Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výstava Dědeček automobil: česká auta vznikají 100 let

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Na výstavišti v pražských Holešovicích je až do neděle vystavena stovka automobilů z historie českého autoprůmyslu.

Na výstavišti v pražských Holešovicích je až do neděle vystavena stovka automobilů z historie českého autoprůmyslu.

Výsvava, která zabrala pravé křídlo Průmyslového paláce připomíná hned několik výročí spojených s automobilismem na českém území. V letošním roce uplyne 100 let od první mezinárodní výstavy automobilů, motocyklů a kol ve dvoraně Průmyslového paláce v Praze, nejvýznamnější výrobce automobilů slaví 100 let od zahájení produkce aut a třeba Karosa slaví 110 let výroby kočárů a užitkových vozů ve Vysokém Mýtě.

K ojedinělým exponátům, které stojí za shlédnutí patří Škoda VOS z konce čtyřicátých let, která byla určena nejvyšším představitelům státu. Pancéřovaný sedan s řadovým šestiválcem 5,2 l (88 kW) váží 3900 kg a na první pohled budí respekt. Krásná je také Tatra 603 z první série nebo několik automobilů, které mistrně oblékla karosárna Sodomka.

Jedinečnou autoveteránskou akcí bude kromě osmidenní mezinárodní světové soutěže FIVA World Rally 05 i první ročník závodu veteránů s názvem Incheba veterán cup 2005. O unikátní podívanou se postará stovka automobilů různého stáří i kategorií, která na trať dlouhou na 40 km vyrazí od holešovického výstaviště v neděli v 10 hodin. Před samotným startem musí však závodníci absolvovat tři jízdy zručnosti. Získání vítězného putovního poháru tohoto prvního historického závodu bude podmíněn splněním řady úkolů, například testy ze znalostí historie Prahy. Přesná tratˇzávodu bude do poslední chvíle závodníkům tajena. Je však známo, že od Výstaviště povede Opletalovou ulicí na horní část Václavského náměstí, po magistrále, k Trojskému zámečku a po okrajových přírodních částech Prahy. Celou trasu mají závodníci zvládnout zhruba za hodinu.

Další informace o výstavě a doprovodných akcích najdete na stránkách pořadatelů .

Ondřej Láník
Diskuze (20)
19. 6. 2005 21:32
Re: Mrknul bych se tam
Já také o Felicii píši dobře - nechme ji pietně spát... VW z ní udělal ve své době úžasné dělo - kdo dnes ví, že do ní dodávali i kožený vnitřek... a ta přístrojovka... krása. Já věřím těm rukám v Boleslavi a vím, že jim pomáhaj velká esa z Německa, a to je fakt jen kousek... A opravdu jsem hrdý na to, co Škoda dokázala. A dodnes miluji Škodu 110 R coupe...
19. 6. 2005 17:50
ŠKODA FOREVER ŠKODA FOREVER
Tak jako komunismus zmršil kdeco tady, zmršil i ŠKODU... tak ji nemůžeme nic vytýkat. Naopak v době nesvobody se Škodovce podařilo udělat hodně dobrého a navzdory době... Kdo z nás vzpomene na Felicii - rána jako z děla... dodnes ti hne srdcem, když jedem kolem tebe... a řidič má kožené jelenice s dírkami na kloubech... Nebo Š 1000 MB - kráska krásek - nasávací otvory na zadních blatnícich... chromové rámečky kolem světel... sexy volant... A MBX - bez B sloupku... to tu bylo téma asi jako dnes 911ka. A pak opravdová 911ka ze Škodovky - Š 110 R Coupe - tak to bylo něco... překrásná... ty první byly bez opěrek hlav (to je,co) a bez 4 světel. Chromové středy kol a výklopná zadní boční okénka... V červené... láska na celý život... na přístrojovce měřič tlaku oleje... Pak už to šlo všechno do háje, jak auta tak režim. 105 - tohle prostě Škodovce odpouštím. Pak přišel Favorit - překrásné auto (Fiat Ritmo, pamatujete?), jenže přišel o pětiletku později... Ten mezistupeň pak - Felicia, ten nechme pietně spát. Protože přišla FABIA - a Fabia ukázala, že Škoda je ve správných rukou (uvažovalo se, že tu budeme vyrábět za dozoru Renaultu Twingo...), FABIA nás postavila na nohy, zvedla náš zrak a umožnila Škodě navázat na svou velkou minulost. Navázat víc než důstojně. Vždyt Fabia je na čelních místech své třídy na světě... a pak OCTAVIA - geniální tah Škody... a překrásná OCTAVIA II. Tohle opravdu umí jen mistři. Tak Škodovko, palec nahoru. Dokázalas to.