Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

 
 

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru. Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně...

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru.

Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně futuristickými prvky, především v oblasti zadní části vozu (viz foto) a také nárazníky nepřipomínají nic z minulých modelů. Naopak technická stránka vozu se drží přísně nejnovějších poznatků, ale vše je v rámci zavedených fines. Výběr motorů je široký, začíná přeplňovaným čtyřválcem 1,8T, pokračuje moderními šestiválci 2,4/121 kW, 2,8/142 kW a nezapomnělo se ani na výborné přímovstřikové turbodiesely TDi 1,9/81 kW a 2,5/110 kW.

Testovaný vůz byl vybaven takřka kompletní výbavou, která obsahovala litá 16 kola, ABS, 2x airbag + boční airbagy integrované ve předních sedadlech, el. ovládaná okna ve předních i zadních dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Audi Concert, 8 reproduktorů, basreflex, palubní počítač s multifunkčním displejem, stmívač vnitřního osvětlení, elektronická uzávěra diferenciálu EDS, plně pozinkovaná karoserie, mlhové světlomety, nárazníky v barvě karoserie, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, imobilizér. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace, která se do modelu A6 dodává sériově!

Interiér vozu je precizně vyveden s použitím kvalitních materiálů a vše je také precizně vyrobeno a slícováno k sobě. Není tak novátorský jako vnější design, ale rozhodně to nijak neubírá na jeho reprezentativnosti. Za jízdy samozřejmě nic nevrže, což by u automobilu této třídy mělo být samozřejmostí. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné, s velkými označeními, což prospívá pohodě při řízení vozu. Jedinou výtkou k řízení vozu mám k poměrně dost tuhé spojce, což je však asi nutnost pro přenos většího točivého momentu motoru. Kapitola sama o sobě je místo na zadních sedadlech, kterého je opravdu dostatek jak pro nohy, tak pro hlavu cestujících, ačkoli by ho tvar střechy mohl na první pohled omezovat.

Testovaný vůz poháněl nově vyvinutý moderní zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2393 cm3 s pětiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů. Výkon 121 kW je přiměřený hmotnosti a účelu vozu. Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 220 km/h a zrychlení zvládne za 9,2 s. Nespornou výhodou je jeho kultivovaný až sametový chod s výborným odhlučněním v interiéru. Motor je spíše vzorem kultivovanosti než obrovské síly. Dá se říci, že táhne ve všech otáčkách přibližně stejně a bohužel výrazného zátahu ve vyšších otáčkách se nedočkáte. K těmto kouskům je určena nejspíše silnější verze 2,8/142 kW. Přestože testovaný vůz byl vybaven pohonem Quattro a výkonu motoru jsme využívali často, spotřeba nepřesáhla 11 l na 100 km.

Podvozek testovaného vozu včetně pohonu Quattro je chloubou konstruktérů Audi. Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích. Brzdy Audi A6 jsou jedny z nejlepších jaké jsme zatím měli možnost testovat. Ze stokilometrové rychlosti dokáže bezpečně zabrzdit na velmi slušných 37-38 metrech, což je jedna z nejlepších hodnot mezi sériovou produkcí.

Přesvědčili jsme se proč A6 získala při prestižní mezinárodní anketě Vůz roku 1998 třetí místo. Právem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 560 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 560 000 Kč

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.9 / 8.2 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 550
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1450
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,10
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…