Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Fiatu pro rok 2004

Fiat
Fiat
Fiat
Fiat
12 Fotogalerie
Diskuze (51)
Nejdůležitější autosalon na Apeninském poloostrově-Bologna Motor Show-je pro italské značky příležitostí prezentovat vše, co je pro automobilové publikum přichystáno na další rok. Novinky Fiatu: nové Stilo 2004, nové motory, Panda 4x4 a SUV.

Nejdůležitější autosalon na Apeninském poloostrově-Bologna Motor Show-je pro italské značky každoroční předvánoční příležitostí prezentovat vše, co je pro automobilové publikum přichystáno na další rok. Novinky Fiatu: nové Stilo 2004, nové motory, Panda 4x4 a Panda SUV.

Závažné ekonomické problémy skupiny Fiat Auto byly doendávna evergreenem ekonomických rubrik snad všech periodik a přestože definitivní řešení zatím na světě není, automobilky velkého italského koncernu usilovně pracují na nových modelech, které by přivezly řešení krize.

Během letošního podzimu se možná Fiat definitivně a se vší silou odrazil od ekonomického dna a po několika hubených letech jej zřejmě čeká příznivější období. Přinejmenším vyspělá technika a nové modely pro široké vrsty zákazníků tomu nasvědčují.

Evropské trhy vřele přijaly novou Pandu a její komerční úspěch (ve třídě, která byla vždy doménou Fiatu), je dále podporován nedávným udělením titulu Auto roku. V Bologni se Fiat pochlubí s novými verzemi, které by měly na trh přijít již během roku 2004. Panda 4x4 naváže na svého předchůdce, který byl vlastně jedním z prvních a dosud neobvyklých malých SUV. Pohon všech kol bude od září 2004 obstarávat viskózní spojka u zadní nápravy. Výraznější SUV-look dostane Panda v další verzi od prosince 2004. Třetím očekávaným modelem je dvoudveřová sportovní varianta Abarth, která by měla být k dispozici od podzimu 2004 s motorem 1.4 (74 kW) a 6stupňovou převodovkou.

Větší Punto sice není nejmladší, ale nedávno prošlo také důkladným faceliftem. Silnou stránkou malých Fiatů se stává vyspělý vznětový motor 1.3 16V Multijet.

V Bologni se představí modernizované Stilo modelového roku 2004. Změny spočívají v „kosmetickém“ vylepšení zádě, často kritizovaného 5dveřového Stila. Nové koncové svítilny nyní integrují všechna světla (dosud byly mlhovky na krajích prolisu pro SPZ). Do letošního roku černé plastové lišty, chránící vůz na exponovaných místech na náraznících a bocích Stila, budou od modelového roku 2004 lakovány v barvě karosérie. Do Stila se dostává také nový zážehový čtyřválec, který je montován do Lancie Ypsilon a brzy bude také v další modelech Fiatu. 16 ventilový motor 1.4 l dosahuje největšího výkonu 70 kW při 5800 ot./min a největší točivý moment má hodnotu 128 Nm při 4500 ot./min. Třídveřové Stilo s ním jede 180 km/h a na stovku zrychluje za 12 s. V kombinaci s „papírově“ příznivou spotřebou, 6,5 l/100 km v kombinovaném cyklu odhadujeme, že Fiat má v rukávu trumf, nebo přinejmenším další z dobrých motorů pro malá auta.

Stilo adoptovalo od Alfy Romeo 16ventilový turbodiesel 1.9 JTD Multijet (103 kW, 305 Nm), se kterým třídveřový automobil zrychlí na 100 km/h z klidu za necelých 10 sekund a dokonce i větší 5 dveřový model spotřebuje průměrně jen 5,4 l/100 km.

Velmi žhavým želízkem v ohni je minivan na podvozku Punta - Fiat Idea. Automobil jsme mohli obdivovat již na jarním ženevském autosalonu, tehdy ještě jako studii. Velmi kompaktní 3,93 m dlouhá karosérie těží z výborně využitého obestavěného prostoru a silnou stránkou se stane jistě také elegantní vzhled. Na evropské trhy se Idea dostane na pořátku roku 2004.

Co podle vás schází Fiatu k úspěchu ?

Vstoupit do diskuze (51)