Autačesky.cz: Naučte váš palubní systém BMW iDrive, Audi MMI a nyní i Mercedes-Benz Comand česky

Autačesky.cz: Naučte váš palubní systém BMW iDrive, Audi MMI a nyní i Mercedes-Benz Comand česky

 
 

Nejen výrobci automobilů prémiových značek v dnešní době čím dál tím častěji vkládají do svých nových vozů moderní komunikační systémy. Ty už ale ani zdaleka nejsou jen výsadou luxusnějších aut, jejich uplatnění už můžeme vidět i v menších modelech.

Zjednodušeně se jedná o jakési rozhraní, přes které ovládáte většinu, nebo v některých případech dokonce veškeré prvky výbavy vozu. Protože už dnes příplatková výbava vozů neobsahuje pouze rádio, klimatizaci nebo tempomat, musí zákonitě takové budoucí rozhraní obsahovat poměrně širokou škálu funkcí a nastavení. Mělo by ale také logicky být co možná nejintuitivnější a uživatelsky nejvstřícnější. Ukázkovými příklady jsou systémy BMW iDrive, Audi MMI a Mercedes-Benz Comand.

ŘEŠENÍ EXISTUJE

Autacesky.cz
Základní jazykový problém už ale naštěstí vyřešil tým Autacesky.cz, který pod dohledem jazykových specialistů pečlivě přeložil všechny pojmy, definice a hlášky těchto komunikačních systémů a nyní do nich nabízí skutečně povedené české lokalizace. Pokud si necháte nainstalovat tohoto šikovného pomocníka, tak také přispíváte velkou měrou k vlastní bezpečnosti. Dlouhé pohledy, čtení a zkoumání systému, speciálně v jazyce, kterému stoprocentně nerozumíte, totiž zvyšuje riziko dopravních nehod.

MOHOU VÁS MÁST

Prvním bylo BMW
V roce 2002 přišlo BMW jako první do sériové výroby s novým systémem komunikačního rozhraní iDrive v technicky převratné řadě 7. Jednalo se o první verzi, která trpěla relativně slabou ergonometrií. Právě složitost ovládání prostřednictvím otočného ovládače, který se ještě navíc dá stisknout a zároveň vychylovat do osmi směrů, a informační obrazovky uprostřed palubní desky, pro ne zcela logické uspořádání někteří uživatelé kritizovali. Není divu - velmi obsáhlá příručka k obsluze tohoto systému čítala řádově stovky stran textu. Ve srovnání se slovní výbavou běžného hovorového jazyka, která čítá přibližně 3 tisíce slov, se množství pojmů uschovaných v hlubinách systému zdá až neuvěřitelné. To by ani tak nevadilo, šlo jen o to, že například čeští majitelé této nové technické "zjednodušující" finesy nemohli ani v případě, že dobře ovládají německý nebo anglický jazyk, plně porozumět veškerým funkcím, varovným hláškám a posléze i příslušnému nastavení funkcí prostřednictvím tohoto systému (nastavení rádia, navigace, klimatizace, osvětlení, vyhřívání sedadel, zamykání atd.). Majitel kupříkladu nemohl jednoduše pochopit, jak správně nastavit charakteristiku tlumičů, jak podle jeho potřeb nastavit navigační systém nebo jak změnit směr proudícího vzduchu v interiéru. Tenhle systém už sice nedávno prošel značnou modernizací, která s sebou nesla zásadní zjednodušení, ale českého jazyka se od BMW bohužel nedočkal, což je škoda, když vezmeme v úvahu, že ho v ČR můžete mít už ve všech modelech značky včetně tolik oblíbené a rozšířené řady 3.

POSLÉZE PŘIŠLO AUDI

Jednodušší, ale stále cizí
Audi přišlo se svým komunikačním rozhraním MMI později než BMW, ale i přes intuitivnější ovládání pomocí většího množství tlačítek pro rychlou volbu prostřednictvím velkého barevného displeje stále postrádá v nabídce nastavení uživatelských jazyků i ten náš. Audi MMI se oproti systému iDrive nejvíce odlišuje odděleným ovládáním klimatizace. BMW ho má jako součást systému. To sice může značně zjednodušit obsluhu, ale i přesto řidič stále bojuje se značným množstvím cizích slov. Dosud nebylo všechna zákoutí systémů bez nastudování několika set stránkového manuálu dodávaného spolu s novým vozem značky BMW nebo Audi možné vůbec prozkoumat. Nejen vzhledem k jazykové bariéře, ale i vzhledem k předpokládané časové náročnosti, se kterou je detailní poznání systému spojeno.

DO JAKÝCH VOZŮ?

Audi, BMW a přijde i Mercedes
Čeština do systému BMW iDrive vyvinutá společností z Nové Paky je určena pro modely řady 1 (s kódovým označením E81/E82/E87/E88), řady 3 (E46/E90/E91/E92/E93), řady 5 (E39/E60/E61), řady 6 (E63/E64), Z4 (E85), X3 (E83), X5 (E53/E70) a také pro nový model X6 (E71).

Pokud vlastníte vůz se čtyřmi kruhy ve znaku, pak vám ho jsou schopni nahrát do modelů A4, A5, A6, A6 Allroad, Q7 a A8, které jsou vybaveny systémem MMI. Dále jsou to nově modely R8, TT, A3 a také systém MMI 3G pro modely Q5, A8 modelový rok 2009, A6 po faceliftu modelový rok 2009 a A5 modelový rok 2009.

Konečně jsou tedy na trhu české lokalizace pro vaše automobily, které nedělají žádné kompromisy. Objevte i vy zcela nový rozměr komunikace s vaším německým vozem a nechte ho odborníky naučit českému jazyku.

Vlastníte snad automobil značky Mercedes-Benz a chtěli byste, aby s vámi také komunikoval vaším jazykem? Nezoufejte! Nyní už vývojové centrum skupiny Rachot Auto divize Autacesky.cz připravuje také českou lokalizaci pro systém Comand APS.

Pokud se rozhodnete pro nahrání češtiny, pak se rozhodně neobracejte na jinou společnost - mohli byste se tak stát majiteli nekvalitních pirátských verzí. V plánu nejsou jen německá vozidla, po dokončení třícípé hvězdy je v jednání další prémiová značka z Japonska.

České menu pro Mercedes-Benz COMAND APS

Česká lokalizace systému COMAND APS je určena pro tyto vozy Mercedes-Benz:

  • Třída GL (modelová řada X 164, do 07/2008)
  • Třída M (modelová řada W 164, od 07/2005 do 07/2008)
  • Třída R (modelová řada W/V 251, do 07/2008)
  • Třída G (modelová řada G 463, od 03/2007 do 07/2008)
  • Třída E (modelová řada W/S 211, od 2002 do 07/2008)
  • Třída SLK (modelová řada R 171, od 2004 do 04/2008)
  • Třída CLK (modelová řada A/C 209, od 06/2004)
  • Třída CLS (modelová řada C 219, do 04/2008)
  • Třída CL (modelová řada C 215, do 09/2003 do 2006)
  • Třída C (modelová řada W/S/CL 203, od 04/2004 do 04/2007)
  • Třída B (modelová řada W 245, do 07/2008)
  • Třída A (modelová řada W/C 169, od 09/2004 do 07/2008)

Doporučujeme autačesky.cz (více informací na stránkách www.autacesky.cz).

Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát Sněmovna spolkne o 89 milionů víc než letos, o desítky milionů si polepší i Senát

Poslanecká sněmovna má mít v rozpočtu na příští rok o 89…

Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontruje Peking

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v Malešicích ho jeřábem vytáhli hasiči

Dělník spadl mezi tuny odpadků: Z „betonové jámy“ v…

Zřejmě vlastní neopatrností jeden z dělník v pátek po půlnoci spadl ve spalovně v Malešicích mezi tuny odpadků.…

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorin Chirtoaca byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený, zaplatí za to, říká Nibali

Mezi lídry na Giru to vře. Dumoulin je namyšlený,…

Situace na prvních místech cyklistického Gira d'Italia je tři etapy před koncem čím dál zamotanější, a mezi…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…