Audi A6 Avant - Špičková technologie, design, pověst - co chtít více

Audi A6 Avant - Špičková technologie, design, pověst - co chtít více

 
 

Kombi typu A6 Avant nejsou prvotně určeny pro přepravu těžkých nákladů, ale hlavně pro pohodlnou dopravu s rezervou prostoru pro horské kolo, surf či odvoz většího nákupu ze supermarketu.

Podobně koncipovány jsou také konkurenční vozy BMW 5 Touring a Mercedes E (typ T). Avant navazuje na před rokem představený sedan (viz Představujeme a Test)

Předchůdce nového Avantu si vydobyl v interním "souboji" se sedanem velmi dobrou pozici, když se jeho prodej rovnal 40-ti procentům prodeje celkového. U Audi doufají, že i nový model dokáže zákazníky takto zaujmout. Tady jsou jeho zbraně:

Výbava vozu je na vysoké úrovni, v základu obsahuje Avant: 2x čelní airbagy, 2x boční airbagy, pyrotechnické předpínače pásů, ABS, posilovač řízení, elektrické ovládání oken a zrcátek. Klimatizace se nabízí bez příplatku", tato nabídka však platí zřejmě jen pro německý trh. Za příplatek je možno dostat: 2x boční airbag pro cestující vzadu, elektronický parkovací systém - APS (Acoustic Parking System), satelitní navigační systém s barevným displayem, systém stabilizace jízdy (ESP), autorádia Chorus, Concert nebo superznačkové BOSE.

Zavazadlový prostor je vyřešen lépe než u předchůdce, což dokazuje porovnání objemů. V základním uspořádání (po okraj oken) je nyní objem zavazadlového prostoru 455 l (dříve 390 l), po sklopení opěradel máme nyní k dispozici 1590 l (dříve 1390 l). Ložná plocha je při sklopených sedadlech dlouhá 1884 mm, mezi podběhy široká více než metr - 1056 mm. Výhodou také je, že světla nijak neomezují velikost víka pátých dveří, které mají maximální možnou šířku (viz foto). Za příplatek je možno dostat výsuvnou podlahu s názvem Multi Load System s nosností až 120 kg pro lepší nakládání zavazadel (viz kresba). Pod podlahou se skrývá plnohodnotná rezerva. Standardně jsou montovány efektní střešní ližiny z leštěného hliníku (viz foto).

Zvláštním příslušenstvím je dvousedačka pro dvě děti za zadními sedadly umístěné proti směru jízdy.

Motory Audi patří dnes mezi absolutní špičku. Dokazuje to také to, že ani jeden z motorů není "starší konstrukce", naopak všechny zážehové motory používají např. pětiventilovou techniku a vznětové se pyšní technologií přímého vstřikování paliva do válců (velmi nízká spotřeba).

Široká nabídka motorů začíná u čtyřválců 1.8/92 kW (jen pro vybrané trhy - především daňové důvody) a 1.8 T/110 kW (viz kresba). Pokračuje špičkovými šestiválci 2.4V6/121 kW (viz Test sedanu) a 2.8V6/142 kW (viz kresba). Překvapivé je uvedení šestiválce 2.7 T se dvěma turbodmychadly, který doposud poháněl model S4 (195 kW) (viz kresba). Výkon byl však snížen úpravou motormanagementu a ubráním tlaku turbodmychadla na 169 kW. Nejvyšší točivý moment 310 N.m má pozoruhodnou charakteristiku, když nastupuje při 1700 otáčkách a tuto hodnotu neopouští až do 4600 otáček (viz graf). Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 242 km/h a zrychlení na 100 km/h zvládne za 8,5 s. Oproti konkurenci BMW a Mercedesu však Audi A6 chybí v nabídce zážehové osmiválce.

Vznětové motory zastupují špičkové turbodiesely s přímým vstřikem paliva. Základní je osvědčený čtyřválec 1.9 TDi/81 kW (viz kresba) (0-100 km/h - 12,8 s; 192 km/h). Pro ty, které tento motor neuspokojí je přípraven nový šestiválec TDi s čtyřventilovou technikou a výkonem 110 kW. Tento motor dokáže Avant zrychlit z 0 na 100 km/h pod 10 sekund (9,9 s) a po dálnici dokáže upalovat až 216 km/h. Za tyto výkony požaduje nový 2,5 TDi v průměru pouze 7 litrů nafty na 100 kilometrů.

Spotřeba paliva oproti předchozímu modelu Avant u jednotlivých motorů poklesla podle materiálů Audi o 0,2 - 0,6 l/100 km.

Podle tradice je možnost si objednat stálý pohon všech kol Quattro. Motor 2.7 T je dodáván s ručním řazením jen ve verzi Quattro.

Vozy značky Audi dnes spojují tyto slova: špičková technologie, design, spolehlivost a vynikající pověst, nový Avant to potvrzuje.

Typ1,8T2,4V62,8V6
Objem (cm3)178123932771
Válce / ventily4/206/306/30
Nej. výkon (kW)110/5700121/6000142/6000
Nej. točivý monent (N.m)210/1750-4600230/3200280/3200
Spotřeba*10,8/6,7/8,314,0/7,5/9,914,3/7,3/9,9
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,89,48,4
Nej. rychlost (km/h)215220234
Typ2,7TV61,9TDi2,5TDi V6
Objem (cm3)267118962496
Válce / ventily6/304/86/24
Nej. výkon (kW)169/580081/4150110/4000
Nej. točivý monent (N.m)310/1700-4600235/1900310/1500-3200
Spotřeba*16,4/7,9/11,07,6/4,7/5,810,0/5,3/7,0
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,512,89,9
Nej. rychlost (km/h)242192216
Rallye Dakar 2018
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to, nebudeme se  vymlouvat

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to,…

Ve fázi tvrdých tréninků a nabírání objemů nejsou výsledky zas tolik důležité. Jenže sobotní prohra 0:5 v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…