Testy
... by me zajímalo, jak je to s ekologií při výrobě a likvidaci těch baterek ... a taky jak dlouho vydržej a kolik bude stát sada novejch?
Mrkni na web Tesly, tam primo garantuji najezd km nebo urcity pocet roku. Tyhle male clanky neni zrovna idealni metoda pro vysokokapacitni akupak/sportak, predpoklada se v budoucich seriich uz budou baterie od jinych dodavatelu. Dnesni trakcni lithium-ion/polymer v kategorii 30-200Ah ma zivotnost 1500-2000cyklu pri uplnem vybijecim cyklu (na jeden zatah) max. do 70% stavu vybiti, pak samozrejme funguje i dal s postupne opadavajicim dojezdem. Problem je spis rychlost pozvolne degradace, cili kazdy rok o par procent vykonu dolu. Rozhodne nevydrzi tak dlouho jako NiMH 10-15let v pohode, ale ty jsou zakazane busheviky do 2015..
Recyklace je stejna jako u jinych baterii z elektroniky. Nekteri vyrobci si to hlidaji vice, jini na to pecou. V zasade je to zvladnute, rust ceny nerostnych surovin, spis situaci pro recyklaci zlepsuje.
Hlavni ekologie je spis vyrazne mene emisi o 2/3 na ujety km (a zadny hluk) a to i v pripade el. z uhli, cim vice OZE tim lepe.
Recyklace je stejna jako u jinych baterii z elektroniky. Nekteri vyrobci si to hlidaji vice, jini na to pecou. V zasade je to zvladnute, rust ceny nerostnych surovin, spis situaci pro recyklaci zlepsuje.
Hlavni ekologie je spis vyrazne mene emisi o 2/3 na ujety km (a zadny hluk) a to i v pripade el. z uhli, cim vice OZE tim lepe.
Pokial mas nejake podrobnejsie info, tak posli, popripade aspon linky /v ceskom alebo slovenskom jazyku ak mas/. Diky.
To, že je "mladý Asiat" z Asie zjistil autor jak? To každý kdo má "šikmé oči" je Asiat, nemůže to být třeba Evropan nebo Američan? A pokud se mu dotyčný představil, tak by bylo mnohem vhodnější kdyby uvedl jeho jméno.....
Tady je video: [odkaz]
Tady je video: [odkaz]
Pozerám, že za chvíľu si nebudem musieť AutoTip kupovať... Ten článok je prebratý z AutoTipu (aj s fotkami) 😄 ale keď už máme tie uhorky... >😁
DanieliDesign
Až bude auto mít cenu pod půl milionu s touhle koncepcí... to teprv bude skvělá věc, navíc li-on se nemusí vybíjet úplně aby se zas mohla nabít do plna, takže by stačilo po příjezdu domů z cesty auto napojit do nabíječky jako mobil. Ten dojezd 400km je super. 😄 😄 😄
Hned po Tesla roadsteru je tohle můj favorit no.2 😄 Ano tohle je opravdový hybrid.. :yes: a ne pseudohybrid ala insight a prius 😒 :no:
Trosku nechapu par veci. Za prve udajny problem z dojezdem? Poslednich 15let neni problem s olovem nebo NiMH mit 160-240km dojezd na jedno nabiti, prilezitostnym dobitim pres den jeste prodlouzit. Pricemz denne vetsina lidi jezdi VYRAZNE pod 100km..
Dale ponekud zavadejici formulace-preklad "predimenzovany elektromotor", prepokladam, ze basnik chtel rici neco ve smyslu jak zkrotit toho maleho dabla o zlomku hmotnosti a rozmerech spalovace na stejny vykon a kroutak, ale vyznelo to nejak jinak.
Dale, malo informaci pro neznale problematiky. Agregaty nabijec-inverter-motor jsou posledni generace od ACP, kteri tim vybavili uz drive GM EV1, Venturi Fetishe, WrightspeedX1, Volvo 3CC a jine. Sasi a montaz je od Lotusu v UK.