Audi A6 Avant - Špičková technologie, design, pověst - co chtít více
Podobně koncipovány jsou také konkurenční vozy BMW 5 Touring a Mercedes E (typ T). Avant navazuje na před rokem představený sedan (viz Představujeme a Test)
Předchůdce nového Avantu si vydobyl v interním "souboji" se sedanem velmi dobrou pozici, když se jeho prodej rovnal 40-ti procentům prodeje celkového. U Audi doufají, že i nový model dokáže zákazníky takto zaujmout. Tady jsou jeho zbraně:
Výbava vozu je na vysoké úrovni, v základu obsahuje Avant: 2x čelní airbagy, 2x boční airbagy, pyrotechnické předpínače pásů, ABS, posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek. Klimatizace se nabízí bez příplatku", tato nabídka však platí zřejmě jen pro německý trh. Za příplatek je možno dostat: 2x boční airbag pro cestující vzadu, elektronický parkovací systém - APS (Acoustic Parking System), satelitní navigační systém s barevným displayem, systém stabilizace jízdy (ESP), autorádia Chorus, Concert nebo superznačkové BOSE.
Zavazadlový prostor je vyřešen lépe než u předchůdce, což dokazuje porovnání objemů. V základním uspořádání (po okraj oken) je nyní objem zavazadlového prostoru 455 l (dříve 390 l), po sklopení opěradel máme nyní k dispozici 1590 l (dříve 1390 l). Ložná plocha je při sklopených sedadlech dlouhá 1884 mm, mezi podběhy široká více než metr - 1056 mm. Výhodou také je, že světla nijak neomezují velikost víka pátých dveří, které mají maximální možnou šířku (viz foto). Za příplatek je možno dostat výsuvnou podlahu s názvem Multi Load System s nosností až 120 kg pro lepší nakládání zavazadel (viz kresba). Pod podlahou se skrývá plnohodnotná rezerva. Standardně jsou montovány efektní střešní ližiny z leštěného hliníku (viz foto).
Zvláštním příslušenstvím je dvousedačka pro dvě děti za zadními sedadly umístěné proti směru jízdy.
Motory Audi patří dnes mezi absolutní špičku. Dokazuje to také to, že ani jeden z motorů není "starší konstrukce", naopak všechny zážehové motory používají např. pětiventilovou techniku a vznětové se pyšní technologií přímého vstřikování paliva do válců (velmi nízká spotřeba).
Široká nabídka motorů začíná u čtyřválců 1.8/92 kW (jen pro vybrané trhy - především daňové důvody) a 1.8 T/110 kW (viz kresba). Pokračuje špičkovými šestiválci 2.4V6/121 kW (viz Test sedanu) a 2.8V6/142 kW (viz kresba). Překvapivé je uvedení šestiválce 2.7 T se dvěma turbodmychadly, který doposud poháněl model S4 (195 kW) (viz kresba). Výkon byl však snížen úpravou motormanagementu a ubráním tlaku turbodmychadla na 169 kW. Nejvyšší točivý moment 310 N.m má pozoruhodnou charakteristiku, když nastupuje při 1700 otáčkách a tuto hodnotu neopouští až do 4600 otáček (viz graf). Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 242 km/h a zrychlení na 100 km/h zvládne za 8,5 s. Oproti konkurenci BMW a Mercedesu však Audi A6 chybí v nabídce zážehové osmiválce.
Vznětové motory zastupují špičkové turbodiesely s přímým vstřikem paliva. Základní je osvědčený čtyřválec 1.9 TDi/81 kW (viz kresba) (0-100 km/h - 12,8 s; 192 km/h). Pro ty, které tento motor neuspokojí je přípraven nový šestiválec TDi s čtyřventilovou technikou a výkonem 110 kW. Tento motor dokáže Avant zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 sekund (9,9 s) a po dálnici dokáže upalovat až 216 km/h. Za tyto výkony požaduje nový 2,5 TDi v průměru pouze 7 litrů nafty na 100 kilometrů.
Spotřeba paliva oproti předchozímu modelu Avant u jednotlivých motorů poklesla podle materiálů Audi o 0,2 - 0,6 l/100 km.
Podle tradice je možnost si objednat stálý pohon všech kol Quattro. Motor 2.7 T je dodáván s ručním řazením jen ve verzi Quattro.
Vozy značky Audi dnes spojují tyto slova: špičková technologie, design, spolehlivost a vynikající pověst, nový Avant to potvrzuje.
Typ | 1,8T | 2,4V6 | 2,8V6 |
Objem (cm3) | 1781 | 2393 | 2771 |
Válce / ventily | 4/20 | 6/30 | 6/30 |
Nej. výkon (kW) | 110/5700 | 121/6000 | 142/6000 |
Nej. točivý monent (N.m) | 210/1750-4600 | 230/3200 | 280/3200 |
Spotřeba* | 10,8/6,7/8,3 | 14,0/7,5/9,9 | 14,3/7,3/9,9 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,8 | 9,4 | 8,4 |
Nej. rychlost (km/h) | 215 | 220 | 234 |
Typ | 2,7TV6 | 1,9TDi | 2,5TDi V6 |
Objem (cm3) | 2671 | 1896 | 2496 |
Válce / ventily | 6/30 | 4/8 | 6/24 |
Nej. výkon (kW) | 169/5800 | 81/4150 | 110/4000 |
Nej. točivý monent (N.m) | 310/1700-4600 | 235/1900 | 310/1500-3200 |
Spotřeba* | 16,4/7,9/11,0 | 7,6/4,7/5,8 | 10,0/5,3/7,0 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,5 | 12,8 | 9,9 |
Nej. rychlost (km/h) | 242 | 192 | 216 |