Autačesky.cz: Naučte váš palubní systém BMW iDrive, Audi MMI a nyní i Mercedes-Benz Comand česky

Autačesky.cz: Naučte váš palubní systém BMW iDrive, Audi MMI a nyní i Mercedes-Benz Comand česky

 
 

Nejen výrobci automobilů prémiových značek v dnešní době čím dál tím častěji vkládají do svých nových vozů moderní komunikační systémy. Ty už ale ani zdaleka nejsou jen výsadou luxusnějších aut, jejich uplatnění už můžeme vidět i v menších modelech.

Zjednodušeně se jedná o jakési rozhraní, přes které ovládáte většinu, nebo v některých případech dokonce veškeré prvky výbavy vozu. Protože už dnes příplatková výbava vozů neobsahuje pouze rádio, klimatizaci nebo tempomat, musí zákonitě takové budoucí rozhraní obsahovat poměrně širokou škálu funkcí a nastavení. Mělo by ale také logicky být co možná nejintuitivnější a uživatelsky nejvstřícnější. Ukázkovými příklady jsou systémy BMW iDrive, Audi MMI a Mercedes-Benz Comand.

ŘEŠENÍ EXISTUJE

Autacesky.cz
Základní jazykový problém už ale naštěstí vyřešil tým Autacesky.cz, který pod dohledem jazykových specialistů pečlivě přeložil všechny pojmy, definice a hlášky těchto komunikačních systémů a nyní do nich nabízí skutečně povedené české lokalizace. Pokud si necháte nainstalovat tohoto šikovného pomocníka, tak také přispíváte velkou měrou k vlastní bezpečnosti. Dlouhé pohledy, čtení a zkoumání systému, speciálně v jazyce, kterému stoprocentně nerozumíte, totiž zvyšuje riziko dopravních nehod.

MOHOU VÁS MÁST

Prvním bylo BMW
V roce 2002 přišlo BMW jako první do sériové výroby s novým systémem komunikačního rozhraní iDrive v technicky převratné řadě 7. Jednalo se o první verzi, která trpěla relativně slabou ergonometrií. Právě složitost ovládání prostřednictvím otočného ovládače, který se ještě navíc dá stisknout a zároveň vychylovat do osmi směrů, a informační obrazovky uprostřed palubní desky, pro ne zcela logické uspořádání někteří uživatelé kritizovali. Není divu - velmi obsáhlá příručka k obsluze tohoto systému čítala řádově stovky stran textu. Ve srovnání se slovní výbavou běžného hovorového jazyka, která čítá přibližně 3 tisíce slov, se množství pojmů uschovaných v hlubinách systému zdá až neuvěřitelné. To by ani tak nevadilo, šlo jen o to, že například čeští majitelé této nové technické "zjednodušující" finesy nemohli ani v případě, že dobře ovládají německý nebo anglický jazyk, plně porozumět veškerým funkcím, varovným hláškám a posléze i příslušnému nastavení funkcí prostřednictvím tohoto systému (nastavení rádia, navigace, klimatizace, osvětlení, vyhřívání sedadel, zamykání atd.). Majitel kupříkladu nemohl jednoduše pochopit, jak správně nastavit charakteristiku tlumičů, jak podle jeho potřeb nastavit navigační systém nebo jak změnit směr proudícího vzduchu v interiéru. Tenhle systém už sice nedávno prošel značnou modernizací, která s sebou nesla zásadní zjednodušení, ale českého jazyka se od BMW bohužel nedočkal, což je škoda, když vezmeme v úvahu, že ho v ČR můžete mít už ve všech modelech značky včetně tolik oblíbené a rozšířené řady 3.

POSLÉZE PŘIŠLO AUDI

Jednodušší, ale stále cizí
Audi přišlo se svým komunikačním rozhraním MMI později než BMW, ale i přes intuitivnější ovládání pomocí většího množství tlačítek pro rychlou volbu prostřednictvím velkého barevného displeje stále postrádá v nabídce nastavení uživatelských jazyků i ten náš. Audi MMI se oproti systému iDrive nejvíce odlišuje odděleným ovládáním klimatizace. BMW ho má jako součást systému. To sice může značně zjednodušit obsluhu, ale i přesto řidič stále bojuje se značným množstvím cizích slov. Dosud nebylo všechna zákoutí systémů bez nastudování několika set stránkového manuálu dodávaného spolu s novým vozem značky BMW nebo Audi možné vůbec prozkoumat. Nejen vzhledem k jazykové bariéře, ale i vzhledem k předpokládané časové náročnosti, se kterou je detailní poznání systému spojeno.

DO JAKÝCH VOZŮ?

Audi, BMW a přijde i Mercedes
Čeština do systému BMW iDrive vyvinutá společností z Nové Paky je určena pro modely řady 1 (s kódovým označením E81/E82/E87/E88), řady 3 (E46/E90/E91/E92/E93), řady 5 (E39/E60/E61), řady 6 (E63/E64), Z4 (E85), X3 (E83), X5 (E53/E70) a také pro nový model X6 (E71).

Pokud vlastníte vůz se čtyřmi kruhy ve znaku, pak vám ho jsou schopni nahrát do modelů A4, A5, A6, A6 Allroad, Q7 a A8, které jsou vybaveny systémem MMI. Dále jsou to nově modely R8, TT, A3 a také systém MMI 3G pro modely Q5, A8 modelový rok 2009, A6 po faceliftu modelový rok 2009 a A5 modelový rok 2009.

Konečně jsou tedy na trhu české lokalizace pro vaše automobily, které nedělají žádné kompromisy. Objevte i vy zcela nový rozměr komunikace s vaším německým vozem a nechte ho odborníky naučit českému jazyku.

Vlastníte snad automobil značky Mercedes-Benz a chtěli byste, aby s vámi také komunikoval vaším jazykem? Nezoufejte! Nyní už vývojové centrum skupiny Rachot Auto divize Autacesky.cz připravuje také českou lokalizaci pro systém Comand APS.

Pokud se rozhodnete pro nahrání češtiny, pak se rozhodně neobracejte na jinou společnost - mohli byste se tak stát majiteli nekvalitních pirátských verzí. V plánu nejsou jen německá vozidla, po dokončení třícípé hvězdy je v jednání další prémiová značka z Japonska.

České menu pro Mercedes-Benz COMAND APS

Česká lokalizace systému COMAND APS je určena pro tyto vozy Mercedes-Benz:

  • Třída GL (modelová řada X 164, do 07/2008)
  • Třída M (modelová řada W 164, od 07/2005 do 07/2008)
  • Třída R (modelová řada W/V 251, do 07/2008)
  • Třída G (modelová řada G 463, od 03/2007 do 07/2008)
  • Třída E (modelová řada W/S 211, od 2002 do 07/2008)
  • Třída SLK (modelová řada R 171, od 2004 do 04/2008)
  • Třída CLK (modelová řada A/C 209, od 06/2004)
  • Třída CLS (modelová řada C 219, do 04/2008)
  • Třída CL (modelová řada C 215, do 09/2003 do 2006)
  • Třída C (modelová řada W/S/CL 203, od 04/2004 do 04/2007)
  • Třída B (modelová řada W 245, do 07/2008)
  • Třída A (modelová řada W/C 169, od 09/2004 do 07/2008)

Doporučujeme autačesky.cz (více informací na stránkách www.autacesky.cz).

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…