@vecernicek2
Jo 4 val v takové těžké krávě je docela bída.
mariov8
0
@vencelín Jiný motor se již ani nedá v segmentu velkých dodávek koupit, nikdo v Evropě již nedělá víceválec. Zrovna mercedes byl poslední a nový 4 válec se sekvenčním přeplňováním je někdy i lepší než přes 20 let starý V6, zátah z nízkých otáček a spotřeba určitě. Ale ano, akusticky určitě lepší není.
Ten text my přijde poněkud zmatený, protože mercedes ti již se slabším než 190 koňovým motorem s točivým momentem slušných 450Nm pohon 4x4 nedodá...
Mne by spíše zajímala obsaditelnost a doložnost, tedy hmotnosti těch vozidel. Na fotkách totiž je vidět středně dlouhý Sprinter s jednomontáží vzadu a ten může být 3,5 nebo 4,1t a dvě auta jsou dlouhé pětituny s jednoduchou (tam by dával ten slabší motor smysl, protože tam nejde dát pohon 4x4 a bude tam i tak omezovač rychlosti) a dvojitou montáží. Tady asi "doložnost" nebude problém ani pro 4 osoby,
vencelín
0
@mariov8
Na netu až byl u eden 6 val pro mb.
Kdyz už se patlaj s karavanikEm že více než 5 Mega, tak mohli sáhnout po 3,6 V6, který se dává do Dodge a udělat karavanik z něj.
Pokud se Dodge nedělá sériové 4x4 tak Dangel by jim s tím pichnul.
Co se spotřeby týká tak ten 6 val v reálu tu spotřebu mít větší nebude. A pokud ano, rozdíl bude marginální a rozhodne kultivovanost, odolnost, jednoduchost, plynuly zatah v celém spektru otáček ten rozdíl budou bohaté kompenzovat.
vencelín
0
@mariov8
Jinak pokud je to jednomontaz tak to by mala byt vždy max 3,5 t celková.
S dvojmontazi měly Sprintery celkovou 4,6 t. A u té těžší už je otázka zda to má omezovač rychlosti. Tachograf už by to mít mělo a dále by se na to v Evropě vztahovalo spousta příslušných zákazu vjezdu. Tedy z tohoto pohledu ta těžší verze taky nemusí být žádné terno pro praktické využití po Evropě.
mariov8
0
@vencelín Jednomontáž Sprinter dnes končí na 4,25t, dle provedení. Jednomontáž SuperSingle dokonce dnes začíná a končí na 5,0t. Dvojmontáž Sprinter je dnes 5,0t a s pohonem 4x4 až 5,5t.
V6 diesel si bral v praxi o 2-3 litry víc než v některých pracovních oblastech i živější dvoulitr OM654. Ale ano, ten zvuk a měkčí charakteristika méně plněného motoru bude chybět mnohým.
Dodge? 3,6? Penta Star? To je ale záležitost pro USA. Mezi náma, kdo měl i druhé Ducato (což je základ pro RAM ProMaster, který asi myslíš, dnes RAM ale funguje jako samostatná značka) jako obytku, už třetí nechce ani zadarmo, a už vůbec ne za 5M. Ano, kdysi se dělal Dodge Sprinter, ale to je už relativně dávno.
Homologovat auto s motorem vyvinutým pro USA s Evropskou konverzí na 4x4 (pokud by ji někdo pro tento motor a ESP toho vozidla vyvinul) a obytnou vestavbou jako výrobce v dalším stupni bude dnes neskutečné peklo a za raketu... to se vyplatí možná tak při odbytu 10000-12000 aut ročně. To je jiný vesmír než ve kterém se tato skandinávská firmička pohybuje.
Tachograf s obytným speciálem neřešíš, je na to výjimka. Ta ale není na omezovače rychlosti, mýta, dálniční poplatky, zákazy vjezdu a pod. individuálně dle projížděné země. Ale v EU se u obytek lobuje/pracuje na posunu limitu na 4,25t...
vencelín
0
@mariov8
Zajímavé, nikdo nechce Ducato, přitom karavanik jezdí 90 % (nebo drtivá většina) právě jich (D, B, J). A to i starších až hodně starych. Pak nějaké ty Transit či Master a trebes Sprinteru či Transportéru naprosté minimum.
Takže to s tou neoblibenosti zas tak horké nebude.
mariov8
0
@vencelín Ano, to máš pravdu. Jo, těch levných ano. Dlouho mělo to auto i slušný náskok v užitečném zatížení. Ale kdo si kupuje luxusnější obytku, už Ducato a jeho odznakové verze má za sebou nebo naprosto mimo zorné pole. A navíc to auto ztěžklo regulacema také a jeho atraktivita klesla. Pořád je to papírová levná plechovka a v interiéru láce kam se podíváš. Master, Transit a Sprinter už nejsou dnes o tolik těžší a mají lepší techniku i elektroniku. Když řešíme auta přes 3,5t, což jsou všechny lepší obytky nebo obytky 4x4 pro více než 2 lidi, tak je volba jasná.
vencelín
0
@mariov8
No, karavaniku nad 3,5 t zas tak moc není.
Jednak vyžadují další řidičák a jednak to už jsou pak většinou už auta postavena na základě náklaďáku, kde ta cena je astronomicka. To si prostě běžný smrtelník neporidi.
Tedy tak to alespoň vnímám podle toho co je vidět na evropských silnicích, kde jednoznačně vedou D, B, J.
Navic u těch nákladních karavaniku už člověk taky musí počítat s tím že to taky jako náklaďák jezdí, plus rozměrova omezení.
Jo 4 val v takové těžké krávě je docela bída.
Ten text my přijde poněkud zmatený, protože mercedes ti již se slabším než 190 koňovým motorem s točivým momentem slušných 450Nm pohon 4x4 nedodá...
Mne by spíše zajímala obsaditelnost a doložnost, tedy hmotnosti těch vozidel. Na fotkách totiž je vidět středně dlouhý Sprinter s jednomontáží vzadu a ten může být 3,5 nebo 4,1t a dvě auta jsou dlouhé pětituny s jednoduchou (tam by dával ten slabší motor smysl, protože tam nejde dát pohon 4x4 a bude tam i tak omezovač rychlosti) a dvojitou montáží. Tady asi "doložnost" nebude problém ani pro 4 osoby,
Na netu až byl u eden 6 val pro mb.
Kdyz už se patlaj s karavanikEm že více než 5 Mega, tak mohli sáhnout po 3,6 V6, který se dává do Dodge a udělat karavanik z něj.
Pokud se Dodge nedělá sériové 4x4 tak Dangel by jim s tím pichnul.
Co se spotřeby týká tak ten 6 val v reálu tu spotřebu mít větší nebude. A pokud ano, rozdíl bude marginální a rozhodne kultivovanost, odolnost, jednoduchost, plynuly zatah v celém spektru otáček ten rozdíl budou bohaté kompenzovat.
Jinak pokud je to jednomontaz tak to by mala byt vždy max 3,5 t celková.
S dvojmontazi měly Sprintery celkovou 4,6 t. A u té těžší už je otázka zda to má omezovač rychlosti. Tachograf už by to mít mělo a dále by se na to v Evropě vztahovalo spousta příslušných zákazu vjezdu. Tedy z tohoto pohledu ta těžší verze taky nemusí být žádné terno pro praktické využití po Evropě.
V6 diesel si bral v praxi o 2-3 litry víc než v některých pracovních oblastech i živější dvoulitr OM654. Ale ano, ten zvuk a měkčí charakteristika méně plněného motoru bude chybět mnohým.
Dodge? 3,6? Penta Star? To je ale záležitost pro USA. Mezi náma, kdo měl i druhé Ducato (což je základ pro RAM ProMaster, který asi myslíš, dnes RAM ale funguje jako samostatná značka) jako obytku, už třetí nechce ani zadarmo, a už vůbec ne za 5M. Ano, kdysi se dělal Dodge Sprinter, ale to je už relativně dávno.
Homologovat auto s motorem vyvinutým pro USA s Evropskou konverzí na 4x4 (pokud by ji někdo pro tento motor a ESP toho vozidla vyvinul) a obytnou vestavbou jako výrobce v dalším stupni bude dnes neskutečné peklo a za raketu... to se vyplatí možná tak při odbytu 10000-12000 aut ročně. To je jiný vesmír než ve kterém se tato skandinávská firmička pohybuje.
Tachograf s obytným speciálem neřešíš, je na to výjimka. Ta ale není na omezovače rychlosti, mýta, dálniční poplatky, zákazy vjezdu a pod. individuálně dle projížděné země. Ale v EU se u obytek lobuje/pracuje na posunu limitu na 4,25t...
Zajímavé, nikdo nechce Ducato, přitom karavanik jezdí 90 % (nebo drtivá většina) právě jich (D, B, J). A to i starších až hodně starych. Pak nějaké ty Transit či Master a trebes Sprinteru či Transportéru naprosté minimum.
Takže to s tou neoblibenosti zas tak horké nebude.
No, karavaniku nad 3,5 t zas tak moc není.
Jednak vyžadují další řidičák a jednak to už jsou pak většinou už auta postavena na základě náklaďáku, kde ta cena je astronomicka. To si prostě běžný smrtelník neporidi.
Tedy tak to alespoň vnímám podle toho co je vidět na evropských silnicích, kde jednoznačně vedou D, B, J.
Navic u těch nákladních karavaniku už člověk taky musí počítat s tím že to taky jako náklaďák jezdí, plus rozměrova omezení.