Další konkurent pro MG4. Nabídne jej značka, která už potichu začala v Česku
Malé hatchbacky vždy patřily k základu evropské nabídky a většinou šlo také o vůbec nejprodávanější modely na starém kontinentu. V době elektrické se ale začaly trochu ztrácet, většina automobilek se hrnula spíše do SUV. Proto je překvapivé, že nejvíce jich k nám míří z Číny. A další taková novinka se právě představila.
V záplavě nových značek na našem trhu trochu zapadnula zpráva o příchodu koncernu BAIC. Ten kromě své hlavní značky dovezl také elektromobilní pobočku Arcfox, která byla založena v roce 2017. Začala s malým městským elektromobilem a dlouho se chlubila konceptem supersportu, pak ale, po vzoru jiných čínských výrobců, přešla na pohledné sedany a SUV. Dnes má na domácím trhu sedm čistě elektrických modelů, na jejichž software se podílel i Huawei. V české nabídce je zatím sedan Alpha S a SUV Alpha T.
Brzy se ale může objevit novinka, která jako by byla stvořena pro Evropu. Arcfox totiž uvedl elektrický hatchback T1, který s délkou 4.337 mm míří třeba proti MG4 nebo Volkswagenu ID.3. Vzhledově se trochu podobá druhé generaci MG4, zejména zezadu, a stojí na velkých 18“ kolech. Auto se poprvé ukázalo jako koncept už na autosalonu v Šanghaji, jenže tehdy ještě zcela bez technických specifikací.
Arcfox T1 nabídne dvě baterie od méně známého výrobce CALB, jednu s kapacitou 41,7 kWh a druhou s 42,3 kWh. Chemie je udávaná jako LFP; vzhledem k podobným kapacitám je ale pravděpodobnější, že se lišit budou právě v chemii. Dojezd má být 410 a 425 km dle verze, a výkonové varianty jsou také dvě – se 70 nebo 90 kW.
V Číně se Arcfox T1 bude snažit zaujmout v nabitém segmentu aut s cenou kolem 70.000 juanů, tedy v přepočtu 205.000 Kč. Po příjezdu do Evropy se ale dá počítat s cenou podstatně vyšší, začínající nejspíše na úrovni MG4, tedy kolem 700.000 Kč.
Segment elektrických hatchbacků měl pomalý start, ale nabídka se již rozrůstá. Kromě nového Arcfoxu sem brzy zamíří také další nová značka GAC s modelem Aion UT, který by se měl vyrábět v továrně Magny ve Štýrském Hradci. Malý hatchback si připravila také méně známá značka Skywell, která svůj zatím jediný model v Evropě prodává už několik let. Hatchback Skywell Q se však zatím ukázal pouze jako koncept.

Zdroj: Autohome, zdroj foto: BAIC, zdroj videa: Auto.cz