Ojetý Fiat 500e: Co nemá, to se nepokazí
1
/
39
Prohlédnout znovu
Ojetý Fiat 500e: Co nemá, to se nepokazí
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Zástavba elektropohonu se podařila bez omezení místa, baterie tvoří většinu podvozku a zvyšuje tuhost karoserie
|
Fiat
Baterie je relativně snadno dostupná, po zvednutí vozu se celá prostě vysune ven. Je však nutné odmontovat také celou zadní nápravu.
|
Fiat
Baterie v 500e se skládá z 18 modulů s 97 články Samsung SDI, každý po 63 Ah
|
Fiat
Motor a části výkonové elektroniky jsou zespodu přístupné, nemají tedy dostatečnou ochranu proti nárazům ani nečistotám
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Pod zadní sedačkou se nachází hlavní pojistka pro trakční baterii
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Fiat 500e
|
Fiat
Spotřeba 6 km/kWh odpovídá 16,5 kWh/ 100 km, což je lehce podprůměrný výsledek, 500e dokáže jezdit i za 13–14 kWh
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na výběr byly i divoké barevné kombinace, paket e-Sport pak byl kombinován s tmavým provedením interiéru
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pro použití v Evropě bývají původní obrazovky nahrazeny neoriginálními, které ale podporují místní mapy a rádiové frekvence
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Řadicí páku v interiéru nahradila poněkud lacině působící tlačítka, na jejichž použití je potřeba si chvíli zvykat
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na předních sedačkách se pohodlně usadí i vyšší postavy, dostatek místa je i do šířky
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Zadní sedačky jsou pohodlné opravdu jen pro děti, jako nouzové řešení ale poslouží i dospělým
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kufr zůstává stejně velký jako u spalovacího vozu, pod dvojitou podlahou je místo na uložení nabíjecích kabelů
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pod kapotou se kromě 12V baterie 1 ukrývá palubní nabíječka 2 , řídící jednotka 3 , primární pojistková skříň 4 , nádoba chladicí kapaliny 5 pro chladicí okruh motoru a výkonové elektroniky a nádoba chladicí kapaliny 6 pro okruh baterie.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přední světlomety v noci nesvítí příliš silně a používají méně obvyklé a dražší žárovky HIR2LL
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Původní zrcátka na amerických fiatech přibližují více, než jsme z evropských aut zvyklí. Mnozí majitelé je proto vyměňují za místní.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiaty 500e mají pouze v Evropě nepoužívaný konektor Type 1 Yazaki, pro nějž je nutné zakoupit specifi cký kabel, případně redukci na běžný Type 2 Mennekes. Nejvyšší výkon, který palubní nabíječka zvládá, dosahuje 6,6 kW.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Fiat 500e
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nový Renault Symbioz oficiálně: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů
Nová Lancia Ypsilon už má i spalovací motor. Je mnohem levnější než elektromobil
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky