Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Steinmetz Merifast – ďábelská Meriva

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)
Německý úpravce vozů Opel, firma Steinmetz Opel-Tuning, představil po čtyřech letech od sportovní studie na bázi Zafiry - Za4a, stejně zaměřený model na bázi nové Merivy – Merifast.

Německý úpravce vozů Opel, firma Steinmetz Opel-Tuning, představil po čtyřech letech od sportovní studie na bázi Zafiry - Za4a, stejně zaměřený model na bázi nové Merivy – Merifast.

Studie Merifast v ničem nezaostává za svým předchůdcem. Je osazen také dvoulitrovým turbomotorem, který je navíc ještě vybaven výkonnostním kitem. Jeho výkon tak vzrostl ze sériových 147 kW (200 k) na současných 169 kW (230 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 385 Nm. K této porci síly byla použita zesílená převodovka a také hnací hřídele. Když jsme u výčtu součástí se zvýšenou výkonností, je nezbytně nutné zmínit také brzdy. Duté kotouče s drážkováním mají na přední nápravě průměr 308 mm a na zadní 264. Nově vyvinuté tužší sportovní odpružení snižuje podvozek o 35 mm a ve spolupráci s upravenými rameny náprav a silnějšími ložisky v kolech přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem. K těm také přispívají nízkoprofilové pneumatiky 225/35 R 18 na hliníkových kolech ST3 o rozměru 8J x 18. Dynamické perimetry bohužel zveřejněny nebyly.

Pozornost úpravce byla věnována i vnějšímu vzhledu, kde hraje hlavní slovo typická Stainetzova maska chladiče. Pod ní je mohutný přední spoiler, který je doplněn střešním spoilerem nad zadním oknem a malým doplňkovým spoilerem na spodní hraně zadního nárazníku. Originální zpětná zrcátka byla nahrazena sportovními, elektricky ovládanými i vyhřívanými. Čistě optickou funkci pak hraje hliníkové víčko nádrže. Pro zvýraznění všech zmíněných prvků posloužila také stříbrozlatá kombinace laku.

V interiéru jsou použity doplňky z hliníku a šedého uhlíkového kompozitu. Hliník je použit na hlavici řadící páky, madle ruční brzdy, opěrce pro levou nohu a samozřejmě na pedálech. Z kompozitu je vyrobeno pět prvků čalounění dveří a přístrojové desky. Nechybí sportovní volant čalouněný perforovaným semišem, sportovní sedačky s vyšitým logem úpravce a koberce s tímtéž znakem, ale ocelovým.

Otázkou je, jestli po této studii bude také následovat sériová verze jako v případě Zafiry, která tři roky po premiéře studie Za4a přinesla verzi OPC.

Miroslav Kudělka
Diskuze (0)