Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Konec jedné éry škodovek se blíží! Plán se dotkne i zaměstnanců

26 komentářů

PowerHouse
Zatím při souběhu ICE a BEV je poptávka po lidech vyšší. Nyní si odbory vyskakují.

Vše se ale změní již za 3 roky. Od roku 2030 mají být poloviční emise a tím bude místo pouze pro Pluginy, které jsou dražší než BEV.

Ten rok 2030 není podle mě možné zvládnout.
ericn
@PowerHouse Pokud to nastane, prodeje na Evropském trhu budou poloviční... Lidi si nechají stará auta nebo koupí levnější spalovací Čínu. To o čem píšeš, je skoro vždy v pořizovací ceně 1 mil+ Kč. Základní BEV si nikdo soukromě kupovat na cestování nebude...
DonVito
@ericn
Jak moc subjektivni pohled.
Navic vcerejsi.
😀

Mas kuraz, odhadovat preference zakazniku potazmo prodeje v roce 2030...
👎
argejev
@DonVito mas EV ako sukromna osoba alebo na firmu?
ryccardo
@PowerHouse ten nerealny zeleny cil se zrusi a odvola. Nase eko cile stanovene z Bruselu nejsou ambiciozni ale odtrzene od reality. Naraz do zdi prijde brzy. Chce to tohle obdobi nez se ty blbosti zrusi jen preckat jako chripku. Je to jako za komousu. Je potreba na oko delat ze to bereme vazne a cekat.
ericn
@ryccardo bohužel jsme se mic neposunuli. Z jednoho plánovaného hospodářství spějeme přes chvilkovou svobodu k dalšímu 🙈
ryccardo
@ericn tak nejak to vnimam taky. Bohuzel mladi nemajic zkusenost z minulosti blbe plkaji a hykaji jak je to vlastne vsechno spravne.
Michal Exner
@ryccardo
Proč bych dělal, že to beru vážně? To sem nedělal ani za komunistů a dělat to nebudu ani teď za zelenejch neobolševiků!
ryccardo
@Michal Exner tak minimalne v praci se to po me chce. Recyklace, CO2 stopa a takovy koko-tiny, tak to fixluju jak se da, abych se z toho nezblaznil a cekam az se vrati svet kolem nejak do normalu. Tahle zelena chatra nebude otravovat EU vecne.
Avatar - Đawson
Đawson
@PowerHouse plugin se přece nemůže firmam vyplatit. Co bude třeba s malými vozy ? Polo, i20, fabia, sandero. Automat tam nikdo nechce a auta jen prodražuje.
A cokoliv ev je mnohem dražší.

Jinak MQ200 pojede právě do toho roku 2030. A pak bůh vi...

Jinak ty keci z odboráře tu nečte, reálně zamestnance vyhodí😊 i s pohlazením od odborů.
psel
@Đawson no to je právě to, co se změní, protože cokoliv malé v EV vyráběné v množství bude lacinější než cokoliv spalovacího. Výroba BEV je podstatně jednodušší a automatizovatelnější, senzorika podstatně lacinější a jediné co to dnes kazí jsou ty baterky, jejichž cena se ale rapidně snižuje s tím, jak se navyšuje jejich výroba. A to ještě nejsou laciné chemie v množství dostupné.
A co se týče lidí tak těch je pak na výrobu potřeba méně, ale představa, že nás malé spalováky s manuálníma převodovkama zachrání, je zcela zcestná. Automotive žije z eksportu a tam kam jsme spalováky vyváželi je už nikdo nechce, a pokud tam nebude naše automotive konkurenční tak skončí.
A pracovních příležitostí je pořád dostatek, protože nedostatek pracovních sil přetrvává.
argejev
@psel par rokov dozad (pred covidom) som kladol na jednej konferencii zastupcovi automobilky otazku z akeho spotrebitelskeho spravania predpokadaju potrebu narastu zamestnancov ( hovoril o velkych 100vkach tisicov novych zameatnancov v EU). strasne hluposti rozpraval.ti manazeri to museli tvrdit a zavadzat akcionarov inak by ich vyhodili. ale bolo jasne, ze automotive bude pracovnu silu uvolnovat a nie viazat. a je to v poriadku, ved EU starne, v skutocnosti v EU chyba pracovna sila a automotive ju viaze zbytocne.
Mr.Murphy
tak co si budem povidat, manualni prevodovky proste casem nebudou vubec. Jeste chvilku se udrzi v opravdu levnych autech nebo ve sportacich pro fandy a pak se nad nimi zavre voda. V par starych autech to mam ale ve firme jsem posledni manual prodal pred 4 lety a nikdo na to nevzpomina 😉
Arese
Škoda útlumem manuálů páchá katastrofální chybu!!! 😧😧😧😧😧😧😧😧😧👎
Michal Exner
@Arese
A přechodem na EV páchá harakiti.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Michal Exner Harakiri.
psel
@Lenka Čížková ale houbeles, BEV je prostě ta budoucnost a spalováci historie.
Nevím kdo by kupoval smrdící a randálu plnou technologii, která je navíc drahá a to i na údržbu. Navíc lít do toho tu naftu z ropy kterou sami nemáme.
Zatímco solár na střeše, baterka v autě a nepotřebuji trpět ani smradem, ani randálem.
Stanislav Kozderka
@psel Pro individuálni dopravu možná realizovatelné, globálně blbost. Zkuste si propočítat energetické nároky veškeré nákladní a osobní dopravy. Pak si do toho přidejte ještě veškerou výrobu, včetně výroby oceli a dostanete se k potřebě dalších dvou Temelínů elektrického výkonu, protože průmysl a služby vyžadují garantované zdroje, což soláry ani větrníky nejsou...
psel
@Stanislav Kozderka a tohle je informace odkud?
Kdybys prohnal všechnu ropu co jí dneska pálíme v autech kogenerační jednotkou, tak z ni dostaneš elektřiny tolik že by stačila dojezdem BEV na stejnou vzdálenost a zbytkem energie bys vytápěl v zimě celou republiku. A v létě máme soláry, na rodinném domě by ti to pokrylo tvé potřeby od března do října.
Nevím proč sem taháš ocel, já se bavil o dopravě. Kromě oceli máme ještě chemii, ta taky spotřebovává spoustu energie. Určitě to není easy, ale něco s tím udělat musíme a zatím na to žádný tlak na vývoj jiných energeticky méně náročných technologií nebyl, protože byla energie laciná. A tak jako se pod tlakem pracuje na baterkách, infrastruktuře, bioplynkach, kogeneračních jednotkách tak se pracuje i na tom ostatním.
Ale souhlasím s tím, že té energie na tu ocel je potřeba strašně moc a vyrobit ji někde bude třeba, ale myslím si že je důležité jakoukoliv energii zbytečně nevyhazovat a třeba tím ušetříme ve finále víc než bude jinde potřeba…
Avatar - praptak
praptak
@Arese Naštěstí je stále rozdíl v ceně.
psel
@praptak který se postupně zmenšuje. Takže je prostě budoucnost elektrická a tam tohle fakt potřeba není.
Není potřeba brečet nad manuálem, stejně jen slouží k tomu aby umožnil spalováku s omezenými otáčkami a průběhem momentu v autě fungovat, protože nedá 0…30000 ot/min s momentem dole jako každý rozumný elektromotor.
psel
@Arese naopak, po manuálu tady prahneš jen ty 😄. A Škodovky nekupuješ, tak tam nějak nevidím ten business case 😄.
Meky
20 rokov vyrábať to isté a potom byt prekvapený, že sa to zrazu nepredáva…

Pripomina mi to doby škody 105.


Je to na úrovni začatia výroby v 1970 a potom prekvapenie, že v 1990 to už nikto nechce.

Vtedy škodovku spasil VAG.

Kto spasí škodovku dnes?
psel
@Meky já si myslím že VAG s MEB škodovku spasil, kdyby ho neměli těžko by si udělali sami BEV v takové cenové relaci. Navíc měla štěstí v tom, že neudělali ta BEV tak touchová, jako VW/AUDI. Navíc má lepší výbavu než AUDI, viz odvětrávané sesle.
A co se týče manuální převodovky, ta fakt spasení nepotřebuje, v eksportu auta s manuální převodovkou fakt nejedou a s výjimkou jednoho zde pravidelně zvracícího přispěvatele nevím o nikom, kdo by po tom toužil. A i on jen teoreticky, protože přece nebude každý ráno do právě vrklat převodovkou a spojkou, když jede do práce. Jen to nepřizná, protože je to tvrďák, co bez vůně benzínu nebo nafty a randálu spalováku není schopen přežít.
Stanislav Kozderka
@psel Já třeba kupoval v roce 2019 auto a v manuálu. Atmosferický dvoulitr bez filtru pevných částic. Žádná kurvítka. Pravda, moc nejezdím, takže nějakých 60k+ km a jediné co u toho odešlo, byla žárovička v osvětlení nad zadními sedačkami. Kdybych měl chtí nahratit tohle auto nějakou elektrikou, byl bych na dvojnásobku ceny. Asi jsme divný, ale řídím a řadím rád...
psel
@Stanislav Kozderka ale jo, pokud jezdíš málo tak to není problém. Každodenní zácpa po cestě do práce mě naučila mít radost z automatu a BEV to je pak jiná liga, na to abych akceleroval ani turbo a ani ta automatická převodovka tu akceleraci nekazí. A ručkou bych to fakt nedotáhl 😄