Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto roku 2013: Jak hlasovali redaktoři Auto.cz?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)
Vítěze ankety Auto roku 2013 už známe, je jím Volkswagen Golf. V redakci Auto.cz jsme se ale na jeho vítězství jednomyslně neshodli, naopak si každý redaktor vybral svého favorita.

Hlasování o Autu roku probíhá dvoukolově. V první části, která proběhla loni v říjnu, každý z portoců nominuje do finále pět vozů. Finalisty se pak stává pětice (resp. při shodě hlasů na pátém místě šestice jako letos) vozů s největším počtem hlasů.

Ve finále porotci mezi tyto vozy rozdělují 25 bodů. Musí přidělit všechny body, maximum pro jedno auto je deset bodů a v každém individuálním hodnocení musí být určen vítěz. Titul Auto roku pak získává vůz s největším součtem bodů. Pro rok 2013 to je Volkswagen Golf (mimochodem, podle výsledků ankety preferovaný i čtenáři Auto.cz), který získal 207 bodů z rozdělovaných 800 (ve skutečnosti ale 32 porotců může v součtu jednomu autu dát nanejvýš 320 bodů).

Volba jednotlivých porotců musí být doplněna písemným zdůvodněním. Podrobné výsledky i slovní hodnocení budou později zveřejněny, my jsme se rozhodli odkrýt karty hned. Jaká je tedy volba redaktorů Auto.cz?

Tomáš Kovařík
Auto.cz + Auto Tip
hlasoval pro Volkswagen

1. Volkswagen Golf (10 bodů) Pro mě absolutně největší hvězda letošního roku. Známé domácí prostředí, kvalitní materiály a precizní zpracování, jako bonus skvělá ovladatelnost, jízdní chování a pečlivé utlumení podvozku i kabiny. Zaváděcí cena hatchbacku v poměru k výbavě je neodolatelná, kombi se napřesrok stane rodinnou volbou.

2. Mazda CX-5 (5 bodů) Jednoznačně nejlepší SUV dneška, soubor moderní techniky Skyactiv funguje skvěle. V redakci máme s tímhle automobilem dlouhodobou zkušenost a nemůžeme si ho vynachválit, nic nezlobí a všechno funguje, jak má. Jedině na design jsme si museli chvíli zvykat, jízdní vlastnosti jsou však v pořádku.

3. Mercedes-Benz třídy A (4 body) Stuttgartští překročili vlastní stín, na parkovišti tenhle vůz netrčí jako předchůdce. Místo sendvičové konstrukce podlahy se nabízí klasický pětidveřový hatchback, jehož design se povedl. Ale i zbytek vozu je složený z toho nejlepšího, jen to chtělo přidat místo vzadu a cenově se přiblížit aspoň středu třídy.

4. Ford B-Max (3 body) Uznávám promyšlenou koncepci posuvných zadních dveří a absenci středního sloupku usnadňujícího nastupování, nicméně stísněný interiér, menší sedadla a vyšší těžiště způsobující výraznější náklon v ostřejší zatáčce nebudou každému po chuti. Vadí také odkrytý kabel v zadních dveřích, hlavně dětem bude překážet.

5. Toyota GT86 (2 body) Rozhodně sporťák roku, který nabídne skvělou jízdu zábavu, pravidla ankety jsou však neúprosná. Vadí především stísněný interiér, malý zavazadelník a cílení na specifickou klientelu. Zadní pohon zaručuje přetáčivost, která se hravě reguluje pedálem plynu, a boxer si vystačí s atmosférickým plněním.

6. BMW řady 3 (1 bod) Novinka řady F30 dostala poměrně kompaktní karoserii, žádný prostorový zázrak proto nečekejte. Do vnějších křivek se musíte řádně zakoukat, aby se vám zalíbily, vnitřek mi přijde děsně překombinovaný. Rozhodně nejde o špatný vůz, nemá ale takzvaný wow efekt. Postrádám tradiční atmosférické motory.

Lukáš Vaverka
Auto.cz
hlasoval pro Mazdu

1. Mazda CX-5 (9 bodů) Nová Mazda patří k nejlepším SUV na trhu. Titul Auto roku si zaslouží, protože má motory s perfektním poměrem výkonu a spotřeby paliva, vynikající převodovky a velmi dobré jízdní vlastnosti. Dobré auto ale nedělá jen to, CX-5 je postavená podle evropských standardů s důrazem na vnímanou kvalitu i skutečnou kvalitu zpracování. Navíc má geniální systém sklápění sedadel, bohatou výbavu a příznivé ceny.

2. Volkswagen Golf (8 bodů) Volkswagen postupuje chytře. Úplně novou techniku zabalil do atraktivnějšího kabátu, nabízené motory a možnosti příplatkové výbavy jsou na špičce segmentu, přitom se ale v některých méně viditelných oblastech šetřilo. Díky tomu může nasadit velmi konkurenceschopnou cenu a pořád si nechat říkat etalon kompaktního hatchbacku.

3. Toyota GT86 (5 bodů) Kdo by to čekal, že zrovna Toyota dokáže vrátit zašlou slávu sportovním autům. Existují mnohem věhlasnější značky, ale je to automobilka vyhlášená hybridními pohony, která se rozhodla postavit auto jen tak pro zábavu. Praktickými vlastnostmi se samozřejmě nemůže měřit s běžnými auty, lehké kupé s pohonem zadních kol a vyváženým podvozkem je ale opravdová radost řídit. Jen by mu slušelo trochu výkonu navíc.

4. Ford B-Max (2 body) Pohledný a vyvážený design karoserie je mezi MPV vzácnou vlastností, konstrukce dveří bez bočního sloupku pak naprostým unikátem. Jinak ale B-Max příliš nevyčnívá. Špičková ovladatelnost je typickým rysem Fordů, zde je ale vykoupena nekomfortní jízdou. Interiér je pro rodinné využití podměrečný, palubní deska není z nejhezčích ani nejpřehlednějších a zaváděcí ceny jsou relativně vyšší. B-Max si zaslouží uznání, ale vítězství nad ostatními nikoliv.

5. Mercedes-Benz třídy A (1 bod) Jako měřítko pro nový Mercedes třídy A může posloužit Volkswagen Golf. Nejsilnější stránkou Áčka jsou dieselové motory a design. V ostatních oblastech ale ztrácí: Golf je prostornější, komfortnější a má výrazně lepší dvouspojkovou převodovku. Mercedesu chybí zkušenosti, třeba ale svoji ztrátu brzy dožene. Nicméně rozhodnutí úplně změnit karosářskou formu i zaměření třídy A bylo určitě správným krokem.

6. BMW řady 3 (0 bodů) Kdyby se rozhodovalo o motoru roku nebo převodovce roku, je BMW řady 3 jednoznačným favoritem. Zbytek ale není tak jednoznačný. Nevadí mi vyšší cena, špičkové zboží nemůže být levné. BMW má ale nevýrazný jízdní projev, co hůř – pět let vyráběný Mercedes třídy C je komfortnější a přitom mrštnější než většina variant řady 3. Slabou stránkou je i odhlučnění interiéru. U tohoto auta se zkrátka oprávněná očekávání výrazně míjí s realitou.

Aleš Jungmann
Auto.cz + Autofun.cz
hlasoval pro Toyotu

1. Toyota GT86 (10 bodů) Toyota GT86 je vůz zcela zaměřený na řidiče a jeho prožitky za volantem, přičemž podobně koncipovaných a finančně dostupných aut je v posledních letech jako šafránu. Jde o perfektně sladěný stroj, nabízející opravdovou a ničím nezkalenou radost z jízdy. Proto má mé nejvyšší sympatie a navrhuji jej na první místo v anketě Auto roku 2013.

2. Mazda CX-5 (6 bodů) Ačkoliv v mých očích nedávají vozy kategorie SUV žádný větší smysl, existují výjimky, které mě o oprávněnosti své existence bez problémů přesvědčí. Jednou z nich je bezesporu Mazda CX-5. Jízda v ní je jistá, pohodlná a příjemná, navíc Mazda přišla v rámci souboru technických inovací SkyActiv i s velmi dobrými a úspornými pohonnými jednotkami. Líbí se mi celkové sladění jednotlivých komponent, a proto ji ve své volbě přiřazuji šest bodů.

3. BMW řady 3 (4 body) Nová generace prémiové klasiky střední třídy z Mnichova posunula řadu 3 opět o kousek blíže k dokonalosti. Líbí se mi jak její design (a to i interiéru), tak vynikající jízdní vlastnosti. Mezi moderními vozy střední třídy bude, v patřičné specifikaci, jen těžko hledat důstojné soupeře. Uděluji jí čtyři body.

4. VW Golf (2 body) Ačkoliv jsem od nové generace Golfu čekal větší posun kupředu, tento vůz si místo ve finále ankety jednoznačně zaslouží. Nabízí velmi pestrou a kvalitní paletu pohonných jednotek a příkladné zpracování a ergonomii interiéru, na druhou stranu mi však vadí použití méně vyspělé konstrukce zadní nápravy u slabších verzí, což má přímý vliv na jízdní vlastnosti. Celkově tedy dva body.

5. Mercedes-Benz třídy A (2 body) Nové Áčko nechává svého podivného předchůdce daleko za sebou a razantně vstupuje do neklidných vod nižší střední třídy. Nemohu však říci, že bych byl ohromen. Příkladné zpracování či velmi dobré jízdní vlastnosti člověk, vzhledem k ceně tohoto hatchbacku s předním pohonem, tak nějak očekává. Ačkoliv některé ze specifikací jsou vzhledem ke konkurenci velmi nadprůměrné, za celkový dojem dávám (dle mého soudu spravedlivě) třídě A stejně jako Golfu dva body.

6. Ford B-Max (1 bod) U rodinného vozu je přístup na zadní sedadla velmi důležitý. Stejně tak důležitá je však i velikost zavazadelníku či poměr cena/užitná hodnota. Ford B-Max je celkově vzato dobré auto, v konkurenci finalistů ankety Auto roku 2013 se však v mých očích umisťuje na šestém místě s bodovým ziskem jednoho bodu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)
16. 1. 2013 14:12
Re: Anketa 2013
Co dodat, souhlasím s Tebou. :-)
Avatar - Emel
16. 1. 2013 13:34
Re: Anketa 2013
Nu, i novinář je jen člověk, ve kterém se perou osobní preference s nějakou snahou o objektivitu dle zadaných měřítek... někdo prostě podlehne a zvolí GT-86 srdcem, někdo se svědomitě přizpůsobí zadání a po objektivní úvaze mu vypadne Golf.
16. 1. 2013 10:49
Re: ACH TA UROVEN
Nepřehnal jste to trochu s hodnocením periodik a novinářů? Tomáše znám dlouhá léta, patří k oporám Auto Tipu a s jeho hodnocením souhlasím, mám z něho dobrý pocit.
16. 1. 2013 10:40
Re: Pán Jungman, súhlasím s vami.
Taky souhlasím, bodování i jeho zdůvodnění mi dává smysl.
Avatar - Emel
16. 1. 2013 10:34
Re: Pán Jungman, súhlasím s vami.
Ano, to bych v klidu podepsal.