Novinky
Tak to je konec tohoto evropského bestselleru. Nehybridní, relativně levná základní motorizace se prodávala zdaleka nejlépe, a tak ji Renault u nové generace zrušil...😧👎 Tato ignorace základních ekonomických zásad evropské automobilky dočista zničí...
P.S.: Hybridy zásadně nebrat!
P.S.: Hybridy zásadně nebrat!
@Arese
Muzes dat odkaz na statistiky prodejů jednotlivých motorizací? Nebo si to jen myslíš jako skoro vždy?
Muzes dat odkaz na statistiky prodejů jednotlivých motorizací? Nebo si to jen myslíš jako skoro vždy?
@Mikesus Tak za první 1H 2025 Clio motorizace - EU
43% Benzin
11% Nafta
28% Hybrid
17% LPG
best-selling-cars.com/…market-analysis/
V článku dole. O procento jim to nevychází, nejspíš něco blbě zaohrouhlili, zdroj JATO...
Tj snaží se tímhle rozhodnutím přijít o 72% prodejů...
43% Benzin
11% Nafta
28% Hybrid
17% LPG
best-selling-cars.com/…market-analysis/
V článku dole. O procento jim to nevychází, nejspíš něco blbě zaohrouhlili, zdroj JATO...
Tj snaží se tímhle rozhodnutím přijít o 72% prodejů...
@ericn
Výborný důkaz. Co na to Mikesus?
Výborný důkaz. Co na to Mikesus?
@Tycoon Mlčí a šoupe nohama... 😉
@ericn ja neutikam z diskuze jako vase skupinka, neboj. Jen u toho nesedím 24/7 jako vase parta haterů kolem rohypnola.
A dole aventime pise 43% na 2 motory, to je porad mene než 28% na jeden.
A dole aventime pise 43% na 2 motory, to je porad mene než 28% na jeden.
@Mikesus Vidíš, takových slov. Přitom stačilo napsat, měl si pravdu 😉
Ten litr prostě tvoří dohromady 60% prodejů, protože i ten na LPG jezdí někdy na benzin a pořád je výrazně levnější než hybrid.
Za mě je to opět hloupé rozhodnutí, ač ta 1,8hybrid nebude určitě špatná motorizace (jde na něj chvála), ale bohužel ani levná a to je u Clia problém. Prodeje půjdou do kytek...
"Jen u toho nesedím 24/7 jako vase parta haterů kolem rohypnola." - tímhle myslíš přesně co? Já v žádný partičce nejsem...
Ten litr prostě tvoří dohromady 60% prodejů, protože i ten na LPG jezdí někdy na benzin a pořád je výrazně levnější než hybrid.
Za mě je to opět hloupé rozhodnutí, ač ta 1,8hybrid nebude určitě špatná motorizace (jde na něj chvála), ale bohužel ani levná a to je u Clia problém. Prodeje půjdou do kytek...
"Jen u toho nesedím 24/7 jako vase parta haterů kolem rohypnola." - tímhle myslíš přesně co? Já v žádný partičce nejsem...
@ericn oni vypustí do světa sociální Twingo se spalovakem, to malé ten limit 93g/km asi splni
@ericn díky za odkaz. Renualt u clia uvádí 38% za rok 2024. 40% benzin v roce 2025 jsou všechny motorizace, tedy sce, tce a jejich výkonové varianty, včetně mhev, jak je hvezdickou uvedeno. Hybrid je jeden. Konkretni prehled u clia nemám, co se kde jak nabizi.
Takze hybrid ma 28%, LPG 17, diesel 11 a 40% zbylé benziny. V Evropě se ještě nabízeli sce a jiné výkonové varianty tce jestli si pamatuji dobre, stejně "neoficialne" jako diesel. uvidíme na konci roku, pololeti zatim neukazuje nic moc rozdilenho oproti lonskemu roku.
Takze hybrid ma 28%, LPG 17, diesel 11 a 40% zbylé benziny. V Evropě se ještě nabízeli sce a jiné výkonové varianty tce jestli si pamatuji dobre, stejně "neoficialne" jako diesel. uvidíme na konci roku, pololeti zatim neukazuje nic moc rozdilenho oproti lonskemu roku.
@Mikesus Stačí se dát do řeči s kterýmkoliv zpřáteleným prodejcem Renaultu a potvrdí ti, že prodeje hybridní verze Clia v ČR jsou zcela zanedbatelné. Ty jsi fakt čekal u pragmatických Čechů něco jiného?! 😊
@Mikesus
Renault Clio predaje v Európe za 1. polrok 2025
122 489 kusov
z toho jednotlivé motorizácie
SCe 65 a TCe 90: 43 %
E-Tech 145: 28 %
Eco-G 100 (LPG): 17 %
Blue dCi 100: 11 %
Prejsť so súčasným podielom necelých 30 % len na hybrid je rizikom. Neverím, že to spravia hneď s novou generáciou, je celkom bežné, že ešte nejaký čas ostanú staré motory. Scenár z článku podľa mňa nastane až tak o dva roky.
Renault Clio predaje v Európe za 1. polrok 2025
122 489 kusov
z toho jednotlivé motorizácie
SCe 65 a TCe 90: 43 %
E-Tech 145: 28 %
Eco-G 100 (LPG): 17 %
Blue dCi 100: 11 %
Prejsť so súčasným podielom necelých 30 % len na hybrid je rizikom. Neverím, že to spravia hneď s novou generáciou, je celkom bežné, že ešte nejaký čas ostanú staré motory. Scenár z článku podľa mňa nastane až tak o dva roky.
@Avantime Ak sa predsa len trochu nezmení zelená politika EÚ, tlaky proti nej stále silnejú, o tom, že greendeal je od základu zlý, sa na európskej scéne hovorí už celkom otvorene.
@Avantime
Oni budou rušit i LPG? To zrovna u Renaultu je taky poměrně oblíbené. Ty základní motory kupuji lidé, kteří za každou cenu chteji nové auto a nemaji na něj par korun navic. Pokud to koupil nějaký fleet, tem to je jedno co koupi. Ale rozhodnutí nabizet to nejpoptavanejsi, obzvlast když to je jen v max výbavě, je podle mého menší risk než nabizet něcoene oblíbeného s menší režii. Stačí, když ten hybrid nabidnou i v nižších vybavach.
Oni budou rušit i LPG? To zrovna u Renaultu je taky poměrně oblíbené. Ty základní motory kupuji lidé, kteří za každou cenu chteji nové auto a nemaji na něj par korun navic. Pokud to koupil nějaký fleet, tem to je jedno co koupi. Ale rozhodnutí nabizet to nejpoptavanejsi, obzvlast když to je jen v max výbavě, je podle mého menší risk než nabizet něcoene oblíbeného s menší režii. Stačí, když ten hybrid nabidnou i v nižších vybavach.
@Arese To jsi hodně vedle s tou nejlíp prodávanou základní motorizací. 😉
@Futurista No úplně není 😄 Viz výše...
Teď otázka, jak dlouho 😃
Každopádně odpověď je jednoduchá... do té doby, než Renault zjistí propad prodejů.
Jen fanoušek Renaultu by dal za Clio v hybridů 500,000, když za tu cenu může mít léta osvědčený hybrid v Yarisu.
Každopádně odpověď je jednoduchá... do té doby, než Renault zjistí propad prodejů.
Jen fanoušek Renaultu by dal za Clio v hybridů 500,000, když za tu cenu může mít léta osvědčený hybrid v Yarisu.
@Nebo Nebo Jasně, proč si kupovat Clio v hybridu za půl mega, když můžu mít menší (a slabší) yaris s hybridem. 😁 Já teda nevím o žádných problémech u Renaultích hybridů. A člověče, to mám jeden doma. Asi máš víc zkušeností. 😉
@Futurista
Hybrid v cliu je fajn, ale trochu letragickej. Ta reakce na plyn při potrebe zrychlit mne dost zklamala. Ale vypadá to, ze jinak funguje.
K ceně, yaris aktuálně od 519 a výkonnější od 639 jen v nejvyšší výbavě.
Clio je v akci za 623. Kazdy at si rozhodně, zda kvalitní a osvědčená technika stoji za pár korun navic, než jeste ne uplne prověřená, komplikovaná a hůř reagující ( zatím, tohle maji určitě možnost do budoucna zlepšit). A zde neni moc co řešit za takovou cenu z mého pohledu. Radši o trochu menší kufr a kvalitní auto, než francouzskou elektriku.
Obecne podle značek je pořád toyota na vrcholku žebříčků spolehlivosti ( I přes kiksy u chr nebo bz4x ) narozdil od Renaultu, který se stabilně drží pod průměrem. Jednak adac, TUV, jednak pruzkumu whatcar
Hybrid v cliu je fajn, ale trochu letragickej. Ta reakce na plyn při potrebe zrychlit mne dost zklamala. Ale vypadá to, ze jinak funguje.
K ceně, yaris aktuálně od 519 a výkonnější od 639 jen v nejvyšší výbavě.
Clio je v akci za 623. Kazdy at si rozhodně, zda kvalitní a osvědčená technika stoji za pár korun navic, než jeste ne uplne prověřená, komplikovaná a hůř reagující ( zatím, tohle maji určitě možnost do budoucna zlepšit). A zde neni moc co řešit za takovou cenu z mého pohledu. Radši o trochu menší kufr a kvalitní auto, než francouzskou elektriku.
Obecne podle značek je pořád toyota na vrcholku žebříčků spolehlivosti ( I přes kiksy u chr nebo bz4x ) narozdil od Renaultu, který se stabilně drží pod průměrem. Jednak adac, TUV, jednak pruzkumu whatcar
Tady je pěkně nablito v komentářích. Arese a podobní dementi.
@Lempl Klaun super niekoho uraziť bez argumentu. Ty budeš s tých slušných majiteľov elektrický, lateckom a čínskym komunistickým telefónom v rukách, že?
@sorpersa Potrefen husen, že?
@Lempl Klaun zaujímavé, že Misekusovi vieš odpovedať normálne...takže s kým nesúhlasí urážať...a inak nove auto mam kazde 2 roky....predchádzajúce bol Renault...to k tým trollom.
@sorpersa Ale samozřejmě, věřím ti. Koneckonců, úplně ti rozumím, já si taky každé dva měsíce pořizuju nové auto, protože mě ten stávající interiér začne psychicky vyčerpávat.
@sorpersa Mimochodem, ty čtyři tečky? To je takové typografické zoufalství, když někdo neví, jestli končí větu, nebo už rovnou životní etapu.
@sorpersa odkaz mas dole. Renaultu má cca 40% prodejů hybridy. A arese je znám tím, ze si cuca z prstu, své názory nema ničím podložené a presto je poklada za realitu. Tak neni divu, ze to někomu ujede ( ackoliv to nijak neomlouvám ) a klesne pak na jejich úroveň.
@Mikesus ďakujem, je niečo úžasné keď vidím kultivovanu debatu na základe argumentov, bez urážok. Áno tých 40 % môže byť, ale aj tak myslím clio ma najviac predajov s 0, 9 tce. Štatistiku však nepoznám, vychádzam z toho čo vidím vo svojom okolí.
@sorpersa bohužel jsem taky konkrétně u clia nenašel. Ale zase si myslím, ze ta 0.9 nebude zas tak moc. Na nějakém trhu možná, ale čím víc na západ, tím víc hybrid. A tam kde bude prodejně víc 0.9, tam bude zase víc valcovat dacia.
@Lempl Klaun tak to je skupina co si cucá z prstu a myslím si, ze jejich minoritní názor jsou fakta.
Renaultu rostou prodeje hybridů, loni to bylo 40%, ke cliu jsem ko květnem nenašel. Našel jsem zmínku 38%, ale to nebylo ničím podložené.
media.renault.com/…chnology-choices
O základní vybavy a motorizace neni příliš zájem obecně. To tvrdi jen bychaři, kteří auto koupi maximálně z bazaru nebo jednou za dekádu až dvě. Ale realni kupci chtějí něco jiného.
Renaultu rostou prodeje hybridů, loni to bylo 40%, ke cliu jsem ko květnem nenašel. Našel jsem zmínku 38%, ale to nebylo ničím podložené.
media.renault.com/…chnology-choices
O základní vybavy a motorizace neni příliš zájem obecně. To tvrdi jen bychaři, kteří auto koupi maximálně z bazaru nebo jednou za dekádu až dvě. Ale realni kupci chtějí něco jiného.
@Mikesus Ano, mám na to stejný názor: ti, kdo si dnes vydělávají trollováním, na nové auto opravdu nedosáhnou. Kdyby byli včas investovali do pořádného vzdělání, mohli dnes třeba školit NLP a místo trollení by si užívali života s flat white v ruce.
@Lempl Klaun
NLP? Natural language processing pro AI? S tím mas zkusenosti? Je to zajímavý obor.
NLP? Natural language processing pro AI? S tím mas zkusenosti? Je to zajímavý obor.
@Mikesus Ano, věřím ti, protože je přirozené, že je to tvůj obor a rozumíš tomu lépe než kdokoli jiný.
Ne, moje profese je jiná, jsem umělec, a proto se na svět dívám možná trochu jinýma očima. Věci vnímám spíše intuitivně, citlivě a vizuálně, což ale neznamená, že bych si nevážil odborného názoru někoho, kdo se tomu skutečně věnuje profesionálně a navíc to dělá s radostí a srdcem.
Ne, moje profese je jiná, jsem umělec, a proto se na svět dívám možná trochu jinýma očima. Věci vnímám spíše intuitivně, citlivě a vizuálně, což ale neznamená, že bych si nevážil odborného názoru někoho, kdo se tomu skutečně věnuje profesionálně a navíc to dělá s radostí a srdcem.
@Mikesus Hledej příště lépe, u Clia to neplatí 😉
@ericn jasne. Renaultu pise 40% celkové a nasel jsem 38% u clia za loňský rok. Ty zase ignroujes fakt, ze 40% je více než jeden motor. Takze srovnavas vic motorů vůči jednomu. Jak pise aventime. Ale polopravdy ti jdou dobře.
Veď dajme si tu fakty.
Renault Clio predaje v Európe za 1. polrok 2025
122 489 kusov (druhý najpredávanejší model po Dacii Sandero)
z toho jednotlivé motorizácie
SCe 65 a TCe 90: 43 %
E-Tech 145: 28 %
Eco-G 100 (LPG): 17 %
Blue dCi 100: 11 %
Prejsť so súčasným podielom necelých 30 % len na hybrid je rizikom. Neverím, že to spravia hneď s novou generáciou, je celkom bežné, že ešte nejaký čas ostanú staré motory. Scenár z článku podľa mňa nastane až tak o dva roky.
Renault Clio predaje v Európe za 1. polrok 2025
122 489 kusov (druhý najpredávanejší model po Dacii Sandero)
z toho jednotlivé motorizácie
SCe 65 a TCe 90: 43 %
E-Tech 145: 28 %
Eco-G 100 (LPG): 17 %
Blue dCi 100: 11 %
Prejsť so súčasným podielom necelých 30 % len na hybrid je rizikom. Neverím, že to spravia hneď s novou generáciou, je celkom bežné, že ešte nejaký čas ostanú staré motory. Scenár z článku podľa mňa nastane až tak o dva roky.
Na špionážních fotkách je vidět manuální převodovka v interiéru. Takže buď to bude nějaký mild-hybrid jakožto základ, anebo verze mimo EU. Osobně si myslím to první. Pak je článek vařený z vody.
Celé to európske bláznovstvo s emisiami nám podrežie konár, na ktorom sedíme, a dopadneme tvrdo... Ak sa tej bruselskej bandy nezbavíme a v EÚ nezačnú konečne úradovať rozumní a pragmatickí ľudia.
Renault více vydělává na Daciích než na Renaultech.
Dacia má ziskovost přes 10 %, Renault má výrazně méně.
markets.ft.com/…ta/announce/full?…
Ďakujeme, EÚ.