Studie: Muži mají nejraději červená auta, ženy stříbrná

Mezi muži a ženami je spousta rozdílů, a to i v otázce oblíbenosti aut. Americký server iSeeCars.com zaměřující se na vyhledávání ojetých a nových aut zjišťoval, jak se mezi oběma pohlavími liší preference barev vozů.
V rámci výzkumu byla analyzována data z více než 30 milionů aut nabízených v minulém roce prostřednictvím serveru iSeeCars.com. Zjišťovány byly dotazy spotřebitelů, kteří kontaktovali prodejce kvůli konkrétnímu vozu. Obliba dané barvy byla vypočtena na základě porovnání podílu dotazů obou pohlaví na vozy s danou barvou karoserie.
Z výzkumu vyplynulo, že muži dávají největší přednost červeným automobilům, rozdíl proti ženám tvořil 12,3 %. Dále následují oranžové vozy a černé.
Naopak ženy nejvíce preferují stříbrná auta (o 9,2 % více než muži). V oblíbenosti se dále umístily hnědé automobily a zlaté.
Výsledky studie jsou zajímavé v tom, že nejvíce vyráběných aut v současnosti má bílou karoserii. Bílá v žebříčku nejoblíbenějších odstínů je u mužů až na čtvrtém místě.
Výzkum také spojil oblibu barev s kategoriemi vozů. Červenou a černou mají muži nejraději na sportovních vozech, zatímco bílou na pickupech. Stříbrnou pak ženy preferují na vozech kombi, sedanech a MPV.
Oranžovou barvu pak sice muži mají rádi, objevila se však pouze na 0,4 % nabízených autech, vůbec nejčastěji se objevovala na sporťácích. Také hnědá a zlatá se na autech moc neobjevuje, dohromady mělo takto barevnou karoserii jen 2,7 % aut.
Zajímavý je i pohled na ceny automobilů podle barvy. Nejdráže se v USA v průměru prodávají černá auta (za 21.719 dolarů, tedy 439.000 korun), následují bílé vozy (v přepočtu 405.000 Kč) a hnědé (cca 404.000 korun). Za nejnižší ceny jsou naopak prodávána zelená auta (průměrná cena 267.000 Kč) a béžová (292.000 korun).
„Výsledky studie mohou naznačovat, že ženy volí praktičtěji. Z větší části chtějí auto za rozumnou cenu, které je bezpečně odveze. Naopak muži jsou možná u aut o něco idealističtější, mají raději rychlost a zábavné řízení,“ říká k výsledkům výzkumu Phong Ly, generální ředitel společnosti iSeeCars.com.