Akuma oficiálně oznámila konec výroby baterií v Mladé Boleslavi

Akuma oficiálně oznámila konec výroby baterií v Mladé Boleslavi

 

Mladoboleslavská Akuma na konci srpna 2009 oficiálně oznámila konec výroby baterií v mladoboleslavské továrně.

Akuma a.s., je v současnosti dceřinou společností italské skupiny FIAMM. Tento koncern se rozhodl uzavřít provoz v Mladé Boleslavi a ještě jednu továrnu v Itálii, produkce startovacích a průmyslových baterií se přesune do jiného závodu na italském území. Tyto kroky jsou nutné, neboť poptávka po nich prudce klesla. Práci ztratí celkem 200 lidí, a to v následujících patnácti měsících. Zbylých 130 zaměstnanců, kteří pracují od roku 2000 v továrně na výrobu antén a kabelových svazků pro automobilový průmysl, bude pokračovat i nadále.

“Jsme smutní, že musíme toto rozhodnutí učinit,” řekl Paolo Candotti, ředitel lidských zdrojů FIAMM Group. ”Kvalita naší pracovní síly v Mladé Boleslavi je vynikající. Nicméně nedávný globální útlum na automobilovém a průmyslovém trhu postihl celý náš sektor a všichni musíme dělat nepopulární kroky, tak abychom docílili vyváženosti nabídky a poptávky a našli způsoby, jak snížit náklady na udržitelnou úroveň pomocí komplexní analýzy naší průmyslové výroby.“

K propuštění dvou stovek pracovníků Candotti dále poznamenal: „Hovoříme se starostou města, zástupci odborů a místními občanskými organizacemi, abychom společně našli cesty, jak zmírnit dopady propouštění. Situaci jsme s nimi konzultovali od okamžiku, kdy bylo rozhodnutí nevyhnutelné, a chceme sehrát aktivní roli v nalezení způsobů, jak zaměstnancům Akumy najít další uplatnění.“

Primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati řekl: “Navštívilo mě vedení společnosti Akuma a oznámilo mi, že propouštění proběhne tak, že do konce roku odejde asi 20 lidí, v každém dalším kvartálu pak přijde o práci asi 30 lidí. Část bude zařizovat přesun výroby do Itálie. Dohodli jsme se na setkání se zástupci Úřadu práce a také firmy Škoda Auto. Chceme jednat například s panem Klausem Dierkesem, šéfem personálního oddělení, aby Škoda Auto řekla, zda by některé zaměstnance nevyužila.“

Firma s původním názvem Společnost pro všeobecnou výrobu akumulátorů a.s. byla založena v Mladé Boleslavi již v roce 1903! Tradice tedy trvala plných 106 let. Původně se jednalo o odnož vídeňské Allgemeine Accumulatoren Fabrik A.G.. Nejdříve se zde vyráběly akumulátory pro malé elektrárny měst, obcí, továren a statků. V roce 1909 firma změnila jméno na Továrna na výrobu akumulátorů Tudor s.r.o.. V době první světové války byl sortiment rozšířen o akumulátory pro důlní lampy a vojenské telefonní přístroje. V roce 1925 přišly na řadu startovací baterie legendární značky Varta, kterou používaly všechny společnosti v té době patřící pod AFA Berlín. To už se podnik jmenoval opět jinak - Pražská akumulátorka, a.s.

Postupem času se rozbíhala produkce dalších druhů baterií, mimo jiné i pro motocykly, dopravní vozíky, radiopřijímače a lokomotivy. Stranou nezůstaly ani suché články a ještě v první polovině 30. let alkalické akumulátory. Za druhé světové války dostaly přednost letecké baterie. Po ní byla továrna znárodněna. Ochranná známka Varta se přestala používat v roce 1953, kdy byla zvolena nová – Akuma.

Výroba byla postupně automatizována, na konci padesátých let se rozběhla produkce stříbro zinkových baterií a v roce 1960 se začaly používat nádoby z plastů. Celý závod prošel několikerým rozšířením a rekonstrukcemi. V roce 1981 měly premiéru baterie s plastem pojenými elektrodami. V Mladé Boleslavi tehdy pracovalo 769 zaměstnanců. O pět let později, 28. ledna 1986, byla vyrobena miliontá baterie v plastu.

V roce 1988 vznikl státní podnik Akuma, ten byl o čtyři roky později privatizován přímým prodejem švýcarské Caminor Holding a přeměněn na akciovou společnost. V létě roku 1998 byla Akuma začleněna do koncernu FIAMM, tehdy dosáhla roční produkce baterií milion kusů, postupně se zvyšovala až na 2,25 milionu. Současná krize je však příliš velkým oříškem. Poslední startovací baterie vznikla 15. února 2008, produkce průmyslových staničních a trakčních akumulátorů nyní končí také.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a desítky zraněných Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a desítky zraněných

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici…

Turkmenský diktátor vytlačuje z ulic tmavá auta Turkmenský diktátor vytlačuje z ulic tmavá auta

Turkmenistán je jedním z nejizolovanějších států s…

Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu. Vede očekování Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu. Vede očekování

Zdravotní pojišťovny loni klientům vyplatily na…

 
 






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Čína: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Dnes 18:35

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v Pákistánu: Zatkli jejího komplice, hned udal dalšího!

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v…

Pákistánské úřady zadržely komplice Češky Terezy H. (21), u které celníci na letišti v Láhauru před více než…

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Arsenal naděloval, ale Čech na 200. nulu pořád čeká. United spasil Martial

Arsenal naděloval, ale Čech na 200. nulu pořád čeká.…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Sportovní lezení ve všech podobách spojuje výkonnostní sport, vysoké nároky na psychiku a kontakt s přírodou.…