Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autobazar AutoESA v březnu prodal rekordních 1.037 vozidel

redakce AUTO.CZ

Společnost AutoESA prodala v měsíci březnu ve svých šesti českých autocentrech celkově 1.037 vozidel. Oproti minulému roku to je nárůst o plných 17 %. Podle firmy to je výsledek nejen kvalitní skladové zásoby, ale především poskytování garancí na stav tachometru a právní původ vozu. Firma totiž v rámci interního průzkumu zjistila, že 87 % zákazníků by si neprověřený ojetý vůz bez garancí vůbec nekoupilo. Společnost očekává v letošním roce obchodní výsledek až 12.000 prodaných vozidel.

„Čeští občané se stále více obracejí na zavedené autobazary, kde je jim nabídnuta nejen garance na právní původ vozu, ale také na stav tachometru“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje AutoESA. Podle Foltýna stojí za dvouciferným růstem prodejů právě obava zákazníků nakupovat neprověřený vůz na inzerát nebo v malých a neprověřených autobazarech. AutoESA odmítá denně vykoupit několik desítek vozidel právě z důvodu nevyhovujícího technického stavu nebo přetočených tachometrů. Zástupci společnosti se domnívají, že takové vozy pak skončí buď v soukromé inzerci, nebo v malých autobazarech, které se prověřováním vozidel příliš nezabývají. „Nákup vozidla na inzerát od neznámého člověka nebo v malém neprověřeném autobazaru je pro zájemce o ojetinu to největší riziko“, říká k tomu Foltýn.

V celkových prodejích stále vede v AutoESA značka Škoda, ale určitým překvapením je výrazný posun značek Hyundai a KIA, které se dotáhly na druhý Volkswagen a třetí Ford. Značný zájem je i o vozy značky Dacia, které jsou skutečně nedostatkovým zbožím. Podle interních statistik AutoESA se také zvyšuje podíl vozidel koupených s využitím financování. „Lidé se již naučili měřit hodnotu peněz v čase a raději využijí volné prostředky například pro rozvoj svého podnikání, pořízení bydlení nebo kvalitního vzdělání“, říká k tomu Foltýn.

AutoESA plánuje, že v letošním roce prodá více než 12.000 vozidel a vytvoří přibližně 30 nových pracovních pozic, především v obchodním oddělení a call centru.

redakce AUTO.CZ