Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

Audi A6 2,4 Quattro - Očekávání splněna

 
 

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru. Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně...

Nové Audi A6 se na našich silnicích objevuje stále sporadicky, takže jsme rádi přijali nabídku autosalónu Araver k otestování Á šestky s šestiválcem o objemu 2,4 litru.

Tento vůz vyšší střední třídy předvádí u Audi nový směr designu s mírně futuristickými prvky, především v oblasti zadní části vozu (viz foto) a také nárazníky nepřipomínají nic z minulých modelů. Naopak technická stránka vozu se drží přísně nejnovějších poznatků, ale vše je v rámci zavedených fines. Výběr motorů je široký, začíná přeplňovaným čtyřválcem 1,8T, pokračuje moderními šestiválci 2,4/121 kW, 2,8/142 kW a nezapomnělo se ani na výborné přímovstřikové turbodiesely TDi 1,9/81 kW a 2,5/110 kW.

Testovaný vůz byl vybaven takřka kompletní výbavou, která obsahovala litá 16 kola, ABS, 2x airbag + boční airbagy integrované ve předních sedadlech, el. ovládaná okna ve předních i zadních dveřích, el. ovl. vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Audi Concert, 8 reproduktorů, basreflex, palubní počítač s multifunkčním displejem, stmívač vnitřního osvětlení, elektronická uzávěra diferenciálu EDS, plně pozinkovaná karoserie, mlhové světlomety, nárazníky v barvě karoserie, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, imobilizér. Tuto rozsáhlou výbavu ještě doplňovala automatická klimatizace, která se do modelu A6 dodává sériově!

Interiér vozu je precizně vyveden s použitím kvalitních materiálů a vše je také precizně vyrobeno a slícováno k sobě. Není tak novátorský jako vnější design, ale rozhodně to nijak neubírá na jeho reprezentativnosti. Za jízdy samozřejmě nic nevrže, což by u automobilu této třídy mělo být samozřejmostí. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné, s velkými označeními, což prospívá pohodě při řízení vozu. Jedinou výtkou k řízení vozu mám k poměrně dost tuhé spojce, což je však asi nutnost pro přenos většího točivého momentu motoru. Kapitola sama o sobě je místo na zadních sedadlech, kterého je opravdu dostatek jak pro nohy, tak pro hlavu cestujících, ačkoli by ho tvar střechy mohl na první pohled omezovat.

Testovaný vůz poháněl nově vyvinutý moderní zážehový vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2393 cm3 s pětiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů. Výkon 121 kW je přiměřený hmotnosti a účelu vozu. Nejvyšší rychlost s tímto motorem je 220 km/h a zrychlení zvládne za 9,2 s. Nespornou výhodou je jeho kultivovaný až sametový chod s výborným odhlučněním v interiéru. Motor je spíše vzorem kultivovanosti než obrovské síly. Dá se říci, že táhne ve všech otáčkách přibližně stejně a bohužel výrazného zátahu ve vyšších otáčkách se nedočkáte. K těmto kouskům je určena nejspíše silnější verze 2,8/142 kW. Přestože testovaný vůz byl vybaven pohonem Quattro a výkonu motoru jsme využívali často, spotřeba nepřesáhla 11 l na 100 km.

Podvozek testovaného vozu včetně pohonu Quattro je chloubou konstruktérů Audi. Meze adheze jsou u pohonu Quattro posunuty o dost výše než je běžné u klasického pohonu pření nebo zadní nápravy, přesto fyzikální zákony nelze obelstít a po jejich překročení se i Audi s pohonem všech kol začíná sunout vně ze zatáčky. Ocenit je nutno neutrální chování vozu právě v extrémních situacích. Brzdy Audi A6 jsou jedny z nejlepších jaké jsme zatím měli možnost testovat. Ze stokilometrové rychlosti dokáže bezpečně zabrzdit na velmi slušných 37-38 metrech, což je jedna z nejlepších hodnot mezi sériovou produkcí.

Přesvědčili jsme se proč A6 získala při prestižní mezinárodní anketě Vůz roku 1998 třetí místo. Právem.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 560 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 560 000 Kč

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 121 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.9 / 8.2 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 550
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1450
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,10
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba Audi A6 (1997-2005) - kroužková vazba

Když se řekne německé auto z Bavorska, každého hned…

Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma Systém quattro pro vozy Audi A6/A6 Avant zdarma

Až do konce letošního roku mohou zájemci o…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Nemohli jste dneska vstát? Jak se vyrovnat se změnou času

Nemohli jste dneska vstát? Jak se vyrovnat se změnou času

Změna času sice přichází pravidelně, každý rok ale přecejen způsobuje zásah do našeho biorytmu. Pro citlivější…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…