reklama


Audi A6 Avant - Špičková technologie, design, pověst - co chtít více

Audi A6 Avant - Špičková technologie, design, pověst - co chtít více

 
 

Kombi typu A6 Avant nejsou prvotně určeny pro přepravu těžkých nákladů, ale hlavně pro pohodlnou dopravu s rezervou prostoru pro horské kolo, surf či odvoz většího nákupu ze supermarketu.

Podobně koncipovány jsou také konkurenční vozy BMW 5 Touring a Mercedes E (typ T). Avant navazuje na před rokem představený sedan (viz Představujeme a Test)

Předchůdce nového Avantu si vydobyl v interním "souboji" se sedanem velmi dobrou pozici, když se jeho prodej rovnal 40-ti procentům prodeje celkového. U Audi doufají, že i nový model dokáže zákazníky takto zaujmout. Tady jsou jeho zbraně:

Výbava vozu je na vysoké úrovni, v základu obsahuje Avant: 2x čelní airbagy, 2x boční airbagy, pyrotechnické předpínače pásů, ABS, posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek. Klimatizace se nabízí bez příplatku", tato nabídka však platí zřejmě jen pro německý trh. Za příplatek je možno dostat: 2x boční airbag pro cestující vzadu, elektronický parkovací systém - APS (Acoustic Parking System), satelitní navigační systém s barevným displayem, systém stabilizace jízdy (ESP), autorádia Chorus, Concert nebo superznačkové BOSE.

Zavazadlový prostor je vyřešen lépe než u předchůdce, což dokazuje porovnání objemů. V základním uspořádání (po okraj oken) je nyní objem zavazadlového prostoru 455 l (dříve 390 l), po sklopení opěradel máme nyní k dispozici 1590 l (dříve 1390 l). Ložná plocha je při sklopených sedadlech dlouhá 1884 mm, mezi podběhy široká více než metr - 1056 mm. Výhodou také je, že světla nijak neomezují velikost víka pátých dveří, které mají maximální možnou šířku (viz foto). Za příplatek je možno dostat výsuvnou podlahu s názvem Multi Load System s nosností až 120 kg pro lepší nakládání zavazadel (viz kresba). Pod podlahou se skrývá plnohodnotná rezerva. Standardně jsou montovány efektní střešní ližiny z leštěného hliníku (viz foto).

Zvláštním příslušenstvím je dvousedačka pro dvě děti za zadními sedadly umístěné proti směru jízdy.

Motory Audi patří dnes mezi absolutní špičku. Dokazuje to také to, že ani jeden z motorů není "starší konstrukce", naopak všechny zážehové motory používají např. pětiventilovou techniku a vznětové se pyšní technologií přímého vstřikování paliva do válců (velmi nízká spotřeba).

Široká nabídka motorů začíná u čtyřválců 1.8/92 kW (jen pro vybrané trhy - především daňové důvody) a 1.8 T/110 kW (viz kresba). Pokračuje špičkovými šestiválci 2.4V6/121 kW (viz Test sedanu) a 2.8V6/142 kW (viz kresba). Překvapivé je uvedení šestiválce 2.7 T se dvěma turbodmychadly, který doposud poháněl model S4 (195 kW) (viz kresba). Výkon byl však snížen úpravou motormanagementu a ubráním tlaku turbodmychadla na 169 kW. Nejvyšší točivý moment 310 N.m má pozoruhodnou charakteristiku, když nastupuje při 1700 otáčkách a tuto hodnotu neopouští až do 4600 otáček (viz graf). Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 242 km/h a zrychlení na 100 km/h zvládne za 8,5 s. Oproti konkurenci BMW a Mercedesu však Audi A6 chybí v nabídce zážehové osmiválce.

Vznětové motory zastupují špičkové turbodiesely s přímým vstřikem paliva. Základní je osvědčený čtyřválec 1.9 TDi/81 kW (viz kresba) (0-100 km/h - 12,8 s; 192 km/h). Pro ty, které tento motor neuspokojí je přípraven nový šestiválec TDi s čtyřventilovou technikou a výkonem 110 kW. Tento motor dokáže Avant zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 sekund (9,9 s) a po dálnici dokáže upalovat až 216 km/h. Za tyto výkony požaduje nový 2,5 TDi v průměru pouze 7 litrů nafty na 100 kilometrů.

Spotřeba paliva oproti předchozímu modelu Avant u jednotlivých motorů poklesla podle materiálů Audi o 0,2 - 0,6 l/100 km.

Podle tradice je možnost si objednat stálý pohon všech kol Quattro. Motor 2.7 T je dodáván s ručním řazením jen ve verzi Quattro.

Vozy značky Audi dnes spojují tyto slova: špičková technologie, design, spolehlivost a vynikající pověst, nový Avant to potvrzuje.

Typ1,8T2,4V62,8V6
Objem (cm3)178123932771
Válce / ventily4/206/306/30
Nej. výkon (kW)110/5700121/6000142/6000
Nej. točivý monent (N.m)210/1750-4600230/3200280/3200
Spotřeba*10,8/6,7/8,314,0/7,5/9,914,3/7,3/9,9
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,89,48,4
Nej. rychlost (km/h)215220234
Typ2,7TV61,9TDi2,5TDi V6
Objem (cm3)267118962496
Válce / ventily6/304/86/24
Nej. výkon (kW)169/580081/4150110/4000
Nej. točivý monent (N.m)310/1700-4600235/1900310/1500-3200
Spotřeba*16,4/7,9/11,07,6/4,7/5,810,0/5,3/7,0
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,512,89,9
Nej. rychlost (km/h)242192216
Oznámkuj dealera
Zemědělec Rada protestoval proti Babišovi, přivezl si mrtvé prase Zemědělec Rada protestoval proti Babišovi, přivezl si mrtvé prase

Zemědělec Bohumír Rada dnes před ministerstvem financí a…

Turečtí důstojníci žádají o azyl, bojí se Erdogana Turečtí důstojníci žádají o azyl, bojí se Erdogana

Několik tureckých armádních důstojníků požádalo o azyl v…

Průměrná mzda výrazně vzrostla, nahoru ale půjdou i ceny Průměrná mzda výrazně vzrostla, nahoru ale půjdou i ceny

Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně…

Označil oponenty za lůzu a prohrál. Renzi zopakoval chybu Clintonové Označil oponenty za lůzu a prohrál. Renzi zopakoval chybu Clintonové

Je to jako podle kopíráku. Vzpoura voličů v…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tatra chce opět stavět osobní auta. Prý už do konce desetiletí...

Tatra chce opět stavět osobní auta. Prý už do konce desetiletí...

Dnes 13:15

Kopřivnická automobilka po letech opět slaví úspěchy, a tak zvažuje návrat mezi osobní auta. Čekejte kombinaci moderní techniky s retro vzhledem.




Blesk.cz

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během vystoupení

Šok na pódiu: Tereza Černochová začala krvácet během…

Stála na pódiu, zpívala do mikrofonu a najednou krev! Tereza Černochová (33) byla v šoku, když se jí během…

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční zombie akce Dead Rising 4

Ježíšku, panáčku, to je ale masakr! Recenze vánoční…

Vánoce jsou časem klidu a pohody. Ne však v coloradském městečku Willamette, ve kterém propukla další zombie…

 

iSport.cz

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je nebezpečné, slyšel i Lineker

Kloppa dostalo Csaplárovo pravidlo. Vést 2:0 je…

Tahle stará česká „pravda“ v drtivé většině případů neplatí, ale když už, každý si jí všimne. Teď i Jürgen Klopp…

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu. Rád by dál vedl Spartu

Holoubek: Návrat k dorostu? Spíš to vidím na ligu.…

Je mu teprve šestatřicet, ale za dva měsíce toho stihl strašně moc. Změnil hru Sparty, uřídil tým s početnou…

 

Reflex.cz

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných měst si nakonec vybral Žatec

Apple natočil vánoční reklamu v Česku. Z možných…

Apple před dvěma týdny vypustil do světa svoji vánoční reklamu pro posílení značky Frankie’s Holiday. Spot přímo…

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná americká ambasáda

Neuvěřitelné: V Ghaně působila přes 10 let falešná…

Těžko uvěřitelný příběh o falešné ambasádě, která leta bez povšimnutí čehokoliv nekalého působila v africké…

 
 
reklama