Novinky
tak co si budem povidat, manualni prevodovky proste casem nebudou vubec. Jeste chvilku se udrzi v opravdu levnych autech nebo ve sportacich pro fandy a pak se nad nimi zavre voda. V par starych autech to mam ale ve firme jsem posledni manual prodal pred 4 lety a nikdo na to nevzpomina 😉
Škoda útlumem manuálů páchá katastrofální chybu!!! 😧😧😧😧😧😧😧😧😧👎
@Arese
A přechodem na EV páchá harakiti.
A přechodem na EV páchá harakiti.
@Michal Exner Harakiri.
@Lenka Čížková ale houbeles, BEV je prostě ta budoucnost a spalováci historie.
Nevím kdo by kupoval smrdící a randálu plnou technologii, která je navíc drahá a to i na údržbu. Navíc lít do toho tu naftu z ropy kterou sami nemáme.
Zatímco solár na střeše, baterka v autě a nepotřebuji trpět ani smradem, ani randálem.
Nevím kdo by kupoval smrdící a randálu plnou technologii, která je navíc drahá a to i na údržbu. Navíc lít do toho tu naftu z ropy kterou sami nemáme.
Zatímco solár na střeše, baterka v autě a nepotřebuji trpět ani smradem, ani randálem.
@psel Pro individuálni dopravu možná realizovatelné, globálně blbost. Zkuste si propočítat energetické nároky veškeré nákladní a osobní dopravy. Pak si do toho přidejte ještě veškerou výrobu, včetně výroby oceli a dostanete se k potřebě dalších dvou Temelínů elektrického výkonu, protože průmysl a služby vyžadují garantované zdroje, což soláry ani větrníky nejsou...
@Stanislav Kozderka a tohle je informace odkud?
Kdybys prohnal všechnu ropu co jí dneska pálíme v autech kogenerační jednotkou, tak z ni dostaneš elektřiny tolik že by stačila dojezdem BEV na stejnou vzdálenost a zbytkem energie bys vytápěl v zimě celou republiku. A v létě máme soláry, na rodinném domě by ti to pokrylo tvé potřeby od března do října.
Nevím proč sem taháš ocel, já se bavil o dopravě. Kromě oceli máme ještě chemii, ta taky spotřebovává spoustu energie. Určitě to není easy, ale něco s tím udělat musíme a zatím na to žádný tlak na vývoj jiných energeticky méně náročných technologií nebyl, protože byla energie laciná. A tak jako se pod tlakem pracuje na baterkách, infrastruktuře, bioplynkach, kogeneračních jednotkách tak se pracuje i na tom ostatním.
Ale souhlasím s tím, že té energie na tu ocel je potřeba strašně moc a vyrobit ji někde bude třeba, ale myslím si že je důležité jakoukoliv energii zbytečně nevyhazovat a třeba tím ušetříme ve finále víc než bude jinde potřeba…
Kdybys prohnal všechnu ropu co jí dneska pálíme v autech kogenerační jednotkou, tak z ni dostaneš elektřiny tolik že by stačila dojezdem BEV na stejnou vzdálenost a zbytkem energie bys vytápěl v zimě celou republiku. A v létě máme soláry, na rodinném domě by ti to pokrylo tvé potřeby od března do října.
Nevím proč sem taháš ocel, já se bavil o dopravě. Kromě oceli máme ještě chemii, ta taky spotřebovává spoustu energie. Určitě to není easy, ale něco s tím udělat musíme a zatím na to žádný tlak na vývoj jiných energeticky méně náročných technologií nebyl, protože byla energie laciná. A tak jako se pod tlakem pracuje na baterkách, infrastruktuře, bioplynkach, kogeneračních jednotkách tak se pracuje i na tom ostatním.
Ale souhlasím s tím, že té energie na tu ocel je potřeba strašně moc a vyrobit ji někde bude třeba, ale myslím si že je důležité jakoukoliv energii zbytečně nevyhazovat a třeba tím ušetříme ve finále víc než bude jinde potřeba…
@Arese Naštěstí je stále rozdíl v ceně.
@praptak který se postupně zmenšuje. Takže je prostě budoucnost elektrická a tam tohle fakt potřeba není.
Není potřeba brečet nad manuálem, stejně jen slouží k tomu aby umožnil spalováku s omezenými otáčkami a průběhem momentu v autě fungovat, protože nedá 0…30000 ot/min s momentem dole jako každý rozumný elektromotor.
Není potřeba brečet nad manuálem, stejně jen slouží k tomu aby umožnil spalováku s omezenými otáčkami a průběhem momentu v autě fungovat, protože nedá 0…30000 ot/min s momentem dole jako každý rozumný elektromotor.
20 rokov vyrábať to isté a potom byt prekvapený, že sa to zrazu nepredáva…
Pripomina mi to doby škody 105.
Je to na úrovni začatia výroby v 1970 a potom prekvapenie, že v 1990 to už nikto nechce.
Vtedy škodovku spasil VAG.
Kto spasí škodovku dnes?
Pripomina mi to doby škody 105.
Je to na úrovni začatia výroby v 1970 a potom prekvapenie, že v 1990 to už nikto nechce.
Vtedy škodovku spasil VAG.
Kto spasí škodovku dnes?
@Meky já si myslím že VAG s MEB škodovku spasil, kdyby ho neměli těžko by si udělali sami BEV v takové cenové relaci. Navíc měla štěstí v tom, že neudělali ta BEV tak touchová, jako VW/AUDI. Navíc má lepší výbavu než AUDI, viz odvětrávané sesle.
A co se týče manuální převodovky, ta fakt spasení nepotřebuje, v eksportu auta s manuální převodovkou fakt nejedou a s výjimkou jednoho zde pravidelně zvracícího přispěvatele nevím o nikom, kdo by po tom toužil. A i on jen teoreticky, protože přece nebude každý ráno do právě vrklat převodovkou a spojkou, když jede do práce. Jen to nepřizná, protože je to tvrďák, co bez vůně benzínu nebo nafty a randálu spalováku není schopen přežít.
A co se týče manuální převodovky, ta fakt spasení nepotřebuje, v eksportu auta s manuální převodovkou fakt nejedou a s výjimkou jednoho zde pravidelně zvracícího přispěvatele nevím o nikom, kdo by po tom toužil. A i on jen teoreticky, protože přece nebude každý ráno do právě vrklat převodovkou a spojkou, když jede do práce. Jen to nepřizná, protože je to tvrďák, co bez vůně benzínu nebo nafty a randálu spalováku není schopen přežít.
@psel Já třeba kupoval v roce 2019 auto a v manuálu. Atmosferický dvoulitr bez filtru pevných částic. Žádná kurvítka. Pravda, moc nejezdím, takže nějakých 60k+ km a jediné co u toho odešlo, byla žárovička v osvětlení nad zadními sedačkami. Kdybych měl chtí nahratit tohle auto nějakou elektrikou, byl bych na dvojnásobku ceny. Asi jsme divný, ale řídím a řadím rád...
Vše se ale změní již za 3 roky. Od roku 2030 mají být poloviční emise a tím bude místo pouze pro Pluginy, které jsou dražší než BEV.
Ten rok 2030 není podle mě možné zvládnout.
Jak moc subjektivni pohled.
Navic vcerejsi.
😀
Mas kuraz, odhadovat preference zakazniku potazmo prodeje v roce 2030...
👎
Proč bych dělal, že to beru vážně? To sem nedělal ani za komunistů a dělat to nebudu ani teď za zelenejch neobolševiků!
A cokoliv ev je mnohem dražší.
Jinak MQ200 pojede právě do toho roku 2030. A pak bůh vi...
Jinak ty keci z odboráře tu nečte, reálně zamestnance vyhodí😊 i s pohlazením od odborů.
A co se týče lidí tak těch je pak na výrobu potřeba méně, ale představa, že nás malé spalováky s manuálníma převodovkama zachrání, je zcela zcestná. Automotive žije z eksportu a tam kam jsme spalováky vyváželi je už nikdo nechce, a pokud tam nebude naše automotive konkurenční tak skončí.
A pracovních příležitostí je pořád dostatek, protože nedostatek pracovních sil přetrvává.