Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dutch TT, Assen – Druhá kvalifikace

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Druhý den kvalifikací na sobotní Dutch TT v holandském Assenu se nesl v podobném duchu jako první a nejlepší dosažené časy se dramaticky zkrátily. Loris Capirossi (Ducati) jako první ve třídě MotoGP pokořil hranici dvou minut.

Druhý den kvalifikací na sobotní Dutch TT v holandském Assenu se nesl v podobném duchu jako první a nejlepší dosažené časy se dramaticky zkrátily. Loris Capirossi (Ducati) jako první ve třídě MotoGP pokořil hranici dvou minut.

Po včerejší nevydařené kvalifikaci dnes ve třídě 125 zářil Dani Pedrosa (Honda), který již v 6. kola zajel vynikající čas 2:10,724 a o půl sekundy vylepšil loňský rekord. V závěru se již zlepšit nemohl, protože havaroval a zničil si motorku. Jeho čas však nikdo nepřekonal a odstartuje z první pozice. Nejtěsněji se mu přiblížil druhý Alex de Angelis (Aprilia), který zaostal o pouhých 0,053 sekundy. Na třetí místo poskočil Steve Jenkner a výborným závěrem se do první řady vmáčkl Stefano Perugini (oba Aprilia). Peruginiho závěrečný nápor neustál Thomas Luthi (Honda) z českého týmu Elit Grand Prix a klesl na páté místo do druhé řady. Luthi tak pokračuje ve skvělém výkonu, který předvedl před dvěma týdny v Katalánsku. Vedle Luthiho si zítra stoupne Casey Stoner a Youchi Ui (oba Aprilia) a druhou řadu uzavírá Jorge Lorenzo (Derbi).

Ve velkém stylu nastoupil do druhé kvalifikace třídy 250 Manuel Poggiali (Aprilia), který od začátku neustále zlepšoval své časy a nikoho nenechal na pochybách, kdo zítra odstartuje z pole position. Poggiali dosáhl času 2:04,050 a bez mála půl sekundy vylepšil rekord trati. Snahu Poggialimu konkurovat projevil především Randy de Puniet (Aprilia) na druhém místě, ale ztráta 0,536 sekundy je příliš velká aby znamenala nějaké nebezpečí. Na třetí místo klesl včera druhý Toni Elias (Aprilia) a na čtvrté Fonsi Nieto (Aprilia), který jako jeden ze dvou jezdců v poli, nedokázal vylepšit svůj včerejší čas. Do druhé řady se dostaly obě tovární Hondy, když Sebastian Porto na jedné zajel pátý čas a Roberto Rolfo skončil osmý. Mezi ně se vklínili jezdci týmu Campatella Racing Sylvain Guintoli a Franco Battaini. Guintoli dokázal poprvé porazit svého zkušenějšího kolegu.

Kuba Smrž (Honda) nedokázal udržet své včerejší pěkné 15. místo a klesl na své snad již předplacené 21. se ztrátou 4,078 sekundy na Poggialiho.

V MotoGP se dnes strhla rekordní smršť! Poté, co se dlouho zdálo, že včerejší čas Valentina Rossiho (Honda) nebude překonán udály se věci, které asi nikdo nečekal. Loris Capirossi (Ducati) 10 minut před koncem kvalifikace vyrazil na trať s jemně doladěným podvozkem a za něj se zavěsil Max Biaggi (Honda). Oba nasadili přímo ďábelské tempo a výsledkem byl Capirossiho fantastický čas 1:59,770, který jej pasoval na prvního jezdce historie, jenž dosáhl čas pod 2:00. Také Biaggi tuto hranici překonal a zaostal za Capirossim o 0,171 sekundy. Capirossi tak vyjel pro Ducati již druhé pole position a velmi cenné na tom je, že to bylo na pneumatikách pro závod, které odjezdily v dobrém stavu téměř celou délku závodu. Se třetí startovní pozicí se musí spokojit Rossi, který se jako poslední dostal pod dvě minuty na kolo, ale v závěru chybně zvolil zadní pneumatiku a i přes velkou snahu nedokázal své krajany předstihnout. Také testoval nové, podstatně hlučnější, výfukové potrubí, ale do závodu jej nepoužije, neboť jeho přínos je minimální a v tak velkém hluku se špatně soustředí. V samotném závěru se do první řady prosadil lepšící se Carlos Checa (Yamaha). Ten dokázal své včerejší předsevzetí uskutečnit a čas vylepšil ne o předpokládanou sekundu, ale hned o 1,643 sekundy. U Yamahy dokázali odhalit problém v nastavení podvozku a hned se její stroje pohybují více v popředí.

Dokladem rostoucí výkonnosti Yamahy je druhá řada startovního roštu. Pátý čas zajel Olivier Jacque, který byl až do Checova rychlého kola čtvrtý. Na šesté místo díky svým kolegům klesl Alex Barros s další Yamahou a posledním továrním zástupcem je zde osmý Marco Melandri, který také příjemně překvapil průběžným zlepšováním. V jednu chvíli byl dokonce v první řadě. Sedmý čas, mimochodem na tisícinu stejný jako osmý Melandri, zajel Manuel Gibernau (Honda), kterému se ve spolupráci s týmem podařilo zlepšit nastavení stroje a rapidně zrychlit. Objetí závěrečné štvanice za nejlepším časem se stal Colin Edwards (Aprilia), který se po celou dobu pohyboval v první čtveřici a nakonec se propadl až do třetí řady na 9. místo. Že bylo tempo přímo ďábelsky vysoké dokládá fakt, že ještě 11. Tohru Ukawa (Honda) pokořil Rossiho loňský nejlepší čas!!

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)