Apple iPad: Jedna z hvězd pařížského autosalonu
iPad se jmenuje letošní novinka Applu – odborně se mu říká tablet, z funkčního hlediska se jedná o zjednodušený notebook, který se ovládá přes dotykovou obrazovku. Přestože se (jak je u Applu často zvykem) jedná o zařízení, které cenou překonává výkonnostně srovnatelné výrobky konkurence, zájem o iPad je ve světě velký. Ať se nám to líbí nebo ne, opakuje se v podstatě bezprecedentní úspěch, jaký Apple zažil s přehrávačem iPod a telefonem iPhone.
Přirozeně ani automobilkám neunikly možnosti tohoto multimediálního zařízení, které váží 680 g, je o něco menší než list A4 a jeho obrazovka má rozlišení 1024x768 pixelů. Mnohé značky proto na pařížském autosalonu využily iPad místo konvenčních tištěných letáků s popisem daného auta. Praktické vlastnosti tohoto multimediálního zařízení se vhodně spojily s možností předvést se v tom nejlepším světle – produkty firmy Apple v dnešní době platí za symbol pokroku na poli výpočetní techniky.
Počítání iPadů na pařížském Expo Porte de Versailles neproběhlo, troufáme si ale odhadnout, že na nejrůznějších stáncích jich bylo dohromady hodně přes stovku. K těm, kdo se spolehli výhradně na iPad, patřil domácí Citroën a Lotus – u každého exponátu byl stojánek s dotykovou obrazovkou a v ní spuštěná příslušná prezentace obsahující popis i barevné konfigurátory. U Volkswagenu zvolili podobný přístup s tím rozdílem, že místo stojánku stála u každého auta hosteska, která měla připravený iPad v ruce.
Na zhodnocení vstupu iPadu do světa automobilů je ještě brzy. Když se ale podíváme na to, jak se v nových autech zabydlel iPod a iPhone, máme za to, že tato novinka zdaleka neřekla poslední slovo.