Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Fiat 500e: Co nemá, to se nepokazí

Fiat 500e
Fiat 500e
Zástavba elektropohonu se podařila bez omezení místa, baterie tvoří většinu podvozku a zvyšuje tuhost karoserie
Baterie je relativně snadno dostupná, po zvednutí vozu se celá prostě vysune ven. Je však nutné odmontovat také celou zadní nápravu.
39 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (14)

Malé elektrické fiátky se poslední dobou ve velkých počtech objevují na českých silnicích, ačkoliv se tu nikdy oficiálně neprodávaly. Jak je to se spolehlivostí jednoho z nejlevnějších ojetých elektromobilů?

Elektrický Fiat 500e byl jedním z nejpřehlíženějších elektromobilů. Nabízen byl jen v Kalifornii a Oregonu, evropský Fiat jeho existenci naprosto ignoroval a druhou generaci prezentuje jako svůj vůbec první elektromobil. Samotný Sergio Marchionne, který vedl Fiat v době uvedení 500e na trh, o něm prohlásil: „Doufám, že si ho nikdo nekoupí, protože na každém prodaném kusu prodělám 14.000 dolarů, a mám dost cti na to, abych vám to řekl.“ Opomíjený fiátek přesto přežil až do roku 2019, kdy skončila výroba.

Marchionneho prosby mnozí Američané nevyslyšeli a každý rok se prodávalo mezi 5000 a 6000 kusy. Fiat ostatně neměl jinou možnost. Na americkém trhu musel plnit emisní normy, které by bez elektromobilu ve flotile zvládal jen obtížně.

Nové 500e v Kalifornii vyšlo na 33.400 USD, tedy asi 770.000 Kč. Avšak tamní vláda nákup elektromobilů docela bohatě dotuje až 10.000 USD a samotný Fiat jej prodával pod výrobními náklady. Drobné a svižné vozítko si tedy našlo v tamních liberálních městech klientelu a tamní bazary i aukční servery byly brzy zaplaveny velmi levnými ojetinami.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (14)