Tesla Roadster spojuje výsledek úsilí taženého nulovými emisemi s radostí z jízdy. Fascinující vlastnosti zahaluje rouška pochybností nad použitou technikou. Je to taková malá hračka pro dospělé, elektrické autíčko na baterky.
No, celkem povrchni nic nerikajici germansky clanecek, ze by zavist, VW elektriku delat rozhodne nebude, do posledni chvile..
Trosku nechapu par veci. Za prve udajny problem z dojezdem? Poslednich 15let neni problem s olovem nebo NiMH mit 160-240km dojezd na jedno nabiti, prilezitostnym dobitim pres den jeste prodlouzit. Pricemz denne vetsina lidi jezdi VYRAZNE pod 100km..
Dale ponekud zavadejici formulace-preklad "predimenzovany elektromotor", prepokladam, ze basnik chtel rici neco ve smyslu jak zkrotit toho maleho dabla o zlomku hmotnosti a rozmerech spalovace na stejny vykon a kroutak, ale vyznelo to nejak jinak.
Dale, malo informaci pro neznale problematiky. Agregaty nabijec-inverter-motor jsou posledni generace od ACP, kteri tim vybavili uz drive GM EV1, Venturi Fetishe, WrightspeedX1, Volvo 3CC a jine. Sasi a montaz je od Lotusu v UK.
Mrkni na web Tesly, tam primo garantuji najezd km nebo urcity pocet roku. Tyhle male clanky neni zrovna idealni metoda pro vysokokapacitni akupak/sportak, predpoklada se v budoucich seriich uz budou baterie od jinych dodavatelu. Dnesni trakcni lithium-ion/polymer v kategorii 30-200Ah ma zivotnost 1500-2000cyklu pri uplnem vybijecim cyklu (na jeden zatah) max. do 70% stavu vybiti, pak samozrejme funguje i dal s postupne opadavajicim dojezdem. Problem je spis rychlost pozvolne degradace, cili kazdy rok o par procent vykonu dolu. Rozhodne nevydrzi tak dlouho jako NiMH 10-15let v pohode, ale ty jsou zakazane busheviky do 2015..
Recyklace je stejna jako u jinych baterii z elektroniky. Nekteri vyrobci si to hlidaji vice, jini na to pecou. V zasade je to zvladnute, rust ceny nerostnych surovin, spis situaci pro recyklaci zlepsuje.
Hlavni ekologie je spis vyrazne mene emisi o 2/3 na ujety km (a zadny hluk) a to i v pripade el. z uhli, cim vice OZE tim lepe.
To, že je "mladý Asiat" z Asie zjistil autor jak? To každý kdo má "šikmé oči" je Asiat, nemůže to být třeba Evropan nebo Američan? A pokud se mu dotyčný představil, tak by bylo mnohem vhodnější kdyby uvedl jeho jméno.....
Až bude auto mít cenu pod půl milionu s touhle koncepcí... to teprv bude skvělá věc, navíc li-on se nemusí vybíjet úplně aby se zas mohla nabít do plna, takže by stačilo po příjezdu domů z cesty auto napojit do nabíječky jako mobil. Ten dojezd 400km je super. :-):-):-)