Nový roadster z Británie vrací do hry klasickou V12 s manuální převodovkou. Vznikne jen 10 kusů
Larkin Feroxa navazuje na slavnou britskou tradici sportovních vozů. Stojí za ním muž se zkušenostmi z velkých automobilek i Formule 1.
Když se v dnešní době řekne „nový startup“, často to znamená ambiciózní projekt elektromobilu, který je vzhledem ke snadnější dostupnosti dílů jednodušší na realizaci a více odpovídá dnešním trendům. V tomto případě tomu tak není. Koncepční roadster představený na Festivalu rychlosti v Goodwoodu je vším, co si srdce automobilového nadšence ze staré školy může přát.
Za jeho vývojem stojí Douglas Larkin, britský inženýr zaměřený na 3D skenování a reverzní inženýrství. To je proces, kdy se vezme hotový výrobek, většinou bez původní dokumentace, a zpětně se zkoumá jeho konstrukce, funkce a možnosti výroby. Smyslem je následně vytvořit jeho kopii už s projektovou dokumentací. Larkin působil u značek Aston Martin, Jaguar a Land Rover, podílel se i na projektech pro Formuli 1 a vývoji různých restomodů. Nyní vzal veškeré kontakty na dodavatele originálních dílů i získané zkušenosti a rozhodl se splnit si dlouholetý sen v podobě ideálního sportovního vozu.
Ručně vyráběný vůz nese název Larkin Feroxa a má vzniknout pouze v 10 kusech. Při hledání vhodného základu nešel Larkin daleko. Použil platformu z první generace Astonu Martin Vantage vyráběné mezi lety 2005 až 2018. Tím se vyřešila i volba pohonu, která snad nemůže být lepší.
Základní Vantage totiž pohání vidlicový osmiválec o objemu 4.3 litru. V roadsteru však bude mít o 30 kW více. Celkem nabídne 313 kW spojených s manuální převodovkou. A protože se Vantage vyráběl také s motorem V12 o objemu 5.9 litru, bude dostupná i tato varianta naladěná na 372 kW.
Vzhledem k lehké karoserii z kompozitu bude roadster výrazně lehčí. Zatímco Vantage s osmiválcem váží kolem 1.600 kg a dvanáctiválcem zhruba o 80 více, Larkin se chce dostat na přibližně 1.300 kg.
Vzhled karoserie je pak čistě realizací Larkinovy vize. Na přední masce je vidět silná inspirace sportovními Jaguary. Na ni navazuje dlouhá kapota s vystouplými blatníky, které plynule přecházejí do boční linky táhnoucí se podél horní hrany dveří. Za předním blatníkem je aerodynamická ploutev směřující vzduch podél bočních prahů.
Nechybí pro roadstery typické nízké čelní sklo a dvojice závodních tubusů za anatomicky tvarovanými sedadly. Naopak záď je ostře řezaná s úzkými světlomety a výrazným difuzorem ve spodní části.
Podoba interiéru není známá, protože projekt se nachází ve fázi rozpracovanosti, ale dokončen má být ještě letos. Start výroby je naplánovaný na příští rok. To znamená, že ani cena není stanovena. I tak by to byl jen hrubý odhad, protože vzhledem k ruční výrobě se bude finální částka odvíjet od konkrétní specifikace zadané novým majitelem.

Zdroj: Carbuzz, Carscoops, Hemmings