Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Vauxhall VXR8: velmi rychlý nástupce Monara opět jen pro Británii

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Zatímco britští nadšenci truchlí nad odchodem Monara, Vauxhall ohlašuje příchod modelu, který jej plně nahradí.

VXR8 je označení sedanu, jehož kořeny sahají stejně jako u Monara do Austrálie. Za základ nyní posloužil Holden HSV Clubsport R8. Dramatický vzhled čtyřdveřové karoserie VXR8 jen umocňuje technika ukrytá pod ní, šestilitrový osmiválec do V, podávající výkon 306 kW (420 k) a točivý moment 550 Nm.

Stejně jako u Monara se výkon motoru přenáší na kola zadní nápravy. VXR8 zrychluje z 0 na 96 km/h za pouhých 4,9 s, což je na čtyřdveřový rodinný sedan více než slušná hodnota. Nabroušený sedan se ale neumí jen rychle rozjet, umí také rychle zastavit, kotoučové přední brzdy o průměru 365 mm jej podle tvrzení výrobce zastaví z rychlosti 96 km/h rychleji než to dokáže Lamborghini Murcielago nebo BMW M5.

Vauxhall při vývoji tohoto modelu vyslyšel zákazníky a ti si teď budou moci objednat první model s označení VXR vybavený automatickou převodovkou. Ani ti, kteří se nechtějí příliš obtěžovat řazením, ale nebudou ošizeni o výkony osmiválce, protože automatická převodovka má nastavitelný sportovní režim a VXR8 je s ní při zrychlení z 0 na 96 km/h jen o polovinu sekundy pomalejší než s manuální převodovkou.

VXR8 je na jedné straně praktickým čtyřdveřovým sedanem s prostorným interiérem, klimatizací, koženým čalouněním a velkým zavazadlovým prostorem, na straně druhé je strojem, který díky výkonnému motoru a možnosti vypnout stabilizační i protiprokluzovým systém bude jeho majitel s radostí prohánět po závodní dráze.

Majitelé se budou moci usmívat také při pohledu do své peněženky, protože je jejich vůz přijde v základní výbavě na £34 995, a i když si objednají satelitní navigaci nebo 20ti palcová kola, stále zaplatí polovinu ceny srovnatelně výkonných konkurenčních automobilů.

Prodej má být zahájen v červenci, bohužel stejně jako u Monara má kontinentální Evropa smůlu.

Ondřej Láník
Diskuze (10)