Škoda 110 Rapid
Historie automobilky Škoda Auto se začala psát v roce 1895, kdy Václav Klement s Václavem Laurinem založili v Mladé Boleslavi společnost na výrobu a opravu bicyklů a motocyklů, a to v reakci na neúspěšnou reklamaci německého jízdního kola značky Germania. Kola nesla vlastenecký název Slavia, postupně však firma tvořila pod značkou Laurin & Klement. Takový znak nesl i vůbec první automobil firmy, Laurin & Klement Voiturette A z roku 1905.
Od roku 1925 firma postupně přešla na značku Škoda, spolu s tím, když se Laurin & Klement kvůli finančním potížím stal součástí plzeňského průmyslového kolosu Emila Škody. Značku Škoda si auta mladoboleslavského výrobce udržela i v období socialismu, kdy samotná automobilka nesla označení Automobilové závody, národní podnik (AZNP). A jméno Škoda existuje dodnes, i po privatizaci automobilky koncernem Volkswagen v roce 1991. Vedle Mladé Boleslavi Škoda Auto vyrábí také ve své továrně v Kvasinách, závod Vrchlabí je zaměřen na produkci převodovek. Vozy Škoda dále vznikají na Slovensku, v Rusku, v Alžírsku, Indii nebo Číně. Aktuální nabídka čítá sedm modelů, Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb, pro čínský trh se vyrábí i osmý model Kamiq. Z historických modelů se nejvíce proslavily Popular, Spartak, 1000 MB, 742, Favorit nebo Felicia.