Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Neuvěřitelný šesnáctinápravový stroj staví mosty jednoduše jako lego

Michal Fokt
Diskuze (16)
Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše? Stroj s komplikovaným názvem Bridge Girder Erection Machine LJ900/32 položí prefabrikát vozovky, než řeknete kung-pao.

Milovníkům stavebních strojů asi neukazujeme nic nového, ale běžný smrtelník se nestačí divit, jak pokročila technologie stavby mostů. Vzpomínáte ještě, jak složitě se stavěl Nuselský most? Teď je všechno jinak. Poté, co stojí mostní pilíře, na ně vyjede šestnáctinápravové ocelové monstrum Bridge Girder Erection Machine, vezoucí si na břiše prefabrikovaný nosný díl vozovky a doslova za pár desítek minut je hotovo... A teď si představte, že pár desítek metrů dlouhý nadjezd nad nádražím v Lysé nad Labem se bude předělávat dva roky. Asi to budou dělat dva Ukrajinci s jednou míchačkou...

Michal Fokt
Diskuze (16)
17. 11. 2016 08:56
Titulek
Šesnáct nebo šestnáct? :-)
17. 11. 2016 08:54
Re: Blbé kecy redaktora
Koukám na konec videa a nevidím nikde nijak zajištěné pracovníky proti pádu z výšky, jestli myslíš, že jsou ty dva balkónky na rovných stranách pilíře dostačující, tak tě mohu ujistit, že nejsou. Otec na to koukal, dělal celý život BOZP a první na co upozornil, byla právě ta nezajištěnost.
17. 11. 2016 00:13
Re: 32 naprav
No asi tak nejak... ;-)
16. 11. 2016 20:34
Re: 32 naprav
kazda z napav nese po 2 kolech a je plne samostatne natocitelna v 360 stupnich, a tech samostatnych naprav je tam 32, proto se ten stroj menuje LJ900/32, ona totiz existuje i varianta 24, 34 a 40 ci verze ktera nema napravu zadnou a je staticka a posouva se postupne jen diky podperam, lisi se pak i nosnosti

na videu je tusim dokonce prave 34ka
16. 11. 2016 17:58
Re: 32 naprav
Má 32 dvojmontáži, každá dvojmontáž je de facto jednou polnápravou, presnejšie by možno bolo napísať, že stroj má 16 osí, ale to je asi tiež diskutabilné...