Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Mostě vás naučí bezpečně jezdit s elektromobilem. Školí nováčky, zkušené i nerozhodné

23 komentářů

kozakm
To je teda kravina...
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@kozakm Není. Myslím si, že by to stát měl dotovat 👍👍👍
šofér
@Horký Hrom - s dotováním už běžte všichni k šípku! Bez dotací si někteří jedinci málem ani neuprdnou!
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@šofér 👎👎👎
Renoo
@Horký Hrom
Už se stalo. Tyhle projekty se samozřejmě financují obvykle přes OPTAK (Služby infrastruktury 2), dále pak Fond zábrany škod a zcela určitě to je OPZ+. Dotování tak bylo jenorázové a bude pak dále provozního charakteru. VW nemá prachy a nemůže si dovolit něco takového budovat sám. Tak podojil hloupé Čechy. A aby se namázli manažeři.
A pokud mají řekněme dynamickou morálku, tak by to šlo uhrát možná i na Operační program Doprava. Dále samozřejmě nejsou blbí, a polygon poslouží pro BESIP a MD jako školicí středisko, které si budou pronajímat. Jsou tam ještě další možnosti, kde by se dalo čerpat, ale to bych si musel projít hlouběji a zpětně se podívat, například po roce provozu, kdo jak funguje pronájem a kdo vlastně platí.
Je to účelovka jak višitá.
Enjoy elektrošlechtu.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Renoo To jsem nevěděl 👍👍👍
Robert Hlavatý
Hlavně by jim měli říct , že pokud to do někoho jiného nakouří, tak se jim bude do smrti blbě spát (ať už zaviněně nebo nezaviněně), protože ta hmota |BEV je ve srovnání s auty se spalovacími motory podstatně větší a tedy způsobené následky budou o to horší...
Avatar - Zetti
Zetti
@Robert Hlavatý trochu divny argument. Muj fosil je těžší muj bev, ma i větší papirovy výkon a jeho naraznik je opravdu naraznik 😉😉😀
Rezna
@Zetti
EV s naraznikem? Jake to je? .....nic proti EV, naraznik uz neplni svoji puvodni funkci spoustu let.
Avatar - Zetti
Zetti
@Rezna Zapomnel jsem tam nez

"Muj fosil je těžší nez muj bev"

Naraznik ma samozrejme letity fosil
DonVito
@Robert Hlavatý

A kazdej kdo jezdi treba s X7 nebo Q8 resi podobny moralni problem.

wait...
kozakm
@Robert Hlavatý spíš by někdo měl říct těm druhým, ať to do mě nenakouří, protože moje hmota je ve srovnání s jejich mnohem větší
Hendly
@Robert Hlavatý
A jak se teda spí se spalovakem, který celou cestu vyfukuje rakovinotvorne a jedovaté emise a ve městě primo do urovne hlav malých dětí na chodníku?
Fakt hranatá logika…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak s bezpečnou jízdou souvisí dojezd, rekuperace a rychlost nabíjení?
Další článek jak noha.
ericn
@Mokrous No jo, je to dobrý "džouk", elektromobilisti už neumí ani řídít? 😉
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Elektromobil je nejen klimaticky odpovědnější, ale i bezpečnější 👍👍👍
šofér
@Horký Hrom nějací Švédové z Volva ( to možná neznáte) spočítali, že je klimaticky odpovědnější až po ujetí nějakých130- 160 tis. km či tak nějak. Tak nevím ,nevím, a to srovnávali s ICE EU6..
Avatar - Dzinus
Dzinus
@šofér

To je docela možné. Možné také je, že je to už nějakou dobu, co byla tato informace aktuální.

Třeba Hyundai Kona oproti své spalovací verzi a i při polském, hlavně uhelném, energetickém mixu je klimaticky odpovědnější už po 49 tis. km (u nás je to už po cca 38tis. km), jak uvedla studie z konce 2024 při VUT v Brně.

Případně BMW čerstvě tvrdí, že jejich iX3 Neue Klasse oproti starší X3, bude při evropském en. mixu odpovědnější už po cca 25 tis. km.
kajmik01
@Dzinus teď jsem zrovna vybíral nové auto. Kvůli rodičům jsem chtěl něco vyššího, nakonec to bude Hyundai Tucson ve vyšší výbavě, ale když jsem vzal rozdíl ceny a spotřeby mezi klasickou 1.5 benzín a hybridem v kombinaci s 1.5 benzínem, tak se při mém nájezdu hybrid nevyplatí. Při stejné výbavě je benzín za 867.000kč podle ceníku, zatímco hybrid za 1.015.000kč. spotřeba 7.1 vs 5.8, takže o 1,3l/100km, takže ušetřím cca 40.000kč na 100.000km. teď mám 7 let staré auto s nájezdem právě kolem 100.000km.
Ještě bych dodal, že plně elektrické auto potřebuje kromě vyšší kupní ceny aby měl majitel garáž, kde může nabíjet přes noc a nebo v práci. Takže pořád je počet lidí, kteří si kou***stě elektrické auto v našich podmínkách dost omezený.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@kajmik01

Prima, ať Vám nové auto dlouho slouží.

Z Vašeho příspěvku cítím, že jste chtěl říct, že ve Vašem nastavení zatím EV nemá prostor kvůli pořizovací ceně a nějakým omezením daným jeho provozem.

K tomu mám jen poznámku, že vše je o prioritách. Kdyby pro Vás, kromě užitné hodnoty vozu versus jeho cena, měl nějakou hodnotu i fakt, že EV negeneruje CO2 (i emisní stopa z výroby rychle klesá) a i v dalších typech škodlivin je na tom lépe, mohl byste si k němu pozitivně hledat cestu. A kdo hledá, může snadno najít.

Nakonec byste třeba zjistil (jako já například), že garáž mít nemusíte, auto se dá koupit třeba dvouleté s nízkým nájezdem v záruce za polovinu ceny nového, bla bla bla, to je fuk. Je to nakonec o tom co chceme, jak přemýšlíme o sobě a o světě a samozřejmě i o tom, jaký máme rozpočet.

Hezký den přeji.
kajmik01
@Dzinus V pohodě. Proti EV u mě mluví hlavně fakt, že nemám možnost přes noc nabíjet (ideální asi s fotovoltaikou na domě a s tím, že v noci využiju energii, která se nespotřebovala a byla "uložena" do sítě) a ani v práci, takže z tohoto pohledu to pořád nedává smysl.
Stejně tak jako jediné auto v rodině, kde se používá často na kratší jízdy, ale potom o víkendech na delší nejde o ideální volbu.
Tady starší a případně levnější EV mají pomalejší nabíjení a menší kapacitu, takže dojezd je docela limitován. Pochopitelně nové auta v nejvyšších výbavách už dnes mají dostatečnou kapacitu baterie a dojezd, ale to se bavíme i o jiné ceně.
Ono EV u těch pár lidí co znám plní většinou roli druhého auta pro manželku na takové to městské popojíždění. Potom to pochopitelně smysl dává.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@šofér Znám Volvo 👍👍👍
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jak souvisí dojezd z bezpečností? To jako že jsou majitelé ev takový opice, že nekontrolují dojezdu a pak zůstanou stát někde na silnici? Tam asi nepomůže kurz, ten z takových lidí menší opice neudělá. A že ma vyšší hmotnost vliv na brzdou dráhu a průjezd zatáčkou? Nesmysl, Vaculík ma jiný názor.

PS: to je zase jen další kašička na peníze.