Bezpečnost
Mě by hlavně zajímalo, proč u nás nemůžeme mít semafory, u kterých na konci odpočtu začne blikat zelená, aby bylo jasné že je konec intervalu... 😁 Pak by byl konec výmluv oranžových závodníků.
@rohYpnol Protože by našlo dost ***ů, co by se rozjíždělo na žlutou, nebo možná ještě na červenou. Už je vidím, jak nervózně trápí spojku a už už popojíždí a nezmůžou se dočkat. A pak to bezhlavě vypálí do někoho, kdo jel na tmavě oranžovou
Uživatel_5923152
Příspěvek podléhá schvalování.
Konstruktéři to věděli už dávno a proto třeba v automobilových světlometech nepoužívají ke sběru paprsků čočky jako refrakční členy. Pro tento účel je mnohem účinnější parabolické zrcadlo využívající reflexi paprsků.
Proto taky auta nejsou a nebyly vybavovány refraktory, ale po celou svou historii používají reflektory. Myslím že u semaforů je to podobné. Fresnelova čočka pokud jsou jí vybaveny slouží zřejmě k přesnějšímu usměrnění paprsků ale co se týká zisku světla ze zdroje to žádný zázrak není. Těch 80% účinnosti je snadno vyvratitelná báchorka, nevěřme slepě internetu
A nerozumím proč v článku věnovanému fresnelově čočce není ani jeden její obrázek
nejsem si uplne jistej, jestli v matrixech mam zrcadlo, vezmu do ruky kladivo a sroubovak a pujdu je kuchnout abych se to tajemstvi dozvedel
Povšimni si že byla řeč o všesměrových zdrojích světla, jako je plamen nebo žárovka. Tam zrcadlo jednoznačně vyhrává.
Pokud zmiňuješ LED používanou jako jednostranný světelný zdroj, tam může být úspěšně použita buď hluboká parabola což vidíme třeba u čelovek nebo pracovních autoreflektorů, anebo například soustava samostatných čoček vždy jedna pro každou diodu (tedy ne fresnelova) případně složitější optický systém což bude asi v těch matrixech, ve kterých podle mě jsou spíše opět klasické čočky a ne fresnelova. Však zkus ty svoje matrixy rozebrat a dej vědět
tak koukni ještě z druhé strany, za výbojkami uvidíš parabolická zrcadla. Ty mimochodem často stojí za slábnutím xenonů kdy jejich plocha vlivem UV záření matní a odráží pak míň světla