Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin One-77: Ještě není vyprodáno

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Své majitele zná již šedesát exkluzivních Aston Martinů One-77. Zbývá tedy prodat ještě sedmnáct aut.

Unikátní kupé ovšem ještě nikdo z nich zřejmě neřídil, protože se svých klenotů dočkají až v první polovině roku 2011. Produkce sice již byla v Gaydonu zahájena, ale každý ze zmíněných šesti desítek kupců, kteří za automobil zaplatili, si může vyzkoušet pouze kus, jenž byl postaven pro homologační zkoušky. Není známo, zda o test už někdo požádal.

Aston Martin One-77 byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě v březnu 2009, na stánku však stála pouze nefunkční maketa v životní velikosti a vedle ní kompletní šasi. Již tehdy ovšem automobilka registrovala asi stovku vážných zájemců.

Posléze vznikl první funkční prototyp, který letos prošel náročným testováním v extrémních klimatických podmínkách, nechyběly ani jízdy na legendární Nordschleife, tedy proslulé Severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Britským divákům se představil při automobilové Tourist Trophy 2010 v Silverstone (prosím, neplést s motocyklovou na ostrově Man). Nejdřív ovšem absolvoval cestu po ose z centra Londýna, jmenovitě ulice Pall Mall. Začátkem července byl k vidění také na proslulém Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Podle automobilky se její exot chlubí nejvýkonnějším motorem bez přeplňování na světě. Vidlicový dvanáctiválec objemu 7,3 l, který sám o sobě váží 260 kg, nabízí oficiálně udávaných 559 kW (760 k). Točivý moment pak vrcholí hodnotou 750 Nm. Údaje o maximálních otáčkách si Aston Martin ovšem stále nechává pro sebe, podrobnější specifikace stále nejsou známy. Podvozek tvoří hliníkové nosníky a karbonová skořepina. Luxusní 1.500 kg těžké (nebo spíše lehké?) kupé jezdí na dvacetipalcových kolech Pirelli P Zero Corsa. Uhání až 355 km/h, sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 3,5 s.

Už letos na jaře se objevila zpráva, že nejmenovaný zákazník z Arabského poloostrova si objednal desítku kusů. Šibeniční termín dodání (září 2010) se ale Aston Martinu určitě nepodařilo dodržet, když první auta vznikají až v současnosti. Detaily, ani další osud této transakce nebyly pochopitelně zveřejněny.

Nyní zbývá sedmnáct kusů, o které se vede boj mezi množstvím dalších zájemců. Britský výrobce dokonce chystá asijské turné s představením One-77 tamním movitým klientům. Singapur, Hong Kong, Tchaj-wan, Čína a Japonsko - zde se všude kupé objeví. Jen v zemi vycházejícího slunce se by se našly dvě stovky patřičně solventních klientů. Všichni budou pozváni do tokijského divadla Cirque Du Soleil na oficiální prezentaci.

Po úplnost dodejme, že One-77 si Aston Martin cení na 1,2 milionu britských liber, což v současnosti odpovídá 36 milionům korun. Bez daně.

Další články o Aston Martinu One-77 na auto.cz:

Aston Martin One-77: nový exkluzivní supersport

Aston Martin One-77: První snímky exkluzivního

supersportu

Aston One-77 získal cenu za design na Concorso d’Eleganza

Villa d’Este

Aston Martin One-77 umí jet přes 354 km/h

Aston Martin One-77 má nejvýkonnější atmosférický motor na světě

Aston Martin One-77: Prvních 55 vozů má své majitele

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
13. 12. 2010 11:04
Re: Too much too soon
Veyron? Nuz, nic v zlom, je to spickove auto, vykladna skrina koncernovej techniky. Lenze chyba mi v nom "dusa" starych Bugatti. Zato One-77 je Aston Martin kazdym colom, aristokraticky slachtic s prvotriednym rodokmenom...
Avatar - Pekelná Micinka
12. 12. 2010 22:57
Too much too soon
Za 36 mil. bych si představoval něco jiného, a když už z tohoto ranku raději Veyron. Ale mnohem raději sbírku různých aut, nebo si objednat překarosované Ferrari.
12. 12. 2010 10:44
Nádhera
Včera jsem sledoval tuším Z1 a tam bylo ukázáno ve své plné kráse, tedy v pohybu.
Takže nevědět co s penězi, a to nehrozí, vím, jakou hračku bych si koupil. 1dna 1nička, 1dna karta, 1dna zeměkoule, milión rozkoší, takhle je to sen, ale erotickej jak má bejt!