Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Testy zimních pneumatik: Rozměr 215/65 R16 T pro SUV

Diskuze (2)
Německý autoklub před zimní sezónou otestoval pneumatiky pro stále populárnější sportovně-užitkové vozy.

Srovnání jednotlivých značek pneumatik vychází ze sedmi sledovaných kategorií. Čtyři z nich se týkají jízdních vlastností na různých druzích povrchu (sucho, mokro, sníh, led), dále hlučnost pneumatik, jejich vliv na spotřebu paliva a míru opotřebení při provozu.

Metodika

Při testování na suché vozovce se posuzuje chování v přímém směru a při zatáčení standardními rychlostmi, směrové vedení a reakce pneumatik na natočení volantu.

Výkonnostní část sledovala chování pneumatik při prudké změně směru a při slalomu. Testovací jezdci hodnotili, jak přesně a rychle pneumatiky přenáší pohyb volantu na vozovku, kdy pneumatiky dosáhnou hranic svých možností a zda v takovém okamžiku ještě dovolí drobné korektury.

Z vlastností na mokru je hodnoceno brzdění z 80 na 20 km/h na mokrém asfaltu a betonu. Dále ovladatelnost a rychlost, při které při jízdě přímým směrem a plynulým obloukem dojde k aquaplanningu. Na sněhu se testuje brzdění z 30 na 5 km/h, trakce a směrové vedení, podobně se hodnotí i chování na ledu.

Hlučnost se posuzuje jednak uvnitř vozu při brzdění z 80 na 20 km/h (po odečtení vlivu hluku vydávaného motorem) a venku při pohybu auta s vypnutým motorem. Měření spotřeby paliva probíhá při jízdě konstantní rychlostí 80, 100 a 120 km/h, opotřebení pneumatik je hodnoceno na základě průběžného měření úbytku dezénu během 12 tisíc km.

Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: sucho 15 % (jízdní stabilita 45 %, ovladatelnost 45 %, brzdění 10 %), mokro 30 % (brzdění 30%, aquaplaning 20 %, aquaplaning v zatáčce 10 %, ovladatelnost 30 %, jízda v kruhu 10 %), sníh 20 % (brzdění ABS 35 %, rozjezd 20 %, trakční schopnosti/boční vedení 45 %), led 10 % (brzdění ABS 60 %, boční vedení 40 %), komfort 5 % (vnější hluk 50 %, vnitřní hluk 50 %), spotřeba paliva 10 %, opotřebení 10 %. V každé kategorii byla udělena známka od 0,5 do 5,5 a výsledné hodnocení je pak váženým průměrem.

Výsledky

Pneumatiky 215/65 R16 používá většina kompaktních SUV. Jako příklad můžeme jmenovat Hondu CR-V, Kiu Sportage, Nissan Qashqai nebo VW Tiguan.

Zavedené značky ani v kategorii pneumatiky pro SUV nezklamaly. Na nejvyšší hodnocení žádná z nich nedosáhla, ovšem ve všech jízdních disciplínách se sešly slušné známky od 1,6 do 3,2. Nejlepší hodnocení má nakonec Bridgestone Blizzak LM-80, a to díky nejvyrovnanějším výkonům a náskoku v nízké úrovni hluku.

Na suchu je nejlepší Dunlop SP Winter Sport 4D, mokrá vozovka nejvíc sedí Goodyear UltraGrip 8. Ryze zimní podmínky, tedy sníh a led, zastihly v nejlepší formě již zmiňovaný Bridgestone, resp. Bridgestone a Continental CrossContact Winter. Mírně horší vlastnosti lze vyměnit za dlouhou životnost, a to v případě Sava Eskimo SUV.

Testem prošlo i neznačkové obutí Sailun Ice Blazer WSL2. Překvapením je nejlepší známka za jízdu ve sněhu, ovšem na mokru pneumatika dosáhla nejhoršího možného hodnocení. Proto ji ADAC důrazně nedoporučuje.

ADAC Test pneumatik 2011: 215/65 R 16 T zimní
Pneumatikaznámkasuchomokrosníhledhlukspotřeba
paliva
opotřebení 
Bridgestone Blizzak LM-80+2,522,12,12,81,52,5koupit
Dunlop SP Winter Sport 4D+2,32,12,22,3322,5koupit
Continental CrossContact Winter+2,52,12,32,13,62,12,5koupit
Goodyear UltraGrip 802,71,62,52,43,52,31koupit
Sava Eskimo SUV02,93,22,92,43,42,60,5koupit
Sailun Ice Blazer WSL2--2,75,51,92,63,41,51,5 

Diskuze (2)
Avatar - Jaros71
5. 4. 2013 16:29
Michelin..
Co světový lídr Michelin..?? :no: ;-)
A co Nokian?
Když si kupuji zimní pláště, tak ze severských zemí...