Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

 
 

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru. Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně...

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru.

Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně futuristickými prvky, především v oblasti zadní části vozu (viz foto) a také nárazníky nepřipomínají nic z minulých modelů. Naopak technická stránka vozu se drží přísně nejnovějších poznatků, ale vše je v rámci zavedených fines. Výběr motorů je široký, začíná přeplňovaným čtyřválcem 1,8T, pokračuje moderními šestiválci 2,4/121 kW, 2,8/142 kW a nezapomnělo se ani na výborné přímovstřikové turbodiesely TDi 1,9/81 kW a 2,5/110 kW.

Testovaný vůz byl vybaven takřka kompletní výbavou, která obsahovala litá 16 kola, ABS, 2x airbag + boční airbagy integrované ve předních sedadlech, el. ovládaná okna ve předních i zadních dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Audi Concert, 8 reproduktorů, basreflex, palubní počítač s multifunkčním displejem, stmívač vnitřního osvětlení, elektronická uzávěra diferenciálu EDS, plně pozinkovaná karoserie, mlhové světlomety, nárazníky v barvě karoserie, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, imobilizér. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace, která se do modelu A6 dodává sériově!

Interiér vozu je precizně vyveden s použitím kvalitních materiálů a vše je také precizně vyrobeno a slícováno k sobě. Není tak novátorský jako vnější design, ale rozhodně to nijak neubírá na jeho reprezentativnosti. Za jízdy samozřejmě nic nevrže, což by u automobilu této třídy mělo být samozřejmostí. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné, s velkými označeními, což prospívá pohodě při řízení vozu. Jedinou výtkou k řízení vozu mám k poměrně dost tuhé spojce, což je však asi nutnost pro přenos většího točivého momentu motoru. Kapitola sama o sobě je místo na zadních sedadlech, kterého je opravdu dostatek jak pro nohy, tak pro hlavu cestujících, ačkoli by ho tvar střechy mohl na první pohled omezovat.

Testovaný vůz poháněl nově vyvinutý moderní zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2393 cm3 s pětiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů. Výkon 121 kW je přiměřený hmotnosti a účelu vozu. Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 220 km/h a zrychlení zvládne za 9,2 s. Nespornou výhodou je jeho kultivovaný až sametový chod s výborným odhlučněním v interiéru. Motor je spíše vzorem kultivovanosti než obrovské síly. Dá se říci, že táhne ve všech otáčkách přibližně stejně a bohužel výrazného zátahu ve vyšších otáčkách se nedočkáte. K těmto kouskům je určena nejspíše silnější verze 2,8/142 kW. Přestože testovaný vůz byl vybaven pohonem Quattro a výkonu motoru jsme využívali často, spotřeba nepřesáhla 11 l na 100 km.

Podvozek testovaného vozu včetně pohonu Quattro je chloubou konstruktérů Audi. Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích. Brzdy Audi A6 jsou jedny z nejlepších jaké jsme zatím měli možnost testovat. Ze stokilometrové rychlosti dokáže bezpečně zabrzdit na velmi slušných 37-38 metrech, což je jedna z nejlepších hodnot mezi sériovou produkcí.

Přesvědčili jsme se proč A6 získala při prestižní mezinárodní anketě Vůz roku 1998 třetí místo. Právem.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 560 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 560 000 Kč

Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých…

Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman

Svět stále nedokázal rozhodně zasáhnout proti terorismu.…

Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší

Akciím armádních dodavatelů se daří na obou stranách…

Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.9 / 8.2 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 550
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1450
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,10
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však v MOL Cupu postupují

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však…

Fotbalisté Teplic ve 3. kole českého poháru udolali Táborsko na jeho hřišti 4:3. Nad druholigovým soupeřem sice…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…