Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A5: Co přinese nová generace?

Michal Fokt
Diskuze (30)
Pojďte s námi nahlédnout pod pokličku vývoje nové generace řady Audi A5, vyvíjené pod označením AU494. Hlavním znakem nového modelu bude především nízká hmotnost.

Od zahájení prodeje nové generace řady A5 nás dělí ještě dva a půl roku, na silnice totiž vyrazí až na podzim roku 2015 jako modelový rok 2016, už teď se ale objevily první informace o tom, co se chystá. Hlavním cílem nové generace, která je interně označována AU494, tedy když nepočítáme zničení konkurence od BMW a Mercedesu, bude citelné snižování hmotnosti.

Proslýchá se, že cílem inženýrů je snížit váhu oproti srovnatelnému současnému autu minimálně o 100 kg a to ještě bude možné připlatit si za paket Ultra, jenž bude zahrnovat hliníkové panely karoserie, lehčí kompresor klimatizace nebo třeba speciální litá kola s dutými paprsky.

Snížení hmotnosti přinese jak nový skelet, tak lehčí platforma MLBevo, která bude společná téměř pro pro všechny modely Audi - A4, A5, A6, A7, A8, Q5 a navrch i pro Porsche Macan. Zákazníci si oblíbili aktuálně nabízené karosářské alternativy, takže i v příští generaci bude k dispozici kupé, Cabriolet i Sportback. Samozřejmostí budou varianty S a jistotou pak též RS verze, která by měla dát sbohem atmosférickému V8, jenž bohužel v souladu se současnými trendy vymění za dvakrát přeplňovaný V6 s výkonem přes 470 koní. Jisté zatím není, pro jaké karosářské verze bude vyhrazena.

Vzhledem k velmi vydařenému designu chystaného čtyřkového BMW je jasné, že velký důraz bude kladen i na vizuální stránku věci. Evropa bude mít k dispozici kompletní škálu modelů a verzí, pro Ameriku se ale nepočítá ani v budoucnu s provedením Sportback.

Michal Fokt
Diskuze (30)
31. 5. 2013 15:25
Re: Dovolenka
Nemyslím si, že všechny vypadají stejně :-) :-|
Avatar - EauRouge
14. 3. 2013 23:04
Re: FR
Není to takové drama jak se tady píše. Moderní zadokolka s moderníma pneumatikama se řídí naprosto snadno po celý rok. Ale důležité slovo je "řídit", protože to se vyžaduje od řidiče. To je třeba ta přidaná hodnota když si koupíte BMW - pocit nebo potřeba auto řídit. To je to o čem píšu, že tohle vám AUDI v této koncepci nedá a to je mi líto.
Ale zase na druhou stranu, jak píše Perno, toto AUDI pomáhá. Protože, ne káždý(spíš většina) nemá potřebu ukájet se řízením, hledat ideální stopu, řídit plynem atd. Což nemůže mít nikdo nikomu za zlé - chci pohodlné, hezké, dobře udělané, snadno říditelné auto, které je dobré na každý den i jako dalníční křižník, tak mám A5. To naprosto chápu.
BTW: Letošní zimu jsem neměl ani jednu krizovou situaci nebo moment kdybych si řekl, že by předohrab byl lepší - v těch pár kalamitních dnech bylo uplně jedno která náprava byla hnaná pokud to nebyly obě. Jinak je v ČR po většinu zimy jen mokro a sem tam nějaký poprašek, takže tyhle předsudky už dneska neplatí. Občas mi přijde, že se o ČR mluví jako by bylo za polárním kruhem.
14. 3. 2013 22:00
Re: FR
Měl jsem MB C a v zimě jsem byl schopen bez problémů projet to, co projely předokolky.
Avatar - Hotwire
14. 3. 2013 21:51
Re: Stejné
a co take BMW? ono tu istu prednu masku pouziva uz desatrocia! pche! 8-s
Avatar - Aladeen
14. 3. 2013 20:55
Re: Dovolenka
>:D :yes: