Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kromě autobusů MHD a cyklistů chtějí vyhrazené pruhy i motorky

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 27. 1. 2017
28
Vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy MHD, taxíky a cyklisty chtějí v Praze používat i motocyklisté. Nebráníme jízdě autobusů jako auta, píší náměstkovi primátorky pro dopravu Petru Dolínkovi (ČSSD).

V tiskové zprávě o tom informoval prezident Motocyklové asociace ČR Jaromír Šíd. V Praze je celkem 129 vyhrazených jízdních pruhů v délce 26.995 metrů.

Návrh motocyklisté předložili opakovaně. "Návrh leží na stole radního několik let, a ač má magistrát jasně stanovená pravidla pro jejich vyřizování dokonce i zákonem, přesto je nerespektuje, tak jako neposlušní řidiči vyhlášku," uvedl Šíd.

Podle analýzy Technické správy komunikací 70 procent aut, která vyhrazenými pruhy jedou, porušují zákon. Chce proto změnit zákon tak, aby je mohli pokutovat i městští strážníci. Návrh zákona chce připravit do dvou měsíců.

Pruhy vznikly zejména pro autobusy MHD, jezdit jimi mohou také hasiči, záchranná služba, cyklisté nebo pohotovostní vozidla například plynařů. Povolení mají rovněž taxíky, avšak pouze žluté a pouze s pasažéry.

Kromě možnosti využívat vyhrazené pruhy žádají motocyklisté metropoli, aby se více zabývala možnostmi parkování motorek. Městská policie jejich stání na chodnících pokutuje.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Oni ale vyhrazené pruhy již mají
| 24. 4. 2017
Vážně jsem se dost pobavil u "podjíždějí -legáně- mě děsí" nechci vám kazit iluzi ale ono ve městě a na městských okruzích je to legální >:D takže klid :-!
mě osobně vadí když někdo zbytečně brzdí provoz a v usecích kde je povoleno jet 70 jede stále 50 nejlépe 45 protože těm lidem většinou ukazuje tachometr 50 ale kvůli špatné velikosti pneu jedou 45 a nebo čekají na semaforu až ta zelená více zezelená v praze je to kolikrát problém některé semafory pustěj tak 3 auta a konec takže když je lepší počasí také radši sáhnu po své 125 ve skůtru >:D do velkoměsta ideální prostředek do práce lepší než stát v koloně a nebo nedejbože čichat ten smrad v MHD. A když už sedím v Autě tak snad koukám i do zrcátek a když vidím někoho na 2 kolech tak se mu v rámci možnosti pokusím uhnout aby mohlo bezpečně předjet a v koloně zbytečně neblokuji mezeru to dělají jen omezenci a bezmozci bez kousku řidičského porozumění a takové je třeba zastavit a propleskat!
motorkáři
| 29. 1. 2017
Kazdy den potkam na silnicich tolik lidi, kteri vubec neumi jezdit, nekoukaji kolem sebe, bezduvodne okupuji leve pruhy dalnic, telefonuji s telefonem v ruce a pokouseji se me zabit.
Kdy me naposled ohrozil motorkar si ani nevzpomenu a rocni obdobi s tim nema co delat. Jezdit na motorce je mnohem mnohem narocnejsi, nez si spousta "ridicu" mysli. Presto ve svych plechovkach maji tendenci dokazovat svou prevahu a jak je videt, nedokazou unest predstavu, ze by nekdo, kdo zabira mene mista a zpravidla je i ohleduplnejsi k zivotnimu prostredi je, osamocene ridice, topici si pod zadek v co nejnarvanejsim aute, aby vsem ukazali, predjede ve vyhrazenem pruhu. Jen at vice lidi ve meste jezdi na skutrech. Bude lip.
Jenze ty * na motorkach je prece potreba vymytit! Lukas13 a rusnovodic by neunesli, ze kdyz oni stoji v zacpe, motorkar, ktery zacpu nevytvari by mohl jet! Sebevedomi nic moc, co? Tipuju ze mate nejvetsi auto, co vam money dovoli a pritom bydlite v panelaku ;)
motorkáři
| 28. 1. 2017
Když vidím co dělají motorkáři na našich silnich, tak mi nezbýví než konstatovat:
Slušný motorkář je jako pracující Rom, existuje, ale je to vzácnost......
Oni ale vyhrazené pruhy již mají
| 28. 1. 2017
Ano, ze statistického hlediska je celkem jisté, že bude existovat celkem úzká skupina zodpovědná za velkou část nehod. Nevím, jestli je to zrovna 2-50, ale bude. Což neznamená, že ta skupina půjde snadno charakterizovat jinak, než že je nebezpečná.

V kontextu motorkářů je však tahle debata trochu zvláštní. Říkám rovnou, že statistiky neznám (snažím se jen do nich nedostat). Motorkáři by však neměli zabít tolik lidí (ohrožuje hlavně sebe). A většinu motorkářů by měli mít na svědomí řidiči aut. Motorkáři nemají nejlepší pověst a někteří přecení své schopnosti, ale spíš dojíždí na neschopnost řidičů aut. Jedna z prvních věcí, které se motorkář učí, je, že tě řidiči aut nevidí a chtějí zabít. Drž se téhle paranoidní představy a možná přežiješ.

Sám si vzpomínám, že jsem nevěděl, co si mohu k motorkáři dovolit, když jsem začal jezdit. Viděl jsem ho například v zrcátku, chtěl jsem předjíždět, ale nebyl jsem si jistý, kolik prostoru potřebuje. Možná by lidem prospělo, kdyby si něco odjezdili na jedné stopě.

Co se týče psychotestů, jsem skeptický, pokud je o účinnost. V nejlepší pozici posoudit žadatele je asi instruktor. Protože s ním stráví nejvíc času. Tam máš však očividný střet zájmů. Také musíš nějak vyřešit, aby dokola nezkoušel štěstí a zároveň nedojel na někoho, kdo jen chce jiným ztěžovat život.
Oni ale vyhrazené pruhy již mají
| 28. 1. 2017
Tenhle postoj, že motorkáři jsou blázni a měli by všichni dělat psychotesty nechápu. Obvzlášť po přečtení tvých předchozích příspěvků o mladících v olítaných BMW apod. Když někam vletí 250kg vážící motorka nebo dvoutunové auto - co napáchá větší škody? Jaký je na silnicích poměr mezi auty a motorkama? Takže psychotesty ano, ale pro všechny! Stejně tak, jako se zpřísnily podmínky získání ŘP pro sk. A, měly by se podobným způsobem zpřísnit i podmínky pro sk. B.
Co se týká parkování na chodníku, nechápu co předvádí MP Praha - místo toho, aby byli rádi, že ti co jezdí do center měst na scootrech a motorkách snižují zatížení silnic, že se jich na parkoviště vleze víc atd, tak jim hážou klacky pod nohy. Za hranicemi jsou běžná parkoviště vyhrazená pro motorky......

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku