reklama


Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

 
 

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru. Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně...

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru.

Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně futuristickými prvky, především v oblasti zadní části vozu (viz foto) a také nárazníky nepřipomínají nic z minulých modelů. Naopak technická stránka vozu se drží přísně nejnovějších poznatků, ale vše je v rámci zavedených fines. Výběr motorů je široký, začíná přeplňovaným čtyřválcem 1,8T, pokračuje moderními šestiválci 2,4/121 kW, 2,8/142 kW a nezapomnělo se ani na výborné přímovstřikové turbodiesely TDi 1,9/81 kW a 2,5/110 kW.

Testovaný vůz byl vybaven takřka kompletní výbavou, která obsahovala litá 16 kola, ABS, 2x airbag + boční airbagy integrované ve předních sedadlech, el. ovládaná okna ve předních i zadních dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Audi Concert, 8 reproduktorů, basreflex, palubní počítač s multifunkčním displejem, stmívač vnitřního osvětlení, elektronická uzávěra diferenciálu EDS, plně pozinkovaná karoserie, mlhové světlomety, nárazníky v barvě karoserie, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, imobilizér. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace, která se do modelu A6 dodává sériově!

Interiér vozu je precizně vyveden s použitím kvalitních materiálů a vše je také precizně vyrobeno a slícováno k sobě. Není tak novátorský jako vnější design, ale rozhodně to nijak neubírá na jeho reprezentativnosti. Za jízdy samozřejmě nic nevrže, což by u automobilu této třídy mělo být samozřejmostí. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné, s velkými označeními, což prospívá pohodě při řízení vozu. Jedinou výtkou k řízení vozu mám k poměrně dost tuhé spojce, což je však asi nutnost pro přenos většího točivého momentu motoru. Kapitola sama o sobě je místo na zadních sedadlech, kterého je opravdu dostatek jak pro nohy, tak pro hlavu cestujících, ačkoli by ho tvar střechy mohl na první pohled omezovat.

Testovaný vůz poháněl nově vyvinutý moderní zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2393 cm3 s pětiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů. Výkon 121 kW je přiměřený hmotnosti a účelu vozu. Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 220 km/h a zrychlení zvládne za 9,2 s. Nespornou výhodou je jeho kultivovaný až sametový chod s výborným odhlučněním v interiéru. Motor je spíše vzorem kultivovanosti než obrovské síly. Dá se říci, že táhne ve všech otáčkách přibližně stejně a bohužel výrazného zátahu ve vyšších otáčkách se nedočkáte. K těmto kouskům je určena nejspíše silnější verze 2,8/142 kW. Přestože testovaný vůz byl vybaven pohonem Quattro a výkonu motoru jsme využívali často, spotřeba nepřesáhla 11 l na 100 km.

Podvozek testovaného vozu včetně pohonu Quattro je chloubou konstruktérů Audi. Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích. Brzdy Audi A6 jsou jedny z nejlepších jaké jsme zatím měli možnost testovat. Ze stokilometrové rychlosti dokáže bezpečně zabrzdit na velmi slušných 37-38 metrech, což je jedna z nejlepších hodnot mezi sériovou produkcí.

Přesvědčili jsme se proč A6 získala při prestižní mezinárodní anketě Vůz roku 1998 třetí místo. Právem.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 560 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 560 000 Kč

Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.9 / 8.2 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 550
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1450
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,10
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama