Ariel Nomad: Splašené trubky do terénu
Moderní Ariel Motor Company Simona Saunderse se etablovala mezi výrobci ultimativních okruhových hraček na čtyřech kolech velmi rychle. Dokonce prodala licenci na Atom. i do Spojených států a má takové výdělky, že se mohla znovu pustit do výroby exkluzivních motorek. I když s původním britským Arielem, který proslavily právě jednostopé stroje, ji spojuje jen to jméno. A co dál? Není přece radno usínat na vavřínech. Co takhle terén?
Výsledkem je Nomad. Název trefný a auto alespoň na prvních dvou zveřejněných kresbách vypadá opravdu nadějně. Pořád je vidět podle masivního trubkového rámu a oddělených blatníků, že jde o produkt Arielu. Ale tentokrát nikoliv přikrčený k asfaltu, ba právě naopak! Světlost je pořádná a rám chrání i hlavy posádky. Dvoumístná buggy se světelnou rampou na střeše vypadá opravdu dobře. Má zesílený podvozek s nezávisle zavěšenými koly původem ze známé silniční rakety stejné značky i nezbytné odpružení s dlouhými zdvihy.
Sám Saunders Nomadu říká „špinavý brácha Atomu“. Zajímavé je to, že takhle terénní hračka postrádá čtyřkolku. Aspoň se s ní budou dělat na mokré louce efektní smyky, ne? Gumy s drapáky slibují choutky na pořádný off-road a hmotnost kolem 700 kg ty správné zážitky za volantem. Prototypy mají obutí rozměru 235/70 na patnáctipalcových litých kolech. Testovaly se v anglických lesích a na tratích rychlostních zkoušek, ale prý jsou velmi schopné i na asfaltu. Přístrojovou desku, ovladače i pedály daroval starší sourozenec, buggy oproti němu váží asi o 150 kg více.
Srdcem je známý čtyřválec VTEC od Hondy s objemem 2,4 l, který dává asi 149 kW, s ním je spojena i šestistupňová manuální převodovka. Pohon všech kol sice tenhle špindíra z Albionu tedy nemá, ale on ho vlastně vůbec nepotřebuje, mechanický samosvorný diferenciál totiž nepostrádá a za ten nemusí zájemce k základním zhruba 30 tisícům liber (1,06 mil. korun) připlatit ani penny.
Nomad se ukáže na výstavě Autosport International v Birminghamu 9. ledna a ještě tentýž měsíc si jej bude možné objednat. Nabídka příplatků bude široká včetně extrémnější off-roadové výbavy, kol několika provedení i velikostí, různých barev rámu a zbytku karoserie. Ti nejrychlejší se svých nových miláčků dočkají v červnu nebo v červenci. Na léto akorát!