pro městské auto, opět si vytáhl špatného králíka z klobouku, dále Karog koupím opravdu levněji, dále Sportage, Tuscon do 700 bez problémů, kombi ceed ještě levneji. Ne nejsi ve formě. Reálně jsi si odpověděl sám. Dále Vito, Hendly to tu už křičí min 4 roky, a pořád to posouvají. Snad se dočkáme a to myslím upřímně.
@Sevca1
Já ev taky koupím levněji a co má být? Vzdy srovnavam srovnatelné, jen hojení srovnávají absolutně nesrovnatelné výkony. Nějak jsi slabej dnes zase. a co je za problém s dojezdem? Když máš nulu, tak máš auto na vyhození nebo co, ze ho nedokážeš nabít? Je vtipné, jak vaše skupina neumi ani dat kabel do zástrčky. To pak něco vypovídá.
Jestli chceš srovnavat elroq se ceedem, proc ten ceed treba nesrovnas s ghostem? Však to ma taky 4 kola a volant. Nejak ti to fakt nejde.
Já ev taky koupím levněji a co má být? Vzdy srovnavam srovnatelné, jen hojení srovnávají absolutně nesrovnatelné výkony. Nějak jsi slabej dnes zase. a co je za problém s dojezdem? Když máš nulu, tak máš auto na vyhození nebo co, ze ho nedokážeš nabít? Je vtipné, jak vaše skupina neumi ani dat kabel do zástrčky. To pak něco vypovídá.
Jestli chceš srovnavat elroq se ceedem, proc ten ceed treba nesrovnas s ghostem? Však to ma taky 4 kola a volant. Nejak ti to fakt nejde.
@Mikesus zas plácáš nesmysly... cenová parita neznamená, že za ty peníze dostaneš srovnatelné auto. Se základním Karoqem dojedeš kamkoliv po Evropě si zamaneš, pořád máš bandu na 50l benzinu nebo nafty, tj dojezd minimálně 700km. Ale zkus cestovat po Evropě se základní bateríí Elroqu 😄 To bych opravdu zažít nechtěl, jezdit městským autem dálky...
@ericn
Jako ze s elroqem nedojedes po Evropě? Nějak jsem si nevšiml, že by nešlo nabít po cestě. Tankovat taky musíš. Jestli jsou upocenci, co jedou 5h a vic v kuse, prosím, dobře jim tak. To jsou chudáci.
Jako ze s elroqem nedojedes po Evropě? Nějak jsem si nevšiml, že by nešlo nabít po cestě. Tankovat taky musíš. Jestli jsou upocenci, co jedou 5h a vic v kuse, prosím, dobře jim tak. To jsou chudáci.
Pepa_007
Ve světě BEV je všechno popsáno slovem AŽ. Nabíjecí výkon AŽ (záleží na teplotě, stavu nabití aku, nabíječce, poloze slunce, dnu v týdnu,.....). Výkonové parametry jsou také AŽ (záleží na stavu nabití aku, okolní teplotě, teplotě aku, času, době požadovaného výkonu, trakci, natočení volantu,.....).
@Pepa_007 Jj, např. "Až přijdou ty úžasně výkonné, lehké a levné baterie s pevným elektrolytem..." 😄😄😄
@Arese však levne ev nikdo nechce. To jste psali u ukončení levne ev varianty dodge. Tak už se rozhodování co lidi chtějí podle vás. Buď čekají na levna ev nebo ta levna nechteji a nekupuji. Tak co z toho tedy?
@Mikesus
To záleží na tom, jak to každý chce nebo dokáže pochopit.
Primárně nelze vytrhnout z kontextu a všude s tím mávat "že čekají na levná EV a že levná EV nechtějí - tak co z toho tedy? "
Není zájem jen o chcípáka se jménem Charger, protože většina lidí má s tím jménem spojeno něco jiného, než že to bude levnej chcípák. Nelze tento jeden případ zobecňovat na všechno. Ono - v tomto konkrétním případě - nejde až tak o druh pohonu, i když se to titulek článku o konci elektrického Dodge Charger Daytona R/T snažil mermomocí navodit.
Podobně lze předpokládat, že o levnýho sociálního Rollse by asi také nebyl zájem. A přitom hodně lidí naříká, jak jsou Rollsy drahé.
To záleží na tom, jak to každý chce nebo dokáže pochopit.
Primárně nelze vytrhnout z kontextu a všude s tím mávat "že čekají na levná EV a že levná EV nechtějí - tak co z toho tedy? "
Není zájem jen o chcípáka se jménem Charger, protože většina lidí má s tím jménem spojeno něco jiného, než že to bude levnej chcípák. Nelze tento jeden případ zobecňovat na všechno. Ono - v tomto konkrétním případě - nejde až tak o druh pohonu, i když se to titulek článku o konci elektrického Dodge Charger Daytona R/T snažil mermomocí navodit.
Podobně lze předpokládat, že o levnýho sociálního Rollse by asi také nebyl zájem. A přitom hodně lidí naříká, jak jsou Rollsy drahé.
@Mikesus Co meleš, vytahnes nějakou Ameriku? Dobře vypiš mi tady auta do 700 tisíc kde odvezu rodinu? Myslím Ev. Chlapče levné Ev opravdu nejsou. Jo vlastně MG Ev kombi, no to je peklo, což řekne i EV fanatik. Děkuji za seznam. Dále on se ten Dodge neprodává moc ani dražší, víš Najdi si prodeje když tam byl V8 a všech variant EV. A když se našel blázen co chtěl tohoto Dodge EV tak samozřejmě toho silnějšího a tím pádem dražšího, to je logické. Nebo ne u těchto vozů???? To platí i u benzínu dej tam ošizeny 6 válec nebo V8 co se u těchto vozů bude prodávat více??? Michas tady dohromady tyto vozy s Amerikou Dodge! Nejsi nějak ve formě, pá
@Sevca1
Každý hujer přece ví, že dostupným rodinným EV jsou vozy jako Citroen Ami, Opel Rocks nebo pro početnější rodiny na rodinné dovolené k moři Dacia Spring!!!
Každý hujer přece ví, že dostupným rodinným EV jsou vozy jako Citroen Ami, Opel Rocks nebo pro početnější rodiny na rodinné dovolené k moři Dacia Spring!!!
@Sevca1
kde odvezeš rodinu? co to znamená. Třeba taková octavia taky neodveze rodinu, protože se do ní nevejdou 3 dětské sedačky. Kodiaq to samé, navíc neodveze v kufru 3 koloboěžky. Superb taky nepobere 3 dětské sedačky, takže taky rodina nic. Takže jaká jsou specifika rodiny? Známí zase s rodinou všude dojeli swiftem, takž si můžeš koupit třeba renault 5, když někdo zvládne swift, tak R5 bude taky rodinný.
kde odvezeš rodinu? co to znamená. Třeba taková octavia taky neodveze rodinu, protože se do ní nevejdou 3 dětské sedačky. Kodiaq to samé, navíc neodveze v kufru 3 koloboěžky. Superb taky nepobere 3 dětské sedačky, takže taky rodina nic. Takže jaká jsou specifika rodiny? Známí zase s rodinou všude dojeli swiftem, takž si můžeš koupit třeba renault 5, když někdo zvládne swift, tak R5 bude taky rodinný.
@Mikesus opět, Nejsi ve formě . Takže Octavia není rodinné auto, hmm a jaké, městské na nákupy? Takže aby ti to vycházelo tak vybereš velkou rodinu. Vytáhni s pěti dětma třeba ne? Čeho tu jezdí hňupe nejvíc z novějších aut? Člověče jak to ty rodiny zvládají se tam vejít 😁😁😁😁 Kolik je průměr děti na rodinu. Kloucku jak říká můj velmi movitý kamarád. Sex je zábava pro chudé 😁 takže rychle pět dětí ju. Proč to ty automobilky vyrábějí, proč to lidé kupují když se tam nevejdou. Jo vlastně vejdou protože rodiny s více dětmi je málo. Opravdu tu chceš tímhle argumentovat, aby jsi obhájil blbosti co vypustis. Tak někdy příště, ju
@Sevca1
No proto se ptám na požadavky co je rodinné auto. To jsi neodpověděl. Chápání psaného textu je učivo 2.stupne základky. Takové jsme oznacovali za hňupy. Takze asi chapu, podle sebe hodnotis ostatni. A ukazu ti velice snadno, proc octavia není rodinné auto. Protoze tam rodinu nedostanu a nedal jsi žádnou podmínku ani definici rodinneho auta. Není možné tam dat 3 dětské sedačky dozadu a tudíž nepojme rodinu, tak není rodinné. Fakt byste mohli občas dávat nějaké argumenty a ne jen kecy. Hodně tragickej jsi dnes. Takze pro ty,co mají problém pochopit text. Kdyz nedáš definici rodinného auta co musí splňovat, tak to může být cokoliv a zároveň spoustu být nemůže.
A jsi fakt ubozak, za prvé mám dvojčata a za druhé tohle platilo pred 150 lety mozna. Dnes naopak bohati maji vice dětí. Chapu ze svoji lenost a neschopnost uzivit rodinu si obhajuješ všelijak, i zaseknutím v predminulem století .Nastesti nejsem tak chudej ani duchem ani finančně, ze rodinu uživim a nemusím jak zoufalec jak ty řešit zda auta zase nezdrazi a kdy konečně bude nejake laciné, abych si ho mohl dovolit a resit, jestli jedno dítě zvládnu nebo ne. Tak až přijdeš s další blbosti, tak se ozvi. Je hezké jak někdo bez argumentu si hledá argumenty, které nejake to stoleti neplatí.
No proto se ptám na požadavky co je rodinné auto. To jsi neodpověděl. Chápání psaného textu je učivo 2.stupne základky. Takové jsme oznacovali za hňupy. Takze asi chapu, podle sebe hodnotis ostatni. A ukazu ti velice snadno, proc octavia není rodinné auto. Protoze tam rodinu nedostanu a nedal jsi žádnou podmínku ani definici rodinneho auta. Není možné tam dat 3 dětské sedačky dozadu a tudíž nepojme rodinu, tak není rodinné. Fakt byste mohli občas dávat nějaké argumenty a ne jen kecy. Hodně tragickej jsi dnes. Takze pro ty,co mají problém pochopit text. Kdyz nedáš definici rodinného auta co musí splňovat, tak to může být cokoliv a zároveň spoustu být nemůže.
A jsi fakt ubozak, za prvé mám dvojčata a za druhé tohle platilo pred 150 lety mozna. Dnes naopak bohati maji vice dětí. Chapu ze svoji lenost a neschopnost uzivit rodinu si obhajuješ všelijak, i zaseknutím v predminulem století .Nastesti nejsem tak chudej ani duchem ani finančně, ze rodinu uživim a nemusím jak zoufalec jak ty řešit zda auta zase nezdrazi a kdy konečně bude nejake laciné, abych si ho mohl dovolit a resit, jestli jedno dítě zvládnu nebo ne. Tak až přijdeš s další blbosti, tak se ozvi. Je hezké jak někdo bez argumentu si hledá argumenty, které nejake to stoleti neplatí.
@Pepa_007
No a u jiných pohonu to není? Tam je taky dojezd až, spotřeba až. Vše je to stejné
No a u jiných pohonu to není? Tam je taky dojezd až, spotřeba až. Vše je to stejné
@Mikesus
I u spalovaku je vykon “az”.
Jen tady se bavime o vire ne technice.
I u spalovaku je vykon “az”.
Jen tady se bavime o vire ne technice.
@Hendly jo to je taky pravda. Výkon u spalovaku je pro tyhle trolly mantra, ale je dosazen jen nekdy. A ještě navíc využívání toho výkonu způsobuje rychlejši opotrebeni
@Mikesus
Tři Mercerdesy 190E 2.3-16 jely v roce 1983 na plný výkon 201 hodin a najely při tom 50 000 km. Průměrná rychlost 247,94 km/h a to včetně tankování, střídání řidičů, výměny pneumatik, oleje s filtrem a seřízením ventilových vůlí.
www.auto.cz/…-kilometru-76024
Který z elektromobilů to má?
Tři Mercerdesy 190E 2.3-16 jely v roce 1983 na plný výkon 201 hodin a najely při tom 50 000 km. Průměrná rychlost 247,94 km/h a to včetně tankování, střídání řidičů, výměny pneumatik, oleje s filtrem a seřízením ventilových vůlí.
www.auto.cz/…-kilometru-76024
Který z elektromobilů to má?
@Hendly
Ne. U spalováku ten maximální výkon zkrátka JE. A ne že ten výkon je jen když v nádrži je aspoń 30l ale maximálně 40l, venku je +10 až +15 stupňů, a to po dobu jen max 15s a já nevím co ještě...
Ne. U spalováku ten maximální výkon zkrátka JE. A ne že ten výkon je jen když v nádrži je aspoń 30l ale maximálně 40l, venku je +10 až +15 stupňů, a to po dobu jen max 15s a já nevím co ještě...
@rohYpnol presne tak! A brzdy taky funguji porad stejne dobre, a ne "kdyz jsi v poslednich par minutach nekolikrat ostre nebrzdil!"
@rohYpnol
omezeni na nižších rychlostních stupnich, omezeni pri studenem motoru, omezeni s nadmořskou výškou, vypalovani DPF atd…
Rozdil ale je, ze s EV ten max vykon opravdu vyuzivas protoze je snadno k dispozici.
Vytacet spalovak a drzet ho tam je dost otravne. Jasne chvilku nekde blbnout ok, ale pro zivot to neni.
omezeni na nižších rychlostních stupnich, omezeni pri studenem motoru, omezeni s nadmořskou výškou, vypalovani DPF atd…
Rozdil ale je, ze s EV ten max vykon opravdu vyuzivas protoze je snadno k dispozici.
Vytacet spalovak a drzet ho tam je dost otravne. Jasne chvilku nekde blbnout ok, ale pro zivot to neni.
@Hendly
omezeni na nižších rychlostních stupnich... žádné není
omezeni pri studenem motoru... žádné není (a pokud někdo vyjímečně toto podchycené má, tak to na věci vůbec nic nemění, v provozním režimu je max výkon dostupný VŽDY A STÁLE STEJNĚ)
omezeni s nadmořskou výškou... není žádné omezení, ale fyzikální vlastnost (asi stejně "logické" jako napsat že při protivětru daný výkon není, že...)
vypalovani DPF... NEOMEZUJE VÝKON, NAOPAK VYSOKÁ ZÁTĚŽ VYPÁLENÍ DPF URYCHLÍ
Smolík, opět jen lžeš.
omezeni na nižších rychlostních stupnich... žádné není
omezeni pri studenem motoru... žádné není (a pokud někdo vyjímečně toto podchycené má, tak to na věci vůbec nic nemění, v provozním režimu je max výkon dostupný VŽDY A STÁLE STEJNĚ)
omezeni s nadmořskou výškou... není žádné omezení, ale fyzikální vlastnost (asi stejně "logické" jako napsat že při protivětru daný výkon není, že...)
vypalovani DPF... NEOMEZUJE VÝKON, NAOPAK VYSOKÁ ZÁTĚŽ VYPÁLENÍ DPF URYCHLÍ
Smolík, opět jen lžeš.
@rohYpnol
Kdyz si to myslis😀
Kdyz si to myslis😀
@Hendly
např. Toyota Hilux, Land Cruiser - manuálně vypneš regeneraci DPF.. blbý, co? Maximální výkon kdykoliv!
A že může ŘJ ve vyjímečném případě zasáhnout při regeneraci, na věci vůbec nic nemění. To není běžný stav, ve kterém auto tráví čas. A o tom to je!!!
Takže smolík!!!
např. Toyota Hilux, Land Cruiser - manuálně vypneš regeneraci DPF.. blbý, co? Maximální výkon kdykoliv!
A že může ŘJ ve vyjímečném případě zasáhnout při regeneraci, na věci vůbec nic nemění. To není běžný stav, ve kterém auto tráví čas. A o tom to je!!!
Takže smolík!!!
@rohYpnol
to si pleteš. tam regeneraci manuálně nevypneš, ale manuálně zapneš. Že ty jsi to auto ani neviděl a jen zevrubně pamatuješ, že tam nějaké takové tlačítko je? Zase jen opět lžeš. A omezení u studeného motoru je, nejen kvůli životnosti, ale i kvůli emisím. Dále jak psal, podle nadmořské výšky a množství vzduchu.
to si pleteš. tam regeneraci manuálně nevypneš, ale manuálně zapneš. Že ty jsi to auto ani neviděl a jen zevrubně pamatuješ, že tam nějaké takové tlačítko je? Zase jen opět lžeš. A omezení u studeného motoru je, nejen kvůli životnosti, ale i kvůli emisím. Dále jak psal, podle nadmořské výšky a množství vzduchu.
@rohYpnol
Takze zde dukaz, ze zase lžeš😒br />
spalovací motor má zpravidla omezený výkon, dokud není zahřátý na provozní teplotu. Důvodem jsou jak mechanické, tak elektronické faktory😒br />
1. Mechanické důvody
Vyšší vnitřní tření: Za studena je olej hustší, což zvyšuje odpor v motoru a snižuje účinnost.
Rozměrové dilatace: Materiály v motoru (např. písty, válce) se při zahřátí roztahují a dosahují ideálního usazení. Za studena mohou mít větší vůle.
Horší spalování: Studená směs paliva a vzduchu se hůře odpařuje a hoří méně efektivně.
2. Elektronická omezení (moderní motory)
Řídicí jednotka (ECU) záměrně omezuje výkon např. snížením maximálních otáček, změnou časování zapalování nebo obohacením směsi, aby😒br />
chránila motor před opotřebením za studena,
umožnila rychlejší ohřev katalyzátoru (nižší emise),
zabránila náhlým zátěžím, které by mohly poškodit nezahřátý motor.
Takze zde dukaz, ze zase lžeš😒br />
spalovací motor má zpravidla omezený výkon, dokud není zahřátý na provozní teplotu. Důvodem jsou jak mechanické, tak elektronické faktory😒br />
1. Mechanické důvody
Vyšší vnitřní tření: Za studena je olej hustší, což zvyšuje odpor v motoru a snižuje účinnost.
Rozměrové dilatace: Materiály v motoru (např. písty, válce) se při zahřátí roztahují a dosahují ideálního usazení. Za studena mohou mít větší vůle.
Horší spalování: Studená směs paliva a vzduchu se hůře odpařuje a hoří méně efektivně.
2. Elektronická omezení (moderní motory)
Řídicí jednotka (ECU) záměrně omezuje výkon např. snížením maximálních otáček, změnou časování zapalování nebo obohacením směsi, aby😒br />
chránila motor před opotřebením za studena,
umožnila rychlejší ohřev katalyzátoru (nižší emise),
zabránila náhlým zátěžím, které by mohly poškodit nezahřátý motor.
@Hendly 😄😄😄😄😆 Tak spalovák "pro život není", zato elektroplečky jsou asi podle tebe vrchol praktičnosti a univerzality za všech podmínek! 😄😄😄😆😆 Člověče, nechceš jít dělat nového mluvčího ruSSáckému Putlerovi, když umíš tak úžasně lhát? 😆
@Arese
A kde tvrdi ze za všech podmínek?
Však to tu nikdo nevrrdi, kromě ubozaků, kteri jsou proti EV jen z principu. EV se hodí cca 80% populace.
Prumerny roční najezd v CR je kolem 10-12tis km pro soukromá vozidla a 25-30tis pro služební. To znamená že soukromé ujede denně v průměru cca 33km, služební cca 82km. Kdyz vezmu, že spousta služebních je používaná i pro soukromé cesty, vyjde to i s víkendy +- takto. A které ev neujede 100km denně? Takže průměrnému řidiči soukromého i služebního auta vyjde baterka bez problémů na celý den, a vetsine i na několik dní. To je prave oc tu běží. Zbytecme plytvani zdroji, kde se dá efektivně, s nulovým zásahem do práv a komfortu, snížit spotreba energii a zlepšit zdravi populace.
A kde tvrdi ze za všech podmínek?
Však to tu nikdo nevrrdi, kromě ubozaků, kteri jsou proti EV jen z principu. EV se hodí cca 80% populace.
Prumerny roční najezd v CR je kolem 10-12tis km pro soukromá vozidla a 25-30tis pro služební. To znamená že soukromé ujede denně v průměru cca 33km, služební cca 82km. Kdyz vezmu, že spousta služebních je používaná i pro soukromé cesty, vyjde to i s víkendy +- takto. A které ev neujede 100km denně? Takže průměrnému řidiči soukromého i služebního auta vyjde baterka bez problémů na celý den, a vetsine i na několik dní. To je prave oc tu běží. Zbytecme plytvani zdroji, kde se dá efektivně, s nulovým zásahem do práv a komfortu, snížit spotreba energii a zlepšit zdravi populace.
@Mikesus Ročne teraz najazdím 35-50 tis. km, denne (pracovné dni) väčšinou okolo 150 - 180 km. Pre BEV asi ideál. Horšie je to s občasnými dlhšími cestami, nemám chuť na trase 1200-1500 km 5-6x stáť. Inak prevádzkové náklady sú pri BEV logicky nižšie, nákupná cena napriek fantáziám o cenovej parite výrazne vyššia. Takže nie, BEV si ešte nekúpim.
@Hendly
tady je to hezky vidět, jak mají pořád max výkon. Je to speciál, kde se emise tolik neřeší a přesto se maximu vůbec nepřiblížil, i když jel naplno. Tak čím to bylo? že by rohypnol byl zase mimo?
youtu.be/G91KyP21VfE?t=309
tady je to hezky vidět, jak mají pořád max výkon. Je to speciál, kde se emise tolik neřeší a přesto se maximu vůbec nepřiblížil, i když jel naplno. Tak čím to bylo? že by rohypnol byl zase mimo?
youtu.be/G91KyP21VfE?t=309
@Mikesus
Rohypnol měl pravdu.
Tři exempláře sériových Mercedesů jedou v roce 1983 na plný výkon 50 000 km v kuse
youtu.be/EnI5EX8r_6o?t=270
Rohypnol měl pravdu.
Tři exempláře sériových Mercedesů jedou v roce 1983 na plný výkon 50 000 km v kuse
youtu.be/EnI5EX8r_6o?t=270
@Hendly
Opět nemáš pravdu. Spalovací auta můžou jet trvale na svůj maximální výkon. Viz vytrvalostní rekord Mercedes 190E 2.3-16.
www.auto.cz/…-kilometru-76024
"Vraťme se však do srpna 1983. Tehdy překonaly tři aerodynamicky jen lehce optimalizované vozy světové rekordy na dlouhé vzdálenosti: 25.000 a 50.000 kilometrů, respektive 25.000 mil (40.225 km). Povedlo se jim pokořit ještě devět dalších hodnot ve své třídě. Trojcípá hvězda chtěla ukázat před premiérou spolehlivost nejsportovnějšího modelu série W201. A povedlo se! Mezi 11. a 21. srpnem zvládlo trio stříbrných sedanů onu padesátitisícovou vzdálenost za stylových 201 hodin, 39 minut a 43 sekund.
Auta jela po italském vysokorychlostním oválu v Nardo na pětku a neustále pod plným plynem, otáčky pod 6 tisíc neklesaly. Není tedy divu, že dosáhla průměru 247,94 km/h. Zajímavý je u údaj o průměrné spotřebě benzinu, ta jen lehce překročila 22 l/100 km."
Opět nemáš pravdu. Spalovací auta můžou jet trvale na svůj maximální výkon. Viz vytrvalostní rekord Mercedes 190E 2.3-16.
www.auto.cz/…-kilometru-76024
"Vraťme se však do srpna 1983. Tehdy překonaly tři aerodynamicky jen lehce optimalizované vozy světové rekordy na dlouhé vzdálenosti: 25.000 a 50.000 kilometrů, respektive 25.000 mil (40.225 km). Povedlo se jim pokořit ještě devět dalších hodnot ve své třídě. Trojcípá hvězda chtěla ukázat před premiérou spolehlivost nejsportovnějšího modelu série W201. A povedlo se! Mezi 11. a 21. srpnem zvládlo trio stříbrných sedanů onu padesátitisícovou vzdálenost za stylových 201 hodin, 39 minut a 43 sekund.
Auta jela po italském vysokorychlostním oválu v Nardo na pětku a neustále pod plným plynem, otáčky pod 6 tisíc neklesaly. Není tedy divu, že dosáhla průměru 247,94 km/h. Zajímavý je u údaj o průměrné spotřebě benzinu, ta jen lehce překročila 22 l/100 km."
@Tycoon
Popovidej si o tom se skutecnym odbornikem Martinem Vaculikem.
Popovidej si o tom se skutecnym odbornikem Martinem Vaculikem.
@DonVito
Doníčku hujeřičku, zase k věci nic nemáš co?
Spalovací motor má dostupný maximální výkon vždy. A vždy není 100%, protože nic není nikdy 100%, ale třeba 99,99999%.
BEV má dostupný maximální výkon velmi často jen za určitých specifických podmínek (typicky baterie, teplota, omezená doba...).
To je ta pointa, všechno ostatní jsou podružné kecy o ničem.
Doníčku hujeřičku, zase k věci nic nemáš co?
Spalovací motor má dostupný maximální výkon vždy. A vždy není 100%, protože nic není nikdy 100%, ale třeba 99,99999%.
BEV má dostupný maximální výkon velmi často jen za určitých specifických podmínek (typicky baterie, teplota, omezená doba...).
To je ta pointa, všechno ostatní jsou podružné kecy o ničem.
@DonVito
O tom není potřeba si povídat. To je zdokumentovaný fakt. Dohlíželo na to 102 komisařů FIA.
O tom není potřeba si povídat. To je zdokumentovaný fakt. Dohlíželo na to 102 komisařů FIA.
@Tycoon
tak to ukaž na svém autě. jsem zvědav. Víš jaké taky tehdy měli emise a jaká byla jejich redukce? Jak se řešili emise? nijak, prostě se nechalo ať to vypouští cokoliv a chová se ten motor jak potřebuje.
tak to ukaž na svém autě. jsem zvědav. Víš jaké taky tehdy měli emise a jaká byla jejich redukce? Jak se řešili emise? nijak, prostě se nechalo ať to vypouští cokoliv a chová se ten motor jak potřebuje.
@Mikesus
Rok 1983. 50 000 km na plný výkon. Průměrná rychlost skoro 248 km/h. Mercedes to dokázal. Tečka.
Pro srovnání, Mercedes drží vytrvalostní rekord i mezi elektromobily. Rok 2024. Stačilo mu však k tomu najet pouhých 3 424 km při průměrné rychlosti pouze 155 km/h. To by 41 let starý Mercedes dal s prstíčkem v nose.
BTW Mercedes myslel i na ekologii. Od roku 1985 šlo objednat 3 varianty motoru 2.3-16. 1) Bez katalyzátoru 2) Bez katalyzátoru s přípravou na dodatečnou montáž katalyzátoru 3) S katalyzátorem. Ty by sis zvolil kterou?
Rok 1983. 50 000 km na plný výkon. Průměrná rychlost skoro 248 km/h. Mercedes to dokázal. Tečka.
Pro srovnání, Mercedes drží vytrvalostní rekord i mezi elektromobily. Rok 2024. Stačilo mu však k tomu najet pouhých 3 424 km při průměrné rychlosti pouze 155 km/h. To by 41 let starý Mercedes dal s prstíčkem v nose.
BTW Mercedes myslel i na ekologii. Od roku 1985 šlo objednat 3 varianty motoru 2.3-16. 1) Bez katalyzátoru 2) Bez katalyzátoru s přípravou na dodatečnou montáž katalyzátoru 3) S katalyzátorem. Ty by sis zvolil kterou?
@Tycoon
No to je super, ze za priplatek šel i katalyzátor. To je jako kdyby katalyzátor vyřešil všechny problémy. Proc to nestačí dnes? Jeslti to nebude tím, že těch jedovatých emisi pouští porad značně množství. A odpověď na tvou otázku, žádný z tech vraků bych si nevybral. To uz je lepší jezdim MHD než tímhle jedometem i s priplatkovym katalyzátorem
No to je super, ze za priplatek šel i katalyzátor. To je jako kdyby katalyzátor vyřešil všechny problémy. Proc to nestačí dnes? Jeslti to nebude tím, že těch jedovatých emisi pouští porad značně množství. A odpověď na tvou otázku, žádný z tech vraků bych si nevybral. To uz je lepší jezdim MHD než tímhle jedometem i s priplatkovym katalyzátorem
@Mikesus
1) Tady se nebavíme o studeném motoru. Při té rekordní 50 000 km jízdě ten motor nevychladl. Výměna řidičů a tankování byla chvilka. Výměna pneumatik, oleje a filtru zabrala 5 minut.
2) Máš atmosferický motor 2,3 litru a maximálku kolem 250 km/h. Dosáhneš průměru skoro 248 km/h včetně zastávek. Z toho logicky vyplývá, že se celou dobu jelo na plný výkon. Kdyby trvalý výkon byl poloviční oproti maximálnímu, tak by měli průměr někde kolem 180 km/h.
3) Bavíme se o autě z 80. let. Jak z pohledu dosažených výkonů, tak z pohledu ekologie. V polovině 80. let nebylo v Evropě moc aut, do kterých sis mohl z výroby nebo dodatečně koupit třícestný katalyzátor. U nás se vyráběly karburátorové Škody 120L, v NDR jezdily dvoutaktní Trabanty.
BTW Nikdo neříká, že spalovací motor má jmenovitý výkon za všech podmínek. Kupříkladu ten Mercedes by neměl šanci takových výkonů dosáhnout třeba v Mexiku. Jelikož je tam řidší vzduch.
1) Tady se nebavíme o studeném motoru. Při té rekordní 50 000 km jízdě ten motor nevychladl. Výměna řidičů a tankování byla chvilka. Výměna pneumatik, oleje a filtru zabrala 5 minut.
2) Máš atmosferický motor 2,3 litru a maximálku kolem 250 km/h. Dosáhneš průměru skoro 248 km/h včetně zastávek. Z toho logicky vyplývá, že se celou dobu jelo na plný výkon. Kdyby trvalý výkon byl poloviční oproti maximálnímu, tak by měli průměr někde kolem 180 km/h.
3) Bavíme se o autě z 80. let. Jak z pohledu dosažených výkonů, tak z pohledu ekologie. V polovině 80. let nebylo v Evropě moc aut, do kterých sis mohl z výroby nebo dodatečně koupit třícestný katalyzátor. U nás se vyráběly karburátorové Škody 120L, v NDR jezdily dvoutaktní Trabanty.
BTW Nikdo neříká, že spalovací motor má jmenovitý výkon za všech podmínek. Kupříkladu ten Mercedes by neměl šanci takových výkonů dosáhnout třeba v Mexiku. Jelikož je tam řidší vzduch.
@Tycoon
“ nesměly vychladnout ani během nutných zastávek.”
“ nesměly vychladnout ani během nutných zastávek.”
@Hendly
No a jaká je pointa? Mění to něco na tom, že ty Mercedesy jely 50 000 km plus minus na plný výkon?
BTW Z logiky snahy dosáhnout rekordu byly zastávky co nejkratší tak jako tak.
No a jaká je pointa? Mění to něco na tom, že ty Mercedesy jely 50 000 km plus minus na plný výkon?
BTW Z logiky snahy dosáhnout rekordu byly zastávky co nejkratší tak jako tak.
@Tycoon
To snad chape kazdy technik. Pro max vykon je potreba udrzet provozní teplotu. Teda jsi u toho co jsm psal. I spalovak ma vykon az.
Dalsi nesmyslna troll debata
To snad chape kazdy technik. Pro max vykon je potreba udrzet provozní teplotu. Teda jsi u toho co jsm psal. I spalovak ma vykon az.
Dalsi nesmyslna troll debata
@Hendly
Samozřejmě.
Avšak výrobci spalovacích motorů málokdy uvádějí v údajích ten maximální výkon. Bývá to většinou nominální trvalý výkon, který si motor chlazený kapalinou udrží dlouhodobě. Když má například motor funkci overboost, tak to je nad rámec toho nominálního výkonu.
Samozřejmě.
Avšak výrobci spalovacích motorů málokdy uvádějí v údajích ten maximální výkon. Bývá to většinou nominální trvalý výkon, který si motor chlazený kapalinou udrží dlouhodobě. Když má například motor funkci overboost, tak to je nad rámec toho nominálního výkonu.
@Tycoon
a uvadejin ho za definovaných podmínek jako teplota, tlak vzduchu atd.
Nesmyslna debata.
Užita hodnota vykonu je u EV daleko komfortnější protože ho dosahne bezny uživatel naprosto snadno a bez rušivého doprovodu.
a uvadejin ho za definovaných podmínek jako teplota, tlak vzduchu atd.
Nesmyslna debata.
Užita hodnota vykonu je u EV daleko komfortnější protože ho dosahne bezny uživatel naprosto snadno a bez rušivého doprovodu.
@Hendly
Nesmyslnou debatu jsi udělal ty a Mikesus, když jste se chybnými příspěvky snažili vyvrátit, že Pepa007 měl pravdu.
Přitom stačilo akceptovat pravdu a argumentovat tím, co si napsal až v nynější x-té odpovědi, že pro běžného uživatele je dosahování vysokých výkonů v BEV snadnější a komfortnější. Ano, s tím souhlasím.
Nesmyslnou debatu jsi udělal ty a Mikesus, když jste se chybnými příspěvky snažili vyvrátit, že Pepa007 měl pravdu.
Přitom stačilo akceptovat pravdu a argumentovat tím, co si napsal až v nynější x-té odpovědi, že pro běžného uživatele je dosahování vysokých výkonů v BEV snadnější a komfortnější. Ano, s tím souhlasím.
@Tycoon a odpověď, nemůže, zase jen za ideálních podminek. Jak poznali, že jeli na plný výkon a ne na ten, co měli v daný moment k dispozici?
spalovací motor má zpravidla omezený výkon, dokud není zahřátý na provozní teplotu. Důvodem jsou jak mechanické, tak elektronické faktory
1. Mechanické důvody
Vyšší vnitřní tření: Za studena je olej hustší, což zvyšuje odpor v motoru a snižuje účinnost.
Rozměrové dilatace: Materiály v motoru (např. písty, válce) se při zahřátí roztahují a dosahují ideálního usazení. Za studena mohou mít větší vůle.
Horší spalování: Studená směs paliva a vzduchu se hůře odpařuje a hoří méně efektivně.
2. Elektronická omezení (moderní motory)
Řídicí jednotka (ECU) záměrně omezuje výkon např. snížením maximálních otáček, změnou časování zapalování nebo obohacením směsi, aby
chránila motor před opotřebením za studena,
umožnila rychlejší ohřev katalyzátoru (nižší emise),
zabránila náhlým zátěžím, které by mohly poškodit nezahřátý motor.
spalovací motor má zpravidla omezený výkon, dokud není zahřátý na provozní teplotu. Důvodem jsou jak mechanické, tak elektronické faktory
1. Mechanické důvody
Vyšší vnitřní tření: Za studena je olej hustší, což zvyšuje odpor v motoru a snižuje účinnost.
Rozměrové dilatace: Materiály v motoru (např. písty, válce) se při zahřátí roztahují a dosahují ideálního usazení. Za studena mohou mít větší vůle.
Horší spalování: Studená směs paliva a vzduchu se hůře odpařuje a hoří méně efektivně.
2. Elektronická omezení (moderní motory)
Řídicí jednotka (ECU) záměrně omezuje výkon např. snížením maximálních otáček, změnou časování zapalování nebo obohacením směsi, aby
chránila motor před opotřebením za studena,
umožnila rychlejší ohřev katalyzátoru (nižší emise),
zabránila náhlým zátěžím, které by mohly poškodit nezahřátý motor.
Pavel Zaruba
Nevím ja Vy, ale s elektromobilem se nespěchá podle toho jak se plazí po dálnici. Občas je teda nějaký k vidění, jak to natře těm fosiiům svoji brutální acelerací, ale nejspíš je blízko napajedla.
Problém je, že po pár kilometrech ho stejně třeba dojedete 😊
Problém je, že po pár kilometrech ho stejně třeba dojedete 😊
del42sa
Bylo by fajn udělat test několika různých plugin hybridů s vybitou baterkou, typicky když se uživatel vykašle na jakékoliv dobíjení), jak se auto bude chovat, jakou bude mít spotřebu a jak na tom bude s výkonem ( Toyota, Stellantis, Volvo, atd. )
Myslím, že na tohle se neozve ani bazar všech bazarů, jistota mezi bazary obdobná daním nebo smrti, zkrátka tři samohlAAAsky 😁
Lidi co to kupuji nemají obavy a opravdu to po roce nebudou prodávat. Rozhodně ne kvůli EV, maximálně kvůli tomu, že to je auto od f. Taky znám takových par, kteri se rádi zbavili, např i skodovky ( fabia 3, octavia 4) po půl roce, protoze to byl neskutečně poruchovy krám. To je jen rohypnolovo trolleni bez jakychkoliv jeho vlastních zkušeností.