Hummer H1 se vrátil! Vyrábí ho Bob Lutz
General Motors zrušil značku Hummer v roce 2010 a automobilový průmysl tak přišel o jednu ze svých ikon. Je sice pravda, že původní výrobce vozu Humvee, společnost AM General, vůz nabízela od roku 2013 jako stavebnici za 60 tisíc dolarů, ale to už nelze považovat za regulérní výrobu. Jenže teď se Hummer H1 vrací jako skutečný produkční model. V celém projektu je "namočen" neúnavný Bob Lutz, bývalý šéf koncernu General Motors, tento projekt však není jeho vlastní aktivitou, jedná se o nápad pětice milovníků hummerů a podnikatelů z Michiganu.
Automobil se sice už nejmenuje Hummer H1, protože ochrannou známku má stále v držení GM, nese označení Humvee C-Series a vyrábět se bude v továrně Lutzovy firmy VLF Automotive v Auburn Hills v Michiganu. Stejná firma produkuje sedan VLF Destino, dříve známý jako Fisker Karma, vybavený osmiválcovým motorem od GM. Ale zpět k humvee:
VLF, tedy přesněji řečeno společnost Humvee Export, založená zmíněnou skupinou nadšenců, ukázala C-Series před pár dny čínským zákazníkům na šanghajském autosalonu a právě Říše středu se má stát hlavním trhem pro reinkarnované humvee. V továrně VLF do konce letošního roku vznikne zhruba stovka těchto aut a většina z nich zamíří právě k zámožným čínským majitelům. Humvee C-Series ale bude nabízeno i v Africe, na Blízkém východě a v Evropě, přičemž Evropou je zřejmě myšleno spíše Rusko a Ukrajina.
K pohonu auta volitelně poslouží buď naftový V8 6,5 l se 140 kW a 522 N.m nebo se 153 kW a 597 N.m, případně 187 kW a 597 N.m, opravdoví frajeři ale samozřejmě půjdou do benzinového LS3 V8 6.2 s 320 kW a 575 N.m. Všechny motorizace se kombinují výhradně se čtyřstupňovým automatem.