Ekonomika
10 nejprodávanějších aut světa v roce 2024: Japonci dominují, zabodovaly i Čína a Tesla
44 komentářů
@rohYpnol
Doufam, ze se ti ulevilo.
Jeste mas pred sebou dnes jiste spoustu dalsich obdobnych prinosnych prispevku.
Jsi diskuzni zachrance automotive.
😀
Preju hezkou nedeli
❤️
Doufam, ze se ti ulevilo.
Jeste mas pred sebou dnes jiste spoustu dalsich obdobnych prinosnych prispevku.
Jsi diskuzni zachrance automotive.
😀
Preju hezkou nedeli
❤️
@Horký Rom
Zase se v diskuzi jiste dozvime, jak moc jsou dva elektricke modely v top ten bezvyznamne.
Necht si to vyhodnoti kazdy sam.
❤️
Zase se v diskuzi jiste dozvime, jak moc jsou dva elektricke modely v top ten bezvyznamne.
Necht si to vyhodnoti kazdy sam.
❤️
@Niemand
Toyota dela vyborna fosilni auta.
Ja rozporuju predevsim zavadejinci marketingova tvrzeni Toyody proti BEV!
Uspech Toyoty je neoddiskutovatelny.
A Toyota hybridy jsou skvele
❤️
Svet neni cernobily.
A treba bZ4X se mi libi.
😉
Toyota dela vyborna fosilni auta.
Ja rozporuju predevsim zavadejinci marketingova tvrzeni Toyody proti BEV!
Uspech Toyoty je neoddiskutovatelny.
A Toyota hybridy jsou skvele
❤️
Svet neni cernobily.
A treba bZ4X se mi libi.
😉
@rohYpnol
Za rok 2024 Tesla neprodala „40–50 % produkce“ v Číně, ale přibližně 36–40 % 😉svých globálních dodávek směřovalo na čínský trh – což je blízko tomu, co uvádíš, ale malý rozdíl mezi „produkce“ a „dodávky“ je důležitý.
* Podle Reuters činily čínské dodávky 36,7 % celosvětových dodávek v r. 2024, což při celkových 1,79 mil. vozů mělo hodnotu přibližně 657 000 vozů ([reuters.com][1]).
* Wikipedia uvádí obdobné číslo: Čína představovala 37 % globálních prodejů Tesly v roce 2024 .
* Další zpráva (Reuters, červen 2025) potvrzuje, že Čína tvoří kolem 40 % Teslových prodejů, přičemž USA je další hlavní trh (\~40 😖 a Evropa \~10 % .
Shrnutí😒br />
* Nejde o 40–50 % produkce (to znamená podíl aut vyrobených v Číně versus světově),
* ale skutečně 36–40 % celkových dodávek Tesly bylo určeno pro čínský trh.
Takže tvrzení, že „cca 40–50 % produkce Tesly se prodá v Číně“, je trochu zavádějící. Pokud bys jej chtěl upravit přesně, stačilo by říct: „cca 40 % Tesly se prodá v Číně“ – a tím budeš správný.
Chceš-li, mohu přidat i konkrétní čísla za Model Y nebo Model 3 v rámci Číny. Dej vědět!
* [reuters.com](https😐/www.reuters.com/…s-china-sales-ri***cord-high-83000-december-2025-01-03/?utm_source=chatgpt.com)
* [marketwatch.com](https😐/www.marketwatch.com/…v-maker-852ace0e?…)
[1]: https😐/www.reuters.com/…s-china-sales-ri***cord-high-83000-december-2025-01-03/?utm_source=chatgpt.com "Tesla's China sales hit record high in 2024, bucking global decline"
Za rok 2024 Tesla neprodala „40–50 % produkce“ v Číně, ale přibližně 36–40 % 😉svých globálních dodávek směřovalo na čínský trh – což je blízko tomu, co uvádíš, ale malý rozdíl mezi „produkce“ a „dodávky“ je důležitý.
* Podle Reuters činily čínské dodávky 36,7 % celosvětových dodávek v r. 2024, což při celkových 1,79 mil. vozů mělo hodnotu přibližně 657 000 vozů ([reuters.com][1]).
* Wikipedia uvádí obdobné číslo: Čína představovala 37 % globálních prodejů Tesly v roce 2024 .
* Další zpráva (Reuters, červen 2025) potvrzuje, že Čína tvoří kolem 40 % Teslových prodejů, přičemž USA je další hlavní trh (\~40 😖 a Evropa \~10 % .
Shrnutí😒br />
* Nejde o 40–50 % produkce (to znamená podíl aut vyrobených v Číně versus světově),
* ale skutečně 36–40 % celkových dodávek Tesly bylo určeno pro čínský trh.
Takže tvrzení, že „cca 40–50 % produkce Tesly se prodá v Číně“, je trochu zavádějící. Pokud bys jej chtěl upravit přesně, stačilo by říct: „cca 40 % Tesly se prodá v Číně“ – a tím budeš správný.
Chceš-li, mohu přidat i konkrétní čísla za Model Y nebo Model 3 v rámci Číny. Dej vědět!
* [reuters.com](https😐/www.reuters.com/…s-china-sales-ri***cord-high-83000-december-2025-01-03/?utm_source=chatgpt.com)
* [marketwatch.com](https😐/www.marketwatch.com/…v-maker-852ace0e?…)
[1]: https😐/www.reuters.com/…s-china-sales-ri***cord-high-83000-december-2025-01-03/?utm_source=chatgpt.com "Tesla's China sales hit record high in 2024, bucking global decline"
Toyota a Tesla - rozdíl jen 3 tisíce kusů.
Starý svět ještě statečně drží volant… ale nový svět už dávno programuje, kam pojedeme dál 👍
Starý svět ještě statečně drží volant… ale nový svět už dávno programuje, kam pojedeme dál 👍
@rohYpnol
Za rok 2024 Tesla neprodala „40–50 % produkce“ v Číně, ale přibližně 36–40 %
❤️
rohypnolova "pravda" je vsudypritomna
rohypnol napise cokoli
a pak se pochvali, ze mel pravdu
bez ohledu na to co napsal a jaka je realita
😀
obvykle jeste prida nejakou urazku, coz mu jeste dale doda sebevedomi
🙂
cekam jeste silnejsi urazku, neco o chapani a nakonec trochu povysovani
rohypnol si mysli, ze vsichni okolo jsou uplne blby (vcetne AI) a ze on sam je velmi velmi vyjimecne inteligentni
co k tomu dodat?
❤️
Za rok 2024 Tesla neprodala „40–50 % produkce“ v Číně, ale přibližně 36–40 %
❤️
rohypnolova "pravda" je vsudypritomna
rohypnol napise cokoli
a pak se pochvali, ze mel pravdu
bez ohledu na to co napsal a jaka je realita
😀
obvykle jeste prida nejakou urazku, coz mu jeste dale doda sebevedomi
🙂
cekam jeste silnejsi urazku, neco o chapani a nakonec trochu povysovani
rohypnol si mysli, ze vsichni okolo jsou uplne blby (vcetne AI) a ze on sam je velmi velmi vyjimecne inteligentni
co k tomu dodat?
❤️
Dotaz na redakci
www.auto.cz/…em-zavesu-155699
Králem světového trhu je Tesla Model Y, Toyota Corolla byla v těsném závěsu
Kteremu clanku mam verit?
Nebylo by alespon fajn zminit, ze uz na acz vysla jina statistika, kde zvitezila Tesla??
www.auto.cz/…em-zavesu-155699
Králem světového trhu je Tesla Model Y, Toyota Corolla byla v těsném závěsu
Kteremu clanku mam verit?
Nebylo by alespon fajn zminit, ze uz na acz vysla jina statistika, kde zvitezila Tesla??
@Zetti
Heled, netajim se tim, ze me reakce na trolly jsou od AI.
😉
Ja pisu bez diakritiky...
Heled, netajim se tim, ze me reakce na trolly jsou od AI.
😉
Ja pisu bez diakritiky...
@DonVito nemít toyota elekteifikovane modely, což je její tahoun, byla by na sestupné tendenci stejně jako ford, renault a další, kteri podcenili vyvoj. Je to proste mezikrok k EV, dokud to nebude dostupnější pro více lidí. A toyita těží z toho, ze se do toho vrhla už v 90.letech. nějaké zkušenosti pro bev z toho dostala, uvidíme jak na tom bude jejich druhá generace bev, už teď ta poslední modernizace docela pomohla oproti tomu zoufalství bz4x z roku 2022/2023.
A hezká ukazka, jak rohypnol byl zase vedle a misto toho, aby sklopil uši, tak jeho na ubřelé ego ho nutí pořád lhát.
A hezká ukazka, jak rohypnol byl zase vedle a misto toho, aby sklopil uši, tak jeho na ubřelé ego ho nutí pořád lhát.
@3_diamanty za 10 let po golfu možná ani pes nestekne. To by se muselo VW chytnout za nos a přestat plýtvat penězi v mrtvé tehcnologii a konečně vic rozjet elekteifikaci a držet se v ní na špičce.
@3_diamanty
Kdo by chtěl golf, kdyz může mit corollu? Par jedincu se najde, ale masy ukazuji, ze uz toho moc neni. A jako bonus vidíme v tomto, ze lidi mají peníze, jsou pro ně auta mnohem dostupnější a raději si priplati za menší SUV. Takze u vw jede tiugan ( ten taky býval v top10 ne? ) a spol.
Kdo by chtěl golf, kdyz může mit corollu? Par jedincu se najde, ale masy ukazuji, ze uz toho moc neni. A jako bonus vidíme v tomto, ze lidi mají peníze, jsou pro ně auta mnohem dostupnější a raději si priplati za menší SUV. Takze u vw jede tiugan ( ten taky býval v top10 ne? ) a spol.
@DonVito je potřeba se ptat někoho inteligentniho, zajímavé že ten co odpovídá moc neni. I ta umela inteligence máš asi víc rozumu, protoze sama napíše, že se může mýlit.
@Zetti troll se pozna podle toho, ze misto faktu používá své domněnky, a ty poklada za fakta. Kde máš od rohypnola reference a odkazy, aby svůj názor mohl něčím podložit. Je to jn vzdy vycucane z prstu, stejně tak jako celá skupina lidí, kteří jsou proti EV, vymysli si něco a pokládají za fakt. Don se občas plete ve svých názorech, ale své názory a odpovědi ma podložené fakty. To u rohypnola, areseho, ryccarda a i tebe, nic takového neni. Minimálně v naprosté většině diskuzi.
@Horký Rom
Budoucnost je elektrická. To slyšíme pořád. Proto je Nr1 opět spalovák, který není ani dotován, ani ideologicky nařizován... 🤣🤣🤣
Budoucnost je elektrická. To slyšíme pořád. Proto je Nr1 opět spalovák, který není ani dotován, ani ideologicky nařizován... 🤣🤣🤣
@Zetti
Stejny narazky jsem musel poslouchat i ja, dokud jsem jezdil spalovakem a fandil EV.
👎
Ty jsi trochu zhrzeny early adopter.
Mikesus se jeste tesi na sve prvni EV.
Stejny narazky jsem musel poslouchat i ja, dokud jsem jezdil spalovakem a fandil EV.
👎
Ty jsi trochu zhrzeny early adopter.
Mikesus se jeste tesi na sve prvni EV.
@DonVito presne, vůbec neni důležité, jestli to je třetina nebo polovina ( zaokrouhleno na obou stranách) a tak je pak jasne, ze pro něj 25% znamená nikdo, tedy 0%. On je ze své zaslepenosti úplně hloupej, tak najednou to je prý jedno a měl pravdu, že 40-50% je vlastně 36%. Kdyby napsal 40%, měl by pravdu , nikdo par procent řešit nebude a zaokrouhleni je jednodušší, ale tady je vidět, jak si jen chtěl cucat z prstu, aby to vypadalo zajímavější, i když vůbec neni. Proste své názory poklada za fakta, která jsou ovsem docela jiná
9. Tesla Model Y: 560.000 aut
Zajímavé. Tesla model Y je na 9-tém i druhém místě zároveň... 🤣🤣🤣
Nejen že diskuse ACZ musí čelit miltinickům jako Lempl Klaun, ale statistika musí čelit multimodelům... 🤣🤣🤣
A teď vážně. To si to v redakci fakt neumíte po sobě přečíst a zkontrolovat...?!?
Zajímavé. Tesla model Y je na 9-tém i druhém místě zároveň... 🤣🤣🤣
Nejen že diskuse ACZ musí čelit miltinickům jako Lempl Klaun, ale statistika musí čelit multimodelům... 🤣🤣🤣
A teď vážně. To si to v redakci fakt neumíte po sobě přečíst a zkontrolovat...?!?
@DonVito
Ano, jsi úplně hlopý. Protože já jsem nenapsal nic o tom že za rok 2024 to bylo 40-50% že... 🤣🤣🤣
A jestliže v květnu 2025 doslo k navýšení o 18%, zatímco za rok 2024 to bylo cca 37%, tak k čemu asi může směřovat tento rok, co?!? 🤣🤣🤣
A HLAVNĚ- VŮBEC OPĚT NENÍ PODSTATNÉ JESTLI TO JE 30 AŽ 40% NEBO 40 AŽ 50%!!! PODSTATA JE V TOM, ŽE TEN PODÍL JE TAK VELKÝ!!!!!!!
Takže ano, jsi opravu hloupý a opet jsi to potvrdil! A dokazuješ to každým příspěvkem s AI 🤣🤣🤣 A opravdu to není urážka doníčka. Jen konstatování faktu. Takze smolík chlapče. Ale popros AI ať ti opět napíše příspěvek.... 🤣🤣🤣
Ano, jsi úplně hlopý. Protože já jsem nenapsal nic o tom že za rok 2024 to bylo 40-50% že... 🤣🤣🤣
A jestliže v květnu 2025 doslo k navýšení o 18%, zatímco za rok 2024 to bylo cca 37%, tak k čemu asi může směřovat tento rok, co?!? 🤣🤣🤣
A HLAVNĚ- VŮBEC OPĚT NENÍ PODSTATNÉ JESTLI TO JE 30 AŽ 40% NEBO 40 AŽ 50%!!! PODSTATA JE V TOM, ŽE TEN PODÍL JE TAK VELKÝ!!!!!!!
Takže ano, jsi opravu hloupý a opet jsi to potvrdil! A dokazuješ to každým příspěvkem s AI 🤣🤣🤣 A opravdu to není urážka doníčka. Jen konstatování faktu. Takze smolík chlapče. Ale popros AI ať ti opět napíše příspěvek.... 🤣🤣🤣
@DonVito
Opět zřejmě záměrně neuvádíš to podstatné - cca až mezi 40 a 50% produkce Tesly se prodá v ČÍNĚ!!!
Takže ano, když všem komouši nařídí kupovat BEV, tak podil BEV bude klidně 105% 🤣🤣🤣
Opět zřejmě záměrně neuvádíš to podstatné - cca až mezi 40 a 50% produkce Tesly se prodá v ČÍNĚ!!!
Takže ano, když všem komouši nařídí kupovat BEV, tak podil BEV bude klidně 105% 🤣🤣🤣
@DonVito
Nejsi o nic min troll nez on. On napise aspon svuj nazor, ty ho opises z internetu s odvolanim ze muze obsahovat chyby.
Nejsi o nic min troll nez on. On napise aspon svuj nazor, ty ho opises z internetu s odvolanim ze muze obsahovat chyby.
@DonVito
Tesla vyrába 5 modelov aut, ale relevantne predaje majú len 2, ktoré sa dostali to TOP 10. Gro predajov máju v Číne odkiaľ ich skôr či neskôr vytlačia a vo zvyšku sveta sa im nedarí rásť. Naproti tomu Toyota na ktorej vedenie stále pindáš ako vedie firmu do záhuby ma cez 50 modelov, v top 10 je 5 z nich nie je závislá na vrtkavom Čínskom trhu.
Tesla vyrába 5 modelov aut, ale relevantne predaje majú len 2, ktoré sa dostali to TOP 10. Gro predajov máju v Číne odkiaľ ich skôr či neskôr vytlačia a vo zvyšku sveta sa im nedarí rásť. Naproti tomu Toyota na ktorej vedenie stále pindáš ako vedie firmu do záhuby ma cez 50 modelov, v top 10 je 5 z nich nie je závislá na vrtkavom Čínskom trhu.
@Mikesus Technológia, ktorú uprednostňuje absolútna väčšina zákazníkov je podľa teba mŕtva... Daj si na hlavu mokrý uterák.
@DonVito tak zhrzeny urcite nejsem. Auto jezdi, pekne, par aktualizaci opravilo porodni neduhy. Baterka drzi bez rozpoznatelne degradace treti rok. Vzdyt ma vydržet mio km. Mam ted asi 25000 km.
Asi ho zitra umeju
Asi ho zitra umeju
@Mikesus
Kdybych byl vseznalku proti ev, tak v nem narozdil od tebe nejezdim. Jsem proti ideologii, proti omezovani svobody vyberu a kritizuju nedostatecnou strukturu a dalsi ev nedodělky. Kritizuju a nejsem sam likvidaci prosperujiciho prumyslu. Tady mas treba link. Precti si na idnesu, jak i Ursula couva ze sve pomatene ideologie. Link se dat nemuze.
A opet se zeptam pokrytecký propagatore elektromobility copak si poradil za ev pro sve rodice?
Asi bude zase ticho po pěšině.
Kdybych byl vseznalku proti ev, tak v nem narozdil od tebe nejezdim. Jsem proti ideologii, proti omezovani svobody vyberu a kritizuju nedostatecnou strukturu a dalsi ev nedodělky. Kritizuju a nejsem sam likvidaci prosperujiciho prumyslu. Tady mas treba link. Precti si na idnesu, jak i Ursula couva ze sve pomatene ideologie. Link se dat nemuze.
A opet se zeptam pokrytecký propagatore elektromobility copak si poradil za ev pro sve rodice?
Asi bude zase ticho po pěšině.
@Ja Prvni 123
Pamatam ked v prvej 5tke bol golf aj civic ( snad len corolla sa este z C segmentu dnes drzi predajne na spici ) .... nuz casy sa menia.... ale pozeram ze aj tigi ( vzhladom k tomu ze je to suv ) akosi uz straca pozicie ... a pockaj o 10 rokov.. 1 BYD... 2 MG ... 3 Zeekr ....... 67. Golf ...
Pamatam ked v prvej 5tke bol golf aj civic ( snad len corolla sa este z C segmentu dnes drzi predajne na spici ) .... nuz casy sa menia.... ale pozeram ze aj tigi ( vzhladom k tomu ze je to suv ) akosi uz straca pozicie ... a pockaj o 10 rokov.. 1 BYD... 2 MG ... 3 Zeekr ....... 67. Golf ...
@DonVito
Ten posledni odstavec tveho nazoru je luxusni.
"ChatGPT může dělat chyby. Doporučujeme kontrolovat důležité informace. Viz předvolby cookies. "
Je jasne kde ty informace sbiras. Priste to bude vytah ze vcerejsich zprav od Lucie a Reye?
Ten posledni odstavec tveho nazoru je luxusni.
"ChatGPT může dělat chyby. Doporučujeme kontrolovat důležité informace. Viz předvolby cookies. "
Je jasne kde ty informace sbiras. Priste to bude vytah ze vcerejsich zprav od Lucie a Reye?
Jako evropanovi je mně z toho smutno. Třeba, když si vzpomenu, jak se u nás píše o tragické výrobě u Tesly - a nakonec se dovídám, že vlastně jen jeden její model (Y) má prodejnost větší, než je celá produkce Škody. A je mně smutno, když si tady doplním, že výroba aut v Evropě živí obrovské množství lidí a budoucnost je nejistá.......
Hodnocení😒br /> Tvrzení má politicko-náladový podtext, ne pouze technický. Poukazuje na rozdíl mezi oficiální ideologií a tržní realitou – což může být oprávněná kritika, ale😒br />
Nezohledňuje celý obrázek – elektromobily opravdu rychle rostou, zejména v Číně a Skandinávii, a jejich podíl na trhu se každoročně zvyšuje.
Zamlčuje důvody pro podporu EV – jako je snižování emisí CO₂, energetická nezávislost nebo zlepšení kvality ovzduší ve městech.
"Nr1 opět spalovák" – záleží na tom, o jaký trh a období se jedná (např. v roce 2024 byl Toyota Corolla nebo RAV4 velmi prodávaný, ale i Tesla Model Y byl globálně jedničkou).
Shrnutí😒br /> Výrok je ironický a polarizující, dobře funguje jako rétorický nástroj v debatě, ale zjednodušuje komplexní téma. K pochopení trendů mobility je třeba víc než sledování jednoho žebříčku prodejů.
ChatGPT může dělat chyby. Doporučujeme kontrolovat důležité informace. Viz předvolby cookies.