Ekonomika
Registrace elektromobilů v ČR za 1. pololetí 2025: Je tu nový král. Tesla bez dotací ostrouhala
194 komentářů
ptr078
5
Neviem ci ex30 je povedene ev, ked volvo si ho ladilo na prvych zakaznikoch, po roku ho cakal vyrazny softverovy apdejt a staznosti sa mnozia, predaje vyrazne klesaju po celom svete. Viac nam vysvetli donparito, ktory minuly rok uz po prvom tyzdni predajov povazoval ex30 za legendu a najoblubenejsie auto medzi zakaznikmi 🤣
psel
8
@ptr078 je to halt Čína tak se nediv
Nesmyslné ESG se propisuje i do prodejů u nás.
I tak prodeje pod 5% znamená jediné - 95% zákazníků kupuje ICE.
Zkrátka opět se potvrzuje, že BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣
Mimochodem, Kia EV3... opět registrace předváděcích aut? Neviděl jsem zatím ani jedno...
I tak prodeje pod 5% znamená jediné - 95% zákazníků kupuje ICE.
Zkrátka opět se potvrzuje, že BEV nikdo nechce 🤣🤣🤣
Mimochodem, Kia EV3... opět registrace předváděcích aut? Neviděl jsem zatím ani jedno...
Rohypnol měl opět pravdu, elektromobily nezlevňují.
"To je například případ Škody, která u svého SUV Enyaq po modernizaci snížila ceny o několik set tisíc korun"
A tak je to s každou jeho "pravdou".
Proto se tak lepe prodávají bez dotaci, stačí konkurecni prostředí.
Nárůst o 66% znamená, ze ho nikdo nechce, tak prodeje rostou.
"To je například případ Škody, která u svého SUV Enyaq po modernizaci snížila ceny o několik set tisíc korun"
A tak je to s každou jeho "pravdou".
Proto se tak lepe prodávají bez dotaci, stačí konkurecni prostředí.
Nárůst o 66% znamená, ze ho nikdo nechce, tak prodeje rostou.
@Mikesus sam si to nekoupis a furt rejes, ses trapnej
@Zetti mas pravdu, enyaqa si nekoupím. Tedy jestli jsi myslel tohle. Jestli jsi myslel BEV, tak jsi trapnej ty a udělal jsi ze sebe jen vetsiho hlupáka než předvádíš, už ve firmě jedno mám a dalsi jsem už objednal.
@Mikesus
Kecáš. Kdyby to byla pravda, svitila by kolem Tveho Elauta gloriola dokonalosti, v jejimz stinu jsou vsechny ostatni auta polovraky.
Kecáš. Kdyby to byla pravda, svitila by kolem Tveho Elauta gloriola dokonalosti, v jejimz stinu jsou vsechny ostatni auta polovraky.
@Zetti no nemuzes hodnotit podle sebe. Ja auta neglorifikuju, ale hodnotím klady a zápory. Stejně jako každé auto, ktere jsem mel, mělo hromadu zaporu. Ale chapu te, urazene ego z tebe jen chrlí a nevíš jak z toho ven. Chytrý clovek by bud uznal ze ujel, nebo aspoň stále nepoukazoval na tu hloupost.
@Mikesus tvoje bev je jako jitrnice jakou svět nevidel a jak se zda ani jeste dlouho neuvidi.
Z ceho nevim ven? Nechci z niceho ven meles zase z cesty
Z ceho nevim ven? Nechci z niceho ven meles zase z cesty
@Zetti
A az si to Mikesus koupi, tak uveris?
😉
A az si to Mikesus koupi, tak uveris?
😉
@DonVito on neuveri i kdybych s tím přijel osobně. To nema smysl. Jeho se dotklo, ze ho nikdo nepolituje, jak moc velké výdaje ma a jak spatna auta si koupil a nesdilim jeho nadšení. Už kdysi ten jeho phev outlander, který byl líný jak kapr v létě, ale tvrdil, jak to trhá asfalt. No a pak si koupil bz4x, o kterém se vědělo, ze je špatné a nechce si to připustit. No věřím mu to, i když ho s tim taky nikdo neviděl a jako recenzi to napsal pod auris bez fotek apod.
@Mikesus
zase meles z cesty. Rikal jsem ze v provozu je Outlander slusne zive auto, co se tyce predjizdeni a razeni do pruhu. Urcite neni staveny na sprinty. Co mu chybi v 0-60, to dohani v 60+, tedy pokud nejezdis s vybitou baterii jako ty.
Taky jsem rikal, ze Toyota SW nedodelky spravila a krome stupnovite rekuperace ji nic nechybi. Me nevadi ani ta slabsi nabijecka, najedu tak malo ze nekdy dobijim jen 1,4kW. Vadi mi nucena elektromobilita jako celek, je to nedodelek a nesmyslna ideologie.
BZ4X je dobre auto, tiche, zive, pro tebe s 160kW asi ne.. a pohodlna. Ma bezkonkurencni 4kolku s vyprostovacim X mode. Tr. baterka se za tri roky nehnula. Pro me kominove potreby lepsi nez dobra. V tvem pripade lepsi BEV nez zadne
Nevim proc bych ji mel davat pryc, nevidim jine auto za ktere bych ji chtel vymenit. Naopak kvuli padu hodnoty elektromobilu ji vidim jeste na dlouhy leta. Tak dlouhy, ze mam obavu jestli jeste budu moct jezdit.
Tak
zase meles z cesty. Rikal jsem ze v provozu je Outlander slusne zive auto, co se tyce predjizdeni a razeni do pruhu. Urcite neni staveny na sprinty. Co mu chybi v 0-60, to dohani v 60+, tedy pokud nejezdis s vybitou baterii jako ty.
Taky jsem rikal, ze Toyota SW nedodelky spravila a krome stupnovite rekuperace ji nic nechybi. Me nevadi ani ta slabsi nabijecka, najedu tak malo ze nekdy dobijim jen 1,4kW. Vadi mi nucena elektromobilita jako celek, je to nedodelek a nesmyslna ideologie.
BZ4X je dobre auto, tiche, zive, pro tebe s 160kW asi ne.. a pohodlna. Ma bezkonkurencni 4kolku s vyprostovacim X mode. Tr. baterka se za tri roky nehnula. Pro me kominove potreby lepsi nez dobra. V tvem pripade lepsi BEV nez zadne
Nevim proc bych ji mel davat pryc, nevidim jine auto za ktere bych ji chtel vymenit. Naopak kvuli padu hodnoty elektromobilu ji vidim jeste na dlouhy leta. Tak dlouhy, ze mam obavu jestli jeste budu moct jezdit.
Tak
@Zetti
Ja měl plnou baterku, to sis zase vycucal kde? Tedy na zacatku. Na konci byla prazdna a o to vic tragicke to bylo. A ok, nepamatoval jsem si to přesně tvé tvrzení. Nicméně co ztrácel do 6, do nad vůbec nedohrál a byl úplně stejně mrtvej. Letiště to taky ukázalo.
Ja měl plnou baterku, to sis zase vycucal kde? Tedy na zacatku. Na konci byla prazdna a o to vic tragicke to bylo. A ok, nepamatoval jsem si to přesně tvé tvrzení. Nicméně co ztrácel do 6, do nad vůbec nedohrál a byl úplně stejně mrtvej. Letiště to taky ukázalo.
@Mikesus vytlouct baterku v phev muze jen jantar. Prichazis pak o vic nez půlku vykonu. Proto je tam tlacitko save, auto udrzuje baterku na urovni aktualniho nabiti samo.
Ja s tom autem najel pres 50000 a ty mi budes skolit jak jezdi? To si cely ty.
Bz4x taky. Nejezdis s tim ale vis vsecko. Vsecko co se pise na internetu. Vseznalku z Kviteckova.
Ja s tom autem najel pres 50000 a ty mi budes skolit jak jezdi? To si cely ty.
Bz4x taky. Nejezdis s tim ale vis vsecko. Vsecko co se pise na internetu. Vseznalku z Kviteckova.
@Zetti ,Mikesus je mudrlant teoretik který všechno ví a všude byl.Škoda na něj vůbec reagovat.
@Tatra613 fakt. Tak se rozepiš? Ve firmě mám rz300e, ted se objednava druhé rz500e. Jezdil jsem s Ev9, EV6, soul EV, Niro EV, ioniq5, bz4x, leaf, zoe. A par dalších predvadecek. Až budu vyměňovat svoje, coz bude do roka, bude to taky EV. Jaké zkušenosti s tim mas ty? Přes sklo z ulice?
@Mikesus Tvl co lžeš, jo jestli myslíš že zivnostak na čištění hajzlu je firma tak to jo. Ty tak max sefujes dětem jestli nějaký máš 😁Jinak už jsi tu několikrát ukázal jakej jsi jantar a teoretik. Prosím tě nedělej tu ze sebe co nejsi. Úrovně Don Vita nedosahnes ten má na rozdíl od tebe něco v hlavě. Tak pá teoretiku.
@Mikesus prodeje par tisic kusu ti na ty miliony aut u nas prijde jako neco o cem ma cenu mluvit? Za me jsou prodeje naprosto marginalni.
@ryccardo
Vse něco nějak začíná. Každé věc má nějaká pozitiva, nějaká negativa. No a u cr ocecne platí, ze klidně soused otrávi sve sousedy, než aby zaplatil o pár korun navic. Je to bohužel pozůstatek komunistické výchovy a je to znat i na tech preferencích. Raději jezdit v jedometu, vsem do obličeje vypouštět jedovaté emise, pokud možno jeste ignorovat údržbu, protoze levnější je dát úplatek kamarádovi než to opravit, protoze to stojí o něco málo vic.A do toho jeste komunisty vychování tvrdi, ze kdyz to neni vidět, neexistuje to. Škoda, ze tihle si nepouští doma na osvěžení vzduchu plyny jako je NO2, NO, SO2 nebo třeba H2S. V určitých situacích jsou též bezbarve a bez zápachu. Tak se ničeho bat nemusíš.
Vse něco nějak začíná. Každé věc má nějaká pozitiva, nějaká negativa. No a u cr ocecne platí, ze klidně soused otrávi sve sousedy, než aby zaplatil o pár korun navic. Je to bohužel pozůstatek komunistické výchovy a je to znat i na tech preferencích. Raději jezdit v jedometu, vsem do obličeje vypouštět jedovaté emise, pokud možno jeste ignorovat údržbu, protoze levnější je dát úplatek kamarádovi než to opravit, protoze to stojí o něco málo vic.A do toho jeste komunisty vychování tvrdi, ze kdyz to neni vidět, neexistuje to. Škoda, ze tihle si nepouští doma na osvěžení vzduchu plyny jako je NO2, NO, SO2 nebo třeba H2S. V určitých situacích jsou též bezbarve a bez zápachu. Tak se ničeho bat nemusíš.
@Mikesus tohle ale zacina uz 10 let a furt ty prodeje nic moc. Ostatni demagogicky a srdceryvny kecy nema cenu komentovat. Moderni auta nejsou nijak nebezpecny a neni tudiz potreba je zakazovat nebo demonizovat jejich emise.
@ryccardo Mikeš je mimo, asi nemá smysl na něj už ani reagovat. Zvlášť jak dojde na diesel 😋
@ericn
Nemá. Proto je na mém HL. Proč bych se bavil zde v diskusi s *, kterého bych v přímém rozhovoru poslal za 3 minuty prvními dveřmi ven...
Nemá. Proto je na mém HL. Proč bych se bavil zde v diskusi s *, kterého bych v přímém rozhovoru poslal za 3 minuty prvními dveřmi ven...
@rohYpnol kdyz nemáš argumenty, tak je jasné, ze se uchylujes k osobim útokům, i fyzickým. To je typické pro malo inteligentní lidi. Už tu byl jeden primitiv, ze misto diskuze vyhrožoval smrtí.
Inteligentní clovek diskutuje, předkládá argumenty a protiargumenty a uzná kdyz neměl pravdu na zaklade argumentů, primitiv nema argumenty, jen své domněnky, ktere nejsou ničím podložené, kdyz mu jsou jednoduše vyvraceny, uchyluje se k vulgaritam, osobním útokům a případně ignorování faktů a vyhýbání se diskuze.
Takze je hezké, ze tu aspon vidíme, do jakych kategorii kdo patří.
Inteligentní clovek diskutuje, předkládá argumenty a protiargumenty a uzná kdyz neměl pravdu na zaklade argumentů, primitiv nema argumenty, jen své domněnky, ktere nejsou ničím podložené, kdyz mu jsou jednoduše vyvraceny, uchyluje se k vulgaritam, osobním útokům a případně ignorování faktů a vyhýbání se diskuze.
Takze je hezké, ze tu aspon vidíme, do jakych kategorii kdo patří.
@ericn jasne, jsem mimo jako všechny studie.
www.news-medical.net/news/20230124/Brief-ex posure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
Nemám problém s rozporovanim, ale žádné studie prokazující nezávadnost jsi nepodal, takze zatím jsi mimo ty, a patrně patříš do kategorie, ze by sis klidně mohl pustit tu vysokou koncentraci H2S, taky to neucitis a neuvidis.
www.news-medical.net/news/20230124/Brief-ex posure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
Nemám problém s rozporovanim, ale žádné studie prokazující nezávadnost jsi nepodal, takze zatím jsi mimo ty, a patrně patříš do kategorie, ze by sis klidně mohl pustit tu vysokou koncentraci H2S, taky to neucitis a neuvidis.
@Mikesus tuším že tu někdo napsal, že si takový "brouk Pytlík" 😄 No a měl pravdu...
@ericn
Je to lhář, který ani nerozezná realitu od Divokého kačera (satirická fake news rubrika reflexu) 🤣🤣🤣
Je to lhář, který ani nerozezná realitu od Divokého kačera (satirická fake news rubrika reflexu) 🤣🤣🤣
@rohYpnol pro lháře kazdy lhář. Už jsi byl přistižen v přímém prenosu několikrát
www.auto.cz/diskuse/96518/1#…
No a ukazka jakej odpad čteš, to je jen taková třešnička na dortu. Už chybí je parlamentní listy ( taky myslím, ze jsi dával odkaz ) a sputnik.
www.auto.cz/diskuse/96518/1#…
No a ukazka jakej odpad čteš, to je jen taková třešnička na dortu. Už chybí je parlamentní listy ( taky myslím, ze jsi dával odkaz ) a sputnik.
@rohYpnol O tvé diskusní zvratky tady nikdo nestojí.
@Lempl Klaun
Zkus něco z vlastní hlavy. A jaj, to vlastně nejde, protože tam nic neni viď... 🤣🤣🤣
Zkus něco z vlastní hlavy. A jaj, to vlastně nejde, protože tam nic neni viď... 🤣🤣🤣
@rohYpnol Vysírač pod ukradeným nickname. Proč ještě nemáš ban?
@Lempl Klaun
Protože na rozdíl od tebe nelžu a dodržuj diskusní pravidla 🤣🤣🤣
Protože na rozdíl od tebe nelžu a dodržuj diskusní pravidla 🤣🤣🤣
@rohYpnol Plevelíš a tapetuješ?! Tak to jo!!! 🤣🤣🤣
@Lempl Klaun
Zase nic co by jsi dokázal vymyslet sám??
Jsi mementem diskusní prázdnoty 🤣🤣🤣
Zase nic co by jsi dokázal vymyslet sám??
Jsi mementem diskusní prázdnoty 🤣🤣🤣
@rohYpnol To pronesl největší tlučhuba v celé více než dvacetileté historii fóra auto.cz. Rekordman v počtu výmyslů na metr příspěvku.
Mama, počůrám se smíchy!
Wahahaha!!!
😅😂🤣🤡🤣😂😅
Mama, počůrám se smíchy!
Wahahaha!!!
😅😂🤣🤡🤣😂😅
@Lempl Klaun
Jsi mementem diskusní prázdnoty 🤣🤣🤣 Zapamatuj si to!
Jsi mementem diskusní prázdnoty 🤣🤣🤣 Zapamatuj si to!
@rohYpnol Řekl divokéj kačer a jeho reflexní fake news!
Si mementem diskusní prázdnoty!!
Zapamatuj si to, placenej muItitoIIe!!!
😅😂🤣🤡🤣😂😅
🤣😂🤡😅🤡😂🤣
😅😂🤣🤡🤣😂😅
Wahahaha!!!!
Si mementem diskusní prázdnoty!!
Zapamatuj si to, placenej muItitoIIe!!!
😅😂🤣🤡🤣😂😅
🤣😂🤡😅🤡😂🤣
😅😂🤣🤡🤣😂😅
Wahahaha!!!!
@ericn treba ho za sireni propagandy nekdo plati. Pak bych to i chapal.
@ryccardo jakou propagandu? Fakta o emisích a jejich dopadu na zdraví? Asi už angličtina je pro vás moc složitá, abyste si to přečetli. Zase nemáš argument, ani ničím podložené, takze taky to vypadá, ze patříš do skupiny, kterou jsem zmínil výše.
@Mikesus a di ty brepto 😋
@ericn no ja argumenty mám, odkaz na studii odkazující opak než tvrdíš jsem dal, ty žádná fakta jsi nedal. Takze to zatím vypadá na propagandu nebo hloupost z tvé strany. Dej argumenty necim podložené, můžeme diskutovat. Zatím dáváš jen své domnenky cucané z prstu.
@Mikesus Ceny ev klesaju, lebo to za povodne ceny nik nechce. Mal som tu cest vidiet pohlad jedneho z prvych majitelov eniaku, ked sa toho zbavoval a ked zistil kolko realne za to dostane
@ptr078
A je možno prozradit očekávání a skutečnou výkupní cenu?
A je možno prozradit očekávání a skutečnou výkupní cenu?
@Tycoon No chcel za to tolko, za co v tom case bola cennikova cena noveho eniaku. Bol velmi nemilo prekvapeny, ked zistil, kolko moze za to realne dostat
@ptr078 Takže mal niekto nereálne očakávania, ale je to chyba auta? Pokiaľ to nie je nejaké Ferrari, Lamborghini a pod. tak každému autu padne cena o cca 30% len s tým vyjdeš z predajne a je jedno či to má pod kapotou benzín, diesel alebo elektro.
@wakantanka Jedno to nie je, lebo v pripade ev ta hodnota klesa rychlejsie. A trosku si to dostuduj, lebo v pripade drahych aut ta cena tiez vyrazne klesa, zalezi to od konkretneho modelu. Majitelia rr, am, niektorych modelov ferrari atd by vedeli rozpravat. Nejde o nerealne ocakavania, ale ked si kupujes auto, za ktore zaplatis o dost viac, tak to nazlosti, v pripade ev su to tisicove polozky. Napr. Som videl v uk novu astru ev u dilera za 27k zlacnenu z 39k. To su rozdiely co zamrzia nejedneho zakaznika.
@wakantanka to je tak, kdyz majitel ojetiny chce za auto stejne, jako za nové, ktere je vyspělejší a nepoužité. A je to chyba auta, majitel samozřejmě za nic nemůže. Určitě i ojetých kodiaq proda za stejnou cenu, jako nový
@Mikesus To je tak, ked blbec nepochopi pisany text 🫵
@ptr078 víme, nechápeš. Ale to jsi nemusel psát, kazdy si to tu může přečíst. Ale jestli mas takove kamarády jake jsi popsal, tak neni se čemu divit. Sví k svému, vrána k vráně sedá.
@Mikesus Zase nemas nic k teme, tak tu pises hluposti. I am out
@ptr078 ja nemám nic k tématu? Zatím ty jsi prisel s tím, ze nerozumím text nebo ze nemam co k tématu.
"to je tak, kdyz majitel ojetiny chce za auto stejne, jako za nové,"
A takový bývá obklopen sebou podobnými. Což jsem napsal jako reakci v druhém prispevku, jedno téma, jako reakce ze nechápu psany text. Zatím to vypadá opacne, ze uz jako reakce nemáš co k tématu, tak jen píšeš mimo téma. A bývá to většinou kvůli whataboutismu, abys odvedl pozornost od skutečnosti. Takze zase jen potvrzení, ze jsem udeřil hřebíček na hlavičku, v obou případech. Strašně zajímavé, ze takove skupiny lidí jsou z východu.
"to je tak, kdyz majitel ojetiny chce za auto stejne, jako za nové,"
A takový bývá obklopen sebou podobnými. Což jsem napsal jako reakci v druhém prispevku, jedno téma, jako reakce ze nechápu psany text. Zatím to vypadá opacne, ze uz jako reakce nemáš co k tématu, tak jen píšeš mimo téma. A bývá to většinou kvůli whataboutismu, abys odvedl pozornost od skutečnosti. Takze zase jen potvrzení, ze jsem udeřil hřebíček na hlavičku, v obou případech. Strašně zajímavé, ze takove skupiny lidí jsou z východu.
@Mikesus Este raz ty koko...tia hlava. Nikto tu nechce za jazdene tolko co za nove. Ale fakt, ze ceny novych ev sa pre rozne dovody rychlo menia vytvara efekt, ze za jazdene ev dostanes ovela menej penazi ako ocakavas, resp. Ho nepredas, ked zo dna na den moze cena noveho ev klesnut aj o tisice eur. A s tym vychodom si uz trapny, pisal som ti uz viac krat, ze jebn....ty vychodnar z nas dvoch si tu ty. Ja sa bavim o ev, ty tu tahas kodiak a hned mas jasno o mojich priateloch. Proste si cisty koko..t a uz ma konecne neotravuj tvojou vychodnarskou smradlavou existenciou.
@Mikesus proboha, 75% aut se prodává do fleetu. A bohužel ESG směrnice nutí firmy mít ve flotilách bezemisní auta. Vím to od našich partnerů- management povinně přechází na elektroauta proto, že MUSÍ plnit tyto nesmysly - kvůli bankám, kvůli svým odběratelům, prostě kvůli podnikání. Ten zelený fanatismus je sice zabíjí, ale v tuto chvíli nevidí jinou možnost, než se podřídit. čeká se až to celé krachne, bohužel.
Dotace, přerozdělování, pokuty, ESG reporty, politické závazky, mediální masáž ... a je z toho tržní podíl 4,7 %.
Ano, elektromobily si své místo na trhu našly a pro mnoho využití jsou zajímavou a logickou alternativou. Ale na volném trhu se 100 % nepřiblíží. Samozřejmě, když se EU rozhodne vybudovat komunismus 2.0, tak se můžeme dostat na 100 %, tak jako se NDR dostala na 100 % s dvoutaktními motory a bakelitovou karoserií. Ale pak nás okolní svět převálcuje.
Ano, elektromobily si své místo na trhu našly a pro mnoho využití jsou zajímavou a logickou alternativou. Ale na volném trhu se 100 % nepřiblíží. Samozřejmě, když se EU rozhodne vybudovat komunismus 2.0, tak se můžeme dostat na 100 %, tak jako se NDR dostala na 100 % s dvoutaktními motory a bakelitovou karoserií. Ale pak nás okolní svět převálcuje.
@Tycoon
Takže např. v Číně...
NEV vzrostl z 6,89 na 12,86 mil během posledních čtyř let.
BEV vzrostl z 5,37 na 7,72 mil během posledních čtyř let.
A jelikož 7 z 10ti BEV se prodá v Číně, tak taková je situace na nejvýznamnějším trhu pro BEV.
Shrnuto - budoucnost není elektrická. Jen EU je tak hloupá, že si jede svoji utopickou zcela nereálnou ideologii. A díky tomu se taky EU bohužel rozpadne.
Takže např. v Číně...
NEV vzrostl z 6,89 na 12,86 mil během posledních čtyř let.
BEV vzrostl z 5,37 na 7,72 mil během posledních čtyř let.
A jelikož 7 z 10ti BEV se prodá v Číně, tak taková je situace na nejvýznamnějším trhu pro BEV.
Shrnuto - budoucnost není elektrická. Jen EU je tak hloupá, že si jede svoji utopickou zcela nereálnou ideologii. A díky tomu se taky EU bohužel rozpadne.
@Tycoon
Jinak ne náhodou byby prvním velkým zákazníkem BEV banky. No proč asi... protože BEV znamená více půjčených peněz, větší úvěry... a to znamená větší zisky pro banky.
Dále také proto si prolobovaly banky podmínky dotace pro elektromobily úvěrové financování...
Vůbec nejde o ekologii, nejde o žádné emise. Jde jen o to ovládat a manipulovat s lidmi a s trhem ve prospěch vlivných silných hráčů jako jsou banky. Stejně jako celý greendeal... když si na vše půjčíme, kdo na tom asi vydělá...
Jinak ne náhodou byby prvním velkým zákazníkem BEV banky. No proč asi... protože BEV znamená více půjčených peněz, větší úvěry... a to znamená větší zisky pro banky.
Dále také proto si prolobovaly banky podmínky dotace pro elektromobily úvěrové financování...
Vůbec nejde o ekologii, nejde o žádné emise. Jde jen o to ovládat a manipulovat s lidmi a s trhem ve prospěch vlivných silných hráčů jako jsou banky. Stejně jako celý greendeal... když si na vše půjčíme, kdo na tom asi vydělá...
@Tycoon
V cr se ESG týká cca 1500 firem. Naprostá většina firem ESG nepodléhá.
V cr se ESG týká cca 1500 firem. Naprostá většina firem ESG nepodléhá.
@Mikesus
Jenže těch 1500 firem jsou největší firmy s největšími počty firemních aut.
Kupříkladu skupina ČEZ letos koupila 23 kusů Kia EV3 a objednala dalších 90 kusů Kia EV3. Kolik se jich letos v ČR prodá celkem? 500 kusů? Na a z toho jedna jediná firma ČEZ bude mít 20% podíl. Skupina ČEZ má celkově 5000 aut, takže pořizuje odhadem 1000 aut ročně a může s trhem slušně zahýbat.
Komerční banka má 500 aut a zavázala se od roku 2027 mít všechna z nich elektrická. A tak by šlo pokračovat.
Jenže těch 1500 firem jsou největší firmy s největšími počty firemních aut.
Kupříkladu skupina ČEZ letos koupila 23 kusů Kia EV3 a objednala dalších 90 kusů Kia EV3. Kolik se jich letos v ČR prodá celkem? 500 kusů? Na a z toho jedna jediná firma ČEZ bude mít 20% podíl. Skupina ČEZ má celkově 5000 aut, takže pořizuje odhadem 1000 aut ročně a může s trhem slušně zahýbat.
Komerční banka má 500 aut a zavázala se od roku 2027 mít všechna z nich elektrická. A tak by šlo pokračovat.
@Tycoon
Je to tak. Klimakomouši tady budují zelený Sovětský svaz 2.0. ESG začíná mit negativní dopady.
Až přijde v účinnost ESG II, započne konec EU.
Je to tak. Klimakomouši tady budují zelený Sovětský svaz 2.0. ESG začíná mit negativní dopady.
Až přijde v účinnost ESG II, započne konec EU.
@rohYpnol píše Dieselát roku.
@psel
Diky dieselu máme naší současnou životní úroveň. Diesel a jeho nepostradstrlnost využíváme všichni denodenně.
A já se k tomu zcela hlásím a budu vždy neustále odsuzovat zelenorudé klimakomoušské pokrytce.
Diky dieselu máme naší současnou životní úroveň. Diesel a jeho nepostradstrlnost využíváme všichni denodenně.
A já se k tomu zcela hlásím a budu vždy neustále odsuzovat zelenorudé klimakomoušské pokrytce.
@rohYpnol nezapomeň si odchytat ten čmoud z výfuku a zavřít ho do plechovek aby si budoucí generace mohla čuchnout za 50 let co jsme si museli čuchat my.
To že něčemu vděčíme za pokrok, neznamená že to budeme používat i když se to dávno přežilo.
Rád se taky podívám na vlak tažený parní lokomotivou, ale jezdit v tom každý den asi nikdo normální nechce.
A nech těch klimakomoušů, jen pindáš.
To že něčemu vděčíme za pokrok, neznamená že to budeme používat i když se to dávno přežilo.
Rád se taky podívám na vlak tažený parní lokomotivou, ale jezdit v tom každý den asi nikdo normální nechce.
A nech těch klimakomoušů, jen pindáš.
@psel
Přežilo? Tak proč má BEV i přes všechny dotace a zvýhodnění a ESG 5% v ČR a nějakých 15% v celé EU vč. klimakomoušského pokryteckého Norska?!? 🤣🤣🤣
Proč v Číně dramaticky roste NEV a MNOHEM MÉNĚ roste BEV?!? Co???
Přežilo? Tak proč má BEV i přes všechny dotace a zvýhodnění a ESG 5% v ČR a nějakých 15% v celé EU vč. klimakomoušského pokryteckého Norska?!? 🤣🤣🤣
Proč v Číně dramaticky roste NEV a MNOHEM MÉNĚ roste BEV?!? Co???
@rohYpnol přežilo, zamáčkni slzu. A nech těch komooušů ty dieseláte.
Za 6/2025 v Číně roste celý NEV o 25% a BEV o 40%, je to trend posledních měsíců takže pokud je pro tebe 40 míň než 25 tak máš pravdu.
Předpokládám, že to hlásí Sputnik nebo pán velkomožný brouk pytlík přehlédl including eksports ne? A v Rusku se s BEV moc nechytáš.
A vynech ten capslock, chybu tím neopravíš 😄
Za 6/2025 v Číně roste celý NEV o 25% a BEV o 40%, je to trend posledních měsíců takže pokud je pro tebe 40 míň než 25 tak máš pravdu.
Předpokládám, že to hlásí Sputnik nebo pán velkomožný brouk pytlík přehlédl including eksports ne? A v Rusku se s BEV moc nechytáš.
A vynech ten capslock, chybu tím neopravíš 😄
@psel on totiž vůbec nevi, co NEV znamená a co cina do toho pocita. Tak má pocit, ze to je něco jiného než bev.
@psel
Opět jsi neodpověděl na nic 🤣🤣🤣 Takže znovu - Přežilo?! TAK PROČ MÁ ICE 95% V ČR A 85% V EU VČETNĚ POKRYTECKÉHO NORSKA?!? Co? Zvládneš odpovědět???
Proti trendu posledních 4 let dáš číslo z posledního měsíce a ještě ti přijde jak jsi geniální... 🤣🤣🤣
Nemáš v diskusi co nabídnout. Smolík.
Opět jsi neodpověděl na nic 🤣🤣🤣 Takže znovu - Přežilo?! TAK PROČ MÁ ICE 95% V ČR A 85% V EU VČETNĚ POKRYTECKÉHO NORSKA?!? Co? Zvládneš odpovědět???
Proti trendu posledních 4 let dáš číslo z posledního měsíce a ještě ti přijde jak jsi geniální... 🤣🤣🤣
Nemáš v diskusi co nabídnout. Smolík.
@rohYpnol protože zatím nejsou BEV ve všech segmentech a spoustě lidí to zatím z nějaké důvodu nestačí?
A to číslo byl příklad, čísla za 1H v součtu v Číně zatím nejsou. A je to stejný každý předchozí měsíc 2025.
Ty jsi ale prudce geniální myslitel, brouk pytlík nonplusultra, který si musí pomáhat capslockem aby svým argumentům dal větší váhu a z nesmyslu tak tvořil fakta 😁.
Dej si sprchu.
Nevím proč se najednou stěhujeme z činy do EU, když ti něco nevyjde, měníš téma srabe.
A to číslo byl příklad, čísla za 1H v součtu v Číně zatím nejsou. A je to stejný každý předchozí měsíc 2025.
Ty jsi ale prudce geniální myslitel, brouk pytlík nonplusultra, který si musí pomáhat capslockem aby svým argumentům dal větší váhu a z nesmyslu tak tvořil fakta 😁.
Dej si sprchu.
Nevím proč se najednou stěhujeme z činy do EU, když ti něco nevyjde, měníš téma srabe.
@psel
Opět kecy. 60% jsou SUV. Všechna SUV koupíš v BEV stejně jako v ICE. I u té Škody máš možnost volby Elroq-Karoq, Enyaq-Kodiaq... abych byl fér tak malé SUV v BEV stale chybí. Takže neboj, nechci po tobě zdůvodnit 100% BEV, ale jen 50%... Přesto 95% je ICE... 🤣🤣🤣
CAPS LOCKEM POMÁHÁM TOBĚ, ABY JSI ZVLÁDL POCHOPIT CO TI PÍŠU A CO JE DŮLEŽITÉ 😘
Opět kecy. 60% jsou SUV. Všechna SUV koupíš v BEV stejně jako v ICE. I u té Škody máš možnost volby Elroq-Karoq, Enyaq-Kodiaq... abych byl fér tak malé SUV v BEV stale chybí. Takže neboj, nechci po tobě zdůvodnit 100% BEV, ale jen 50%... Přesto 95% je ICE... 🤣🤣🤣
CAPS LOCKEM POMÁHÁM TOBĚ, ABY JSI ZVLÁDL POCHOPIT CO TI PÍŠU A CO JE DŮLEŽITÉ 😘
@rohYpnol to nemusíš zdůrazňovat, vím že jsou to jen řeči a že když tě při něčem chytím, tak zas otočíš kormidlo jinam.
Takže když tam vidím těch 2426 Elektromobilů za 1H, tak by dle tebe mělo být přihlášeno v ČR 48500 Kodiaqů a Karoqů ne? Pak by to vyšlo na 95%...
Hmm počkej, je jich jen 11000, tak to vychází na 22% BEV.
A kam se otočíš teď, budeme srovnávat Severní Koreu?
Ty jsi fakt myslitel.
Takže když tam vidím těch 2426 Elektromobilů za 1H, tak by dle tebe mělo být přihlášeno v ČR 48500 Kodiaqů a Karoqů ne? Pak by to vyšlo na 95%...
Hmm počkej, je jich jen 11000, tak to vychází na 22% BEV.
A kam se otočíš teď, budeme srovnávat Severní Koreu?
Ty jsi fakt myslitel.
@Tycoon tka kdyz dobre vic, kolik těchto firem koupi aut, dej sem podil na trhu, kolik aut jde do takto velkých firem. Přiznám se, jsem líný to hledat, ale taky to nepoužívám za argument. Ty jo, tak to určitě víš, jaky je podíl trhu a jestli to je zanedbatelné nebo nezanedbatelné procento.
@Mikesus
Nevím, taková data nejsou veřejně dostupná. Dal jsem jen příklad ČEZu, který se tím chlubí ve sdělovacích prostředdích. Když jedna jediná firma ČEZ koupí cca 20 % všech elektromobilů Kia EV3, je to pro tebe zanedbatelné, nebo nezanedbatelné procento?
Nevím, taková data nejsou veřejně dostupná. Dal jsem jen příklad ČEZu, který se tím chlubí ve sdělovacích prostředdích. Když jedna jediná firma ČEZ koupí cca 20 % všech elektromobilů Kia EV3, je to pro tebe zanedbatelné, nebo nezanedbatelné procento?
Nedivím se že v tabulce jsou tak vysoko korejci.... Necelý rok mám ve firmě Niro EV a až na omezený dojezd na dálnici (nějak zásadně jsem to netestoval, asi něco kolem 300km) to auto prakticky nemá chybu.... Jezdí se s tím výborně, ergonomie taky vynikající. Pokud je EV3 další posun od Nira tak to musí být fakt parádní svezení 😄
@Mr.Murphy EV3? Tak pokud ti nevadí jezdit ve škatuli bez designu. Odpornější tvary než Kia umí už jen Tesla se svým Cybertruckem, jinak asi nikdo 😋 To i leckterá čína je dál…
@ericn Nesouhlasím. Design Kia je velice povedený a díky bohu za automobilky, které se nebojí přinést něco jiné a futuričtější.
@Miorolo Jenže futuristické nerovná se pěkné, v případě Kii je to neskutečně hnusné 😉 Takže nesouhlasím...
@ericn svet neni tvůj dvorek a většina si myslí něco jiného ( podle rostoucich prodejů ). Taky se mi to moc nelíbí, ale můj názor neni světový, tvuj evidentně taky ne, takze to hnusné nebude, jen nám se to nelíbí.
Asi dobre to bude vidět na novém kodiaqu nebo superbu. Uvidíme na konci roku, ale pochybuji, ze dosahnou úspěchu minulých generaci. Především,ovšem nejenom, kvůli tomu designu. A zároveň elroq je úspěšný díky svému designu a enyaq se též rozjel a fl zpusobil obrovský růst.
Asi dobre to bude vidět na novém kodiaqu nebo superbu. Uvidíme na konci roku, ale pochybuji, ze dosahnou úspěchu minulých generaci. Především,ovšem nejenom, kvůli tomu designu. A zároveň elroq je úspěšný díky svému designu a enyaq se též rozjel a fl zpusobil obrovský růst.
@Mikesus když myslíš 😋🤣
Zas na druhou stranu souhlasím s tím Superbem, to bude propad. To auto se nepovedlo vubec (dtto Passat) 😤
Zas na druhou stranu souhlasím s tím Superbem, to bude propad. To auto se nepovedlo vubec (dtto Passat) 😤
@ericn někdo to určitě koupi, stejně tak fleety.
Prodeje superbou nedosáhnou minule gen. U O4 je to taky znat. Za rok měla 215tis ks, dle bestsellingcars.tak málo neměla O3 za jediný rok nikdy. Nejméně měla první rok prodeje 256tis a pak poslední celý, 2019, a to 358tis. Takze stejná tragédie jako superb, kodiaq. U elroqu a enyaqu uvidíme na konci roku, zatím to vypadá ze budou úspěšný, narozdil od těch nepovedených modelů.
Prodeje superbou nedosáhnou minule gen. U O4 je to taky znat. Za rok měla 215tis ks, dle bestsellingcars.tak málo neměla O3 za jediný rok nikdy. Nejméně měla první rok prodeje 256tis a pak poslední celý, 2019, a to 358tis. Takze stejná tragédie jako superb, kodiaq. U elroqu a enyaqu uvidíme na konci roku, zatím to vypadá ze budou úspěšný, narozdil od těch nepovedených modelů.
@Mikesus Jenže OIV je skvěle vypadající auto nižší střední třídy. Největší její slabina byl infotaiment (první dva roky) od té doby (a asi po 6ti aktualizacích) s ním problém není, pak suché DSG. Jinak je to dost povedené auto, zvlášť kombík. Superb bohužel podle mě doplatil na vývoj spolu s Passatem, proto je tak otylý...
Elroq má za 05/25 9200ks/ Enyaq 4800. Jen nevím, k čemu to Škodovce bude, když na nich nevydělává. Zvlášť na tom prvním a ani se tím netají...
Jinak musím přiznat, že ta čísla Elroqu jsou zatím pěkná. Za Q2 mají zatím 17tis ks.
Elroq má za 05/25 9200ks/ Enyaq 4800. Jen nevím, k čemu to Škodovce bude, když na nich nevydělává. Zvlášť na tom prvním a ani se tím netají...
Jinak musím přiznat, že ta čísla Elroqu jsou zatím pěkná. Za Q2 mají zatím 17tis ks.
@ericn pokud někomu nevadí jezdit ve skodovce, tak nemá problém ani s kiou. Je to úplně to samé. Výjimka je tedy elroq a enyaq fl. kodiaq, superb ( vsechny krome trojky ), octavia 4, karoq, kamiq, to vše jsou designové katastrofy též.
@Mikesus Tak za jednou aktuální designovou katastrofu od Škody považuji nový Superb a nový předek Enyaqu a Elroqu. Kia je aktuálně hnusná v celé řadě EV a bohužel mrví i spalovací modely, nejhůře to odnesla Sportage...
@ericn vzhledem k celkovým rekordním prodejům Kie ( včetně té Sportage), než Kia bez designu je pravděpodobnější, že ty jsi bez mozku. No a asi jezdíš každý den hnusným autem. Frustraci z toho zde uvolňuješ s každým příspěvkem.
@ericn Superb a Kodiaq se dle mě taky nepovedl, ale ty BEV za mě vypadají velmi dobře a i jejich úspěšnost na trhu to dokazuje.
Že se tobě něco nelíbí je klidně možné ale asi nejsi cílovka 😄.
Že se tobě něco nelíbí je klidně možné ale asi nejsi cílovka 😄.
@psel to je tak když někdo poklada svůj názor za fakt. Design je sice jen část prodejního úspěchu, ale zásadní část. Hnusne auto se proste prodává hůře. A jestli je něco hnusně, může urcit jen většina, ne jednotlivec. Ten může jen říct, jestli jemu se libi nebo ne, ale ne ze takové je. No a kdyz se podíváme na prodeje, zmíněná sportage výše, mme se třeba taky moc nelíbí, ale v prodejích ji skodovka s kodiaqem nesahá po kotníky, kodiaq mel cca pétinové prodeje. Argument je, ze se skodovka prodává jen v Evropě, no protože jinde o ní zajem ani neni. Takze skodovka by byla obzvláště blba, kdyby plytvala dalsimi penězmi na něco, o co neni zajem.
@psel pro mě je design Kie aktuálně neforemný hnus. Jinak v TOP50 EU za rok 2024 je právě Sportage na 11. Místě se 168tis ks (jako jediný model Kia) , což opravdu nechápu…
U obou E+E od Škodovky se mi nelíbí ten předek bez znaku Škody - je prázdný. Nápis si tam umí dát každy designový elév a auto přišlo o jasnou příslušnost k značce…
Tj máš pravdu, nejsem cílovka.
U obou E+E od Škodovky se mi nelíbí ten předek bez znaku Škody - je prázdný. Nápis si tam umí dát každy designový elév a auto přišlo o jasnou příslušnost k značce…
Tj máš pravdu, nejsem cílovka.
@ericn vidíš a sportage se mě nelíbila nikdy 😄.
Za mě jsou ty předky superbu a kodiaqu strašně rozbitý, až moc členitý a ta světla tomu dávají jen ránu navíc, je to takové tučné ... Ale třeba se to někomu líbí, nebo si na to časem zvyknu. To se už taky mockrát stalo.
Za mě jsou ty předky superbu a kodiaqu strašně rozbitý, až moc členitý a ta světla tomu dávají jen ránu navíc, je to takové tučné ... Ale třeba se to někomu líbí, nebo si na to časem zvyknu. To se už taky mockrát stalo.
@psel No Škoda asi chtěla udělat něco jiného a prostě se jí to nepovedlo. Super je neforemný a jakoby oteklý a Kodiaq má naprosto děsný zadek. Ta spojená světla spodní linku - to by jeden zvracel 🤢
@ericn proti gustu žádný dišputát, já to taky zrovna nemusím, ale srovnávat to s CT je urážka KIA. CT je typicky výrobek temu nebo alíku, kdo viděl v reálu ví o čem mluvím.
Od toho je Kia vzdálená na míle daleko, je to auta s odlišným designem a jen čas ukáže jestli skončí na straně mainstreamu nebo multipla.
Ok, po eksperimentech od VW a MB kterým se ta první generace fakt nepovedla je to imo zase další pokus o odlišení tentokráte nejde o olizaný bonbon ale o auto kde mas hrany všude kde to jde i na kolech. Kdyby kola mohla byt hranatá ma je Kia.
Jestli to je novy trend nebo jen další plácnutí do vody ukáže až čas.
Od toho je Kia vzdálená na míle daleko, je to auta s odlišným designem a jen čas ukáže jestli skončí na straně mainstreamu nebo multipla.
Ok, po eksperimentech od VW a MB kterým se ta první generace fakt nepovedla je to imo zase další pokus o odlišení tentokráte nejde o olizaný bonbon ale o auto kde mas hrany všude kde to jde i na kolech. Kdyby kola mohla byt hranatá ma je Kia.
Jestli to je novy trend nebo jen další plácnutí do vody ukáže až čas.
@ericn Je evidentní, že v Evropě se Kia (letos - 3,1 procenta) i Hyundai -3,9 procenta) v poslední době moc nedaří zatímco jiní rostou a hlavní důvod asi bude podivínský design, který možná frčí v Číně, ale tady za srdce nevezme.
@Ham. V cine kia rostla o 13%, celkove o cca 12tis aut vice. Globalne o cca 2%, a to o cca 31tis aut. Cina roste rychleji, ale celý čínský trh roste rychleji než globální. Světový trh rostl o cca 1.3%. Čínský o cca 11%. Takze zas tak dobre se jim cine nedaří, na rozdíl od světového trhu.
@Ham.Čína a co třeba v USA.Co by za to ve VW dali, mít tam takové prodeje.
Celkem to mají hodne dobře našláplé. A bez velkého domácího trhu. Takze dokážou přesvědčit zákazníka kvalitou techniky a designu.
Celkem to mají hodne dobře našláplé. A bez velkého domácího trhu. Takze dokážou přesvědčit zákazníka kvalitou techniky a designu.
@Johnn vw předal svoje knowhow cine a teď přichází o svou cash-cow a nevi co dál. Zaostal ve vývoji, kvalitě, ted už i designu. Proto tam už musí zavírat továrny, tady bude muset trefit na vyšší efektivitu, jinak nebude konkurenceschopný.
@Mikesus proč tohle píšeš?
Jsi hluchý k tomu co se ve VW děje? Chápu že tě to třeba nezajímá, stejně tak jako mě nezajímají Japonci. Aby měli co prodávat tak dávají na čínské křápy svoje karoserie protože nemají pořádnou platformu. Mazda, Toyota a spol. Korejci jsou na tom líp než Japonci a úspěšně konkurují ostatním, včetně VW.
Ale napsat že VW zaostal ve vývoji, když je prodejně úspěšný s BEV jako nikdo jiný v Evropě a navíc je před jejich technickým update mi připadá být fakt nefér.
A zavírá naprosto nevyužitou továrnu s kapacitou 300k aut, to je drobnost s ohledem na 25M kapacity v Číně, která je tam navíc.
Jsi hluchý k tomu co se ve VW děje? Chápu že tě to třeba nezajímá, stejně tak jako mě nezajímají Japonci. Aby měli co prodávat tak dávají na čínské křápy svoje karoserie protože nemají pořádnou platformu. Mazda, Toyota a spol. Korejci jsou na tom líp než Japonci a úspěšně konkurují ostatním, včetně VW.
Ale napsat že VW zaostal ve vývoji, když je prodejně úspěšný s BEV jako nikdo jiný v Evropě a navíc je před jejich technickým update mi připadá být fakt nefér.
A zavírá naprosto nevyužitou továrnu s kapacitou 300k aut, to je drobnost s ohledem na 25M kapacity v Číně, která je tam navíc.
@psel on je úspěšný jen v Evropě, a to ho nespasi. A úspěšný je, protože zatím proti sobě nemá moc konkurence. Korejci se už rozjizdeji, Japonci zatím spí a dělají prebouchané Číňany. Bohuzel při stavu VW efektivity ho Evropa nezachrani
@Mikesus no v Evropě prodal 3.5M z 8.5M aut, takže většinu aut prodává VW mimo evropu.
V Číně je to dost o software customizaci a samozřejmě hledání cest k úspoře, vlastní fabriky mají, partnerství od HiNa (sodík), Gotion (LFP a LMFP) až po Xpeng (software pro čínské zákazníky). Modely budou nastupovat v průběhu 2026. Samozřejmě vše závisí na tom jak dopadne krvavá bitva o tržní podíly a zejména konsolidace, až to tam začne padat a zákazníkům pak zůstanou oči pro pláč tak tam třeba zbyde i prostor pro VW. Navíc má furt podíl u prodejů všech aut který ho v Číně řadí na druhé / třetí místo teď jde o to to zopakovat u BEV.
USA je o výrobě, tam budou kulhat všichni díky clům, výsledek nejasný, jen se mluví o nové fabrice Audi. Velký mazec Dieselgate, stále není zahojeno. Scout po cestě do výroby v USA ke konci 2026, velká auta pro US trh VW aktuálně nemá a Scout tomu podle prvních reakcí na přestavení může velmi pomoct..
Rusko nikde se nevrátí pohádka mládí.
Globálně, další platforma, tentokráte SDV od Rivianu, první auto 2027 ID everyone co se tak určitě jmenovat nebude. Úspora výrobních nákladů, zjednodušení update a moderní platforma SSP, základem pro všechny vozy koncernu. Integrace Rivianu běží rychleji než optimistické výhledy.
Za mě VW už ví několik let kde je a co musí dělat, aby to dotáhli. Teď jen aby nedošla trpělivost zákazníků 😄.
Korejci jedou pomalu ale furt dopředu, škálují výrobu a to jak v EU tak v USA. Začátek s 800V jim náklady neušetřil, ale měli diferenciaci. Teď se vrací na 400V protože si spočítali že se jim 800V nevyplatí všude. Prej i pípáky konečně uklidnili, tak to snad začne být použitelné i bez předstartovní přípravy ala Airbus A380.
V Číně je to dost o software customizaci a samozřejmě hledání cest k úspoře, vlastní fabriky mají, partnerství od HiNa (sodík), Gotion (LFP a LMFP) až po Xpeng (software pro čínské zákazníky). Modely budou nastupovat v průběhu 2026. Samozřejmě vše závisí na tom jak dopadne krvavá bitva o tržní podíly a zejména konsolidace, až to tam začne padat a zákazníkům pak zůstanou oči pro pláč tak tam třeba zbyde i prostor pro VW. Navíc má furt podíl u prodejů všech aut který ho v Číně řadí na druhé / třetí místo teď jde o to to zopakovat u BEV.
USA je o výrobě, tam budou kulhat všichni díky clům, výsledek nejasný, jen se mluví o nové fabrice Audi. Velký mazec Dieselgate, stále není zahojeno. Scout po cestě do výroby v USA ke konci 2026, velká auta pro US trh VW aktuálně nemá a Scout tomu podle prvních reakcí na přestavení může velmi pomoct..
Rusko nikde se nevrátí pohádka mládí.
Globálně, další platforma, tentokráte SDV od Rivianu, první auto 2027 ID everyone co se tak určitě jmenovat nebude. Úspora výrobních nákladů, zjednodušení update a moderní platforma SSP, základem pro všechny vozy koncernu. Integrace Rivianu běží rychleji než optimistické výhledy.
Za mě VW už ví několik let kde je a co musí dělat, aby to dotáhli. Teď jen aby nedošla trpělivost zákazníků 😄.
Korejci jedou pomalu ale furt dopředu, škálují výrobu a to jak v EU tak v USA. Začátek s 800V jim náklady neušetřil, ale měli diferenciaci. Teď se vrací na 400V protože si spočítali že se jim 800V nevyplatí všude. Prej i pípáky konečně uklidnili, tak to snad začne být použitelné i bez předstartovní přípravy ala Airbus A380.
@Johnn do doby, než tomu oranžový král vystaví stopku. Nechtěl bych bát na takovém nepredikovatelném trhu závislý.
@psel oranžový král také jednou skončí.
Úspešná firma se dokáže prosazovat nejen na domácím trhu. Prodávat pouze doma by stačilo, pokud by jsi také nedovážel nic odjinud. Takže pokud dovážím co nevyprodukuji u sebe, nebo vyvážím své peníze turismem, tak je potřebuji získat zase zpět.
Stejné tak můžeme napsat, že Japonci a Korejci nepotřebují prodávat na chudnoucím evropském trhu.
Za mně je dobré mít globální pokrytí.
Úspešná firma se dokáže prosazovat nejen na domácím trhu. Prodávat pouze doma by stačilo, pokud by jsi také nedovážel nic odjinud. Takže pokud dovážím co nevyprodukuji u sebe, nebo vyvážím své peníze turismem, tak je potřebuji získat zase zpět.
Stejné tak můžeme napsat, že Japonci a Korejci nepotřebují prodávat na chudnoucím evropském trhu.
Za mně je dobré mít globální pokrytí.
@Johnn to je všechno pravda, ale když pak vyhodíš dlouhodobé plány na 4 roky kvůli tomuhle tak to asi dost bolí.
Globální pokryti je určitě dobré, ale už to vlastně kdysi ukázal Ford že to nefunguje s Mondeem, což mělo být auto pro celý svět. A jak to dopadlo. Prostě každý trh je jiný a tak jediné co může fungovat globálně je to co je pod karoserií a skryté v interieru, zbytek prostě musí vypadat jinak. A u spalováků to ani nejde, protože všude jsou jiné limity pojistek dle objemu motoru.
A to digitálno ten špagát ještě dále roztahuje, Pay2Park asi v Shenzhenu Škodovce nebude fungovat co?
Globální pokryti je určitě dobré, ale už to vlastně kdysi ukázal Ford že to nefunguje s Mondeem, což mělo být auto pro celý svět. A jak to dopadlo. Prostě každý trh je jiný a tak jediné co může fungovat globálně je to co je pod karoserií a skryté v interieru, zbytek prostě musí vypadat jinak. A u spalováků to ani nejde, protože všude jsou jiné limity pojistek dle objemu motoru.
A to digitálno ten špagát ještě dále roztahuje, Pay2Park asi v Shenzhenu Škodovce nebude fungovat co?
Bez dotaci...?
Ta auta kupuji firmy.
Banky dostaly pokyn a v ramci polosileneho programu ESG vyhodnocuji u klientu i "zelenost".
Takze mit sluzebni elektro znamena nizsi urok z uveru... to je vetsi podpora, nez prima dotace.
Ale ja jsem psal osobni zkusenost: firma ma 5 sluzebnich aut, to nejnovejsi je elektricky Mercedes.
Vlastne jede hezky, vypada hezky... presto vetsinou stoji.
Nekdo si ho vezme az kdyz uz nezbyde zadny Karoq, auto minimalne o tridu niz.
Za me zcela vypovidajici. Ano, je to Vysocina. V Praze to muze byt jinak.
Ta auta kupuji firmy.
Banky dostaly pokyn a v ramci polosileneho programu ESG vyhodnocuji u klientu i "zelenost".
Takze mit sluzebni elektro znamena nizsi urok z uveru... to je vetsi podpora, nez prima dotace.
Ale ja jsem psal osobni zkusenost: firma ma 5 sluzebnich aut, to nejnovejsi je elektricky Mercedes.
Vlastne jede hezky, vypada hezky... presto vetsinou stoji.
Nekdo si ho vezme az kdyz uz nezbyde zadny Karoq, auto minimalne o tridu niz.
Za me zcela vypovidajici. Ano, je to Vysocina. V Praze to muze byt jinak.
@Ja Prvni 123 úplně stejná podpora jako dieselu. Ten zase má o 3 koruny nizsi daň. Jen rozdíl je v tom, ze úvěr od banky si brát nemusíš a navíc jsou to finance soukromnika, peníze v rozpočtu kvůli levnejsimus tojanu tomu pak chybí.
@Ja Prvni 123
Koupit velký elektromobil s velkou baterií a obrovskou uhlíkovou stopou výroby kvůli ESG reportu pro banku a pak ho nechat stát na parkovišti. Ekologie pláče, eurobyrokraté, zelení soudruzi a bankéři se smějí.
Jinak dotace jsou vždy. Ty nepřímé přes mechanismus pokut za fleetové emise CO2.
Koupit velký elektromobil s velkou baterií a obrovskou uhlíkovou stopou výroby kvůli ESG reportu pro banku a pak ho nechat stát na parkovišti. Ekologie pláče, eurobyrokraté, zelení soudruzi a bankéři se smějí.
Jinak dotace jsou vždy. Ty nepřímé přes mechanismus pokut za fleetové emise CO2.
@Tycoon hele nech toho, přečti si jednu z X studií na toto téma a zjistíš že po 40kkm máš co2 stopu v BeV v našem elektrickém mixu odpracovanou. Takže jen zde sdílíš své pocity a víru která s realitou nemá nic společného.
Do budoucna se tato výrobní stopa dále výrazně sníží a to díky dry coating na elektrodách, protože nejvíc energie potřebuješ na sušení po naneseni elektrod.
Vždycky když budeš mít pocit že ekologie pláče čuchni si k výfuku. Možná tě to uvede do reality.
Do budoucna se tato výrobní stopa dále výrazně sníží a to díky dry coating na elektrodách, protože nejvíc energie potřebuješ na sušení po naneseni elektrod.
Vždycky když budeš mít pocit že ekologie pláče čuchni si k výfuku. Možná tě to uvede do reality.
@psel
Ty studie mají minimálně jednou "drobnou" vadu.
Jinak z hlediska emisí vyjde Enyaq 60 a Enyaq 85 a úplně jinak by vyšel Enyaq 100, že... 🤣🤣🤣
Malá baterka vyjde skvěle v těchto srovnáních. Ale reálný život s malou a velkou baterkou je úplně jinde 🤣🤣🤣
Ty studie mají minimálně jednou "drobnou" vadu.
Jinak z hlediska emisí vyjde Enyaq 60 a Enyaq 85 a úplně jinak by vyšel Enyaq 100, že... 🤣🤣🤣
Malá baterka vyjde skvěle v těchto srovnáních. Ale reálný život s malou a velkou baterkou je úplně jinde 🤣🤣🤣
@psel
Ano, čtu si
theicct.org/…report_final.pdf
V našem zbytkovém energetickém mixu 0,42 tCO2/ MWh to vychází na cca 60 tkm. U většího Mercedesu to může vyjít ještě o něco více.
A ono nejde jen o ty přímé emise, ale i nepřímé důsledky neefektivního vynakládání peněz. Peníze, které někdo utratil za Mercedes stojící na parkovišti, se mohly investovat do něčeho, co snižuje emise CO2. Ono je to jako s FVE elektrárnami. Za bilion korun, kterými od roku 2009 do roku 2029 nasypeme do dotací FVE, se mohly postavit 4 velké jaderné bloky a už dnes jsme mohli mít zavřené všechny velké uhelné elektrárny.
Politické nařizování technologií vždy přináší neefektivitu. A neefektivita je plýtvání přírodními zdroji. Elektromobily jsou efektivní řešení. Ale ne pro všechny zákazníky, pro všechny způsoby užívání. Nejméně efektivní jsou, když stojí na firemních parkovištích kvůli ESG reportu.
Ano, čtu si
theicct.org/…report_final.pdf
V našem zbytkovém energetickém mixu 0,42 tCO2/ MWh to vychází na cca 60 tkm. U většího Mercedesu to může vyjít ještě o něco více.
A ono nejde jen o ty přímé emise, ale i nepřímé důsledky neefektivního vynakládání peněz. Peníze, které někdo utratil za Mercedes stojící na parkovišti, se mohly investovat do něčeho, co snižuje emise CO2. Ono je to jako s FVE elektrárnami. Za bilion korun, kterými od roku 2009 do roku 2029 nasypeme do dotací FVE, se mohly postavit 4 velké jaderné bloky a už dnes jsme mohli mít zavřené všechny velké uhelné elektrárny.
Politické nařizování technologií vždy přináší neefektivitu. A neefektivita je plýtvání přírodními zdroji. Elektromobily jsou efektivní řešení. Ale ne pro všechny zákazníky, pro všechny způsoby užívání. Nejméně efektivní jsou, když stojí na firemních parkovištích kvůli ESG reportu.
@Tycoon
Že západní Evropa je blbá, protože si nezažila a neprošla komunistickým režimem, to alespoň dokážu nějak pochopit.
Proto východní Němci maji soudnost a sebereflexi, zatímco západní melou pořád ty stejné nesmysly a vůbec jim nedochází ty důsledky...
Ale že u nás se po 40-leté komunistické vládě a budování dobra a blahobytu pro všechny a lepších zítřků na věcné časy a nikdy jinak, najdou lidé jako Nerudová, Pexa, Gregorová, Kolaja... zkrátka Piráti a STAN, to vážně nelze pochopit.
Že západní Evropa je blbá, protože si nezažila a neprošla komunistickým režimem, to alespoň dokážu nějak pochopit.
Proto východní Němci maji soudnost a sebereflexi, zatímco západní melou pořád ty stejné nesmysly a vůbec jim nedochází ty důsledky...
Ale že u nás se po 40-leté komunistické vládě a budování dobra a blahobytu pro všechny a lepších zítřků na věcné časy a nikdy jinak, najdou lidé jako Nerudová, Pexa, Gregorová, Kolaja... zkrátka Piráti a STAN, to vážně nelze pochopit.
@rohYpnol
Souhlas. Přesně tak to je. Nejlépe je to vidět na Německu. Jeden národ, kdy východní polovina zažila komunistický e😜eriment s dvoutaktními bakelitovými Trabanty a Wartburgy a západní těžila z tržní ekonomiky se sociálním systémem, kde si i běžný zaměstnanec mohl koupit Golfa nebo Kadetta. A neidívm se těm východním, že se jim po novém e😜erimentu nestýská.
Takoví lidé byli a budou ve společnosti vždy. Problém je, když dostanou moc rozhodovat o tom, jak máme žít.
Souhlas. Přesně tak to je. Nejlépe je to vidět na Německu. Jeden národ, kdy východní polovina zažila komunistický e😜eriment s dvoutaktními bakelitovými Trabanty a Wartburgy a západní těžila z tržní ekonomiky se sociálním systémem, kde si i běžný zaměstnanec mohl koupit Golfa nebo Kadetta. A neidívm se těm východním, že se jim po novém e😜erimentu nestýská.
Takoví lidé byli a budou ve společnosti vždy. Problém je, když dostanou moc rozhodovat o tom, jak máme žít.
@Tycoon
Ano, ale PirSTAN aktuálně cca mírně přes 20%... to jako PROČ?!? STAN=dozimetr, Pirati=digitalizační nuly...
Lidi jsou fakt tak hloupí?!? No asi ano když bitcoinová pračka Spolu má taky 20%...
Ano, ale PirSTAN aktuálně cca mírně přes 20%... to jako PROČ?!? STAN=dozimetr, Pirati=digitalizační nuly...
Lidi jsou fakt tak hloupí?!? No asi ano když bitcoinová pračka Spolu má taky 20%...
@rohYpnol my víme, že to hodíš Dýzlovi, tak tady nepruď s předvolební kampaní.
@Tycoon v tom reportu je jeste zajímavé, ze u benzinu ani nafty nemaji emise z výroby elektřiny, kd yje potřeba cca 1-2kwh na jeden litr, obecne se taokrouhluje na 1.5kwh při zapocitani WTT.
@Mikesus
Je to tam na straně 14. Započítávají nejen emise z výroby paliv, ale i nepřímé znehodnocení půdy, což je důležité zejména u biopaliv.
Výborně vychází bioplyn a HVO, které mají při spalování výrazně nižší emisní stopu CO2 než elektromobil v našem zbytkovém energetickém mixu. Proto mě vždy překvapuje, jak zastánci ochrany klimatu mají tato alternativní paliva jako hlavního nepřítele. Třeba Hendly dlouho říkal, že to bude moc drahé a nikdo to nebude kupovat. A když teď HVO stojí skoro stejně jako nafta, tak bije na poplach, že prý je to moc levné a že je to riziko, že to bude kupovat moc lidí.
Je to tam na straně 14. Započítávají nejen emise z výroby paliv, ale i nepřímé znehodnocení půdy, což je důležité zejména u biopaliv.
Výborně vychází bioplyn a HVO, které mají při spalování výrazně nižší emisní stopu CO2 než elektromobil v našem zbytkovém energetickém mixu. Proto mě vždy překvapuje, jak zastánci ochrany klimatu mají tato alternativní paliva jako hlavního nepřítele. Třeba Hendly dlouho říkal, že to bude moc drahé a nikdo to nebude kupovat. A když teď HVO stojí skoro stejně jako nafta, tak bije na poplach, že prý je to moc levné a že je to riziko, že to bude kupovat moc lidí.
@Tycoon doporučení z celé studie je takové ->
Our LCA results indicate that maintaining the phaseout of new sales of combustion engine cars and all types of hybrids by 2035 would accelerate the decarbonization of the transport sector in the European Union. The life-cycle GHG emissions of BEVs sold today are estimated to be 73% lower than for comparable gasoline- and diesel-powered ICEVs, while HEVs and PHEVs only enable a reduction of 20%–30%.
Pak je tam ohledně efuels toto ->
In other words, the e-fuel production process alone corresponds to energy losses of about 50%.
Když si k tomu připočtu že toho při spálení vyhodím do tepla 2/3, tak by za to samé množství energie v HVO za co jezdí jeden spalovák by jezdilo 6 BEV. Takže se to doopravdy vyplatí jen tam, kde to BEV nahradit nejde.
Že by nějaký spalovací motor (biogas HVO) vyšel lépe než BEV jsem tam fakt nenašel, ale třeba mi napíšeš kde to tam stojí.
A další pěkný graf na straně 19 ukazuje, že i když nebudete uvažovat žádné emise ze spalování benzínu nebo nafty ve spalováku, tak celková emisní stopa spalováku bude vyšší než BEV. To že jen výroba paliva, výroba ICE vozidla a jeho údržba na tom je emisně hůř než kompletní provoz BEV v 2025-2044 energetickém mixu je teda druhé překvapení. V minulosti (2023, strana 24) to tak nevycházelo ale aby to spalovák v roce 2023 vyrovnal, tak by musel jezdit za 2l/100km a byl by tudíž tak efektivní jak BEV.
Jen jsem tam nic nečetl o zelenorudých komouších 😄 co to sepisovali, to asi panaDol nepřežije.
Dík za link na další studii.
Our LCA results indicate that maintaining the phaseout of new sales of combustion engine cars and all types of hybrids by 2035 would accelerate the decarbonization of the transport sector in the European Union. The life-cycle GHG emissions of BEVs sold today are estimated to be 73% lower than for comparable gasoline- and diesel-powered ICEVs, while HEVs and PHEVs only enable a reduction of 20%–30%.
Pak je tam ohledně efuels toto ->
In other words, the e-fuel production process alone corresponds to energy losses of about 50%.
Když si k tomu připočtu že toho při spálení vyhodím do tepla 2/3, tak by za to samé množství energie v HVO za co jezdí jeden spalovák by jezdilo 6 BEV. Takže se to doopravdy vyplatí jen tam, kde to BEV nahradit nejde.
Že by nějaký spalovací motor (biogas HVO) vyšel lépe než BEV jsem tam fakt nenašel, ale třeba mi napíšeš kde to tam stojí.
A další pěkný graf na straně 19 ukazuje, že i když nebudete uvažovat žádné emise ze spalování benzínu nebo nafty ve spalováku, tak celková emisní stopa spalováku bude vyšší než BEV. To že jen výroba paliva, výroba ICE vozidla a jeho údržba na tom je emisně hůř než kompletní provoz BEV v 2025-2044 energetickém mixu je teda druhé překvapení. V minulosti (2023, strana 24) to tak nevycházelo ale aby to spalovák v roce 2023 vyrovnal, tak by musel jezdit za 2l/100km a byl by tudíž tak efektivní jak BEV.
Jen jsem tam nic nečetl o zelenorudých komouších 😄 co to sepisovali, to asi panaDol nepřežije.
Dík za link na další studii.
@psel
Strana 14, tabulka 8. Strana 14, obrázek 3.
Bioplyn má 40krát nižší emise CO2 (well-to-wheel, tzv. včetně výroby a se započítáním využtí půdy) než klasická fosilní paliva. HVO vyrobené z odpadních olejů má 10 krát nižší emise.
Pokud by tato paliva dali do těch dalších grafů, vyšla by v životním cyklu auta lépe než BEV. Asi na to "zapomněli". Ale můžeš si to spočítat sám.
Vezmi si některý z těch grafů na dalších stránkách (třeba stránka 16), vem si levý sloupec, který představuje auto na benzín, a 40krát zmenši obě modré části toho sloupce, a získáš tím auto na bioplyn. Podobně vezmi druhý sloupec, který představuje auto na motorovou naftu, a 10krát zmenši obě modré části toho sloupce, a získáš tím auto na HVO.
BTW Vůbec jsem nikde nepsal o e-fuel, celou dobu se bavím o palivech z odpadů jako je bioplyn nebo HVO.
Strana 14, tabulka 8. Strana 14, obrázek 3.
Bioplyn má 40krát nižší emise CO2 (well-to-wheel, tzv. včetně výroby a se započítáním využtí půdy) než klasická fosilní paliva. HVO vyrobené z odpadních olejů má 10 krát nižší emise.
Pokud by tato paliva dali do těch dalších grafů, vyšla by v životním cyklu auta lépe než BEV. Asi na to "zapomněli". Ale můžeš si to spočítat sám.
Vezmi si některý z těch grafů na dalších stránkách (třeba stránka 16), vem si levý sloupec, který představuje auto na benzín, a 40krát zmenši obě modré části toho sloupce, a získáš tím auto na bioplyn. Podobně vezmi druhý sloupec, který představuje auto na motorovou naftu, a 10krát zmenši obě modré části toho sloupce, a získáš tím auto na HVO.
BTW Vůbec jsem nikde nepsal o e-fuel, celou dobu se bavím o palivech z odpadů jako je bioplyn nebo HVO.
@Tycoon koukám do tabulky 8 a ano pokud použiješ bioplyn tak ano, je to tak 2,1 g CO2e. Jen jsem zatím neslyšel že by někdo jezdil na bioplyn, třeba nějaký traktor? Hlavní problém je v tom, že bioplynu není energeticky tolik aby to dopravě nějak pomohlo a ty kogeneračky s tím fungují v zimě velmi dobře a máš elektro + teplo. Lepší využití tam než v dopravě.
HVO má v té samé tabulce ale 35x víc, tj 71 g CO2e takže nevím proč bych to měl u auta na HVO na straně 16 zmenšovat je to +- stejný jako nafta, má to jen výhodu v tom, že se používá odpad a jeho výrobní emise se počítají k výrobě hranolků a ne k provozu auta. Ty emise jsou daný jen přeměnou použitého oleje na HVO.
Chápeme se?
HVO má v té samé tabulce ale 35x víc, tj 71 g CO2e takže nevím proč bych to měl u auta na HVO na straně 16 zmenšovat je to +- stejný jako nafta, má to jen výhodu v tom, že se používá odpad a jeho výrobní emise se počítají k výrobě hranolků a ne k provozu auta. Ty emise jsou daný jen přeměnou použitého oleje na HVO.
Chápeme se?
@psel
Špatně to čteš. V tabulce na straně 14 HVO není, je tam jen nějaký "mix" bionafty a HVO o neznámém poměru. HVO najdeš v tom grafu na té samé stránce pod názvem "Waste cooking oil". Autoři publikace samozřejmě nechtějí přijít o granty, takže fakt, že HVO a bioplyn vychází lépe než BEV, se snaží co nejvíce ukrýt.
Ano, CO2 vznikající pěstováním olejnatých plodin se započítá "hranolkám". Ale ty hranolky by se smažily tak jako tak. Olej může skončit někde v odpadu, kde se tím budou živit bakterie a uvolní CO2 do atmoséféry bez užitku. A nebo se z toho vyrobí palivo a CO2 se uvolní s užitkem.
Co se týče bioplynu.
Ve Švédsku už v roce 2015, tedy před 10 lety, bioplyn poháněl 73 % aut s pohonem na stlačený plyn.
www.europeanbiogas.eu/sweden-73-of-biomethane-used-in-swedish-cng-vehicles/
Ano, u nás jsme trochu pomalejší.
"Autobusy MHD v Mladé Boleslavi jezdí na bioplyn z odpadů"
"Autobusy v Jihlavě začaly jezdit na bioplyn z nedaleké farmy"
To jsou nadpisy článků z roku 2023.
Špatně to čteš. V tabulce na straně 14 HVO není, je tam jen nějaký "mix" bionafty a HVO o neznámém poměru. HVO najdeš v tom grafu na té samé stránce pod názvem "Waste cooking oil". Autoři publikace samozřejmě nechtějí přijít o granty, takže fakt, že HVO a bioplyn vychází lépe než BEV, se snaží co nejvíce ukrýt.
Ano, CO2 vznikající pěstováním olejnatých plodin se započítá "hranolkám". Ale ty hranolky by se smažily tak jako tak. Olej může skončit někde v odpadu, kde se tím budou živit bakterie a uvolní CO2 do atmoséféry bez užitku. A nebo se z toho vyrobí palivo a CO2 se uvolní s užitkem.
Co se týče bioplynu.
Ve Švédsku už v roce 2015, tedy před 10 lety, bioplyn poháněl 73 % aut s pohonem na stlačený plyn.
www.europeanbiogas.eu/sweden-73-of-biomethane-used-in-swedish-cng-vehicles/
Ano, u nás jsme trochu pomalejší.
"Autobusy MHD v Mladé Boleslavi jezdí na bioplyn z odpadů"
"Autobusy v Jihlavě začaly jezdit na bioplyn z nedaleké farmy"
To jsou nadpisy článků z roku 2023.
@Tycoon Bioplyn je uveden extra a není nijak skrytý. Naopak tam píšou na straně další v textu, že na 1MJ energie v syntetic fuels potřebuješ 2MJ energie. Na 1MJ energie v naftě potřebuješ 1MJ energie v naftě.
Když tedy máš 1MJ energie v oleji z hranolek, a tu nepočítáš, protože jde o odpad, potřebuješ 1MJ energie na to abys z toho udělal HVO. Stejnou energii jako je v 1MJ nafty.
Takže máš emise stejné, jako z 1MJ nafty a je jedno jaký podíl HVO a nafty bude.
Proto je taky ta HV dvakrát draží bez DPH a spotřební daně, protože někdo ten 1MJ energie prostě zaplatit musí.
Žádný graf se nemění 😄.
Když tedy máš 1MJ energie v oleji z hranolek, a tu nepočítáš, protože jde o odpad, potřebuješ 1MJ energie na to abys z toho udělal HVO. Stejnou energii jako je v 1MJ nafty.
Takže máš emise stejné, jako z 1MJ nafty a je jedno jaký podíl HVO a nafty bude.
Proto je taky ta HV dvakrát draží bez DPH a spotřební daně, protože někdo ten 1MJ energie prostě zaplatit musí.
Žádný graf se nemění 😄.
@psel
Znovu opakuju. HVO100 včetně spotřební daně a DPH stojí 35,9 Kč/L. Dávám odkaz na článek z minulého měsíce.
www.auto.cz/…-dieselum-157274
Jak už jsem psal v příspěvku v 18:52, vůbec se nebavím o syntetických palivech (e-fuels) a ani je nebudu obhajovat.
Bavím se o palivech z odpadů. To je něco úplně jiného než syntetické e-fuels. Do HVO, narozdíl od e-fuels, už nevkládáš elektřinu. Energii potřebnou k syntéze vazeb C-H za nás udělalo slunce, když rostla olejnatá rostlina. Výroba HVO je jen chemická úprava oleje, který už nejde dále použít na smažení. Proto vychází HVO cenově srovnatelně s palivy vyráběnými z ropy.
Znovu opakuju. HVO100 včetně spotřební daně a DPH stojí 35,9 Kč/L. Dávám odkaz na článek z minulého měsíce.
www.auto.cz/…-dieselum-157274
Jak už jsem psal v příspěvku v 18:52, vůbec se nebavím o syntetických palivech (e-fuels) a ani je nebudu obhajovat.
Bavím se o palivech z odpadů. To je něco úplně jiného než syntetické e-fuels. Do HVO, narozdíl od e-fuels, už nevkládáš elektřinu. Energii potřebnou k syntéze vazeb C-H za nás udělalo slunce, když rostla olejnatá rostlina. Výroba HVO je jen chemická úprava oleje, který už nejde dále použít na smažení. Proto vychází HVO cenově srovnatelně s palivy vyráběnými z ropy.
@Tycoon HVO není HVO 😄, HVO na benzínkách je 95% nafty a 5% HVO 😁. Proto to stojí stejně 😁.
Zase jsi se chytil...
Zase jsi se chytil...
@psel
"Společnost ČEPRO nabízí svým partnerům obnovitelnou motorovou naftu s označení HVO (XTL). Jedná se o produkt se 100% obsahem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), který je vyráběn z rostlinných olejů pomocí hydrogenačního procesu, který odstraňuje nečistoty a nežádoucí sloučeniny. HVO je velmi kvalitní syntetický produkt s nízkým obsahem síry."
Opravdu si myslíš, že společnosti jako Čepro (firma vlastněná státem), Orlen a Shell pančují paliva? To je nějaká nová konspirační teorie?
"Společnost ČEPRO nabízí svým partnerům obnovitelnou motorovou naftu s označení HVO (XTL). Jedná se o produkt se 100% obsahem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), který je vyráběn z rostlinných olejů pomocí hydrogenačního procesu, který odstraňuje nečistoty a nežádoucí sloučeniny. HVO je velmi kvalitní syntetický produkt s nízkým obsahem síry."
Opravdu si myslíš, že společnosti jako Čepro (firma vlastněná státem), Orlen a Shell pančují paliva? To je nějaká nová konspirační teorie?
@Tycoon ano, máš pravdu, věděl jsem jen o benzínkách co to nabízí v mixu a on už to někdo prodává čisté.
Nenašel jsem nikde cenu na benzínce, ale prý to stojí zhruba 45Kč/l a může to být tak laciné jen díky odpuštění spotřební daně. Ta je včetně DPH cca 13Kč, takže 1l HVO100 by stál 58Kč pokud by to nedostalo podporu státu.
Takže HVO100 stojí vyrobit zhruba dvounásobek. A to se vyplatí 😄. Jen to žere tu elektriku, za kterou by se dalo jet určitě dál než s HVO. Ale což...
Nenašel jsem nikde cenu na benzínce, ale prý to stojí zhruba 45Kč/l a může to být tak laciné jen díky odpuštění spotřební daně. Ta je včetně DPH cca 13Kč, takže 1l HVO100 by stál 58Kč pokud by to nedostalo podporu státu.
Takže HVO100 stojí vyrobit zhruba dvounásobek. A to se vyplatí 😄. Jen to žere tu elektriku, za kterou by se dalo jet určitě dál než s HVO. Ale což...
@psel
V červnu tady byl článek o HVO. Tys ho nečetl? Je to zatíženo spotřební daní stejně jako fosilní paliva (ačkoliv to fosilní není) a stojí to 35,9 Kč/L, takže jen o několik korun dráž.
www.auto.cz/…-dieselum-157274
V červnu tady byl článek o HVO. Tys ho nečetl? Je to zatíženo spotřební daní stejně jako fosilní paliva (ačkoliv to fosilní není) a stojí to 35,9 Kč/L, takže jen o několik korun dráž.
www.auto.cz/…-dieselum-157274
@Tycoon netankuju už přes dva roky takže jsem jen reagoval na to v diskuzi, že to není na nic dobré, v osobní přepravě už vůbec a že to má smysl jen tam, kde má smysl tu dodatečnou energii vyhodit (letadla, lodě, extrémní teploty a tak). Dokonce koukám že jsme se tam spolu na toto téma chytli.
@psel
Otevírají se nám možnosti, jak eliminovat dopad osobních aut na klima a to nejen u nově vyráběných aut, ale co je mnohem důležitější, tak i u stávajících aut. Proč se těmto možnostem bránit? Ani já jsem nečekal, že paliva z odpadů budou tak levná a začnou se tak brzo rozšiřovat.
BTW Lodí je u nás moc málo a extrémní teploty tu taky nemáme. Ani letecký provoz není velký, leteckého paliva se spotřebuje desetkrát méně než třeba motorvé nafty. Tím pádem nám zbyde více paliv z odpadů pro osobní auta. To je skvělé, ne?
Otevírají se nám možnosti, jak eliminovat dopad osobních aut na klima a to nejen u nově vyráběných aut, ale co je mnohem důležitější, tak i u stávajících aut. Proč se těmto možnostem bránit? Ani já jsem nečekal, že paliva z odpadů budou tak levná a začnou se tak brzo rozšiřovat.
BTW Lodí je u nás moc málo a extrémní teploty tu taky nemáme. Ani letecký provoz není velký, leteckého paliva se spotřebuje desetkrát méně než třeba motorvé nafty. Tím pádem nám zbyde více paliv z odpadů pro osobní auta. To je skvělé, ne?
@Tycoon já se nebráním eliminaci jakýchkoliv emisí, ale tahle cesta je fakt drahá a energeticky náročná. Proto jsem pro jejich použití tam, kde to dává smysl a jiná není možná.
Nemyslím si, že by někdo z těch, kdo nemá na nové auto dobrovolně platil 22% navíc za naftu aby byl ekologickej, ale pokud takoví lidé jsou, tak hurá. Doufám teda, že nejen před STK.
Co se týče spotřeby, tak HVO z odpadních olejů pokryje 5% spotřeby, víc ho prostě není. A tak bych s ním šetřil a ne si kupoval nové V6TDI a lil to do něj HVO abych měl lepší pocit. Navíc teda se sem vozí z Finska ...
Nemyslím si, že by někdo z těch, kdo nemá na nové auto dobrovolně platil 22% navíc za naftu aby byl ekologickej, ale pokud takoví lidé jsou, tak hurá. Doufám teda, že nejen před STK.
Co se týče spotřeby, tak HVO z odpadních olejů pokryje 5% spotřeby, víc ho prostě není. A tak bych s ním šetřil a ne si kupoval nové V6TDI a lil to do něj HVO abych měl lepší pocit. Navíc teda se sem vozí z Finska ...
@psel
Od roku 2027 chce EU zavést další emisní povolenky ETS2, kterým budou zpoplatněna paliva. HVO pak bude stát stejně jako motorová nafta. A energeticky to náročné není. Ta energie v tom rostlinném oleji už dávno je, jde jen o její zužitkování.
Ano, HVO a jeho další alternativy z jiných než rostlinných tuků (například kafilerní tuk) nepokryjí celou spotřebu motorové nafty. Na druhou stranu u nafty jsou možné velké úspory zvýšením elektrifikace železnice, zvýšením kombinované přepravy (tranzit na elektrifikované železnici, překládka na kamion a doprava do cílového místa). Velký potenciál vidím v elektrifikaci stavební a pomocné techniky, které se vzhledem k malému akčnímu rádiu hodí pro aplikaci BEV technologie.
Ale třeba u benzínu to půjde. Když sečteme bioplyn, který se už dnes vyrábí ze zemědělských odpadů, přidáme bioplyn, který by šel vyrobit z komunálního odpadu nebo z čistírenských kalů, výrobu bioetanolu z dřevních odpadů, můžeme všechen fosilní benzín nahradit alternativními palivy z našich odpadů. A jak ukazuje ta studie, auto na bioplyn má nižší emise CO2 než elektromobil.
Od roku 2027 chce EU zavést další emisní povolenky ETS2, kterým budou zpoplatněna paliva. HVO pak bude stát stejně jako motorová nafta. A energeticky to náročné není. Ta energie v tom rostlinném oleji už dávno je, jde jen o její zužitkování.
Ano, HVO a jeho další alternativy z jiných než rostlinných tuků (například kafilerní tuk) nepokryjí celou spotřebu motorové nafty. Na druhou stranu u nafty jsou možné velké úspory zvýšením elektrifikace železnice, zvýšením kombinované přepravy (tranzit na elektrifikované železnici, překládka na kamion a doprava do cílového místa). Velký potenciál vidím v elektrifikaci stavební a pomocné techniky, které se vzhledem k malému akčnímu rádiu hodí pro aplikaci BEV technologie.
Ale třeba u benzínu to půjde. Když sečteme bioplyn, který se už dnes vyrábí ze zemědělských odpadů, přidáme bioplyn, který by šel vyrobit z komunálního odpadu nebo z čistírenských kalů, výrobu bioetanolu z dřevních odpadů, můžeme všechen fosilní benzín nahradit alternativními palivy z našich odpadů. A jak ukazuje ta studie, auto na bioplyn má nižší emise CO2 než elektromobil.
@Ja Prvni 123 jel jsem s taxikářem, vezl mě s Kiou Niro, říkal, že normálně mají Tesly, ale že taxují na festivalu ve Varech, a říkal, že s tím autem už má problém odjet celou směnu, že mu chybí tak 50 km dojezdu /320 v městském provozu zvládá/, které u 3 LR neřeší, a obecně říkal, že by s dýzlem po městě už nejezdil, ani kdyby mu chichi platili😊
@Man Ký
Jel jsem tramvají. Prý by tramvaják už nikdy na uhlí a dřevoplyn nepřešel...
Jel jsem tramvají. Prý by tramvaják už nikdy na uhlí a dřevoplyn nepřešel...
Nevím, proč se tady všichni pořád hádáte. Realita je taková, že někteří na EV mají a někteří ne. A těch, co na EV nemají, je drtivá většina, což příznivci EV odmítají uznat. A ke koupi EV tuto většinu tudíž nedonutí žádná omezující opatření, příkazy nebo zákazy.
@Petr Kozohorský
Na nové auto většina lidí nema a přesto auta kupují, ojetá, i když nemaji na jejich servis. Jaký je rozdíl tedy u jineho typu pohonu?
Je právě potřeba ty nejvice znečišťující buď dostat z ulic nebo at se více podili na zdravotním systemu, tak jako třeba kuřáci.
Na nové auto většina lidí nema a přesto auta kupují, ojetá, i když nemaji na jejich servis. Jaký je rozdíl tedy u jineho typu pohonu?
Je právě potřeba ty nejvice znečišťující buď dostat z ulic nebo at se více podili na zdravotním systemu, tak jako třeba kuřáci.
@Mikesus
A když jim Green Dealem zdražíš vše od bydlení, topení, elektřinu až dopravu a potraviny, no prostě skoro všechno, myslíš si, že si zítra půjdou dát svou Oktávku TDI na vrakáč a koupí si něco novějšího?
Navíc problémem je, že kvůli regulacím EU z trhu mizejí levná a malá auta a výroba/prodeje se propadly. Důsledkem je, že v celé EU včetně zemí jako je Německo rekordně stárne vozový park, takže i třeba 7letá ojetina dnes stojí hodně peněz, kterou si mnozí lidé u nás prostě nemůžou dovolit.
A když jim Green Dealem zdražíš vše od bydlení, topení, elektřinu až dopravu a potraviny, no prostě skoro všechno, myslíš si, že si zítra půjdou dát svou Oktávku TDI na vrakáč a koupí si něco novějšího?
Navíc problémem je, že kvůli regulacím EU z trhu mizejí levná a malá auta a výroba/prodeje se propadly. Důsledkem je, že v celé EU včetně zemí jako je Německo rekordně stárne vozový park, takže i třeba 7letá ojetina dnes stojí hodně peněz, kterou si mnozí lidé u nás prostě nemůžou dovolit.
@Tycoon takze protoze nebudou mit na auto, maji mot právo ostatnim nicit zdravi? Tedy napriklad, kdyz nebudu mit na každoroční dovolenou, můžu ti jít do obýváku rozprasit třeba DDT?
Ze na neco nemam, neznamena ze to musim mit za každou cenu.
Ze na neco nemam, neznamena ze to musim mit za každou cenu.
@Mikesus Předvádíte neskutečnou demagogii. A mýlíte se. Stovky tisíc lidí, např. v příhraničních oblastech na nové auto sice nemají, ale přesto něčím za prací dojíždět musí, když VHD buď není nebo minimální. Je obvyklé, že hraběcí, tedy v praxi nepoužitelné, rady jako jsou ty Vaše, udělují lidé, kteří mají za okny perfektní MHD a do práce jen skok. A moc prosím - neodpovídejte hloupou frází, že přece každý se může přestěhovat za prací.
@Petr Kozohorský asi jsi dlouho nebyl v pohraničí, teda minimálně na tom u Rakouska a Německa je spousta nových baráků kdy bydlí ti co dojíždí do Německa za prací. Mají pěkné opravené baráky a pěkná auta.
Když budeš sedět na zadku v místě kde není práce tak by stálo zabit se podívat jinam kde je ji dost a je dobře placená.
Když budeš sedět na zadku v místě kde není práce tak by stálo zabit se podívat jinam kde je ji dost a je dobře placená.
@psel
Jasně
Zase hraběcí kecy. Takže přesídleme Most,Ostravu, Havířov do Prahy, z horníka právník, a nastane ráj v ČR, viď....
Jasně
Zase hraběcí kecy. Takže přesídleme Most,Ostravu, Havířov do Prahy, z horníka právník, a nastane ráj v ČR, viď....
@rohYpnol jo, když jsi se vyučil průvodčím v tramvaji, specialistou na přípravu logaritmických tabulek, psacích strojů, parních lokomotiv, elektronek tak zůstaneš sedět na zadku, protože ti prostě zkrachovala fabrika?
Proč zrovna právník? Do výroby jsou potřeba lidi furt a třeba montážní firmy na tahání drátů po ČR určitě lidi shání, jen v dole nevadilo že máš závratě z výšek. Soláry a jejich instalace? Staví se spousta silnic, takže jako stavební dělník se asi uživíš taky všude ne?
Proč zrovna právník? Do výroby jsou potřeba lidi furt a třeba montážní firmy na tahání drátů po ČR určitě lidi shání, jen v dole nevadilo že máš závratě z výšek. Soláry a jejich instalace? Staví se spousta silnic, takže jako stavební dělník se asi uživíš taky všude ne?
@psel
Aha, když se uživíš těmito profesemi, tak proč to jsou ochotni dělat už jen Moldavci, Rumuni, Bulhaři, Ukrajinci...?!?
Aha, když se uživíš těmito profesemi, tak proč to jsou ochotni dělat už jen Moldavci, Rumuni, Bulhaři, Ukrajinci...?!?
@psel To jsou řeči mladého ucha, které zřejmě nemá rodinu. Takže pokud odejdete někam za prací, tak se Vám může stát, že tam pro změnu nenajde práci Vaše manželka.
@Petr Kozohorský tak tohle mě pobavilo velmi. Jsem rád že mě někdo vidí jako mladé ucho, děkuji mnohokrát. To mě nikdo minimálně posledních 40 let neřekl. Fakt jsi mě zvednul náladu na celý den. Dávám palec nahoru. 😉
Ja jsem ale nikde nepsal, že je to jednoduché. Ale čekat na zázrak který nepřijde taky nemá smysl.
Ja jsem ale nikde nepsal, že je to jednoduché. Ale čekat na zázrak který nepřijde taky nemá smysl.
@Petr Kozohorský a zase, veřejná doprava zmizela, protože kazdy si chtěl jezdit autem a tak autobusy přestali jezdit. Zase začnou, kdyz bude poptávka. Pocházím z té příhraniční oblasti a vím jak to funguje a fungovalo. A neni to úplně pravda. Autobusu je mene, ale v e😜onované časy stále jezdi. Je to jen o pohodlnosti. A jak bude jezdit více lidí, bude jezdit více autobusů.
V sudetech mám převážnou část rodiny a jsem tam často. A ze by tma byl problém s auty, to vůbec nevypadá. Ano, nejsou tam nejnovější tak moc jako v Praze, ale ze by tam někdo měl problém mit auto, to fakt ne.
V sudetech mám převážnou část rodiny a jsem tam často. A ze by tma byl problém s auty, to vůbec nevypadá. Ano, nejsou tam nejnovější tak moc jako v Praze, ale ze by tam někdo měl problém mit auto, to fakt ne.
@Mikesus
Já jsem byl vždy proti tomu, aby se dieselové smraďochy měly úlevy na emise škodlivin NOx, nebo rovnou generální pardon na porušování předpisů a vypouštění desetinásobku. Bohužel v EU vládnou lidé, kterým na zdraví obyvatel nezáleží.
Já jsem byl vždy proti tomu, aby se dieselové smraďochy měly úlevy na emise škodlivin NOx, nebo rovnou generální pardon na porušování předpisů a vypouštění desetinásobku. Bohužel v EU vládnou lidé, kterým na zdraví obyvatel nezáleží.
@Tycoon tak konkrétně tohle je na technických kontrolách a podvodnících tam. Prostě vyhodit takové lidi se zákazem práce na těchto pozicích a v případě opakování zavřít.
To není o vládnutí EU ale o podvodnících mezi námi Čechy. O vládnutí je to jen v Česku a i tam jen o represi, která prostě není dostačující. S tím souhlas. Je to náš problém a ne problém EU.
EDIT: jako cítíš se líp když napíšeš že za to může EU? Jako že je to někdo cizí? Nebo proč to takhle píšeš? Můžeme si za to my, Češi.
To není o vládnutí EU ale o podvodnících mezi námi Čechy. O vládnutí je to jen v Česku a i tam jen o represi, která prostě není dostačující. S tím souhlas. Je to náš problém a ne problém EU.
EDIT: jako cítíš se líp když napíšeš že za to může EU? Jako že je to někdo cizí? Nebo proč to takhle píšeš? Můžeme si za to my, Češi.
@psel
Dieselgate. Evropské automobilky podváděly při homologacích dieselů a mnohé z nich vypouštějí desetkrát více jedivatého NOx než dle už tak benevolentních EU norem pro diesely. Uplynulo už 10 let a auta v EU jezdí vesele dál. Zametlo se to pod koberec. Nemá to nic společného s STK, jelikož NOx se na STK neměří. To se měří jen při homologacích.
V USA se k tomu postavili úplně jinak. Tam je zdraví obyvatel na prvním místě.
Dieselgate. Evropské automobilky podváděly při homologacích dieselů a mnohé z nich vypouštějí desetkrát více jedivatého NOx než dle už tak benevolentních EU norem pro diesely. Uplynulo už 10 let a auta v EU jezdí vesele dál. Zametlo se to pod koberec. Nemá to nic společného s STK, jelikož NOx se na STK neměří. To se měří jen při homologacích.
V USA se k tomu postavili úplně jinak. Tam je zdraví obyvatel na prvním místě.
@Mikesus Tak rozdíl je samozřejmě v ceně mezi jetým spalovákem nebo jetým EV . Kdo to neví, měl by měl navštívit autobazar nebo vyhledat statistiku, která ještě nedávno říkala, že cena spalováku, kupovaného v autobazaru se pohybuje kolem cca 280 tis. Kč. Za to ojeté EV opravdu nekoupíte, leda tak nějaké s minibaterkami a to plnohodnotná náhrada za univerzální auto, které lidé potřebují, není. P.S. Doporučuji srovnávat auta stejných tříd. Oblíbená podpásovka zastánců EV je, že cena jetého Kodiaqu je přece již obdobná ceně jetého EV (Pozn. kolik lidí, kteří nemají na nový spalovák a na EV už vůbec ne, si kupuje Kodiaq?). Anebo že cena malých jetých EV velmi klesla, což mne ovšem jako majitele spalováku segmentu C nemůže oslovit. Jetého EV "Trabanta" (myslím co do velikosti) opravdu nepovažuji za plnohodnotnou náhradu Oktávky a dalších aut nižší střední třídy. Takže budíček, vzbuďte se a vyhlédněte ze své majetkové bubliny.
@Petr Kozohorský a jak takový starý spalovak je? Když vezmu octavii. Za 280tis je třeba tahle Octavia z roku 2016
www.sauto.cz/…ctavia/208477751
Slabý motor, tragická prevodovka, poruchovy emisni systémy a jeste riziko podvodných emisí.
V roce 2016 bylo EV v plenkách, přesto je tady třeba leaf z roku 2018
https😐/www.sauto.cz/…n/leaf/208566275
Niro EV je třeba od 400 z roku 2020
Mg ZS je taky pod 300.
www.sauto.cz/…/mg/zs/208608518
To jsou jen výmluvy, ze jsou drahá. Jako ojetiny, ano neni tolik na vyber, jsou a jsou stejné dostupná. Proste lepší auto se prodává za vyšší cenu.plati to pro nové, platí to pro ojeté. Nikdo nechce nechat stát ojetinu aniž by ji prodal.
www.sauto.cz/…ctavia/208477751
Slabý motor, tragická prevodovka, poruchovy emisni systémy a jeste riziko podvodných emisí.
V roce 2016 bylo EV v plenkách, přesto je tady třeba leaf z roku 2018
https😐/www.sauto.cz/…n/leaf/208566275
Niro EV je třeba od 400 z roku 2020
Mg ZS je taky pod 300.
www.sauto.cz/…/mg/zs/208608518
To jsou jen výmluvy, ze jsou drahá. Jako ojetiny, ano neni tolik na vyber, jsou a jsou stejné dostupná. Proste lepší auto se prodává za vyšší cenu.plati to pro nové, platí to pro ojeté. Nikdo nechce nechat stát ojetinu aniž by ji prodal.
@Mikesus tvl srovnávat OIII Combi 1.6TDi a Leaf se 40kWh baterií, to chce koule, brouku Pytlíku 🤣
@ericn proč se prosímtě něco nemůže srovnat? Jo baterku má Leaf určitě větší než ta Octavie ale má to 4 kola, jezdí to oboje a určitě to má oboje nějaké zrychlení, velikost kufru a tak.
To že tvé kontrolky začnou blikat rudě jakmile je někde větší baterka než 12V 200Ah přece nic neznamená. Pro někoho kdo jezdí do práce každý den to může klidně stačit a ještě ušetří na palivu a třeba i servisu (nevím jak to leaf má tak možná kecám).
To že tvé kontrolky začnou blikat rudě jakmile je někde větší baterka než 12V 200Ah přece nic neznamená. Pro někoho kdo jezdí do práce každý den to může klidně stačit a ještě ušetří na palivu a třeba i servisu (nevím jak to leaf má tak možná kecám).
@Mikesus Lidé prostě na dražší auta nemají a mohou vydat pouze tolik, kolik mají v peněžence, tečka. Všechno ostatní jsou jen kecy. A abych ukončil naši neplodnou diskusi tak ještě pár slov nakonec: My dva se lišíme min. ve 3 věcech. 1) Vy jste zřejmě podnikatel, já nikoliv a proto netrpím syndromem rozdávání hraběcích rad jiným lidem 2) Přestože nejsem podnikatel, tak jak jsem tu již kdysi komusi odpovídal, nemám problém si EV a to nové, pořídit. Nestojím ale o něj, protože nesplňuje mé představy o použitelném, a to univerzálním autě. 3) Na rozdíl od Vašeho sobeckého chvástání a nepoužitelných rad mám já vůči lidem, kteří nemají na nové auto, empatii a chápu je. P. S. Nařizovat lidem, co smí a nesmí a jak mají žít, to už tady v minulosti zkoušeli komunisti. A tím definitivně končím diskusi a odpovídat již nebudu. Děkuji za pochopení.
@Petr Kozohorský
Krása. Takže jsi dospěl ke stejnému závěru jako já. Že mikeš je komouš jak řemen a nemá smysl s nim vést diskusi 🤣🤣🤣
Když dva lidé nezávisle na sobě dojdou ke stejnému závěru, tak to asi nebude úplná náhoda... 😁
Mikesus = diskusní lhář a kovaný komouš!
Krása. Takže jsi dospěl ke stejnému závěru jako já. Že mikeš je komouš jak řemen a nemá smysl s nim vést diskusi 🤣🤣🤣
Když dva lidé nezávisle na sobě dojdou ke stejnému závěru, tak to asi nebude úplná náhoda... 😁
Mikesus = diskusní lhář a kovaný komouš!
@Petr Kozohorský chápu že někdo nemá na nové auto za 1.5M ale myslím si, že dalších 10 let tu spalováky budou a tak není třeba hořekovat nad tím, že nejsou laciná BEV na trhu pod každým článkem u BEV.
Máš dalších 10 let na to si koupit takové auto které chceš a na které máš. Do té doby bude dostatek BEV ve všech třídách a ve všech cenových úrovních a pak nastane ta doby kdy to bude vhodné pro všechny.
Celou diskuzi jsi začal tímto ->
Nevím, proč se tady všichni pořád hádáte. Realita je taková, že někteří na EV mají a někteří ne. A těch, co na EV nemají, je drtivá většina, což příznivci EV odmítají uznat. A ke koupi EV tuto většinu tudíž nedonutí žádná omezující opatření, příkazy nebo zákazy.
1/ Pokud se nechceš hádat, nepiš že příznivci BEV odmítají uznat, že je tu drtivá většina, která na EV nemá.
Je tu drtivá většina která nemá na nové auto, v tom je souhlas. Ale BEV se to netýká.
Je spousta lidí a firem co si nové auto kupuje, a světe div se, jsou to z 93% spalováky a když se podíváš, tak to není kvůli ceně, protože pokud by to byla cena tak se tu prodávají jen dachny. A to očividně není pravda.
Takže nemáš pravdu, spousta těch co si nová auta koupí má jak na BEV tak na ICE. Většina jde do ICE, přestože existuje ve většině případů alternativa v BEV.
2/ Hraběcí radu jsem chápal jako snahu ukázat ti, že laciné ojeté BEV existují.
3/ Empatii jsi ukázal těmi nařízeními, příkazy a zákazy, protože ty potřebujeme k tomu, abychom se mezi sebou nepomlátili. A tato nařízení nejsou komunistická, vůbec nechápu jak na tohle někdo může přijít (u panaDola je to zelenorudý zákal) protože je všem přesně vysvětleno proč to musíme udělat a jak se k tomu dostaneme a co bude výsledkem. A nerozhodl to jeden Komouš ale námi zvolení zástupci na základě studií, z nichž jedna tu koluje.
Říkají panáčku, za dva roky ti zdražím palivo, kup si auto s menší spotřebou. Zatepli si barák, dám ti na to dotaci, abys nemusel tolik platit.
Komouš by se na tebe vyprdnul a sebral ti auto a barák.
Máš dalších 10 let na to si koupit takové auto které chceš a na které máš. Do té doby bude dostatek BEV ve všech třídách a ve všech cenových úrovních a pak nastane ta doby kdy to bude vhodné pro všechny.
Celou diskuzi jsi začal tímto ->
Nevím, proč se tady všichni pořád hádáte. Realita je taková, že někteří na EV mají a někteří ne. A těch, co na EV nemají, je drtivá většina, což příznivci EV odmítají uznat. A ke koupi EV tuto většinu tudíž nedonutí žádná omezující opatření, příkazy nebo zákazy.
1/ Pokud se nechceš hádat, nepiš že příznivci BEV odmítají uznat, že je tu drtivá většina, která na EV nemá.
Je tu drtivá většina která nemá na nové auto, v tom je souhlas. Ale BEV se to netýká.
Je spousta lidí a firem co si nové auto kupuje, a světe div se, jsou to z 93% spalováky a když se podíváš, tak to není kvůli ceně, protože pokud by to byla cena tak se tu prodávají jen dachny. A to očividně není pravda.
Takže nemáš pravdu, spousta těch co si nová auta koupí má jak na BEV tak na ICE. Většina jde do ICE, přestože existuje ve většině případů alternativa v BEV.
2/ Hraběcí radu jsem chápal jako snahu ukázat ti, že laciné ojeté BEV existují.
3/ Empatii jsi ukázal těmi nařízeními, příkazy a zákazy, protože ty potřebujeme k tomu, abychom se mezi sebou nepomlátili. A tato nařízení nejsou komunistická, vůbec nechápu jak na tohle někdo může přijít (u panaDola je to zelenorudý zákal) protože je všem přesně vysvětleno proč to musíme udělat a jak se k tomu dostaneme a co bude výsledkem. A nerozhodl to jeden Komouš ale námi zvolení zástupci na základě studií, z nichž jedna tu koluje.
Říkají panáčku, za dva roky ti zdražím palivo, kup si auto s menší spotřebou. Zatepli si barák, dám ti na to dotaci, abys nemusel tolik platit.
Komouš by se na tebe vyprdnul a sebral ti auto a barák.
@psel
Nevím jestli jsi víc k smíchu nebo k pláči.
1) Cenová parita neni, a obzvláště v nižších segmentech. Tj. tvoje řeči jak firmy a živnostníci obecně maji na BEV jsou zcela liché z podstaty věci.
Neplatí, že mají na
BEV, protože za cenu jejich ICE nějaký BEV vybrat lze. Ano, často lze, ale vlastnostmi horší (menší atd.). Takže tvůj bod č.1 je demagogie.
Ad 3) ne, nepotřebujeme aby nám někdo nařizoval zelené nesmysly založené na ideoligii. A nejen že to nepotřebujeme, ale je to naopak naprosto nežádoucí.
A neni to nic než Sovětský svaz 2.0, zelenorudý komoušský ideologický utopický nesmysl.
Kecy o tom, jak přerozdělování peněz vede k blahobytu, si nech pro své psy. Ti ti možná uvěří...
Každý inteligentní soudný myslící jedinec v ČR, SR, Polsku, Maďarsku, vychodnim Německu, Rumunsku, Bulharsku, Sbsku, Makedonii, Albánii a já nevím kde všude ještě už ví, k čemu přerozdělování peněz a dobro a blahobyt nařizovaný státem vede.
Je opravdu směšné a tragikomické, když v debatách soudružka Konečná kritizuje Gregorovou a Farského za to, jak moc chtějí Piráti a STAN diktovat a přerozdělovat statky pro dobro všech na věčné časy a nikdy jinak!
Proti současné EU byli komunisti břídilové... 🤣🤣🤣
A ano, všichni vědí, jak byla Ursula von der Leyen "demokraticky" zvolena, jak zneužívala neziskovky, jak každému naslibovala cokoliv a dělá pravý opak. ... 🤣🤣🤣
Nevím jestli jsi víc k smíchu nebo k pláči.
1) Cenová parita neni, a obzvláště v nižších segmentech. Tj. tvoje řeči jak firmy a živnostníci obecně maji na BEV jsou zcela liché z podstaty věci.
Neplatí, že mají na
BEV, protože za cenu jejich ICE nějaký BEV vybrat lze. Ano, často lze, ale vlastnostmi horší (menší atd.). Takže tvůj bod č.1 je demagogie.
Ad 3) ne, nepotřebujeme aby nám někdo nařizoval zelené nesmysly založené na ideoligii. A nejen že to nepotřebujeme, ale je to naopak naprosto nežádoucí.
A neni to nic než Sovětský svaz 2.0, zelenorudý komoušský ideologický utopický nesmysl.
Kecy o tom, jak přerozdělování peněz vede k blahobytu, si nech pro své psy. Ti ti možná uvěří...
Každý inteligentní soudný myslící jedinec v ČR, SR, Polsku, Maďarsku, vychodnim Německu, Rumunsku, Bulharsku, Sbsku, Makedonii, Albánii a já nevím kde všude ještě už ví, k čemu přerozdělování peněz a dobro a blahobyt nařizovaný státem vede.
Je opravdu směšné a tragikomické, když v debatách soudružka Konečná kritizuje Gregorovou a Farského za to, jak moc chtějí Piráti a STAN diktovat a přerozdělovat statky pro dobro všech na věčné časy a nikdy jinak!
Proti současné EU byli komunisti břídilové... 🤣🤣🤣
A ano, všichni vědí, jak byla Ursula von der Leyen "demokraticky" zvolena, jak zneužívala neziskovky, jak každému naslibovala cokoliv a dělá pravý opak. ... 🤣🤣🤣
@rohYpnol běž s cenovou paritou k šípku, už jsi s tím fakt trapnej, cenová parita u srovnatelné výbavy a výkonu je. To že nejsou lacinější verze, třeba menší a s menším výkonem se taky postupně mění. Pokud to nevidíš tak jen díky tomu zelenorudému zákalu.
Potřebujeme regulaci, jinak to bude cochcárna a to nikdo nechce. Pokud je regulace na které se shodne reprezentace, na základě studií (a nikoliv diskuzi na auto CZ) ,kterou jsme si zvolili a měla na to v ten moment mandát, nemám s tím problém. Taky jsem neprotestoval, když to bába odmávnul.
Tak teď už dokonce sovětský svaz 2.0, ty se fakt zlepšuješ, jsem zvědav co ještě přijde.
Promiň ale je to zlehčování toho, co se v sovětském svazu 1.0 a i u nás za totáče dělo, komunismus si bereš do huby jako kdyby to bylo to co se děje dnes.
Až si tohle tvoje zlehčovnání přečte někdo komu někdo z příbuzných umřel v gulagu, nebo za 50 let u nás v ČSR tak by ti dal oprávněně pár facek.
Ne totáč a sovětský svaz bylo tolik hrůzy pro tolik lidí, že je oproti tomu regulace emisí večerníček, který naopak naše životní prostředí zlepšuje. Pokud sedíš za PC a nevytrčil jsi nos za posledních 30 let ven, tak pak to chápu.
Navíc seš závistivec, který není ani zdaleka tak úspěšný jako ta gynekoložka, kterou tak napadáš. Vždyť se ti tady většina lidí směje a dělá si z tebe srandu. A to jsi jen na auto.cz 😄
Potřebujeme regulaci, jinak to bude cochcárna a to nikdo nechce. Pokud je regulace na které se shodne reprezentace, na základě studií (a nikoliv diskuzi na auto CZ) ,kterou jsme si zvolili a měla na to v ten moment mandát, nemám s tím problém. Taky jsem neprotestoval, když to bába odmávnul.
Tak teď už dokonce sovětský svaz 2.0, ty se fakt zlepšuješ, jsem zvědav co ještě přijde.
Promiň ale je to zlehčování toho, co se v sovětském svazu 1.0 a i u nás za totáče dělo, komunismus si bereš do huby jako kdyby to bylo to co se děje dnes.
Až si tohle tvoje zlehčovnání přečte někdo komu někdo z příbuzných umřel v gulagu, nebo za 50 let u nás v ČSR tak by ti dal oprávněně pár facek.
Ne totáč a sovětský svaz bylo tolik hrůzy pro tolik lidí, že je oproti tomu regulace emisí večerníček, který naopak naše životní prostředí zlepšuje. Pokud sedíš za PC a nevytrčil jsi nos za posledních 30 let ven, tak pak to chápu.
Navíc seš závistivec, který není ani zdaleka tak úspěšný jako ta gynekoložka, kterou tak napadáš. Vždyť se ti tady většina lidí směje a dělá si z tebe srandu. A to jsi jen na auto.cz 😄
@psel
Jenže regulace EU je jen ideologií. Není založena na žádných faktech. Neexistují dopadové studie. Neexistuje způsob, jak tu utopii zrealizocat. Naopak je spočítáno, že samotný greendeal je neufinancovatelný.
Ad Sovětský svaz 2.0 bavíme se o ekonomice a ty to dobře víš. Tak se zbaběle neschovávej za gulagy.
Ad závistivec, ani nemá smysl komentovat
Víš úplné nic a budeš mi jen podsouvat vlastní předsudky... koho budu volit, jak jsem závistivý, jak se mám špatně... 🤣🤣🤣
Jenže regulace EU je jen ideologií. Není založena na žádných faktech. Neexistují dopadové studie. Neexistuje způsob, jak tu utopii zrealizocat. Naopak je spočítáno, že samotný greendeal je neufinancovatelný.
Ad Sovětský svaz 2.0 bavíme se o ekonomice a ty to dobře víš. Tak se zbaběle neschovávej za gulagy.
Ad závistivec, ani nemá smysl komentovat
Víš úplné nic a budeš mi jen podsouvat vlastní předsudky... koho budu volit, jak jsem závistivý, jak se mám špatně... 🤣🤣🤣
@rohYpnol tak šup, link na to je ja GD neufinancovatelný 😄.
Sovětský svaz je sovětský svaz, já se za nic neschovávám, ty jen vytahuješ hesla naprosto mimo kontext.
Jsem rád že v hodnocení nerozporuješ to že tu funguješ jako místní šašek, kterému se lidi buď smějou nebo když je naštveš nějakým blábolem tak na tebe nereagují.
Někdo kdo se takhle vyjadřuje o poměrech na tom nemůže být dobře, kdyby se měl dobře, byl by spokojený a nevylíval a neurážel všechno co se u nás děje.
Sovětský svaz je sovětský svaz, já se za nic neschovávám, ty jen vytahuješ hesla naprosto mimo kontext.
Jsem rád že v hodnocení nerozporuješ to že tu funguješ jako místní šašek, kterému se lidi buď smějou nebo když je naštveš nějakým blábolem tak na tebe nereagují.
Někdo kdo se takhle vyjadřuje o poměrech na tom nemůže být dobře, kdyby se měl dobře, byl by spokojený a nevylíval a neurážel všechno co se u nás děje.
@psel “ cenová parita u srovnatelné výbavy a výkonu je” - jenže tohle vyrovnání nestačí. Tj za stejné peníze nedostaneš auto ani s přibližně stejnými vlastnostmi? K čemu je ti u Elroqu za 204k (střed nabídky za 979tis.kč) a zrychlení z 0-100km za 7,6s, když tě to auto na jeden zátah nedostane ani z Prahy třeba do Ostravy, zrovna když to potřebuješ? Že jeho rychlost končí tam, kde litrové atmo 3hrnky, že neutáhne to, co Karoq s 1,5TSI, že jeho baterka 60kWh nedá na dálnici ani 300km najednou? Navíc ti baterka každý rok o něco degraduje - zmenšuje se ti už tak nízký dojezd. Pak je ti výbava a výkon na nic…
Prostě cenová parita není. Nedostaneš za stejné peníze to, co dostaneš u Karoqu… Tak je to jednoduché 😋
Prostě cenová parita není. Nedostaneš za stejné peníze to, co dostaneš u Karoqu… Tak je to jednoduché 😋
@ericn nevytahuj tady zase dojezd, a nedělej jako by člověk nedojel do Ostravy Elroqem. Kolikrát se prosímtě ty potřebuješ za rok dostat na jeden zátah do Ostravy? Kolikrát jsi tam jel na jeden zátah tento rok? Jen plašíš a strašíš.
Kolikrát na CZ dálnici jedeš 180?
To že tolik neutáhneš beru, 1800kg je teprve po cestě a snad se ho brzy dočkáme.
Podle toho co píšeš tak jezdíš bez přestávky s přívěsem 180km/h do Ostravy každý den tam a zpátky. A jezdíš to s Karoqem 1.5TSI.
A proto není parita. LOL.
Degraduje víc mozková kapacita Dieselátů než mojí baterky.
Kolikrát na CZ dálnici jedeš 180?
To že tolik neutáhneš beru, 1800kg je teprve po cestě a snad se ho brzy dočkáme.
Podle toho co píšeš tak jezdíš bez přestávky s přívěsem 180km/h do Ostravy každý den tam a zpátky. A jezdíš to s Karoqem 1.5TSI.
A proto není parita. LOL.
Degraduje víc mozková kapacita Dieselátů než mojí baterky.
@psel No jelikož jezdím po republice dost, tak jedu dost často denně 300-400km (2-3x týdně). Sem tam musím na chalupu na otočku 300km nebo na Lipno 420km, což mi Elroq opravdu neumožní.
Neplaším, jen benzín mi tyto možnosti dává na jednu nádrž (2x), jakékoliv auto - jedno čím pojedu. EV s malou baterkou ne... Např Elroqem v základu s 50kWh baterií za 800tis Kč bych to jezdit nechtěl...
S 1,5TSI v rázných autech mám najeto poměrně dost, přes 200tis km, takže vím, čeho je to schopné. S EV jsem si jednu cestu na Lipno dal (cca 450km) a stálo mě to cca 2hod nabíjení za celý víkend. Vážně super... Hodně mě to u nabíječek bavilo 😉
Neplaším, jen benzín mi tyto možnosti dává na jednu nádrž (2x), jakékoliv auto - jedno čím pojedu. EV s malou baterkou ne... Např Elroqem v základu s 50kWh baterií za 800tis Kč bych to jezdit nechtěl...
S 1,5TSI v rázných autech mám najeto poměrně dost, přes 200tis km, takže vím, čeho je to schopné. S EV jsem si jednu cestu na Lipno dal (cca 450km) a stálo mě to cca 2hod nabíjení za celý víkend. Vážně super... Hodně mě to u nabíječek bavilo 😉
@ericn proč by ti Elroq neumožnil 300km? Se 400 už bych byl opatrnější ale chápu že když má člověk chalupu bez elektriky nebo tak správně dlouhý dráty tak to možná ani nejde.
V zásadě z toho vyplývá že ti schází na těch 450km tak trochu víc efektivity pohonu a o něco větší baterka ne?
Takže WLTP mít minimálně 750km a jsi v pohodě?
V zásadě z toho vyplývá že ti schází na těch 450km tak trochu víc efektivity pohonu a o něco větší baterka ne?
Takže WLTP mít minimálně 750km a jsi v pohodě?
@psel
Ad Sovětský svaz 2.0
www.echo24.cz/…myslove-koncerny
Spolupředseda německých Mladých Zelených Jakob Blasel volá po znárodnění tří velkých průmyslových a energetických firem
Blbý, co? Je to přesně jak říkám 😎
Ad Sovětský svaz 2.0
www.echo24.cz/…myslove-koncerny
Spolupředseda německých Mladých Zelených Jakob Blasel volá po znárodnění tří velkých průmyslových a energetických firem
Blbý, co? Je to přesně jak říkám 😎
@rohYpnol
Melouni. Zelený obal a pod ním se schovává rudý komunista.
Melouni. Zelený obal a pod ním se schovává rudý komunista.
@Tycoon a vám oběma nestačí Konečná? Takové plašáky máme tady taky a dávat tady nějakého mladého komouše z Německa a jeho kecy je to samé, jsem rád že nikdo v Německu necituje rohYpnola a nedává to jako příklad názorů české společnosti.
Nerad bych aby se mi někdo ptal jestli náhodou nemám stejné názory jako on a nebyl za blba.
Nerad bych aby se mi někdo ptal jestli náhodou nemám stejné názory jako on a nebyl za blba.
@psel
Mě Konečná stačí. Ale Piráti a STAN zdaleka Stačilo "převyšuje" v míře komoušství 🤣🤣🤣
Mě Konečná stačí. Ale Piráti a STAN zdaleka Stačilo "převyšuje" v míře komoušství 🤣🤣🤣
Mega úspěch skody a vw, kdyz startují temer z nuly!
@RiMa
Škodě se povedlo trefit s designem elroq a fl enyaq se povedl. Uvidíme jak dlouho jim to vydrží, aby nedopadlo jako Tesla, která se nijak moc nevyvyijela dál a teď na to doplácí.
Škodě se povedlo trefit s designem elroq a fl enyaq se povedl. Uvidíme jak dlouho jim to vydrží, aby nedopadlo jako Tesla, která se nijak moc nevyvyijela dál a teď na to doplácí.
Z největší pravděpodobností bude moje další elektroauto od Škodovky . Rozdíly v EV napříč značkami sice stále jsou , ale už pro mě nejsou natolik markantní , alespoň v té cenové relaci která je pro mě dostupná , abych musel litovat toho , že svými penězi podpořím domácího výrobce .