Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stát bude muset při nákupu aut zohledňovat ekologicky šetrné vozy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Pokud bude stát a jakýkoli jiný veřejný zadavatel v budoucnu nakupovat nová auta, bude zřejmě muset v zadávacích podmínkách zohlednit jejich ekologickou šetrnost.

Tuto povinnost navrhuje vložit do zákona o zadávání veřejných zakázek sněmovní výbor pro veřejnou správu. Za návrhem stojí ministerstvo pro místní rozvoj, které chce tímto způsobem zavést do českého práva evropskou směrnici ES o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel.

Poslanci by o návrhu měli rozhodnout už na své březnové schůzi, která začíná dnes.

Zadavatel zakázky bude muset v zadání zakázky na na nákup aut stanovit zvláštní technické podmínky, které zohlední energetické a ekologické provozní dopady. Těmi má být nejen spotřeba, ale i emise CO2, oxidů dusíku, pevných částic a nespálených uhlovodíků. Nová podmínka se má týkat osobních i nákladních aut včetně autobusů a bude povinná. "Zadavatelé tedy budou muset v technických podmínkách veřejné zakázky upravit požadavky na specifikované ekologické a energetické dopady," potvrdil ČTK tiskový odbor ministerstva.

Jaké ekologické parametry budou muset nakupovaná vozidla splňovat, stanoví v budoucnu vyhláška. Tu vytvoří MMR ve spolupráci s ministerstvy vnitra a dopravy. Evropskou směrnici musí ČR přijmout do letošního 4. prosince, proto MMR zvolilo její včlenění do novely prostřednictvím pozměňovacího návrhu sněmovního výboru.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Avatar - King
10. 3. 2010 21:26
Těsně vedle
Tak jste mě právě moc dobře pobavili, takhle při večeru. Četl jsem ten článek pro jistotu 2x - a ejhle, nikde ani zmínka o hybridech. Takže mám pocit, že pláčete moc hezky, ale na špatném hrobě. Hovoří se o nutnosti zohlednit i emise, na tom je snad něco odsouzeníhodného? Moc bych se divil, že by se naši volení zástupci odsoudili k ježdění ve Fiatu Panda nebo, v případě velkých zvířat, v Insightu. I když by to bylo rozhodně správné.

Není právě stanovení emisních hladin tím, po čem se tu volalo, namísto protěžování benzinoelektrických aut? Ať se na vozy státní správy zavede stop 120 g/km, který se nasazuje jako ohlávka automobilkám a jestli se to povede dosáhnout Rolls-Roycu Ghost s V12, ať je v tendru. Pokud ne, smůla.
10. 3. 2010 11:10
Re: Neviditelné překážky dovozu v bio - obalu
je mozne, ze som ja osobne nepochopil odkaz, ktory si nechal v tvojej sprave. Lebo nepoznam cinsky hybrid car, ktory si mozem ist veselo objednat do predajne ako alternativu k Lexusu GS450h a bude mat pre mna rovnaku uzitkovu hodnotu. A to jak v Cesku, na Slovensku tak ani v Nemecku kde sa nejake cinske vehikle uz predavaju. Ale suhlasim s predajom "levnych strepu", aj ked nic tej hromadnej cinskej invazii na europsky trh rukolapne/ocividne nenasvedcuje.
Re: Neviditelné překážky dovozu v bio - obalu
Ty ouředníčci z EU jsou narozdíl od našich totálních budižkničemů, darmožroutů a darmošlapů nuceni vykazovat nějakou činnost.
EU je jedinou trochu slušnou alternativou, jak čelit tlakům zvenčí. Časem poznáme všichni.
Avatar - WinDiesel
9. 3. 2010 20:33
Re: Neviditelné překážky dovozu v bio - obalu
Omyl. Čína je s hybridy a EV (hlavně s bateriemi) v některeých ohledech dál, než EU a Japonsko.
Takto se snadno stane, že nebezpečné střepy z Číny - jejich dovoz - bude dokonce podporován prostřednictvím nařízení a "doporučení" EU.
Takže paradoxně - dovozu čínských vozidel napomůžeme. :no:
Avatar - Merrill
9. 3. 2010 16:27
Neviditelné překážky dovozu v bio - obalu
Myslím, že úředníci v EU nejsou tak blbí, jak se nám na první pohled může zdát. Zatímco my se tu zabíváme otázkou eko teroru, úředníci EU pod rouškou ochrany životního prostředí závadějí tzv. neviditelné překážky dovozu, ke kterým patří také tyto směrnice. Prakticky vytvářájí páky k ochraně evropského trhu před dovozem z Číny a Indie.