Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šrotovací prémie v Německu: 2500 Euro za zlikvidování starého auta

Diskuze (32)
Německá vláda se rozhodla podpořit prodej nových aut vyplácením prémií. Majitelé aut starších devíti let dostanou 2500 Euro, pokud s nákupem nového auta své původní nechají ekologicky zlikvidovat.

Německá spolková vláda schválila program podpory prodeje nových aut. Do konce tohoto roku dostane každý, kdo vymění staré auto za nové, vládní podporu 2500 Euro. Stejné podmínky jako na zcela nová auta se vztahují i na tzv. „roční auta“. Celkem se počítá s vyplacením maximálně 1,5 miliardy Euro, tuto dávku tak získá nejvýše 600 tisíc zákazníků.

Hlavním kritériem pro získání „šrotovací prémie“ je první registrace předchozího auta před 14. lednem 2000. Aby se předešlo spekulacím s ojetými vozy, musí být auto na současného majitele registrováno nejméně jeden rok. K prokázání nároku stačí přiložit k příslušnému formuláři potvrzení o likvidaci starého auta a kopie technických průkazů obou aut. Dotace bude vyplacena i při nákupu na leasing.

V České republice navrhl podobné opatření Martin Jahn, člen Národní ekonomické rady vlády (NERV), který v tomto poradním orgánu zastupuje automobilový průmysl. Konkrétní podmínky zatím ale nezveřejnil a šrotovací prémie momentálně ani nemá podporu všech členů NERV a vlády.

Diskuze (32)
Avatar - pretekar
3. 2. 2009 10:07
Re: U nás je to lepší...
Nie nie...u nas su najdrahsie a aj najkratsie.... :'-(
30. 1. 2009 18:57
U nás je to lepší...
proč dávat příspěvky při koupi novýho auta a sešrotování starýho? Stačí napařit pořádnou daň za přepis starších aut čímž zmizí ze silnic taky a ještě se ušetří na nejdražší dálnice v Evropě :-(
30. 1. 2009 17:51
Re: ??????
Chraň nás raději před pionýry tvého ražení. Ještě, že ty o ničem nerozhoduješ. Teda doufám.
30. 1. 2009 11:03
??????
Pane bože, chraň nás. Socialismus se vrací, tentokrát ovšem ze západu. :no:
30. 1. 2009 07:46
Re: Nalévání peněz do hrníčku
Pravdu povediac Polo, z dovodu ze je predsa uz len to starsi model, tak asi vela vody nenamuti. Corsa ta moze byt uspesna, zalezi ako sa k buducnosti OPELu postavia Nemci. A struktura ludi , ktora bude nakupovat auto vdaka "srotovej premii" bude zaujimava. Ako som vyssie pisal , prilis chudobny o aute nebude uvazovat, proste na nove nema a ta premia jeho prazdnu penazenku nenaplni. Stare auto mu posluzi stale lepsie ako nic alebo nove , ktore nebude o par mesiacov schopny splacat. Ty slusnejsie zarabajuci maju auto uz podla svojej predstavy a nie len obsahu penazenky, ale pozor vo vacsine pripadov auto je na leasing alebo v najme vdaka inemu sposobom financovnia. A v Nemecku je to uz prilis rozsireny sposob ako jazdit na novom aute a pri tom nemusiet mat hotovost . U tychto slusnejsie zarabajucich, ak berieme, ze nech maju aj druhe auto do rodiny, tak tu vela ludi nenajdes, ktori by mali doma stare auta a toboz viac ako 9r. Prestiz a moznost na leasing mat za lacnejsi peniaz nove ich motivuje si kupit skor nove ako drzat doma stary vrak. Dalsia kategoria su dochodcovia , ktori maju auto splanajuce kriteria pre narok na premiu ale jedna sa o slusne vybavene aj vykonne auta povacsine stredna trieda a vyssie, s malym nabehom km, dokladne udrziavane a peclivo servisovane. A ty urcite nedaju auto s vyssiou predajnou cenou na trhu za "srotovu premiu".
A ty super bohaty, tym moze byt premia u .... .
No rozhodne som zvedavy ako to dopadne a aky bude zaujem. Urcita forma motivacie a pomoci zo strany statu zainteresovanym je tu ale na druhej strane je kriza, co si mylsim aj x ludi odradi od kupi noveho auta, ktore predsa len prilsi rychlo straca na hodnote. A nik nevie, co bude zajtra a za auta sa nenajes. Trosku pesimizmu ale lepsie ako prilis optimizmu v tejto dobe. ;-)