Ferrari Mondial (1980–1993): Vidlicový osmiválec před sedadly pro děti
1
/
21
Prohlédnout znovu
Ferrari Mondial (1980–1993): Vidlicový osmiválec před sedadly pro děti
Na bocích před zadními koly byly mřížované otvory přivádějící vzduch k motoru a chladiči oleje.
|
Wheelsage.org
První provedení Mondialu se představilo v roce 1980 na ženevském autosalonu pod názvem Ferrari Mondial 8.
|
Wheelsage.org
Karoserie navržené ve studiu Pininfarina se vyráběly v karosárně Scaglietti v Modeně. Vnější panely karoserie se montovaly na prostorový nosný rám z trubek.
|
Wheelsage.org
Ferrari Mondial 8 mělo vnější rozměry 4 580 x 1 790 x 1 250 mm (délka x šířka x výška) a rozvor 2 650 mm.
|
Wheelsage.org
Mondial 8 měl typické kruhové zadní svítilny a plastové lemy kolem zadních střešních sloupků.
|
Wheelsage.org
Mondial 8 měl vpředu dvojité příčné trojúhelníkové závěsy nestejné délky a vzadu dvojité příčné závěsy. Pérování měly na starost vinuté pružiny.
|
Wheelsage.org
Před kůží obšitým tříramenným volantem byla umístěna hranatá kaplička s přístroji a ovladači.
|
Wheelsage.org
V roce 1982 se začal vyrábět Mondial Quattrovalvole s motorem V8 s čtyřventilovou hlavou válců.
|
Wheelsage.org
Se vstřikováním paliva Bosch měl motor V8 maximální výkon 240 k (177 kW) a Mondial QV s ním dosahoval rychlost až 240 km/h.
|
Wheelsage.org
Řadicí páka pětistupňové manuální převodovky byla umístěna na středovém panelu.
|
Wheelsage.org
Pohled zezadu na Ferrari Mondial QV odhaloval typickou čtveřici kruhových svítilen a čtyři koncovky výfuku.
|
Wheelsage.org
V roce 1983 se na trhu objevil kabriolet Ferrari Mondial QV s plátěnou stahovací střechou, složenou za zadními sedadly.
|
Wheelsage.org
Plátěná střecha vytvářela po natažení široké zadní „sloupky“, mezi nimiž bylo plexisklové zadní okno.
|
Wheelsage.org
Dalším vývojovým stupněm Mondialu byly kupé a kabriolet Ferrari Mondial 3.2, vystavené poprvé v září 1985 na frankfurtském autosalonu.
|
Wheelsage.org
Mondial 3.2 měl nárazníky lakované v barvě vozu, novou mřížku přední masky, zvětšený přední spoiler a jinak uspořádané pomocné světlomety v předním nárazníku.
|
Wheelsage.org
Ferrari Mondial 3.2 poháněl motor V8 s objemem 3,2 litru a výkonem 270 k (199 kW).
|
Karel Haas
Poslední verzí modelu Ferrari Mondial 2+2 byl Mondial T, vyráběný od roku 1989.
|
Wheelsage.org
Nejviditelnější stylistickou změnou Mondialu T bylo zmenšení vzduchových vstupů na bocích před zadními koly, které měly nyní obdélníkový tvar a menší počet žeber.
|
Wheelsage.org
Přední a zadní blatníky Mondialu T byly širší kvůli širšímu rozchodu kol (přední 1 500 mm a zadní 1 560 mm).
|
Wheelsage.org
Mondial T měl podélně uložený motor V8 a na něj navazující převodovku uloženou napříč, takže toto uspořádání připomínalo písmeno T v názvu.
|
Wheelsage.org
Na přání se dodávala elektromechanicky ovládaná bezspojková manuální převodovka Valeo, se kterou se nemusel při řazení používat spojkový pedál.
|
Wheelsage.org
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!
Šestikolka Toyota Land Cruiser odolá puškám a ujede až 2000 km na nádrž
Čekáte na nové levné Tesly? Možná budete zklamáni, o co půjde