Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Niro v Česku: Kolik stojí nový hybrid?

Tomáš Dusil
Diskuze (4)
Crossover Niro je horkým želízkem v ohni korejské automobilky. Poháněn je výhradně hybridním pohonem a ideově zapadá mezi modely Ceed´d a Sportage. A od tohoto týdne si jej můžete koupit také u nás.

Hybridní crossover Niro nenahrazuje žádný dosud existující model. Pouze doplňuje rozmanitou nabídku korejské značky Kia. Sama automobilka jej vidí jako zástupce segmentu pojmenovaného C-CUV. Co si pod tím představit? Dle přání marketingových stratégů by se auto mělo zařadit někam mezi kompaktní Cee´d a menší SUV Sportage. Rozvor Nira je s 2.700 mm v porovnání se Cee´dem delší o 50 mm, karoserie narostla o 45 mm na celkovou délku 4.355 mm. Současně je ale vůz o 125 mm kratší než Sportage. Ovšem v rozvoru jej stále překonává, a to o 30 mm.

Niro je opravdu zcela novým automobilem, a to včetně použité platformy. Tu Korejci vyvinuli s ohledem na zástavbu hybridního pohonu. S jiným se vůz ani nabízet nebude, přičemž se nepočítá ani s pohonem všech kol. Vzhledová podobnost s modely Sportage či Sorento je čistě záležitostí firemní designové politiky. Prostě abyste na první pohled poznali, že před vámi stojí Kia. Nechybí tedy typická maska chladiče takzvaný „tygří nos“ či stylové zadní lampy. Když už jsme u zádi, tak musíme zmínit jednu zajímavost, kterou tou je parkovací kamera integrovaná do stěrače pátých dveří. Vtipné i účelné zároveň.

Při návrhu vozu se ve velké míře skloňovala aerodynamika. Vůz tak na první pohled působí štíhlým a nízkým dojem, což vynikne zejména v porovnání s konkurenčními crossovery jiných značek a ostatně i třeba Sportage.

S ohledem na aerodynamiku jsou v nabídce dvě verze kol. Menší, 16 palcová jsou sice vyrobena z hliníkové slitiny, ovšem to, co vidíte navenek, jsou plastové kryty. Ty byly navrženy s ohledem na optimální proudění vzduchu. Naopak větší kola o rozměru 18 palců jsou typickými „elektrony“. O tom, jaká bude mít váš vůz, rozhoduje výbava auta.

Výbavové stupně jsou v nabídce pouze dva: Základem je Comfort, který pořídíte za cenu 599.980 korun. Vyšší výbavou je Exclusive za 669.980 korun. Výbava obou je velmi bohatá. Už v základu nechybí mlhovky, dvouzónová klimatizace, multifunkční kožený volant, tempomat nebo zadní parkovací čidla.

Jak je u asijských značek zvykem, prostoru pro individualizaci je v porovnání s evropskými auty méně. Čím se tedy odlišují? Verze Comfort si vystačí se sedadly čalouněnými látkou, naopak Exclusive nabízí polokožená sedadla. Standardní položkou verze Exclusive je i navigace nebo paket ADAS. Zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB a dále pokročilý adaptivní tempomat ASCC. U nižší výbavy Comfort lze mít paket ADAS za příplatek 30.000 korun. Druhou příplatkovou položkou, týkající se obou výbav, je metalický lak za 14.900 korun.

A je to právě ADAS, který rozhoduje o tom, kolik hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP Niro získá. Je-li na palubě, pak to bude plný počet, tedy pět hvězdiček. K jejich splnění totiž dnes musíte nezbytně mít jak zmíněné autonomní brzdění (tady AEB), tak adaptivní tempomat.

Naopak verze obraná o ADAS, tedy Comfort, by získal v Euro NCAP „pouze“ čtyři hvězdičky. I ty mají své podmínky. Třeba přítomnost sedmi airbagů ve voze (tedy včetně kolenního řidiče) a dále systém hlídání jízdy v pruzích LKAS.

Ač rozdílné hodnocení, bezpečnost jako taková je v případě nárazu stejná, neboť o tom více než výbava rozhoduje skelet karoserie a řešení deformačních zón. A to má Niro samozřejmě vždy stejné, bez ohledu na výbavu.

Kia Niro - Ceník
MotorZážehový řadový čtyřválec + synchronní motor s permanentním magnetem
Zdvihový objem [cm3]1580
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]77,2/5700 (spalovací motor), 32/1798-2500 (elektromotor) respektive 104/5700 (systémový výkon)
Točivý moment [N.m/min]265/1000-2400 (systémový)
PřevodovkaSamočinná dvouspojková šestistupňová DCT
Max. rychlost [km/h]162
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]11.5
Komb. spotřeba [l/100 km]3,8/4,4
Cena Comfort [Kč]599.980
Cena Exclusive [Kč]669.980

Tomáš Dusil
Diskuze (4)
Avatar - 3_diamanty
10. 11. 2016 20:32
Re: čtyřkolka?
ved prave... niru by urcite slusal aj "nehybridny pohon" teda nejake to t-gdi zo sportage ale tak co spravime... toto je ciste hybridne auto a nezmenime to ...

aj mne sa paci... v cervenej je nazivo krasne na tych 18tkach ... ale aj zakladne 16tky su uz vyzorovo plne ok mozem potvrdit ... priamo v premavke som uz videl toto auto a to aj na 18tkach aj zakladnych 16tkach ... a tie 18tky su ozaj uz len na paradu nevidim tu pri nich uz iny zmysel kedze maximalka je "len" 162 ... navyse na tych 16tkach jazdis aj o kusok uspornejsie ako na vacsich 18tkach ... co sa na tomto aute pocita dvojnasobne ..

dnes 4x4 uz ozaj nie je vsade.. ved aj novy P3008 ho vobec nema a pritom sa hra nie na mestsky cross ale dokonca uz na SUV a tam uz nejake to 4x4 zvykne byt v ponuke

kia umi... kia vali... kia zari .... cim dal vic :yes: a niro ( verim ) bude trhak :yes:
10. 11. 2016 19:51
Re: čtyřkolka?
Niro je krasny auto i kdyby to nebyl hybrid...za me v cervene.A kdo z nas vlastne potrebuje a hlavne vyuzije 4X4?Mozna kdo zije na horach,nebo casto jezdi na lyze..ale tam se Niro asi nevyda,ze?;-)Takze bych to nechal takhle..parada Kia
Avatar - 3_diamanty
10. 11. 2016 14:40
Re: čtyřkolka?
bolo by fajn keby niro malo aj 4x4 ale zase na druhej strane spotreba auta ( aj cena ) tym len opat porastie... a uprimne.. hybridne niro je hlavne o spotrebe ( setreni paliva ) a o dostupnosti sirsej verejnosti ako kompaktny mestsky cross ... lebo kto chce 4x4 ma tu predsa sportage .... ale samozrejme trh urcuje pravidla a nejake to hybridne 4x4 uz na trhu mame a niro by bol dalsi konkurent ktory by si takto mohol nejakych tych zakaznikov zobrat na svoju stranu...

priznavam ze som prekvapeny ze niro mate az teraz ( asi preto som tu stale marne cakal na jeho test ) .. lebo u nas je na trhu uz aspon mesiac.. a videl som za ten kratky cas uz cervene modre aj biele niro .. a nieco mi vravi ze to moze byt docela hit od kie.. a auto ktore sa ozaj bude predavat ... napriklad taky novy prius som este nevidel ( aj ked ten ma naj uspechy zrejme v amerike ) a to je voci niru u nas ozaj na trhu o nejaky polrok dlhsie... niro je nazivo hodne mohutne... ten predok je ozaj masivny .. siroky .... zvlast v bielej farbe na mna posobilo hodne americky... ale to posobi aj sorento.... myslim ze niro prave vdaka kasni crossoveru moze mat velky uspech.... takze v tomto moze mat necrossoverovy sestersky hyundai ioniq trosku problem .... a ja keby som chcel hybrid a mam na to tak tiez zoberiem radsej priestranny cross od kie ako sedanovity ioniq alebo este podivnejsi prius ktory az moc krici .. pozrite ja som hybrid.. ja nie som klasicky voz..... tu niro naopak pekne skryva svoje hybridne geny a takto ked som to biele niro videl tak by som sa kludne vsadil ze 9 z 10 ludi na ulici by ani netusilo ze sa pozeraju na hybrid.... vyzera ozaj velmi "nehybridne" ... a to je podla mna dalsi kluc k uspechu nira...

ja mu drzim palce... chvalia u neho aj to DCT.... aj priestorovu ponuku aj pouzitelnost ciste na elektromotor ( vid rastov video test ) ... u nas je zaklad za nejakych 23 tisic.. co je o nejake 3 a pol tisic viac ako u sportage v dvojkolke zo zakladnym gdi.... lenze ten zase nepojde za 5 litrov a ani vpredu ani vzadu nema tu priestrannost nira .... takze je to vzdy nieco za nieco... ale uz prve tabulky europskych predajov ( left lane ) za posledny mesiac dva naznacuju ze niro ked sa rozbehne moze byt velkym predajnym prekvapenim ( mozno nieco ako PHEV outlander ) .. tak pockajme este kusok a uvidime ;-)
10. 11. 2016 11:55
čtyřkolka?
jen upřesnění ohledně čtyřkolky
[odkaz]