Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto
1
/
38
Prohlédnout znovu
Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto
Ilustrační foto
|
auto.cz
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Stará verze palubní desky ještě s původním systémem Sync2, který se vyskytoval do roku 2016
|
Svět motorů
Původní systém Sync 2 do roku 2016, ač prý vyvinutý Microsoftem, měl pomalou odezvu, neuměl česky a neznal zrcadlení telefonu.
|
Svět motorů
Navější Sync 3 to vše vyřešil.
|
Svět motorů
Motor 2.0 EcoBoost
|
Svět motorů
Motor 2.0 Hybrid
|
Svět motorů
Motor 2.0 TDCI
|
Svět motorů
Motor 2.0 EcoBlue
|
Svět motorů
Manuální převodovky mají velmi přesné řazení a nejsou na ně stížnosti.
|
Svět motorů
Automatické dvouspojkové PowerShift s velkým voličem naopak patří k těm zlobivějším.
|
Svět motorů
Podle malého kruhového ovladače pak poznáte poslední osmistupňové automaty motorů EcoBlue, které jsou velice dobré.
|
Svět motorů
Zavazadelník liftbacku má objem 541 l. Kombi překvapivě jen 500. Co se týče zavazadel, není mondeo žádným rekordmanem třídy.
|
Svět motorů
Hybrid se v letech 2015 až 2019 nabízel jen jako sedan.
|
Svět motorů
Trakční baterka zmenšila zavazadelník z 540 na jen 381 l.
|
Svět motorů
S modernizací počátkem roku 2019 přišla možnost mít hybrid i jako praktické kombi
|
Svět motorů
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Příď asi nejhezčí varianty: ST-Line po faceliftu. U ní byl standardem i snížený sportovní podvozek.
|
Svět motorů
Pokud nevíte, zda je pod kapotou starší, či novější diesel, koukněte se pod víčko nádrže
|
Svět motorů
AdBlue má ze všech motorizací totiž právě jen nový 2.0 EcoBlue.
|
Svět motorů
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
|
Svět motorů
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
|
Svět motorů
Ta zcela nejčastější závada je stejná jako u mnoha jiných dnešních aut: koroze zadních brzdových kotoučů, které musíte vyměnit daleko dříve, než je regulérně ojedete
|
Svět motorů
Podvozek je velmi kvalitní konstrukce s hliníkovými rameny. Na přední nápravě občas po letech odejdou zadní hydraulické silentbloky.
|
Svět motorů
Zadní náprava je konstrukčně velice dobrá. Pokud něco klepe, jsou to nanejvýš horní uložení tlumičů.
|
Svět motorů
Říká se, že sedany existovaly pro evropský trh jen jako hybrid. Ale není to pravda, tuto klasickou karosářskou verzi měly ještě vrcholné výbavové verze Vignale.
|
Svět motorů
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Opotřebení na volantu už trochu vidět bylo.
|
Svět motorů
Přední sedačky vypadají obyčejně, ale jsou velmi pohodlné. Estetické opotřebení bylo zatím v normě.
|
Svět motorů
Rozvor náprav je dlouhých 2850 mm, proto i prostornost zcela dostatečná. Předchůdce byl ale o kus vzdušnější.
|
Svět motorů
Poprvé u ojetiny jsme se zde setkali s důležitou novinkou posledního mondea – airbagy v zadních bezpečnostních pásech
|
Svět motorů
Všechny funkce teplotního komfortu se ovládají tlačítky – včetně sedaček a elektricky vyhřívaného čelního skla. Pouze volant přes displej.
|
Svět motorů
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z fi rmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
|
Svět motorů
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z firmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
|
Svět motorů
Zvláštností motoru 1.5 Duratorq, sdíleného s PSA, je konstrukce sání (na zadní straně), kdy do hlavy vede jen jedna trubka
|
Svět motorů
Filtr pevných částic fungoval zatím bezvadně
|
Svět motorů
Na pomocném rámu zadní nápravy je vidět, že je připraven i na poloosy verzí AWD. A také že není zrovna dobře protikorozně chráněn.
|
Svět motorů
Ford Mondeo
|
Svět motorů
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!