Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Kataru – Pešek skvěle třetí

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)
Ve velkém stylu začala na katarském okruhu Losail nová sezóna MS MotoGP. Skvěle do ní vstoupil náš Lukáš Pešek (Derbi), když ve třídě do 125 kubíků dojel na vynikajícím třetím místě. Z vítězství se radovali Faubel (125), Lorenzo (250) a Stoner (MotoGP).

Ve velkém stylu začala na katarském okruhu Losail nová sezóna MS MotoGP. Skvěle do ní vstoupil náš Lukáš Pešek (Derbi), když ve třídě do 125 kubíků dojel na vynikajícím třetím místě. Z vítězství se radovali Faubel (125), Lorenzo (250) a Stoner (MotoGP).

125 – Pešek výborně vstoupil do sezóny

Startem z první řady sliboval Lukáš Pešek (Derbi) boj o čelní pozice, ale jeho pořadí v první zatáčce o tom příliš nenapovídalo, protože se propadl ke konci první desítky. Rychle se ale vzpamatoval a první kolo končil jako šestý. V dalších dvou kolech poskočil pokaždé o jednu příčku a v pátém se probil již na třetí. Na této pozici se pohyboval po většinu závodu a v samotném závěru dokázal odrazit nápor Raffaela de Rosy (Aprilia), kterého porazil o 0.2 sekundy. Bohužel na vedoucí dvojici to nestačilo, protože Hector Faubel a Gábor Talmacsi (oba Aprilia) všem ujeli a cílovou pásku proťali s náskokem přes 17 sekund. Jejich boj o vítězství trval do posledních metrů, když Faubel dokázal využít aerodynamický pytel za Talmacsim a těsně před cílem jej předjel. Cílovou čáru překonal o 0,073 sekundy dříve.

Celkové pořadí má stejnou podobu jako výsledky tohoto závodu – první je Faubel, druhý Talmacsi, třetí Pešek, čtvrtý de Rosa a pátý Simone Corsi (Aprilia)

250 – Lorenzo začal, jak loni skončil, vítězně

Závod střední třídy se vyznačoval na jedné straně monotónní převahou Jorge Lorenza (Aprilia), který se dostal do vedení ještě v prvním kole a skvělou stíhací jízdou Alexe de Angelise (Aprilia). Lorenzo se musel dostat Thomase Luthiho, který se svou Aprilií předvedl start z říše snů, když se z pátého místa na roštu vyšvihl na vedoucí příčku v první zatáčce. Lorenzo se s ním však dlouho nezdržoval a ujal se v prvním kole vedení, které začal rychle pojišťovat rostoucím náskokem. Opačný osud potkal de Angelise, který start totálně pokazil a musel se probíjet z konce první desítky. První kolo končil jako 8. a ve čtvrtém kole byl již čtvrtý. Na této pozici vydržel polovinu závodu a pak se začal pomalu posouvat vpřed až to v 15. kole dotáhl na druhé místo, které udržel až do cíle. Třetí příčku si vybojoval Hector Barbera (Aprilia), který v závěrečném boji porazil Luthiho a připravil jej o stupně vítězů v prvním závodě v této třídě.

Náš zástupce Karel Abrahám (Aprilia) startoval z 21. místa a vynikající manévr jej posunul na 17. místo. Bohužel premiéra mu nevyšla a v 7. kole havaroval a závod nedokončil.

MotoGP – Stoner fantasticky rozdrtil všechny své soupeře

Závod odstartoval za velmi teplého počasí, když vzduch měl 29 a povrch trati 45°C. Vedení se ihned ujal Valentino Rossi (Yamaha), startující z pole position následován Casey Stonerem (Ducati), Toni Eliasem, Dani Pedrosou (oba Honda), Colinem Edwardsem (Yamaha) a Johnem Hopkinsem (Suzuki). Ještě v první polovině prvního kola šel do vedení dravý Stoner, Elias se propadl na šesté místo a Pedrosa se posunul na třetí. Na cílové rovince při nájezdu do druhého kola se Pedrosa dostal před Rossiho, ale při brzdění do první zatáčky se Rossi opět dostal na druhé místo. Stoner si na čele rychle vytvořil malý náskok, který se v technických pasážích okruhu zkracoval a naopak na rovinkách a rychlých zatáčkách rostl. Ve čtvrtém kole se však k němu Rossi dokázal dotáhnout na vzdálenost umožňující útok, ale i když do zatáčky najel první, na výjezdu měl zase navrch Stoner. Další bitva proběhla o kolo později, kdy se v technické pasáži Rossi dostal do vedení, ale Stoner jej na cílové rovince deklasoval silou svého motoru, aby se v zatáčkovitém úseku umožňujícím ukázat vynikající vlastnosti Yamahy dostal Rossi opět do vedení. Na rovince vedoucí do 7. kola opět Stoner Rossimu ukázal jak má vypadat motor pro MotoGP a rozdílem třídy jej předjel. V této pasáží okruhu se musel Rossi potýkat i s dotírajícím Pedrosou, jehož Honda byla na rovince také výrazně rychlejší, ale nedosahovala kvalit Ducati.

To stále ještě na čele jela skupinka čtyřech jezdců Stoner, Rossi, Pedrosa a Hopkins. Posledně jmenovaný sice neměl sílu útočit, ale za Pedrosou se držel jako stín a když na konci 11. kola udělal drobnou chybu, Hopkins jej bez potíží předjel. Na třetím místě se sice udržel jen půl kola, ale Pedrosu tento okamžik stál kontakt s vedoucí dvojicí, který již nedokázal navázat. Rossimu tím odpadl problém v jeho sledování a mohl se plně soustředit na Stonera. Rossi jel jako stín zavěšený na výfucích Stonera, ale ne a ne donutit jej k chybě. Čtyři kola před cílem se Rossi, v zatáče ležící přesně proti cílové rovince, natlačil před Stonera, ale toho to nijak nerozhodilo a jakmile se dostali na cílovou rovinku ihned se zase ujal vedení. Zdrcující výkonový náskok Ducati proti Yamaze, patrný při každém průjezdu kolem boxů, musel i na otrlého Rossiho působit demoralizujícím způsobem. Jakmile se v závěru Stoner dostal do vedení již si Rossiho nepustil na dostřel a v posledním kole již bylo dokonce patrné, že sedminásobný šampión pochopil situaci a dál se nesnažil bojovat o vítězství a riskovat ztrátu 20 bodů.

Z premiérového vítězství se stejně jako loni radovali u Ducati a pro Stonera to byla zároveň skvělá premiéra na novém stroji (loni jezdil Hondu) i pneumatikách (loni Michelin, letos Bridgestone). Rossiho druhé místo bylo zasloužené, ale ten si jel do Kataru určitě pro více. Pedrosa na třetím místě zůstal poněkud za očekáváním především pro velkou ztrátu na vítěze. Čtvrté místo Hopkinse naopak příjemně překvapilo, protože poslední předsezónní testy pro Suzuki příliš dobře nedopadly. Pátý dojel Marco Melandri (Honda), který si zvyká na nové pneumatiky Bridgestone a tak to není zase tak špatné, i když 17 sekund ztráty je hodně. Šestý Edwards po skvělých testech i kvalifikaci rozhodně nesplnil očekávání. Až na osmém místě dojel obhájce titulu Nicky Hayden (Honda), který začal sezónu opravdu hodně nešťastně.

Celkové hodnocení kopíruje výsledky závodu se Stonerem na čele.

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)
Avatar - R32
11. 3. 2007 19:28
Re: Ducati jede,
Len aby mu stačila technika... ;-\ Minulý rok prišiel o titul v podstate kvôli nespoľahlivosti stroja Yamaha v prvej polovici sezóny.
11. 3. 2007 12:41
Re: Ducati jede
lol ... Rossi samozřejmě :-)
11. 3. 2007 12:40
Ducati jede
Včerejší rychlost Ducati byla natolik zdrcující, že ani Vale s tím nemohl nic dělat. Roosi je No.1, ale letošní Ducatky budou těžký, přetěžký oříšek :yes: Matně vzpomínám na Jardu Huleše, který v technických pasážích vybojoval tři příčky a na cílové rovince čtyři ztratil ;-)