Ekonomika
Čím větší podíl BEV ve výrobě bude, tím bude méně vyrobených aut.
Můžeme vyrábět třeba 100% BEV, jenže to bude znamenat že celková výroba aut bude na úrovni 30% té dnešní... Zkrátka zelonurudá ideologie EU má drtivé dopady.
Můžeme vyrábět třeba 100% BEV, jenže to bude znamenat že celková výroba aut bude na úrovni 30% té dnešní... Zkrátka zelonurudá ideologie EU má drtivé dopady.
@rohYpnol
Takze to bude ekologičtější mnohem víc než se čekalo. Méně vyrobených aut, menší zátěž na životní prostředí. Ne kazdy musí mit auto. Stejně jako ne kazdy musí mit letadlo, loď nebo třeba xbox, Playstation,VR brýle atd. Jakmile je alternativa, neni důvod nicit životní prostředí a ovzduší.
Takze to bude ekologičtější mnohem víc než se čekalo. Méně vyrobených aut, menší zátěž na životní prostředí. Ne kazdy musí mit auto. Stejně jako ne kazdy musí mit letadlo, loď nebo třeba xbox, Playstation,VR brýle atd. Jakmile je alternativa, neni důvod nicit životní prostředí a ovzduší.
@Mikesus Přesně tak, u nás firma nasadila autobusy na dovoz zaměstnanců a zrušila parkoviště pro zaměstnance. Měsíc byl řev a všichni si už zvykli a funguje to.
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@rohYpnol
Jste obyčejná nula a tou vždy zůstanete.
Jste obyčejná nula a tou vždy zůstanete.
@rohYpnol : trefa !!! vždyť používání autobusů "osvobozuje" !!!!!
@Mikesus : jo a miliony lidí budou bez práce a to bude obzvlášť ekologické, zelený soudruhu. My samozřejmě víme že je to váš cíl. Tak aby potom nedolehlo i na tebe elektrický trumbero.
@WinDiesel musí si najít jinou práci. Tak jako ti specialisté na výrobu psacích strojů, děrných štítků a pásek, jehlových tiskáren, kazeťáků, walkmanů, videí betamax, v2000, VHS, pražských průvodčích v tramvajích, popelníků, faxů, cdček, magnetických pásků, disket všech rozměrů, telefonních budek ….
Říká se tomu pokrok
Říká se tomu pokrok
@psel No počkaj, každá z vecí, čo píšeš, bola nahradené lepšou a spravidla drahšou a v oveľa väčších počtoch. Teraz je to naopak - BEV nebudú pre každého, len pre pár zazobaných, to rozhodne nie je to isté, a tiež vy som to práve preto nenazval pokrokom....
@traveldrive no nevim, VHS teda lepší než betamax fakt nebyl 😁 a drahý to bylo stejně.
A videokamera byla taky podstatně dražší než 8mm kamera, kůň byl rozhodně lacinější než auto a to i na provoz…
Musíš prostě jen počkat až se to rozjede v množství a pak přijde i cena, jednou v historii to třeba předvedl Ford ne?
A videokamera byla taky podstatně dražší než 8mm kamera, kůň byl rozhodně lacinější než auto a to i na provoz…
Musíš prostě jen počkat až se to rozjede v množství a pak přijde i cena, jednou v historii to třeba předvedl Ford ne?
@psel tvoje teorie má trhlinu, musí ty BEV taky někdo chtít kupovat 😋 Zatím co model T lidi chtěli, protože to byl prokazatelný pokrok, tak BEV je proti ICE uživatelsky krokem zpět a je navíc dražší😋 Přirozený zájem je velmi malý, až pod represemi (poplatky, zákazy, ekologické daně atd.), případně velkymi pobídkami, se i privátní zákazník uvolí to koupit…. No a ten firemní v podstatě nemá moc na výběr, když na něj tlačí banka a report udržitelnosti - řešit to nějak musí…
Edit - už jsem to našel “ Přibližně 17 % nově registrovaných elektromobilů je registrováno na soukromé osoby, zatímco 83 % na firmy”. Tj z 6910ks nově registrovaných EV za 1H 2025, bylo tedy cca 1175ks soukromých…. čili 0,96% z celkových 122639ks nově prodaných vozů. Tvl tak to je boooom jako blázen 🤣👌
Edit - už jsem to našel “ Přibližně 17 % nově registrovaných elektromobilů je registrováno na soukromé osoby, zatímco 83 % na firmy”. Tj z 6910ks nově registrovaných EV za 1H 2025, bylo tedy cca 1175ks soukromých…. čili 0,96% z celkových 122639ks nově prodaných vozů. Tvl tak to je boooom jako blázen 🤣👌
@ericn hele boome poposedni ať si nesedíš na kabelu. Mě šlo o změnu výroby z malosériové (kde jsme dnes) na velkoseriovou.
Příklad, aby jsi si poposedl.
Dnes ŠA montuje baterky v MB z modulů. Ne z článků, protože na počátku na menší prodaných modelů to byl overkill.
Teď instaluji techniku na CTP, kde se baterka montuje z článků přímo v MB a ty články mají jeden rozměr aby se jim pomocí různých chemií povedlo složit tu kapacitu jakou potřebují. Zároveň má VW s gotion výrobu vlastních článků, což na ta malá množství na počátku nedávalo smysl. Základní problém pro škálováni výroby a její zlevnění je množství výroby. Co se ti nevyplatilo dosud najednou mít smysl začíná.
A jak jistě víš, lacinější auta v pipeline jsou tak vydrž. Čína toho dosahuje za podpory státu, fixlováni čísel a krvavými cenami při jejichž prodeji fakt nevydělává nikdo.
Ten postup zdejší je lacinější a ekonomicky smysluplnější. Ty early adopters to rádi zaplatí místo státu a ty si za pár let koupíš BEv a budeš rád že přestaneš smrdět.
To že do toho jdou firmy je jasný, počkej na Pepíqa a uvidíš. Kdo by taky chtěl odepsat 21% DPH z těch částek.
Když už jsi si dal práci se statistikami tak jsi nám zamlčel že 75% se v průměru u nás přihlašuje na firmy, takže ta odchylka u BEV zase takový skandál není.
Navíc k těm 7000 novych BEV se registrovalo dalších 4000 BEV ojetých a tam to bude určitě vypadat jinak.
Příklad, aby jsi si poposedl.
Dnes ŠA montuje baterky v MB z modulů. Ne z článků, protože na počátku na menší prodaných modelů to byl overkill.
Teď instaluji techniku na CTP, kde se baterka montuje z článků přímo v MB a ty články mají jeden rozměr aby se jim pomocí různých chemií povedlo složit tu kapacitu jakou potřebují. Zároveň má VW s gotion výrobu vlastních článků, což na ta malá množství na počátku nedávalo smysl. Základní problém pro škálováni výroby a její zlevnění je množství výroby. Co se ti nevyplatilo dosud najednou mít smysl začíná.
A jak jistě víš, lacinější auta v pipeline jsou tak vydrž. Čína toho dosahuje za podpory státu, fixlováni čísel a krvavými cenami při jejichž prodeji fakt nevydělává nikdo.
Ten postup zdejší je lacinější a ekonomicky smysluplnější. Ty early adopters to rádi zaplatí místo státu a ty si za pár let koupíš BEv a budeš rád že přestaneš smrdět.
To že do toho jdou firmy je jasný, počkej na Pepíqa a uvidíš. Kdo by taky chtěl odepsat 21% DPH z těch částek.
Když už jsi si dal práci se statistikami tak jsi nám zamlčel že 75% se v průměru u nás přihlašuje na firmy, takže ta odchylka u BEV zase takový skandál není.
Navíc k těm 7000 novych BEV se registrovalo dalších 4000 BEV ojetých a tam to bude určitě vypadat jinak.
@psel Tak článek je o nových autech, ne ojetých 😉 Navíc ty ojeté bych sem nevytahoval, tam ten poměr BEV bude ještě nižší.
Podle SDA se v 1H 2025 registrovalo 72541ks ojetých aut, z toho 3880 EV = 5,35%. Poměr soukromé vs firemní z toho nevyčtu. Tj opět žádný zázrak 😄
Jinak stále říkám, ať si za své peníze každý koupí co chce...
Podle SDA se v 1H 2025 registrovalo 72541ks ojetých aut, z toho 3880 EV = 5,35%. Poměr soukromé vs firemní z toho nevyčtu. Tj opět žádný zázrak 😄
Jinak stále říkám, ať si za své peníze každý koupí co chce...
@ericn no a to není špatný ne? Při té averzi vůči BEV.
Navíc bych si tipnul, protože jak píšeš, statistika schází, že tam bude větší podíl fyzických osob…
Navíc bych si tipnul, protože jak píšeš, statistika schází, že tam bude větší podíl fyzických osob…
@psel no žádný zázrak, ale dohledat se mi to nepovedlo. Jinak podíl EV je menší než u nových, tj dost o tom pochybuju, že bude podíl větší… ale to už jsme u dojmů 😋
Btw žádnou averzi nemám, sem tam si nějaké půjčím. Jen mi vadí to nesmyslné protěžování EV ze strany EU a státu. Z toho bych zvracel 🤢
Btw žádnou averzi nemám, sem tam si nějaké půjčím. Jen mi vadí to nesmyslné protěžování EV ze strany EU a státu. Z toho bych zvracel 🤢
@ericn Model Ford T lidé chtěli především kvůli ceně, velkosériová výroba, to byl ten pokrok. Sám o sobě se o technický pokrok nejednalo, jiná auta byla podobná. A i tak samozřejmě něco stál a vyrobilo se ho z dnešního pohledu malé množství. Auta byla v první polovině 20. století všeobecně drahá záležitost.
Rumcajs Rumcajs
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Rumcajs Rumcajs
Nemusíš nám popisovat co děláš doma.
Nemusíš nám popisovat co děláš doma.
@rohYpnol podívej, kdo se tu ukázal. Lempl Rumcajs de Sade Holoďak 😂
@PavelK_ A redakcia hrá permanentne mŕtveho chrobáka... To aby začali robiť bordel všetci, aby konečne niekto pohol zadkom a niečo s tým robil.
Lempl Klaun
@traveldrive Čo narobíš, časy sa menia... Diskutovať nemá kto, redakcia si pestuje trollov, pomaly ich bude viac ako normálnych diskutérov.
Pohodička, pořád jsme ve startovací fázi elektromobility a utěšeně to roste. Technologicky a dojezdově to jde dopředu (viz nový Mercedes CLA EQ) a cenově mi připadá že ty EV stojí furt tak nějak stejně nebo dokonce zlevňují.... takže trend je zatím dobrý a podíl na trhu stále poroste.
Je potřeba si uvědomit že každé prodané EV znamená, že do vzduchu se dostane o něco míň sra*ek.... a tím že jaderná energie teď zažívá jistou renesanci tak i ta výroba energie pro EV už bude jen čistší....
Osobně bych nechtěl na svoje ježdění kolem komína + kratší služebky jiné auto než to EV Niro co teď mám. Absolutně nic mi tam nechybí, spotřeba nizoučká a komfort parádní.... Není to žádná prémiovka, úplně obyčejná krabice, ale komfortem a kulturou jízdy naprosto skvělá. Ani by mě nenapadlo uvažovat o něčem jiném jako třeba fosiní X3 atp....
Je potřeba si uvědomit že každé prodané EV znamená, že do vzduchu se dostane o něco míň sra*ek.... a tím že jaderná energie teď zažívá jistou renesanci tak i ta výroba energie pro EV už bude jen čistší....
Osobně bych nechtěl na svoje ježdění kolem komína + kratší služebky jiné auto než to EV Niro co teď mám. Absolutně nic mi tam nechybí, spotřeba nizoučká a komfort parádní.... Není to žádná prémiovka, úplně obyčejná krabice, ale komfortem a kulturou jízdy naprosto skvělá. Ani by mě nenapadlo uvažovat o něčem jiném jako třeba fosiní X3 atp....
@Mr.Murphy
Každé prodané BEV znamená více vytěžených surovin, každé BEV znamená větší závislost na elektřině, které bude čím dál větší nedostatek.
Naprostá většina BEV znamená větší závislsot na Číně.
Každé prodané BEV znamená více vytěžených surovin, každé BEV znamená větší závislost na elektřině, které bude čím dál větší nedostatek.
Naprostá většina BEV znamená větší závislsot na Číně.
@Mr.Murphy Já bych šel ještě dál. Okamžitě zrušit dovoz fosilních aut do Evropy. Kdo chce fosilní auto ať podpoří evropské výrobce (samozřejmě zakázat výstavbu mimoevropských automobilek na území Evropy pro výrobu fosilních aut). Otázka? Co by se stálo, kdyby zakázali výrobu fosilních aut vůbec? Automobilkám by se snížily náklady (nemuseli by vyrábět jak el. auta tak fosilní). Po několikaměsíčním propadu prodeje aut by šly prodeje prudce nahoru (jiná možnost jak koupit než el. auto by nebyla) a tím pádem by šly ceny dolů. Nejhorší je pro automobilky tak nerozhodnost politiků. Žárovky taky byly zakázané příkazem, chvilku byl řev a dnes to už nikdo neřeší.
@Petr Pinkas
Ty myslíš vážně?
Opravdu nevíš, co tyhle komunistické e😜erimenty způsobily všude od SSSR přes KLDR, NDR, ČSSR až po Kubu?
Černý trh, nedostatek, zaostávání. Typickým znakem u aut je v komunismu to, že ojetina je vzácné a drahé zboží. Že automobilky technicky zaostávají za zahraniční konkurencí.
Ty myslíš vážně?
Opravdu nevíš, co tyhle komunistické e😜erimenty způsobily všude od SSSR přes KLDR, NDR, ČSSR až po Kubu?
Černý trh, nedostatek, zaostávání. Typickým znakem u aut je v komunismu to, že ojetina je vzácné a drahé zboží. Že automobilky technicky zaostávají za zahraniční konkurencí.
@Tycoon a taky typickým pro komunismus, ze všichni maji mit všechno, i to zbytné, tedy auto. Takze nevidím důvod, kdyz je mhd i VHD, aby kazdy měl auto, kdyz na něj nema. Je to pro planetu neudrzitelne tak bud se snažíš a mas, nebo se nesnazis a nemáš na to.
@Mikesus
A jak budeš určovat, kdo může jezdit autem a kdo ne? Budou o tom rozhodovat úředníci, politici nebo snad ty sám? To by právě byl ten komunismus.
A jak budeš určovat, kdo může jezdit autem a kdo ne? Budou o tom rozhodovat úředníci, politici nebo snad ty sám? To by právě byl ten komunismus.
@Mr.Murphy : utěšeně to klesá, třeba Tesla, USA a Čína už stagnuje, EU stagnuje
ale ty se tady může poka-kat z faktu že Škoda vyrobila o pás směšných kousků EV víc ....
teče vám do bot, dude !!!!! brzy nastane zkrat
ale ty se tady může poka-kat z faktu že Škoda vyrobila o pás směšných kousků EV víc ....
teče vám do bot, dude !!!!! brzy nastane zkrat
@Mr.Murphy OZE letos vyrobí v Evropě 50% energie, takže čistý vzduch jde navrub hlavně jim.
@hrtlik1
Čistý vzduch jde na vrub zavřeným továrnám.
Čistý vzduch jde na vrub zavřeným továrnám.
@rohYpnol Jen běžné fluktuace. Různé strašení je jenom výmysl populistů a dalších jantarů vám podobným.
@hrtlik1
Jsi lhář.
Uzavřené nebo ohrožené továrny a výrobní zařízení
1. Chemický průmysl (2024–2025)
Společnosti jako BASF oznámily v závěru roku 2023, že do konce roku 2024 ukončí provoz několika výrobních jednotek (např. výroba amoniaku, caprolaktamu, toluendiisokyanátu) v komplexu Ludwigshafen v Německu kvůli vysokým nákladům a konkurenci mimo EU .
Regionální výrobní kapacity v petrochemii byly výrazně omezovány: několik závodů bylo odstaveno nebo trvale uzavřeno (např. Indorama Ventures v Portugalsku, Ineos Belgie) .
2. Ocelářství: ArcelorMittal (2025)
ArcelorMittal zrušil plány na konverzi dvou německých oceláren (Bremen a Eisenhüttenstadt) na výrobu green‑vodíkové oceli i přes slíbenou dotaci €1,3 mld. Dále varoval, že může uzavřít i belgický pilotní bioethanolový závod v Gentu, protože regule blokují jeho výstup jako "zelený" — činí ho ekonomicky nefunkčním .
3. Automobilový průmysl a dodavatelé (2024–2025)
Volkswagen v roce 2024 oznámil plán uzavření továrny v Německu — první takový případ v historii značky — a další uzavření nebo redukce ve všech německých závodech, protože přechod na EV je nákladný a přísné emisní normy snižují zisky .
Stellantis varoval v roce 2025, že kvůli vysokým pokutám EU za nedodržení EV prodejních cílů může uzavřít továrny v EU, včetně závodu u italské Atessy .
Dodavatelské společnosti v automobilovém průmyslu čelily v roce 2024 a 2025 hromadným bankrotům a uzavírání provozů – v první čtvrtině roku 2025 bylo hlášeno nejméně 8 případů užšího rozsahu, přičemž uzavření továren vedlo k dramatickým propadům zaměstnanosti v sektoru dodavatelů.
Jsi lhář.
Uzavřené nebo ohrožené továrny a výrobní zařízení
1. Chemický průmysl (2024–2025)
Společnosti jako BASF oznámily v závěru roku 2023, že do konce roku 2024 ukončí provoz několika výrobních jednotek (např. výroba amoniaku, caprolaktamu, toluendiisokyanátu) v komplexu Ludwigshafen v Německu kvůli vysokým nákladům a konkurenci mimo EU .
Regionální výrobní kapacity v petrochemii byly výrazně omezovány: několik závodů bylo odstaveno nebo trvale uzavřeno (např. Indorama Ventures v Portugalsku, Ineos Belgie) .
2. Ocelářství: ArcelorMittal (2025)
ArcelorMittal zrušil plány na konverzi dvou německých oceláren (Bremen a Eisenhüttenstadt) na výrobu green‑vodíkové oceli i přes slíbenou dotaci €1,3 mld. Dále varoval, že může uzavřít i belgický pilotní bioethanolový závod v Gentu, protože regule blokují jeho výstup jako "zelený" — činí ho ekonomicky nefunkčním .
3. Automobilový průmysl a dodavatelé (2024–2025)
Volkswagen v roce 2024 oznámil plán uzavření továrny v Německu — první takový případ v historii značky — a další uzavření nebo redukce ve všech německých závodech, protože přechod na EV je nákladný a přísné emisní normy snižují zisky .
Stellantis varoval v roce 2025, že kvůli vysokým pokutám EU za nedodržení EV prodejních cílů může uzavřít továrny v EU, včetně závodu u italské Atessy .
Dodavatelské společnosti v automobilovém průmyslu čelily v roce 2024 a 2025 hromadným bankrotům a uzavírání provozů – v první čtvrtině roku 2025 bylo hlášeno nejméně 8 případů užšího rozsahu, přičemž uzavření továren vedlo k dramatickým propadům zaměstnanosti v sektoru dodavatelů.
@rohYpnol nejsem, to jste vy. Patologický fosilní patolízal. Něco se zavírá, něco se otevírá.
@hrtlik1
Odhadem: 70 000 – 75 000 pracovních míst zaniklo v EU v uvedeném období v souvislosti s uzavíráním továren (částečně v automobilovém i chemickém průmyslu), což souvisí s tlakem Green Dealu, regulacemi a konkurenčním prostředím.
Kolik se toho otevřelo????? Co, hujere??? 🤣🤣🤣🤣🤣
Odhadem: 70 000 – 75 000 pracovních míst zaniklo v EU v uvedeném období v souvislosti s uzavíráním továren (částečně v automobilovém i chemickém průmyslu), což souvisí s tlakem Green Dealu, regulacemi a konkurenčním prostředím.
Kolik se toho otevřelo????? Co, hujere??? 🤣🤣🤣🤣🤣
@rohYpnol https😐/ec.europa.eu/eurostat/statistics-e😜lained/index.php?title=Unemployment_statistics
Chce to použít mozek a umět intepretovat data. Nezaměstnanost nestoupá, mějte se, nebaví mne diskutovat s voličem SPD či Motoristů.
Chce to použít mozek a umět intepretovat data. Nezaměstnanost nestoupá, mějte se, nebaví mne diskutovat s voličem SPD či Motoristů.
@hrtlik1
Aha, a že ten zaměstnanec třeba mohl jít do důchodu... nic, co???
Že existuje skrytá nezaměstnanost, kd, ten člověk má místo 1,0 úvazku třeba jen 0,5 úvazku... nic, co???
No jo, pravda občas bolí, viď? 🤣🤣🤣
Aha, a že ten zaměstnanec třeba mohl jít do důchodu... nic, co???
Že existuje skrytá nezaměstnanost, kd, ten člověk má místo 1,0 úvazku třeba jen 0,5 úvazku... nic, co???
No jo, pravda občas bolí, viď? 🤣🤣🤣
@hrtlik1 problém je s práškem v tom ze žádný mozek nemá reaguje pudově, protože žádná změna proste nepude.
@hrtlik1
Dle oficiálních statistik chemický průmysl EU snížil svou produkci za posledních 5 let (2019 vs. 2024) o více než 20 % oproti roku 2019. Taktéž výroba oceli se snížila o více než 20 % za posledních 5 let. Vše nasvědčuje tomu, že pokles bude pokračovat.
Statistika nezaměstnanosti neříká nic o tom, zda byla vytvořena nová pracovní místa. Může jít například o navýšení podílu lidí s částečným pracovním úvazkem, uměle vytvořená pracovní místa financovaná z veřejných rozpočtů apod.
Dle oficiálních statistik chemický průmysl EU snížil svou produkci za posledních 5 let (2019 vs. 2024) o více než 20 % oproti roku 2019. Taktéž výroba oceli se snížila o více než 20 % za posledních 5 let. Vše nasvědčuje tomu, že pokles bude pokračovat.
Statistika nezaměstnanosti neříká nic o tom, zda byla vytvořena nová pracovní místa. Může jít například o navýšení podílu lidí s částečným pracovním úvazkem, uměle vytvořená pracovní místa financovaná z veřejných rozpočtů apod.
@Tycoon a? lidé holt dělají něco jiného. Tyhle průmysly nejvíc trpí na zdražení FOSILNÍCH paliv, takže když vyschne kohoutek z Ruska, tak je jasné, že budou mít problém.
@hrtlik1
Ano, samozřejmě. Tyto dva průmysly jsou na fosilních zdrojích závislé. Na druhou stranu když v EU zavřeme fabriky třeba na výrobu hnojiv (tam se spotřebovává hodně zemního plynu) a chybějící hnojiva začneme dovážet z Číny, Indie, Brazílie, USA nebo odkudkoliv (všude to vyrábějí ze zemního plynu), tak se stopa CO2 nezlepší, spíše zhorší.
Ano, samozřejmě. Tyto dva průmysly jsou na fosilních zdrojích závislé. Na druhou stranu když v EU zavřeme fabriky třeba na výrobu hnojiv (tam se spotřebovává hodně zemního plynu) a chybějící hnojiva začneme dovážet z Číny, Indie, Brazílie, USA nebo odkudkoliv (všude to vyrábějí ze zemního plynu), tak se stopa CO2 nezlepší, spíše zhorší.
@Tycoon Čas začít se zemědělstvím s menším objemem hnojiv. Mimochodem už se to často děje a výnosy potravinové i finanční jsou vyšší. Půda je totiž za ty desítky let vyčerpaná a navíc není schopna vázat tolik uhlíku jako v minulosti, což je další problém.
Import hnojiv do EU klesá a hlady neumíráme. Naopak, obezita stoupá, protože se máme jako prasata v žitě i bez hnojiv.
Import hnojiv do EU klesá a hlady neumíráme. Naopak, obezita stoupá, protože se máme jako prasata v žitě i bez hnojiv.
@hrtlik1
Souhlasím, že půda je na tom hodně špatně. Zejména u nás, kde jsou pěstovány nevhodné plodiny na nevhodných typech půdy, a kdy máme nepoměr mezi živočišnou a rostlinnou výrobou.
Avšak podle oficiálních statistik EU import dusíkatých hnojiv, která se vyrábějí ze zemního plynu, roste.
Mimochodem velký nárůst EU importu dusíkatých hnojiv je z Ruska. Za posledních 5 let zvýšila EU dovoz dusíkatých hnojiv z Ruska o cca 50 %.
capreform.eu/import-dependence-for-nitrogen-supply/
Bohužel je skoro nemožné vyrábět dusíkatá hnojiva bez zemního plynu, či jiného fosilního zdroje.
Souhlasím, že půda je na tom hodně špatně. Zejména u nás, kde jsou pěstovány nevhodné plodiny na nevhodných typech půdy, a kdy máme nepoměr mezi živočišnou a rostlinnou výrobou.
Avšak podle oficiálních statistik EU import dusíkatých hnojiv, která se vyrábějí ze zemního plynu, roste.
Mimochodem velký nárůst EU importu dusíkatých hnojiv je z Ruska. Za posledních 5 let zvýšila EU dovoz dusíkatých hnojiv z Ruska o cca 50 %.
capreform.eu/import-dependence-for-nitrogen-supply/
Bohužel je skoro nemožné vyrábět dusíkatá hnojiva bez zemního plynu, či jiného fosilního zdroje.
@Tycoon mno já koukal na eurostat a dovoz všech hnojiv, nejen dusítakých klesá a stejně tak klesá i spotřeba. S tím Ruskem je to tak, že ten plyn natolik zdražil, že se to tu nevyplatí vyrábět, tak se dováží rovnou finální výrobek, ale s dalšími sankcemi to doufám nyní klesá.
@hrtlik1 .
A na jaké statistiky se díváš?
Já se dívám sem.
agridata.ec.europa.eu/extensions/DashboardFertiliser/FertiliserTrade.html
Letos to vypadá na rekordní dovoz močoviny, u amoniaku to bude nadprůměr, dovoz dusičnanu amonného jde na rekord, síran amonný nadprůměr. A tak by se dalo pokračovat.
A na jaké statistiky se díváš?
Já se dívám sem.
agridata.ec.europa.eu/extensions/DashboardFertiliser/FertiliserTrade.html
Letos to vypadá na rekordní dovoz močoviny, u amoniaku to bude nadprůměr, dovoz dusičnanu amonného jde na rekord, síran amonný nadprůměr. A tak by se dalo pokračovat.
@hrtlik1
Lidi sice můžou jit "dělat" něco jiného. Jenže když člověka z primárního výrobního sektoru přesuneš do terciárního sektoru služeb či nevýrobního sektoru, tak prostě ekonomika nevytvoří žádné HDP a sice jsi formálně udržel zaměstnanost, ale reálně jsi pohřbil ekonomiku 🤣🤣🤣
Zjevně ekonomice absolutně vůbec nerozumíš 🤣🤣🤣
Lidi sice můžou jit "dělat" něco jiného. Jenže když člověka z primárního výrobního sektoru přesuneš do terciárního sektoru služeb či nevýrobního sektoru, tak prostě ekonomika nevytvoří žádné HDP a sice jsi formálně udržel zaměstnanost, ale reálně jsi pohřbil ekonomiku 🤣🤣🤣
Zjevně ekonomice absolutně vůbec nerozumíš 🤣🤣🤣
Paráda. Jen tak dál.
@Kasprik
Hujer nadšeně mává zelenorudou vlajkou zániku evropského autoprůmyslu. Krása 👍
Hujer nadšeně mává zelenorudou vlajkou zániku evropského autoprůmyslu. Krása 👍
@rohYpnol V Číně evropské automobilky klesají každým rokem o 20%. Proč? Mno protože nejsou schopni nabídnout dobrý elektromobil za dobrou cenu. Holt stejní fosilní geronti, jako vy, sedí i v manažerských židlích.
@hrtlik1 Čo to pletieš, prosím ťa? Dôvody sú predsa niekde úplne inde.
@hrtlik1
Opět lžeš.
V Číně padají evropské značky protože Čína se naučila vyrábět vlastní auta (vlastni značky, vlastni modely)!!!
Opět lžeš.
V Číně padají evropské značky protože Čína se naučila vyrábět vlastní auta (vlastni značky, vlastni modely)!!!
@rohYpnol A jak se to vylučuje? Nijak, jsou prostě nekonkurenceschopní a trh zpátky už nezískají, nemají moc čím. Tečka.
@hrtlik1 troufám si nesouhlasit. V první řadě těm evropským automobilkám nikdo nedá tolik peněz jako čínská vláda těm čínským. A nejen ta centrální ale i místní. A ta čínská vláda je bude těžko do VW cpát. A levné? Co je levné? Jim je v Číně úplně jedno co za cenu tam napíšou. Nebo je někde jinde než v Číně možné aby někdo vyšel z autem za 100 a za měsíc ho zlevnil na 65? To je přece naprosté zoufalství ze stavu prodejů a neprodaných hald aut a nutnosti alespoň nějak vytížit kapacitu výroby.
Nebo ti prodají auto bez ochrany baterie proti odlétajícím kamínkům. Takže ten plech vyrábí spousta firem a prodává to na Aliku. Ne to není joke ale realita. Za jakou cenu chceš mít nízkou cenu?
V druhé řadě jsou požadavky čínských zákazníků specifické a jak trend tak software halt není silnou stránkou klasických automobilek.
A nemyslim si ze by takový Diess byl ten fosilní geront, ale spíš že se odlišili designem a ovládáním od toho co jejich zákazníci čekali až moc a přehnali to. Ostatně stejně jako MB s EQE a EQS.
Ale to dají do pořádku a rychle, ok ne tak rychle jak ty Číňani na Aliku.
Nebo ti prodají auto bez ochrany baterie proti odlétajícím kamínkům. Takže ten plech vyrábí spousta firem a prodává to na Aliku. Ne to není joke ale realita. Za jakou cenu chceš mít nízkou cenu?
V druhé řadě jsou požadavky čínských zákazníků specifické a jak trend tak software halt není silnou stránkou klasických automobilek.
A nemyslim si ze by takový Diess byl ten fosilní geront, ale spíš že se odlišili designem a ovládáním od toho co jejich zákazníci čekali až moc a přehnali to. Ostatně stejně jako MB s EQE a EQS.
Ale to dají do pořádku a rychle, ok ne tak rychle jak ty Číňani na Aliku.
@psel VW tam má společné podniky (SAIC-VW a FAW-VW), subvence dostali taky.
Najdete tam šunky, ale i vyspělá auta, která se prodávají i v Evropě. Za tenhle půlrok prodali Čínani (byd, volvo, mg, polestar, 😜eng) tady 140 tisíc EV. Škodovka 70k, VW 110k. Takže jsou významným hráčem i tady.
Diess byl odejit.
Najdete tam šunky, ale i vyspělá auta, která se prodávají i v Evropě. Za tenhle půlrok prodali Čínani (byd, volvo, mg, polestar, 😜eng) tady 140 tisíc EV. Škodovka 70k, VW 110k. Takže jsou významným hráčem i tady.
Diess byl odejit.
@hrtlik1 jo, jen VW SAIC a VW FAW není VW.
Ale k těm číslům 140k není jen BEV ale všech Číňanů a v případě BYD hlavně o PHEV takže srovnávat to jen s BEV je nefér a hlavně jablka vs hrušky.
BYD prodal půlku z toho objemu, takže 70k. Nechci tady spekulovat o tom kolik si toho přihlásili na sebe protože si dali plán se dostat do top 25 a tak v červnu přihlásili o 50% víc než předchozí měsíce v průměru, protože to nám ukáže realita do konce roku. Pak se uvidí jak se jim daří.
A šunka vs vyspělá auta, to je otázka jak to definuješ.
EX90 za podstatně vic jak 2M bych za šunku nepovažoval ale poté co dva roky odložili prodej kvůli SW a po dalších dvou letech nejsou schopni používat LiDAR a majitele se chtějí soudit protože to auto prostě nefunguje si troufám tvrdit že to šunka je. Na spodním konci mají EX30, po prvním nadšeni spousta lidi zjistila že je to Čína a už se to neprodává v množství. Co je šunka a co ne se nedá u čínských aut definovat podle marketingu (což bohužel dělá většina, která je zvyklá na to že co je psáno je taky dáno) protože až realita denního provozu ukáže co to je.
BYD se zase i v zimě přehřívá při nabíjení baterka a pod minus 10 se přestane nabíjet vůbec.
Polestar bez zadního okna zase tak dobrý nápad nebyl a zákazníci už si toho taky všimli.
MG4 má prý semisolid baterku 70kWh která se nabije za 20minut, ale když pátráš tak zjistíš že ta doba je uváděna za 30%…80%. WTF? Nemělo by ta baterka být lepší než to co má MEB v ID3 už 5let? Pokud na tohle někdo skočí jako vyspělé auto tak má asi semisolid mozek.
A ekspeng je jen vzdušný zámek Geely, který možná fakt nefunguje špatně ale ten jejich úspěch je jen na papíře, kolik toho skutečně prodali je teorie, a to se úřady v Číně pustili jen do roku 2020 kdy byla ta prodejní čísla malá. Jsou furt ve ztrátě a Geely je stahuje z burzy NYC. Asi očekává průšvih, proč by to jinak dělali.
Všechno je to marketingově naleštěná bída, kdo si to koupí může si za následky sám.
Ale k těm číslům 140k není jen BEV ale všech Číňanů a v případě BYD hlavně o PHEV takže srovnávat to jen s BEV je nefér a hlavně jablka vs hrušky.
BYD prodal půlku z toho objemu, takže 70k. Nechci tady spekulovat o tom kolik si toho přihlásili na sebe protože si dali plán se dostat do top 25 a tak v červnu přihlásili o 50% víc než předchozí měsíce v průměru, protože to nám ukáže realita do konce roku. Pak se uvidí jak se jim daří.
A šunka vs vyspělá auta, to je otázka jak to definuješ.
EX90 za podstatně vic jak 2M bych za šunku nepovažoval ale poté co dva roky odložili prodej kvůli SW a po dalších dvou letech nejsou schopni používat LiDAR a majitele se chtějí soudit protože to auto prostě nefunguje si troufám tvrdit že to šunka je. Na spodním konci mají EX30, po prvním nadšeni spousta lidi zjistila že je to Čína a už se to neprodává v množství. Co je šunka a co ne se nedá u čínských aut definovat podle marketingu (což bohužel dělá většina, která je zvyklá na to že co je psáno je taky dáno) protože až realita denního provozu ukáže co to je.
BYD se zase i v zimě přehřívá při nabíjení baterka a pod minus 10 se přestane nabíjet vůbec.
Polestar bez zadního okna zase tak dobrý nápad nebyl a zákazníci už si toho taky všimli.
MG4 má prý semisolid baterku 70kWh která se nabije za 20minut, ale když pátráš tak zjistíš že ta doba je uváděna za 30%…80%. WTF? Nemělo by ta baterka být lepší než to co má MEB v ID3 už 5let? Pokud na tohle někdo skočí jako vyspělé auto tak má asi semisolid mozek.
A ekspeng je jen vzdušný zámek Geely, který možná fakt nefunguje špatně ale ten jejich úspěch je jen na papíře, kolik toho skutečně prodali je teorie, a to se úřady v Číně pustili jen do roku 2020 kdy byla ta prodejní čísla malá. Jsou furt ve ztrátě a Geely je stahuje z burzy NYC. Asi očekává průšvih, proč by to jinak dělali.
Všechno je to marketingově naleštěná bída, kdo si to koupí může si za následky sám.
@psel jsou to opravdu jenom BEV bez hybridů. Když vyjedete na západ, vidíte tam čínských aut dost.
Jistě mají problémy, ale to i ty evropské. Geely je dle finančních výkazu zdravá firma. Marketingové naleštěné těžko, ty auta se prodávají a jezdí tu. Nekonaji se žádné velké tragedie, co by člověk mohl vycítit z vašeho příspěvku. Já bych vám se svým Taycanem mohl vyprávět, to je teprve naleštěná marketingová bída. Mno a na výsledcích u Porsche už to jde vidět.
Jistě mají problémy, ale to i ty evropské. Geely je dle finančních výkazu zdravá firma. Marketingové naleštěné těžko, ty auta se prodávají a jezdí tu. Nekonaji se žádné velké tragedie, co by člověk mohl vycítit z vašeho příspěvku. Já bych vám se svým Taycanem mohl vyprávět, to je teprve naleštěná marketingová bída. Mno a na výsledcích u Porsche už to jde vidět.
@hrtlik1 ok, čísla si ověřím.
Geely ano, ale Ekspeng ne. Neříkám že to Geely neustoji ale to stažení z burzy je jasný signál, že se děje něco velmi nestandardního.
Každopádně bych hodnotil fakt až ke konci roku.
A k Porsche, bavíme se před FL a o baterkách nebo o čem? A výsledky jsou prý způsobeny jednorázovým odpisem takže by mě zajímalo co to je, než si na to udělám názor. Ale když auto s 1,5MW výkonu stojí čtvrtinu toho co Porsche s polovičním výkonem navíc je to čínský Apple, tak se nedivím že v očích Číňanů Porsche ztrácí a na druhé straně Trump cly v USA ničí další velmi významný trh tak se výsledkům moc nedivím.
Geely ano, ale Ekspeng ne. Neříkám že to Geely neustoji ale to stažení z burzy je jasný signál, že se děje něco velmi nestandardního.
Každopádně bych hodnotil fakt až ke konci roku.
A k Porsche, bavíme se před FL a o baterkách nebo o čem? A výsledky jsou prý způsobeny jednorázovým odpisem takže by mě zajímalo co to je, než si na to udělám názor. Ale když auto s 1,5MW výkonu stojí čtvrtinu toho co Porsche s polovičním výkonem navíc je to čínský Apple, tak se nedivím že v očích Číňanů Porsche ztrácí a na druhé straně Trump cly v USA ničí další velmi významný trh tak se výsledkům moc nedivím.
@psel za stažením burzy nemusí být nic nestandardního. Hodil jsem si to do chatgpt a taky nic zvláštního neříká: chatgpt.com/…ab2-1d5cff3f836f
Ano, před faceliftem - mno spolehlivost tragédie - odešla 12V baterka, topení, dvířka na nabíjení, AC nabíječka, byly krátké brzdové hadičky, teďka mi zase nefungují pořádně elektrická okénka - dle zkušeností z taycanforum.com tam oxidujou dráty 😁 o software ani nemluvím, ale když to jezdí, tak to jezdí výborně. Co se týče trakční baterky tak namísto toho, aby vám přišla notifikace a update mobilem, tak posílají dopisy. V pondělí mi poslali dopis, že je OTA update dostupný. Jdu do auta a update nikde... Nový Macan a Audi Q6 už měli mít pořádnou architekturu, mno dle zkuešností na macanevforum zase lidi jezdí kvůli softwaru do servisu. Plus jejich cenovka, jak správně zmiňujete a problém je na střeše.
Ano, před faceliftem - mno spolehlivost tragédie - odešla 12V baterka, topení, dvířka na nabíjení, AC nabíječka, byly krátké brzdové hadičky, teďka mi zase nefungují pořádně elektrická okénka - dle zkušeností z taycanforum.com tam oxidujou dráty 😁 o software ani nemluvím, ale když to jezdí, tak to jezdí výborně. Co se týče trakční baterky tak namísto toho, aby vám přišla notifikace a update mobilem, tak posílají dopisy. V pondělí mi poslali dopis, že je OTA update dostupný. Jdu do auta a update nikde... Nový Macan a Audi Q6 už měli mít pořádnou architekturu, mno dle zkuešností na macanevforum zase lidi jezdí kvůli softwaru do servisu. Plus jejich cenovka, jak správně zmiňujete a problém je na střeše.
@hrtlik1 jojo, už i umělohmotná inteligence není co bývala, třeba www.arenaev.com/…te-news-4909.php .
Já bych řekl, že snad není automobilka kterou by 12V baterka netrápila včetně třeba toho BYDu, já jsem zatím se starým MEB tímto problémem nepostižen a doufám že to tak zůstane😄.
Jo koncern a SW je fakt strastiplná cesta, ja jsem po dvou OTA ve formě Over The Autoservis dostal letos první OTA přes vzduch a zatím vše OK, jen prý to někomu pak hlásí vadnou baterku v SOS modulu a čeká se na 3.81. Prostě neverending story 😄. Ale kdo ma software bez bugů a když si představím množství jednotek ještě z dob ICE tak bych na tom fakt pracovat nechtěl. Uvidíme co MEB+ a pak SSP.
Ale dopisy v době kdy nás mají v aplikaci pod kontrolou mi připadá být směšné, není možné, že v případě těch život ohrožujících recallů to musí dělat ze zákona takhle písemně? Ale notifikaci bych očekával teda stejně.
Když ale vidím ta prodejní čísla na PPE tak mi to i přes cenu připadá být fakt dobré, ale třeba je to jen ten první náraz po uvedení na trh.
Já bych řekl, že snad není automobilka kterou by 12V baterka netrápila včetně třeba toho BYDu, já jsem zatím se starým MEB tímto problémem nepostižen a doufám že to tak zůstane😄.
Jo koncern a SW je fakt strastiplná cesta, ja jsem po dvou OTA ve formě Over The Autoservis dostal letos první OTA přes vzduch a zatím vše OK, jen prý to někomu pak hlásí vadnou baterku v SOS modulu a čeká se na 3.81. Prostě neverending story 😄. Ale kdo ma software bez bugů a když si představím množství jednotek ještě z dob ICE tak bych na tom fakt pracovat nechtěl. Uvidíme co MEB+ a pak SSP.
Ale dopisy v době kdy nás mají v aplikaci pod kontrolou mi připadá být směšné, není možné, že v případě těch život ohrožujících recallů to musí dělat ze zákona takhle písemně? Ale notifikaci bych očekával teda stejně.
Když ale vidím ta prodejní čísla na PPE tak mi to i přes cenu připadá být fakt dobré, ale třeba je to jen ten první náraz po uvedení na trh.
@psel s tím zákonem nevím. Nicméně, tam se nejde v appce ani objednat do servisu a appku vám spárují s autem v servisu za 3000kč. Výsměch. Já jsem to čekal špatné, ale ne až tak špatné.
Jo Macani EV se prodávají, když se nekoukáte pod pokličku, což většina nedělá. Pak je to dobré auto.
Jo Macani EV se prodávají, když se nekoukáte pod pokličku, což většina nedělá. Pak je to dobré auto.
A 80% těch pátejch čeká na showroomu. 😂
@jersey.se spíš na parkovišti za ním nebo sem tam i na nějakém nepoužívaném placu v okolí (letišti atd) 😋
@ericn jako ze někde parkuje 72 tisíc BEV od škodovky?
Jen výkřik zoufalství Dieselátů nad poklesem prodejů spalováků. Nic víc. Pobrečte si a pak si ještě naposledy čuchněte k výfuku aby jste věděli o co přicházíte. Stačilo. Konečná.
Jen výkřik zoufalství Dieselátů nad poklesem prodejů spalováků. Nic víc. Pobrečte si a pak si ještě naposledy čuchněte k výfuku aby jste věděli o co přicházíte. Stačilo. Konečná.
@psel Konečná? Stačilo? Tak na komunistu bych tě nehádal 🤣👌 Btw hloupější příspěvek si asi nenapsal… Obrátka EV’s je o dost pomalejší než ICE…
@ericn moje BEV se obrátí na silnici jak fabie tak nevím co tím myslíš. Ja mám teda obrat rychlý.
A že se ti můj vtípek nakonec nelíbil mě mrzí, ale zařadit mě mezi Lenina a Marxe to si fakt nezasloužím.
A že se ti můj vtípek nakonec nelíbil mě mrzí, ale zařadit mě mezi Lenina a Marxe to si fakt nezasloužím.
@psel
Když budeš podporovat, aby si lidé s jiným názorem mohli koupit auto podle své vůle i po roce 2035, tak tě nikdo mezi Lenina a Marxe řadit nebude.
Když budeš podporovat, aby si lidé s jiným názorem mohli koupit auto podle své vůle i po roce 2035, tak tě nikdo mezi Lenina a Marxe řadit nebude.
@psel někdy holt vtip není vtipem 😋 Btw víš moc dobře jak to s tou obrátkou myslím…
A to ještě není EPIQ a SPACEQ nebo jak se to bude jmenovat. S touhle se sestavou dají třetinu si myslím.
Až dorazí Octaq, tak si myslím že zvládnou možná 50%.
Ne. Naprosto zoufalé.
Šílené že se stále najdou lidi, kteří rozkladu automotive v EU mávají vlaječakma EU a nadšeně jásají, jak to skvěle jde celé do pr...
Absolvent obvykle a už dlouhou dobu vesměs nic neumí.
Jenže jelikož je na toho absolventa dnes takový tlak, že aby mohl vůbec podle představ EU žít, tak prvním kokem po škole je koupě BEV za mega a hned v zápětí koupě bytu v Áčku za 7 mega s hypotékou do 70ti let, tak zkrátka mají i nereálná a nesplnitelná očekávání.
Navic třetina absolventů typicky z oborů gender studií, filozofií, politologií, sociologií, je zaměstnatelná leda tak v neziskovkách, které žijí z dotací EU a nikdy nic nevytvořily...
Je to tak hujere, že věci spolu zkrátka souvisí. Proto GD = konec EU, protože nikdo kromě EU už pařížskou dohodu nedrží 😁
blbost na sklad, kupujou to prodejci a ti to pak ze skladu strilej bazarnikum a ti pak udrzitelnejm firmam a ty zas zpet prodejcum. Nikdo normalni by si to nekoupit, rikal Panadol...
Trh na Octavii v elektrice opravdu nečeká
vsad se ze se bude prodavat velmi dobre. Jako chapu ze ty to nikdy nepochopis, ale z az prekvapive dobryho id7 (kdo by to sakra cekal po passatu tdi dsg) zmensenim a nalepenim slepice blby auto vzniknout nemuze
Trh jasně ukazuje že diesel jde kukat, doby kdy byl populární jsi historie. To že diesel vyhrává a ještě si to napsat do nicku může snad jen někdo kdo tvrdí že 1+1 je 3 nebo že je země placatá.