Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidiči začnou používat mobily, když auto nepodporuje zrcadlení, říká výzkum

Marek Bednář
Diskuze (10)

Více než polovina řidičů by z Androidu Auto či Apple CarPlay přešla prostě k mobilu v držáku, nikoliv k vestavěné navigaci, pokud by jejich auto přestalo zrcadlení podporovat.

Systémy Android Auto a Apple CarPlay jsou mezi řidiči populární, ale nejsou důležitější než loajalita ke značce, říká nový výzkum společnosti McKinsey & Co. Pouze 14 % respondentů by změnilo značku auta, pokud by jejich oblíbený výrobce přestal tyto systémy nabízet.

Studie také ukazuje, že pouze 30 % zájemců o elektromobily ve světě a 25 % v USA považuje Android Auto a CarPlay za nezbytné. Zákazníci aut se spalovacími motory jsou o něco více nakloněni těmto systémům, ale rozdíl není výrazný – 35, resp. 38 % z nich považuje absenci zrcadlení telefonu za rozhodující faktor.

Video se připravuje ...

Neznamená to však, že bez zrcadlení by lidi používali nativní infotainment. 52 % respondentů by prostě používalo své mobilní zařízení. Pouze 35 % by používalo systém auta. To ukazuje, že řidiči nevěří, že automobilky investují dostatečně do kvality svého softwaru.

Když se začne mluvit o odstranění podpory zrcadlení smartphonu, jeden si vzpomene na koncern General Motors. Ten se loni rozhodl přestat Android Auto a Apple CarPlay ve svých nových elektromobilech podporovat, a to počínaje modelem Blazer. Ten místo zrcadlení dostal systém Android Automotive, který nabízí řadu aplikací běžně dostupných pro „androidí“ mobily, jako např. oblíbené Mapy Google. Zvládá však pracovat i s jízdními daty vozidla, takže trasa zde naplánovaná umí zahrnout zastávky pro nabíjení.

Kritici však tvrdí, že jde spíše o snahu zavést nějaké předplatné. Podle výzkumu by 30 % kupujících elektromobilů bylo ochotno za zrcadlení platit. Mezi fanoušky spalovacích motorů je tato ochota nižší – pouze sedmnáctiprocentní.

Anketa

Používáte zrcadlení smartphonu?

Ano, Android Auto
Ano, Apple CarPlay
Občas ano
Vůbec ne
Moje auto je nepodporuje

Marek Bednář
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - xxc
25. 6. 2024 12:23
Re: Re: Je to tak,
A má vôbec to zrkadlenie? Lebo nejaký tupec na toyote ma obiehal, keď mňa auto varovalo pred nebezpečenstvom dopravnej hliadky. Keby tam fakt boli, tak je o pár eur ľahší a ešte ktovie čo, lebo bola plná čiara. Taká blbosť a toľko nepríjemnosti.
24. 6. 2024 13:26
AA používám minimálně
Mám Kia Sportage NQ5 a AA vůbec nepoužívám. Dopravní informace, odhad času, výběr alternativní trasy, to vše a mnohem víc funguje spolehlivě i na vestavěné navigaci. Dokonce i vyhledávání POI je překvapivě použitelné. Nicméně, spoléhá na mapy Here, takže zdaleka jich nezná tolik, co mapy od Google, takže si výjimečně musím pomoct s Google Maps, kde najdu adresu a zadám do palubní navigace nebo si ji tam předem pošlu přes Kia Connect.
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2024 11:55
V autě musíš vědět
na které čtyřproudovce to zrovna rozbalili a kde je úsekové měření. Jak známo, čím širší cesta, tím víc měření.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2024 10:20
Re: Je to tak,
Vetsina aut to umi mezi budiky/HUD… umelo to i moje Mondeo 2015
Avatar - Ozzman
24. 6. 2024 10:19
Re: Je to tak,
Tak ja se musim zastat klasicke navi, pouzivam Toyoti navi posledni generace a funguje paradne na urovni google maps, i kdyz zrcadleni mam, nepouzivam to. Vidi kolony, praci ma silnici, je online (cloudova).