Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Výroba osobních aut v ČR letos klesla. Každé páté bylo elektromobil

87 komentářů

psel
Slušný, každý pátý vyrobený auto ve Škodovce je BEV. Gratulace.
A to ještě není EPIQ a SPACEQ nebo jak se to bude jmenovat. S touhle se sestavou dají třetinu si myslím.
Až dorazí Octaq, tak si myslím že zvládnou možná 50%.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel
Ne. Naprosto zoufalé.
PavelK_
@psel Gratulace, díky nim klesla výroba. A zaměstnanci v automotive nebudou mít co žrát .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@PavelK_

Šílené že se stále najdou lidi, kteří rozkladu automotive v EU mávají vlaječakma EU a nadšeně jásají, jak to skvěle jde celé do pr...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PavelK_ no chudáci. Poptávka po zaměstnancích je všude spousta. Nedostatek lidi je pořád.
Petr Kozohorský
@Mikesus No tak to určitě. Potíž je v tom, že chybějícího zubaře propuštěným pracovníkem automobilky nenahradíte (to byl pouze příklad, ale platí pro spoustu dalších profesí). Rozhoduje profesní skladba pracovníků, které firmy poptávají, nemyslíte? To jen oslové pořád opakují žvásty redaktorů medií, že pracovníků je všude dost.
traveldrive
@Mikesus Nie je nedostatok ľudí. Ľudia sú, ale nechce sa im robiť, a už vôbec nie za almužnu. Všetci chcú byť manažérmi a brať aspok 100k Kč hneď po škole... Akurát je problém, že zo škôl vyliezajú blbci, ktorí nevedia nič a do praxe sa nehodia. Česť výnimkám.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive
Absolvent obvykle a už dlouhou dobu vesměs nic neumí.

Jenže jelikož je na toho absolventa dnes takový tlak, že aby mohl vůbec podle představ EU žít, tak prvním kokem po škole je koupě BEV za mega a hned v zápětí koupě bytu v Áčku za 7 mega s hypotékou do 70ti let, tak zkrátka mají i nereálná a nesplnitelná očekávání.

Navic třetina absolventů typicky z oborů gender studií, filozofií, politologií, sociologií, je zaměstnatelná leda tak v neziskovkách, které žijí z dotací EU a nikdy nic nevytvořily...
Petr Kozohorský
@traveldrive Taková perlička: Platil jsem 2 piva v hospodě a servírce (odhadem stáří tak 19 let) jsem dával peníze. Marně jsem ji přesvědčoval, že to mám spočítané. Trvala na tom, že si musí skočit k pultu pro kalkulačku, protože z hlavy ta 2 čísla sečíst nedokázala. Takže máte pravdu - ze škol vychází čím dál tím hloupější generace, čest výjimkám.
psel
@traveldrive já myslel, že každý chce být influencer, otvoríš si kanál , vy*ereš se stlačíš enter 😄
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@PavelK_ Můžete mi to vysvětlit? Jedni "odborníci" křičí, že automotiv bude propouštět. Další "odborníci" křičí, že se málo rodí dětí a bez dovozu pracovní síly z Afriky a Asie nebude mít kdo pracovat. Další "odborníci" křičí, že Evropa končí s automotivem a přitom kupují čínské, korejské a americké auta místo aby podpořili evropské automobilky. Tak jak to teda je?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

Je to tak hujere, že věci spolu zkrátka souvisí. Proto GD = konec EU, protože nikdo kromě EU už pařížskou dohodu nedrží 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Pinkas a tohyonol zase neodpověděl nic. No ani nemuze, protoze tihle budou vždy říkat jen polopravdy, jen aby náhodou nemuseli udělat něco víc pro své pohodlí.
traveldrive
@Mikesus Ty si dobrý "tohyonol"... 😁
psel
@PavelK_ kde co kleslo a komu? Spalováky, jasně. Když vyrábíš něco čeho výroba klesá tak je to vždy blbý. Asi si výrobci komponent pro spalováky musí najít jiný výrobní program.
traveldrive
@psel Myslíš, že ako dlho ešte zvládnu tie autíčka na baterky vyrábať na sklad...?
kesumb
@traveldrive
blbost na sklad, kupujou to prodejci a ti to pak ze skladu strilej bazarnikum a ti pak udrzitelnejm firmam a ty zas zpet prodejcum. Nikdo normalni by si to nekoupit, rikal Panadol...
psel
@traveldrive na sklad? To mas zase odkud prosimte?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@psel : 90% vozů Škoda se vyváží mimo ČR, s elektromobily je to stejné, až dorazí Octa, tak se bude Škoda divit jaká jí vznikne Škoda
Trh na Octavii v elektrice opravdu nečeká
kesumb
@WinDiesel
vsad se ze se bude prodavat velmi dobre. Jako chapu ze ty to nikdy nepochopis, ale z az prekvapive dobryho id7 (kdo by to sakra cekal po passatu tdi dsg) zmensenim a nalepenim slepice blby auto vzniknout nemuze
psel
@kesumb to by byl spis sup a divím se že to neudělali tak jako v té ICE verzi. Jeden vývoj a dva výsledky. Teda až na tu hroznou kapli v superbu to prosím neopakovat.
psel
@WinDiesel ty fakt nejsi trh, už by to chtělo trochu zpátečku nemyslíš?
Trh jasně ukazuje že diesel jde kukat, doby kdy byl populární jsi historie. To že diesel vyhrává a ještě si to napsat do nicku může snad jen někdo kdo tvrdí že 1+1 je 3 nebo že je země placatá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Čím větší podíl BEV ve výrobě bude, tím bude méně vyrobených aut.

Můžeme vyrábět třeba 100% BEV, jenže to bude znamenat že celková výroba aut bude na úrovni 30% té dnešní... Zkrátka zelonurudá ideologie EU má drtivé dopady.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Takze to bude ekologičtější mnohem víc než se čekalo. Méně vyrobených aut, menší zátěž na životní prostředí. Ne kazdy musí mit auto. Stejně jako ne kazdy musí mit letadlo, loď nebo třeba xbox, Playstation,VR brýle atd. Jakmile je alternativa, neni důvod nicit životní prostředí a ovzduší.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Mikesus Přesně tak, u nás firma nasadila autobusy na dovoz zaměstnanců a zrušila parkoviště pro zaměstnance. Měsíc byl řev a všichni si už zvykli a funguje to.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

Němci zavedli koncentrační tábory. Chvíli byl řev, pak si všichni zvykli a fungovalo to...
Kasprik
@rohYpnol
Jste obyčejná nula a tou vždy zůstanete.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik

Cením si tvého názoru bez hodnoty 😆
psel
@Kasprik on je minus nekonečno, takovéhle kecy může mít fakt jen debYl.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@rohYpnol : trefa !!! vždyť používání autobusů "osvobozuje" !!!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@WinDiesel
Ja wohl!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Pinkas ten rohypnol je ale hlupak. Srovnavat vrazdeni s komfortem. A nejsem si jist, ze by si někdo na koncentráty zvykl, naopak se po válce velice řešili. Ale to pro hlupáky nic neznamená, oni vidí jen přítomný okamzit, dlouhodobě nic.
traveldrive
@Mikesus Somár ostane somárom.
Lempl Klaun
@traveldrive A inak sa cítiš byť zdravý?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mikesus : jo a miliony lidí budou bez práce a to bude obzvlášť ekologické, zelený soudruhu. My samozřejmě víme že je to váš cíl. Tak aby potom nedolehlo i na tebe elektrický trumbero.
psel
@WinDiesel musí si najít jinou práci. Tak jako ti specialisté na výrobu psacích strojů, děrných štítků a pásek, jehlových tiskáren, kazeťáků, walkmanů, videí betamax, v2000, VHS, pražských průvodčích v tramvajích, popelníků, faxů, cdček, magnetických pásků, disket všech rozměrů, telefonních budek ….
Říká se tomu pokrok
Rumcajs Rumcajs
@rohYpnol
Rohypnole ty vole nemel pořád ty svoje hovna👆🏻🙄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Rumcajs Rumcajs

Nemusíš nám popisovat co děláš doma.
PavelK_
@rohYpnol podívej, kdo se tu ukázal. Lempl Rumcajs de Sade Holoďak 😂
traveldrive
@PavelK_ A redakcia hrá permanentne mŕtveho chrobáka... To aby začali robiť bordel všetci, aby konečne niekto pohol zadkom a niečo s tým robil.
Lempl Klaun
@traveldrive Čo narobíš, časy sa menia... Diskutovať nemá kto, redakcia si pestuje trollov, pomaly ich bude viac ako normálnych diskutérov.
Mr.Murphy
Pohodička, pořád jsme ve startovací fázi elektromobility a utěšeně to roste. Technologicky a dojezdově to jde dopředu (viz nový Mercedes CLA EQ) a cenově mi připadá že ty EV stojí furt tak nějak stejně nebo dokonce zlevňují.... takže trend je zatím dobrý a podíl na trhu stále poroste.
Je potřeba si uvědomit že každé prodané EV znamená, že do vzduchu se dostane o něco míň sra*ek.... a tím že jaderná energie teď zažívá jistou renesanci tak i ta výroba energie pro EV už bude jen čistší....
Osobně bych nechtěl na svoje ježdění kolem komína + kratší služebky jiné auto než to EV Niro co teď mám. Absolutně nic mi tam nechybí, spotřeba nizoučká a komfort parádní.... Není to žádná prémiovka, úplně obyčejná krabice, ale komfortem a kulturou jízdy naprosto skvělá. Ani by mě nenapadlo uvažovat o něčem jiném jako třeba fosiní X3 atp....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Každé prodané BEV znamená více vytěžených surovin, každé BEV znamená větší závislost na elektřině, které bude čím dál větší nedostatek.
Naprostá většina BEV znamená větší závislsot na Číně.
TuDu
@rohYpnol Ještěže benzínu, nafty, AdBlue a oleje je všude za pár kaček na rozdávání a k rafinaci elektřinu netřeba. A hlavně nejsme vůbec závislí na dovozu ropy z nestabilních oblastí, že?

Vlastně ony by skončily i firmy s aditivy do paliv, olejů apod.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Mr.Murphy Já bych šel ještě dál. Okamžitě zrušit dovoz fosilních aut do Evropy. Kdo chce fosilní auto ať podpoří evropské výrobce (samozřejmě zakázat výstavbu mimoevropských automobilek na území Evropy pro výrobu fosilních aut). Otázka? Co by se stálo, kdyby zakázali výrobu fosilních aut vůbec? Automobilkám by se snížily náklady (nemuseli by vyrábět jak el. auta tak fosilní). Po několikaměsíčním propadu prodeje aut by šly prodeje prudce nahoru (jiná možnost jak koupit než el. auto by nebyla) a tím pádem by šly ceny dolů. Nejhorší je pro automobilky tak nerozhodnost politiků. Žárovky taky byly zakázané příkazem, chvilku byl řev a dnes to už nikdo neřeší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

www.svet-svitidel.cz/…lasicke-zarovky/

Proto to nikdo neřeší, že 😁
Tycoon
@Petr Pinkas

Ty myslíš vážně?
Opravdu nevíš, co tyhle komunistické e😜erimenty způsobily všude od SSSR přes KLDR, NDR, ČSSR až po Kubu?
Černý trh, nedostatek, zaostávání. Typickým znakem u aut je v komunismu to, že ojetina je vzácné a drahé zboží. Že automobilky technicky zaostávají za zahraniční konkurencí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon a taky typickým pro komunismus, ze všichni maji mit všechno, i to zbytné, tedy auto. Takze nevidím důvod, kdyz je mhd i VHD, aby kazdy měl auto, kdyz na něj nema. Je to pro planetu neudrzitelne tak bud se snažíš a mas, nebo se nesnazis a nemáš na to.
Tycoon
@Mikesus

A jak budeš určovat, kdo může jezdit autem a kdo ne? Budou o tom rozhodovat úředníci, politici nebo snad ty sám? To by právě byl ten komunismus.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Však víme že mikeš = kovaný komouš 🤣🤣🤣 zbytečné se s ním bavit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Pinkas a co třeba nechat ty auta, ale zrusit dovoz fosilních paliv? Ať jsme soběstační, tak to nedovazet.
traveldrive
@Mikesus Vyskúšaj na sebe. Potom by si nemal ani čo žrať a chcípol by si od hladu aj s Pinkasom.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
@Mr.Murphy : utěšeně to klesá, třeba Tesla, USA a Čína už stagnuje, EU stagnuje
ale ty se tady může poka-kat z faktu že Škoda vyrobila o pás směšných kousků EV víc ....
teče vám do bot, dude !!!!! brzy nastane zkrat
psel
@WinDiesel lost diesel, nech toho zase, brzy už diesel do osobní dopravy nebude kupovat už vůbec nikdo, BEV roste Diesel klesá a prodává se ho stále míň. Končí …
hrtlik1
@Mr.Murphy OZE letos vyrobí v Evropě 50% energie, takže čistý vzduch jde navrub hlavně jim.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Čistý vzduch jde na vrub zavřeným továrnám.
hrtlik1
@rohYpnol Jen běžné fluktuace. Různé strašení je jenom výmysl populistů a dalších jantarů vám podobným.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Jsi lhář.

Uzavřené nebo ohrožené továrny a výrobní zařízení

1. Chemický průmysl (2024–2025)

Společnosti jako BASF oznámily v závěru roku 2023, že do konce roku 2024 ukončí provoz několika výrobních jednotek (např. výroba amoniaku, caprolaktamu, toluendiisokyanátu) v komplexu Ludwigshafen v Německu kvůli vysokým nákladům a konkurenci mimo EU .

Regionální výrobní kapacity v petrochemii byly výrazně omezovány: několik závodů bylo odstaveno nebo trvale uzavřeno (např. Indorama Ventures v Portugalsku, Ineos Belgie) .

2. Ocelářství: ArcelorMittal (2025)

ArcelorMittal zrušil plány na konverzi dvou německých oceláren (Bremen a Eisenhüttenstadt) na výrobu green‑vodíkové oceli i přes slíbenou dotaci €1,3 mld. Dále varoval, že může uzavřít i belgický pilotní bioethanolový závod v Gentu, protože regule blokují jeho výstup jako "zelený" — činí ho ekonomicky nefunkčním .

3. Automobilový průmysl a dodavatelé (2024–2025)

Volkswagen v roce 2024 oznámil plán uzavření továrny v Německu — první takový případ v historii značky — a další uzavření nebo redukce ve všech německých závodech, protože přechod na EV je nákladný a přísné emisní normy snižují zisky .

Stellantis varoval v roce 2025, že kvůli vysokým pokutám EU za nedodržení EV prodejních cílů může uzavřít továrny v EU, včetně závodu u italské Atessy .

Dodavatelské společnosti v automobilovém průmyslu čelily v roce 2024 a 2025 hromadným bankrotům a uzavírání provozů – v první čtvrtině roku 2025 bylo hlášeno nejméně 8 případů užšího rozsahu, přičemž uzavření továren vedlo k dramatickým propadům zaměstnanosti v sektoru dodavatelů.
hrtlik1
@rohYpnol nejsem, to jste vy. Patologický fosilní patolízal. Něco se zavírá, něco se otevírá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Odhadem: 70 000 – 75 000 pracovních míst zaniklo v EU v uvedeném období v souvislosti s uzavíráním továren (částečně v automobilovém i chemickém průmyslu), což souvisí s tlakem Green Dealu, regulacemi a konkurenčním prostředím.

Kolik se toho otevřelo????? Co, hujere??? 🤣🤣🤣🤣🤣
hrtlik1
@rohYpnol https😐/ec.europa.eu/eurostat/statistics-e😜lained/index.php?title=Unemployment_statistics

Chce to použít mozek a umět intepretovat data. Nezaměstnanost nestoupá, mějte se, nebaví mne diskutovat s voličem SPD či Motoristů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Aha, a že ten zaměstnanec třeba mohl jít do důchodu... nic, co???
Že existuje skrytá nezaměstnanost, kd, ten člověk má místo 1,0 úvazku třeba jen 0,5 úvazku... nic, co???

No jo, pravda občas bolí, viď? 🤣🤣🤣
psel
@hrtlik1 problém je s práškem v tom ze žádný mozek nemá reaguje pudově, protože žádná změna proste nepude.
psel
@hrtlik1 jemu by Stačila i Konečná
Tycoon
@hrtlik1

Dle oficiálních statistik chemický průmysl EU snížil svou produkci za posledních 5 let (2019 vs. 2024) o více než 20 % oproti roku 2019. Taktéž výroba oceli se snížila o více než 20 % za posledních 5 let. Vše nasvědčuje tomu, že pokles bude pokračovat.

Statistika nezaměstnanosti neříká nic o tom, zda byla vytvořena nová pracovní místa. Může jít například o navýšení podílu lidí s částečným pracovním úvazkem, uměle vytvořená pracovní místa financovaná z veřejných rozpočtů apod.
hrtlik1
@Tycoon a? lidé holt dělají něco jiného. Tyhle průmysly nejvíc trpí na zdražení FOSILNÍCH paliv, takže když vyschne kohoutek z Ruska, tak je jasné, že budou mít problém.
Tycoon
@hrtlik1

Ano, samozřejmě. Tyto dva průmysly jsou na fosilních zdrojích závislé. Na druhou stranu když v EU zavřeme fabriky třeba na výrobu hnojiv (tam se spotřebovává hodně zemního plynu) a chybějící hnojiva začneme dovážet z Číny, Indie, Brazílie, USA nebo odkudkoliv (všude to vyrábějí ze zemního plynu), tak se stopa CO2 nezlepší, spíše zhorší.
hrtlik1
@Tycoon Čas začít se zemědělstvím s menším objemem hnojiv. Mimochodem už se to často děje a výnosy potravinové i finanční jsou vyšší. Půda je totiž za ty desítky let vyčerpaná a navíc není schopna vázat tolik uhlíku jako v minulosti, což je další problém.

Import hnojiv do EU klesá a hlady neumíráme. Naopak, obezita stoupá, protože se máme jako prasata v žitě i bez hnojiv.
Tycoon
@hrtlik1

Souhlasím, že půda je na tom hodně špatně. Zejména u nás, kde jsou pěstovány nevhodné plodiny na nevhodných typech půdy, a kdy máme nepoměr mezi živočišnou a rostlinnou výrobou.

Avšak podle oficiálních statistik EU import dusíkatých hnojiv, která se vyrábějí ze zemního plynu, roste.
Mimochodem velký nárůst EU importu dusíkatých hnojiv je z Ruska. Za posledních 5 let zvýšila EU dovoz dusíkatých hnojiv z Ruska o cca 50 %.

capreform.eu/import-dependence-for-nitrogen-supply/

Bohužel je skoro nemožné vyrábět dusíkatá hnojiva bez zemního plynu, či jiného fosilního zdroje.
hrtlik1
@Tycoon mno já koukal na eurostat a dovoz všech hnojiv, nejen dusítakých klesá a stejně tak klesá i spotřeba. S tím Ruskem je to tak, že ten plyn natolik zdražil, že se to tu nevyplatí vyrábět, tak se dováží rovnou finální výrobek, ale s dalšími sankcemi to doufám nyní klesá.
Tycoon
@hrtlik1 .


A na jaké statistiky se díváš?
Já se dívám sem.

agridata.ec.europa.eu/extensions/DashboardFertiliser/FertiliserTrade.html

Letos to vypadá na rekordní dovoz močoviny, u amoniaku to bude nadprůměr, dovoz dusičnanu amonného jde na rekord, síran amonný nadprůměr. A tak by se dalo pokračovat.
hrtlik1
@Tycoon ec.europa.eu/eurostat/statistics-e😜lained/index.php?title=Agri-environmental_indicator_-_mineral_fertiliser_consumption
Tycoon
@hrtlik1

To je celková spotřeba hnojiv v EU. Ale tady celou dobu mluvíme o importu dusíkatých hnojiv, které se vyrábí ze zemního plynu, do EU.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1
Lidi sice můžou jit "dělat" něco jiného. Jenže když člověka z primárního výrobního sektoru přesuneš do terciárního sektoru služeb či nevýrobního sektoru, tak prostě ekonomika nevytvoří žádné HDP a sice jsi formálně udržel zaměstnanost, ale reálně jsi pohřbil ekonomiku 🤣🤣🤣

Zjevně ekonomice absolutně vůbec nerozumíš 🤣🤣🤣
Kasprik
Paráda. Jen tak dál.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik

Hujer nadšeně mává zelenorudou vlajkou zániku evropského autoprůmyslu. Krása 👍
hrtlik1
@rohYpnol V Číně evropské automobilky klesají každým rokem o 20%. Proč? Mno protože nejsou schopni nabídnout dobrý elektromobil za dobrou cenu. Holt stejní fosilní geronti, jako vy, sedí i v manažerských židlích.
traveldrive
@hrtlik1 Čo to pletieš, prosím ťa? Dôvody sú predsa niekde úplne inde.
hrtlik1
@traveldrive Ne, to opravdu nejsou 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Opět lžeš.

V Číně padají evropské značky protože Čína se naučila vyrábět vlastní auta (vlastni značky, vlastni modely)!!!
hrtlik1
@rohYpnol A jak se to vylučuje? Nijak, jsou prostě nekonkurenceschopní a trh zpátky už nezískají, nemají moc čím. Tečka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hrtlik1

Vylučuje se to tak ze to neni o nekonkurenceschopnosti jak tady lžeš. VW v ČR taky má prodeje výrazně jinde než Škoda a konkurenceschopné je tak že je často nejen lepší, ale i levnější 🤣 Blbý, co, hujere?
psel
@hrtlik1 troufám si nesouhlasit. V první řadě těm evropským automobilkám nikdo nedá tolik peněz jako čínská vláda těm čínským. A nejen ta centrální ale i místní. A ta čínská vláda je bude těžko do VW cpát. A levné? Co je levné? Jim je v Číně úplně jedno co za cenu tam napíšou. Nebo je někde jinde než v Číně možné aby někdo vyšel z autem za 100 a za měsíc ho zlevnil na 65? To je přece naprosté zoufalství ze stavu prodejů a neprodaných hald aut a nutnosti alespoň nějak vytížit kapacitu výroby.
Nebo ti prodají auto bez ochrany baterie proti odlétajícím kamínkům. Takže ten plech vyrábí spousta firem a prodává to na Aliku. Ne to není joke ale realita. Za jakou cenu chceš mít nízkou cenu?
V druhé řadě jsou požadavky čínských zákazníků specifické a jak trend tak software halt není silnou stránkou klasických automobilek.
A nemyslim si ze by takový Diess byl ten fosilní geront, ale spíš že se odlišili designem a ovládáním od toho co jejich zákazníci čekali až moc a přehnali to. Ostatně stejně jako MB s EQE a EQS.
Ale to dají do pořádku a rychle, ok ne tak rychle jak ty Číňani na Aliku.
hrtlik1
@psel VW tam má společné podniky (SAIC-VW a FAW-VW), subvence dostali taky.

Najdete tam šunky, ale i vyspělá auta, která se prodávají i v Evropě. Za tenhle půlrok prodali Čínani (byd, volvo, mg, polestar, 😜eng) tady 140 tisíc EV. Škodovka 70k, VW 110k. Takže jsou významným hráčem i tady.

Diess byl odejit.
Avatar - jersey.se
jersey.se
A 80% těch pátejch čeká na showroomu. 😂
ericn
@jersey.se spíš na parkovišti za ním nebo sem tam i na nějakém nepoužívaném placu v okolí (letišti atd) 😋
psel
@ericn jako ze někde parkuje 72 tisíc BEV od škodovky?
Jen výkřik zoufalství Dieselátů nad poklesem prodejů spalováků. Nic víc. Probrečte si a pak si ještě naposledy čuchněte k výfuku aby jste věděli o co přicházíte. Stačilo. Konečná.