Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Itálii prodej aut už 40 měsíců klesá, v čele je trio Fiatů

2. 10. 2013
20
Září 2013 bylo na italském trhu opět v červených číslech. Meziročně klesl o další tři procenta.

Pokles trvá už 40 měsíců v řadě, i když v poslední době už není tak drastický. Před rokem všechny děsil údaj -25 %, proti tomu -3 % z letošního září vypadají jako téměř stabilizovaná situace. Od začátku roku se zatím prodalo 1,005 milionu aut, o 8 % méně než loni.

Pořadí vede Fiat Panda, následovaný větším Puntem. Na třetí místo se vyšvihlo MPV 500L, které se začalo prodávat právě před rokem. Italové v době krize jednoznačně preferují malé vozy, což dokládají i další pozice. Z první dvacítky se do segmentu kompaktních vozů řadí jen tři modely: dlouhodobě oblíbený VW Golf, domácí Alfa Romeo Giulietta, prémiové Audi A3 a crossover Nissan Qashqai.

Italský trh v září 2013
Pořadímodelzáří 2013%1 - 9 /2013%
1Fiat Panda86858,1%781267,8%
2Fiat Punto46344,3%507625,1%
3Fiat 500 L35923,4%284662,8%
4Lancia Ypsilon34543,2%351993,5%
5Ford Fiesta30632,9%245872,4%
6Renault Clio26132,4%262002,6%
7VW Golf24482,3%255482,5%
8Fiat 50023752,2%314093,1%
9Toyota Yaris23252,2%187651,9%
10VW Polo21622,0%238382,4%
11Peugeot 20819971,9%217882,2%
12Nissan Qashqai19851,9%205722,0%
13Alfa Romeo Giulietta19811,8%186991,9%
14Opel Corsa18241,7%165571,6%
15Smart Fortwo16401,5%154291,5%
16Renault Captur14931,4%57150,6%
17Audi A314861,4%93440,9%
18Citroën C314761,4%132341,3%
19Citroën C3 Picasso13541,3%121351,2%
20Mini Countryman12211,1%94710,9%

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Thema a jiní exoti....
Mr.Murphy
| 2. 10. 2013
Za prvních 9 měsíců má solidní čísla i Thema, které se prodalo cca 1400ks.
(5er-4200, A6 2500, E-class 2100)

A třeba Freemont 9000ks a Grandčíro 1120ks a je druhé nejprodávanější velké SUV po M-class.

A nejprodávanější luxusní auto v září byla Panamera 35ks - víc než 7er a spol. (QP 11ks)
jo
augustin
| 2. 10. 2013
To auto malo najazdenych asi 8000 km, takze technicky stav bol perfektny. A vobec, take veci ako izolacia podvozku neovplyvnis kilometrami ;-)
Preference
Pacho69
| 2. 10. 2013
Italové VŽDY preferovali malá auta, krize nekrize. Kdo tam žil a možná i byl, ví, že málokteré parkovací místo má víc než 4metry a kdo má velké auto, tak má vlastní garáž a určitě ho nepoužívá na nákupy a místní ježdění, na to má zase nějaké malé. Jet s velkým autem do města, na nákup, do práce, to je akorát k vzteku... S tím souvisí i to, že přifoukaný kastle s hromadou litrů v kufru a škrabkou se tam moc nenosí...
jo
Pacho69
| 2. 10. 2013
Každé auto z půjčovny je zlé, stejný dojem mám z VW up z půjčovny. To ovšem o autu vůbec nevypovídá.
clanok mi nedava velky zmysel
kundalini_it
| 2. 10. 2013
V zari prodano 3/4 Tesel za cely rok...zase nejaka Teslovina.
Jinak ja v Norsku smysl el.aut chapu, kdyz elektrinu vyrabi v vodnich el.
Ale ty dodace by meli zkrouhnout;)