Martin Vaculík a ojetý Renault Trafic III: Nový za cenu ojetiny
1
/
103
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý Renault Trafic III: Nový za cenu ojetiny
Renault Trafic
|
Svět motorů
V roce 2018 vůz dostal nový motor 2.0 Blue dCi, světlomety LED a pozměněnou příď
|
Svět motorů
Standardní model Passenger může bohužel zapomenout na automatickou klimatizaci. Ta přišla až v roce 2017 s výbavou Space Class.
|
Svět motorů
Slabinou modelu je přístrojová deska převzatá z minulého modelu Clio s pouze digitálním tachometrem. Změní to až druhý facelift letos.
|
Svět motorů
Motor 1.6 dCi
|
Svět motorů
Motor 1.6 dCi Twin Turbo
|
Svět motorů
Motor 2.0 Blue dCi
|
Svět motorů
Dvě skvělé věci na jedné fotce. Regulaci podsvícení nemusíte hledat někde v palubním menu, je zde na ni klasické kolečko. A sériově dodávaný systém Extended Grip, který na kluzkém povrchu jen zachytává rychleji se protáčející kolo, ale moc neubírá plyn. Takže umožňuje i jízdu po nezpevněných cestách.
|
Svět motorů
Rozšíření vozu mezi takzvaná mamataxi brání absence elektricky posuvných bočních dveří. Do roku 2018 chyběla též automatická převodovka – mezi ojetinami si na ni také ještě počkáte
|
Svět motorů
Na snímku vzácné provedení Space Class s paketem Signature za 115 000 Kč s otočnými sedadly ve druhé řadě, sklopným stolkem a koženým čalouněním. Praktičtější je paket Escapade za 80 000 Kč – sice bez kůže, ale s lavicí rozložitelnou na lůžko.
|
Svět motorů
AdBlue se u osobních modelů objevilo v roce 2015 a zpočátku z 20litrové nádrže močovina ubývala fakt pomalu. Až když přišla kauza dieselgate, začal Renault tuto zbraň proti oxidům dusíku zatěžovat více.
|
Svět motorů
Základní varianta L1 s celkovou délkou pět metrů a rozvorem náprav 3098 mm. Za třetí řadou sedaček zde zbývá 683 mm místa, což znamená přesně 1 m3 prostoru pro zavazadla.
|
Svět motorů
Běžný osobní passenger má téměř nulovou variabilitu – masivním lavicím lze nanejvýš sklopit opěradla. Samozřejmě je lze i vyndat, ale je to práce pro dva s nářadím.
|
Svět motorů
Verze L2 prodloužená o 40 cm, která tak i za třetí řadou sedaček nabídne 908 mm dlouhou ložnou plochu s objemem 1,8 m3. Kdo třetí řadu sedaček vyndá, získá dokonce 4,1 m3 objemu.
|
Svět motorů
Verze Space Class, nabízená od roku 2017, je ve variabilitě úplně jiná liga.
|
Svět motorů
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Úctyhodný počet kilometrů najelo auto v náročném provozu při doplňování nápojových automatů. Žádné dlouhé dálniční jízdy.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Toto není velké kosmetické zrcátko pro dělníky, ale šikovný pomocník, který umožňuje řidiči výhled vpravo šikmo vzad. Což je jinak u plechových dodávek problém.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nákladový prostor krátké verze má délku 2537 mm. Díky otvoru v přepážce však lze prostrčit předměty dlouhé až 3750 mm.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Závěsy kol jsou velice masivní. Kdo bude chtít dokonalou jízdu, ramena si tak ve 300 000 km vymění. Bylo už cítit, že silentbloky jsou trošku změklé.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Palivový filtr je umístěný pod autem. Nemění se celý, pouze papírová vložka uvnitř.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Prahy a lemy blatníků jsou od posypových materiálů omlácené na holý kov. Přesto nikde žádná rez!
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Motory 1.6 dCi patří k příkladně těsným. Malá slza kolem vypouštěcího šroubu vzniká při výměně oleje, nejde tedy o žádnou netěsnost.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zevnitř zcela čistý výfuk ukazuje na bezvadnou funkci filtru pevných částic. Bílé krystaly pocházejí z AdBlue, které se nestihlo odpařit v katalyzátoru.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Na této fotce jsou vidět dvě výhody modelu: vinuté pružiny místo listových a standardně dodávané rezervní kolo. VW Multivan jej od 2010 má jen za příplatek, na který se mnohdy zapomene.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Protikorozní odolnost novodobých renaultů je neskutečná. Překvapuje nás, že se rez nechytá ani na díly náprav, u nichž dnes automobilky plošně sázejí na sílu materiálu a lakují je jen tak naoko.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Do roku 2018 byly halogenové světlomety jediná volba, s velkou parabolou však svítí příkladně a žárovky H4 nepraskají. To už častěji praskne menší na denní svícení, i její výměnu však zvládnete jednou rukou za pět minut.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Lubomír Hofírek nám vůz proklepl značkovou diagnostikou. Vstřikovače jsou původní, přesto ani zastudena nemají nadměrné korekční množství.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Renault Trafic Furgon 120 dCi
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Další čínská značka s ambicí uspět v Evropě: Avatr chystá dobrodružné elektrické SUV
Martin Vaculík a BMW i3: Elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing